ရခိုင္ျပည္နယ္ စစ္ေတြျမိဳ႕ရွိ အဓိကလမ္းမၾကီးအား ယခင္ကြန္ကရစ္လမ္း အျဖစ္ရွိေနရာမွ ယခုအခါ ႏိုင္ လြန္ ကတၱရာခင္းျပီး အဆင့္ျမွင့္တင္ေနသည္ဟု သိရသည္။
ယင္းႏိုင္လြန္ ကတၱရာလမ္းခင္းမႈကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလဆန္းက စတင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ စစ္ေတြ လမ္းမႀကီး စတင္လမ္းခင္းသည့္ေန႔တြင္ ရခိုင္ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ လာေရာက္ ၾကည့္ရႈခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
အစပိုင္းတြင္ ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းခင္းရာတြင္ အသံုးျပဳေသာ စက္ယႏၱရားမ်ား ခၽြတ္ယြင္းမႈတို႔ေၾကာင္း ေခတၱ ရပ္နားခဲ့ရသည္။
ယင္းခၽြတ္ယြင္းစက္မ်ားကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္မူ ႏိုင္လြန္ကတၱရာ လမ္းခင္းမႈ ပိုမိုေခ်ာ့ေမြ႕ လ်င္ ျမန္လာ ပီးျဖစ္ေၾကာင္း စုထူးစံကုမၸဏီမွ လမ္းပိုင္း တာ၀န္ခံ မန္ေနဂ်ာ ဦးတင္ေမာင္ျမင့္က နိရဥၥရာ သတင္းဌာနသို႔ ေျပာသည္။
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္လြန္ကတၱရာခင္ရာမွာ အသံုးျပဳတဲ့ စက္ယႏၱရားေတြကို ကားေတြနဲ႔ သေဘၤာေတြနဲ႔ အဆင္ေျပသလိုမ်ိဳး သယ္ယူလာရတယ္။ အဲဒီလို သယ္ယူလာတဲ့အခါမွာ အဲဒီဟာေတြရဲ႕ ပစၥည္းတစ္ခ်ိဳ႕ ခၽြတ္ယြင္းသြားတဲ့အတြက္ စက္ပစၥည္း ကရိယာေတြကို ျပန္ျပင္ခဲ့ရပါတယ္။ အခု ဒီစက္ယႏၱရားေတြကို ထုတ္လုပ္တဲ့ XCMG ကုမၸဏီက ကၽြမ္းက်င္အင္ဂ်င္နီယာ တရုတ္လူမ်ိဳးကိုယ္တိုင္ လာေရာက္ႀကီးၾကပ္ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ ေပးေန ပါတယ္”ဟု ဦးတင္ေမာင္ျမင့္က ေျပာသည္။
ႏိုင္လြန္ ကတၱရာခင္းရာတြင္ လာေရာက္ေစာင့္ၾကည့္ ႀကီးၾကပ္ေနေသာ တရုတ္ လူမ်ိဳး အင္ဂ်င္နီယာ သည္ႏိုင္လြန္ကတၱရာ လမ္းခင္းရာတြင္ အသံုးျပဳေနေသာ စက္ယႏၱရားမ်ားကို ထုတ္လုပ္သည့္ XCMG ကုမၸဏီမွျဖစ္ၿပီး နာမည္မွာ DING WGN KE ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္း XCMG ကုမၸဏီသည္ တရုတ္ျပည္၌ စက္ပစၥည္းမ်ိဳးစံု ထုတ္လုပ္ေနေသာ ကုမၸဏီတစ္ခု ျဖစ္ၿပီး လုပ္သား ၄၀၀၀၀ ရွိသည္ဟု ယင္းတရုတ္အင္ဂ်င္နီယာက ေျပာသည္။
ယခုစစ္ေတြၿမိဳ႕ လမ္းမႀကီး ႏိုင္လြန္ကတၱရာခင္းရာတြင္ အသံုးျပဳေန စက္ယႏၱရား မ်ားမွာ ကတၱရာသယ္ရန္ ထရပ္ကား ၇ စီး၊ Road paper ကားတစ္စီး၊ Two Wheel ကားတစ္စီး ႏွင့္ တာယာရိုလာ ကားတစ္စီးပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။
စုထူးစံကုမၸဏီသည္ စစ္ေတြၿမိဳ႕ စည္ပင္သာယာေရးအတြက္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ေန ရာတြင္ စစ္ေတြၿမိဳ႕လမ္းမႀကီးႏွင္ ေ၀သာလီလမ္း၌ ႏိုင္လြန္ကတၱရာခင္းျခင္းအျပင္ ဘီလူးမေခ်ာင္း ေရလားေရလာေကာင္းေရးႏွင့္ ကမ္းနားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ဆည္ဖို႔ၿပီး လိႈင္းကာမ်ား ေဆာက္လုပ္ျခင္း မ်ားကိုပါ တာ၀န္ယူ လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
