Thursday 23 July 2015

အီဂ်စ္ႏုိင္ငံ၊ ႏိုင္းလ္ျမစ္အတြင္း ေရယာဥ္ႏွစ္စီး တိုက္မိၿပီး လူ ၁၉ ဦးထက္မနည္း ေသဆံုး

ႏိုင္းလ္ျမစ္အတြင္း ေရယာဥ္ႏွစ္စီး တိုက္မိမႈေၾကာင့္ အနည္းဆံုး လူ ၁၉ ဦး ေရနစ္ ေသဆံုးခဲ့ေၾကာင္း အီဂ်စ္ အာဏာပိုင္မ်ားက ေၾကညာခဲ့သည္။
ဇူလိုင္ ၂၂ ရက္ ညပိုင္းက ကိုင္႐ိုၿမိဳ႕ေတာ္အနီး ဝါရက္ ဧရိယာအနီး ႏုိင္းလ္ျမစ္လယ္တြင္ ကူးတို႔ယာဥ္ တစ္စီးက ကုန္တင္ေရယာဥ္ တစ္စီးကို ဝင္တိုက္မိခဲ့ျခင္းဟု သိရသည္။ အဆိုပါ ျဖစ္ရပ္တြင္ ကူးတို႔ေရယာဥ္ နစ္ျမဳပ္ၿပီး လူအမ်ားအျပား ေသဆံုးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးဌာနက အနည္းဆံုး လူ ၁၉ ဦး ေသဆံုးၿပီး ၆ ဦးမွ် ဒဏ္ရာမ်ား ရရွိခဲ့ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့ၿပီး ေနာက္ထပ္ အေသအေပ်ာက္စာရင္း ရွိမရွိ စစ္ေဆး စံုစမ္းေနေၾကာင္း ဆိုသည္။ ေရယာဥ္ႏွစ္စီး ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တိုက္မိၿပီးေနာက္ ကူးတို႔ယာဥ္သည္ ဆိုးဆိုးရြားရြား ပ်က္စီးကာ နစ္ျမဳပ္သြားျခင္း ျဖစ္သည္။

ႏွစ္ ၃၀ မွ် လွ်ိဳ႕ဝွက္ထားသည့္ ေ႐ြ႕လ်ားဒံုးက်ည္ စနစ္ကို အစၥေရးစစ္တပ္ ထုတ္ေဖာ္ျပသ

ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ မွ် လွ်ိဳ႕ဝွက္အဆင့္ သတ္မွတ္ခဲ့သည့္ ေ႐ြ႕လ်ားဒံုးက်ည္စနစ္တစ္ခု၏ သ႐ုပ္မွန္ကို အစၥေရးစစ္တပ္က အမ်ားျပည္သူထံ ဖြင့္ခ်ျပလုိက္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
အစၥေရးစစ္တပ္က Perehဟု ေခၚေဝၚသည့္ လက္နက္မွာ ေ႐ြ႕လ်ားႏုိင္သည့္ ဖ်က္အားျပင္း ဒံုးက်ည္စနစ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ ယင္းလက္နက္သည္ တင့္ကားမ်ားကို ေခ်မႈန္းရာတြင္ အလြန္ထက္ျမက္သည့္ စြမ္းေဆာင္ရည္မ်ိဳး ရွိသည္။

ေမြးေရေက်းလက္၀န္ႀကီးဌာနသို႔ အေႂကြး ဆပ္ရမည့္စာရင္းတြင္ ၀န္ႀကီးေဟာင္း ဦးေမာင္ေမာင္သိမ္း၏သားပါ၀င္

ေမြးျမဴေရး၊ ေရလုပ္ ငန္းႏွင့္ ေက်းလက္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး ေရး၀န္ႀကီးဌာနသို႔ အေႂကြးမေပး ႏုိင္သျဖင့္ တရားစြဲဆိုခံရသူ ၁ဝ ဦးတြင္ ၀န္ႀကီးေဟာင္းဦးေမာင္ ေမာင္သိမ္း၏သားျဖစ္သူ ပါ၀င္ေနၿပီး ေပးဆပ္ရန္က်ပ္ေငြ ၁၁ ဘီလီယံေက်ာ္ က်န္ရွိေနေသးေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းပူးေပါင္း ေကာ္မတီ အစီရင္ခံစာကို ေဆြး ေႏြးရာတြင္ ယင္း၀န္ႀကီးဌာနသည္ ႏုိင္ငံေတာ္သို႔ေပးသြင္းရန္ က်န္ရွိ ေနသည့္ေငြမွာ က်ပ္၃၁,၇၉၃ သန္းျဖစ္၍ ႏုိင္ငံေတာ္သို႔ အမ်ား ဆံုးေပးသြင္းရန္က်န္ရွိသည့္ ၀န္ ႀကီးဌာနတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ႏုိင္ငံ ပိုင္သတင္းစာမ်ား၌ ဇူလိုင္ ၂၂ ရက္ကေဖာ္ျပထားသည္။

ဘရာဇီးႏိုင္ငံမွ အမဲသားႏွင့္ ၾကက္သား တင္သြင္းမည္ဆုိျခင္းအေပၚ ျပည္တြင္းေမြးျမဴသူမ်ား စိုးရိမ္မႈ မျဖစ္ေစေရးအတြက္ စနစ္တက် ေဆာင္႐ြက္မည္

ဘရာဇီးႏုိင္ငံ၏ The Cattle Site သတင္းဌာနက ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ အမဲသားႏွင့္ ၾကက္သားမ်ား တင္သြင္း မည္ ဆိုျခင္းအေပၚ ျပည္တြင္း ၾကက္ေမြးျမဴသူမ်ားက စိုးရိမ္မႈ မျဖစ္ေစေရးအတြက္  ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က စနစ္တက် စိစစ္ေဆာင္႐ြက္ သြား မည္ဟု  ျမန္မာနိုင္ငံ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ေရလုပ္ငန္းအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဒုတိယဥကၠ႒ ေဒါက္တာ လွလွသိန္းက ဇူလုိင္ ၂၂ ရက္ ေဆြးေႏြးပြဲအၿပီး ၄င္း၏ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အဆုိပါ သတင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာနိုင္ငံ ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အသားတိုးၾကက္ ေမြးျမဴ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်သူမ်ား အသင္းက ဇူလုိင္ ၂၂ ရက္ ေန႔လယ္ပိုင္းတြင္  ျမန္မာႏိုင္ငံေမြးျမဴေရး လုပ္ငန္းအဖြဲ႔ခ်ဳပ္႐ံုး ၌ျပဳလုပ္သည့္ေဆြးေႏြးပြဲ အၿပီး တြင္ေဖာ္ျပ ထားျခင္းျဖစ္သည္။

"သိပ္လည္း အိုဗာတင္း မျဖစ္ၾကပါနဲ႔ မိတ္ေဆြတို႔"

ျပည္တြင္းမွာ ေနေနတဲ့ ဒီမိုဆို သူေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားကေဒၚစုလို ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ႏိုဘယ္ဆုလို လူမ်ိဳးဟာ ကမၻာမွာ ျမန္မာမွာပဲ ရွိေနတယ္ ထင္ေနၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္ဆိုေတာ့ သူတို႔ဟာ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးႏိုဘယ္ဆိုတာ ႀကီးကုိယူရမွာရွက္လို႔ ျငင္းခဲ့ၾကတဲ့ ပထမဆုံး အေရွ႕ေတာင္ အာရွ ရဲ႕ ႏိုဘယ္ဆုရွင္ ဗီယက္နမ္ ႏိုင္ငံသား လီဒတ္တို (Le Duc Tho:1973) အ ေၾကာင္းမသိၾကရွာဘူး။ႏိုဘယ္ဆုယူၿပီး မိမိရဲ႕ေနာင္ေတာ္ေတြ တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ အင္အားလြန္ႏိုင္ငံႀကီး ကိုၿဖိဳခြဲလိုက္တဲ့ ဆိုဗီယက္သမတ မီေခး ေဂၚဗာေခ်ာ့ႀကီး အေၾကာင္းနားမလည္ရွာဘူး။ႏိုဗယ္ဆိုတာနဲ႔ တကမာၻလုံး တက္မက္မယ္ထင္ေနတဲ့ သူေတြခဗ်ာ ႏိုဗယ္ကို ျငင္းဆန္ခဲ့သူ ေျခာက္ ဦးရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းကို ေလ့လာသိရိွမႈ မရိွ ရွာဘူး။ (Boris Pasternak(1958) ,Jean-Paul Sartre(1964), Le Duc Tho(1973), Richard Kuhn, Adolf Butenandt and Gerhard Domagk)

ငမိုးရိပ္တံတား (မဂၤလာေတာင္ညြန္႔) အား ဇူလိုင္ ၂၆ ရက္မွ စတင္ျဖတ္သန္း ခြင့္ျပဳမည္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ငမိုးရိပ္တံတား (မဂၤလာေတာင္ညြန္႔) အား ဇူလုိင္ ၂၆ ရက္မွ စတင္ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳမည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရးေကာ္မတီ အင္ဂ်င္နီယာဌာန (လမ္း/တံတား) မွ ထုတ္ျပန္ထာားသည္။အဆိုပါတံတားကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာ ၁၈ ရက္တြင္ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး အရွည္ ၄၀၅ မီတာ၊ အက်ယ္ ၁၁ ဒသမ ၅ မီတာ၊ယာဥ္သြားလမ္းအက်ယ္ ၁၁ ဒသမ ၅ မီတာ၊ လူသြားလမ္းႏွစ္ဖက္ရွိၿပီး တစ္ဖက္လွ်င္ ၁ ဒသမ ၇၅ မီတာ၊ေရလမ္း ကင္းလြတ္တံတားအျမင့္ ၁၆ ေပ ၅ လက္မ၊ တံတားခံႏိုင္၀န္ ခြင့္ျပဳတန္ ၇၅ တန္ရွိၿပီး အသြား/အျပန္ ႏွစ္လမ္းသြားျဖစ္သည့္ အဆိုပါ တံတားတည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ခန္႔မွန္းကုန္က်ေငြသည္  က်ပ္ ၆ဒသမ ၁၅၃ ဘီလ်ံရွိသည္။

ျမန္မာ့မီးရထား၏ ရထားစက္ေခါင္းမ်ားအနက္ ထက္ဝက္ခန္႔မွာ သက္တမ္းလြန္ေန

ျမန္မာ့မီးရထား၏ လက္ရိွအသံုးျပဳေနေသာ ရထားစက္ေခါင္းမ်ားအနက္ ထက္ဝက္ခန္႔မွာ သက္တမ္းလြန္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရွိတြင္ ရထားစက္ေခါင္း ၃၇၇ တဲြရိွၿပီး ယင္းမွ သက္တမ္းလြန္မ်ားကို ျပည္ပမွ စက္ေခါင္း အသစ္မ်ားျဖင့္ အစားထိုးရန္ စီစဥ္ေနသည္ဟု ျမန္မာ့မီးရထား စက္မႈႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ဌာန အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးဝင္းဦးက ေျပာသည္။သက္တမ္းလြန္ေနသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း သံုးစဲြ၍ အဆင္ေျပေစရန္ ျပဳျပင္ထားသည္ဟု လည္းဆိုသည္။