DSC02257စုထူးစံကုမၸဏီတြင္ အင္ဂ်င္နီယာ ၂၀၀ ျဖင့္ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ ေနရာတြင္ ရခိုင္ျပည္နယ္အျပင္ ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ရွမ္းျပည္နယ္၊ ရန္ကုန္တိုင္း၊ မႏၱေလးတိုင္း၊ မေကြးတိုင္း တို႔တြင္ပါ လုပ္ေဆာင္လွ်က္ရွိၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္ရွိ လမ္းတံတားေဆာက္လုပ္ရာ၌ အင္ဂ်င္နီယာ ၇၀ ဦးကို အသံုးျပဳေနေၾကာင္းသိရသည္။
“စုထူးစံ ကုမၸဏီအေနနဲ႔ လမ္းတံတားေတြကို ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ေဆာက္လုပ္တဲ့အပိုင္းမွာ လွဴတာေတြ ရွိပါတယ္။ အျမတ္အစြမ္းအပိုင္းကို မၾကည့္ပါဘူး။ လမ္းတံတား ေကာင္းမြန္ဖို႔နဲ႔ တာရွည္ခံဖို႔အတြက္ လုပ္ေပးေနတာပါ။ အခု စစ္ေတြၿမိဳ႕လမ္းမႀကီးေပၚမွာ ခင္းေနတဲ့ ႏိုင္လြန္ကတၱရာက ၂ လက္မခြဲထူၿပီးေတာ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ခံႏိုင္ရည္ တန္ခ်ိန္အတိုင္း ကားေတြကို အသံုးျပဳမယ္တိုရင္ အနည္းဆံုး ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ အထိ အာမခံခ်က္ ရွိပါတယ္”ဟု စုထူးစံကုမၸဏီမွ လမ္းပိုင္းတာ၀န္ခံ မန္ေနဂ်ာ ဦးတင္ေမာင္ျမင့္က နိရဥၥရာသတင္းဌာနသို႔ ေျပာသည္။
စစ္တြၿမိဳ႕ စည္ပင္သာယာ လွပေရးအတြက္ ယခုလက္ရွိအေကာင္အထည္ေဖၚ လုပ္ေဆာင္ေနေသာ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ စုထူးစံကုမၸဏီက လက္ရွိတာ၀န္ယူလုပ္ေဆာင္ေနေသာ လုပ္ငန္းမ်ားအျပင္ ဆတ္ရိုး က်ေခ်ာင္း တူးျခင္း၊ ဆတ္ရိုးက်ေခ်ာင္းဘဲ ေရကာတံတိုင္း တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ဆတ္ရိုးက်ကိုျဖတ္၍ အဆင္ျမင့္ တံတား တစ္စင္း တည္ေဆာက္ေနျခင္း၊ စစ္ေတြၿမိဳ႕ပတ္လမ္းကို ေဖါက္လုပ္ေနျခင္းတို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိရသည္။
စစ္ေတြၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာလွပေရးအတြက္ စီမံကိန္းကို ရခိုင္ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕မွ အရွိန္ အဟုန္ျမွင့္ ေဆာင္ရြက္ေနရာတြင္ စစ္ေတြၿမိဳ႕ လမ္းမႀကီးႏွင့္ ေ၀သာလီလမ္း တစ္ေလွ်ာက္ကို ႏိုင္လြန္ ကတၱရာခင္းမည္ဟု ရခိုင္ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးေမာင္ေမာင္အုန္းက ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ စတင္ဘာလတြင္ တရား၀င္ ထုတ္ျပန္ ေျပာဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က စစ္ေတြၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာ လွပေရးအတြက္ အပန္းေျဖ ေခတ္မီ ဥယ်ာဥ္ႏွစ္ခုကိုလည္း ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး၊ လူမ်ားမလာခ်င္သည့္ စစ္ေတြၿမိဳ႕ကို ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ လူအလာခ်င္ဆံုး ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ဟု အခမ္းအနားမ်ားတြင္ မၾကာခဏ ေျပာၾကားခ့ဲသည္။
ယခင္ႏွစ္ကုန္ပိုင္းႏွင့္ ယခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းတြင္ စစ္ေတြၿမိဳ႕သို႔ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ား ယခင္ႏွစ္မ်ားထက္ လာေရာက္လည္ပတ္မႈ ရွိလာသည္ဟု စစ္ေတြၿမိဳ႕ခံမ်ားက ေျပာၾကားသည္။
နိရဥၥရာ
No comments:
Post a Comment