Friday 18 November 2011

NCGUB မွ ၀န္ႀကီး ဦးဘိုလွတင့္ႏွင့္ ဦးဟန္ေညာင္ေ၀ သို႔ အိပ္ဖြင့္ေပးစာ

သို႕
NCGUB မွ ၀န္ႀကီး ဦးဘိုလွတင့္ႏွင့္ ဦးဟန္ေညာင္ေ၀ သို႔ အိပ္ဖြင့္ေပးစာ
သမိုင္းစဥ္လာတေလွ်ာက္ ေလ့လာဆန္းစစ္လွ်င္ ရခုိင္တို႔၏သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားတြင္ “ရိုဟင္ဂ်ာ” လူမ်ဳိးဟူေသာ အသံုးအႏႈံးျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့မႈ စိုးစဥ္မွ်မရွိခဲ့ပါ။ သူတို႔၏မူရင္းေဒသျဖစ္သည့္ ဘဂၤလား ေဒခ်္႕ႏိုင္ငံ သမိုုင္းတြင္လည္း ရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ဳိးဟူ၍ မေတြ႕ရွိရေပ။ ေနာက္ထပ္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံတခုျဖစ္သည့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ သမိုင္းတြင္လည္း ရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ဳိးဟူ၍ မေတြ႔ရွိရသည့္အျပင္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းတြင္ေရာ ရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ဳိးဟူ၍ ရွိခဲ့ပါသလား။ D.G.E. HallA History of South-East Asia စာအုပ္တြင္လည္း ရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ဳိးဟူေသာ ေ၀ါဟာရ အသံုးအႏႈန္းကို တလံုးတပါဒမွ် မေတြ႔ရွိရေပ။
ထို႔အျပင္ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးကို ကိုလိုနီျပဳအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည့္ အဂၤလိပ္တို႔၏ အလြန္တိက်ေသာ ေဂဇက္ မွတ္တမ္းမ်ားတြင္ ယင္းအမည္ ထည့္သြင္းမွတ္တမ္းတင္ထားျခင္း အလ်ဥ္းမရွိပါ။ ၿဗိတိသွ်ေဂဇက္တီယာ Gazetteers မွတ္တမ္းမ်ားတြင္ Arakanese Muslim ဟူ၍ မွတ္တမ္းတင္ ပါရွိသူမ်ားသည္ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ မွလြဲ၍ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ထံုးစံ၊ ဘာသာစကားတို႔၌ ရခုိင္လူမ်ဳိးႏွင့္ တူညီၾကသည္။ ၄င္းတို႔သည္ ရခိုင္မင္းမ်ား လက္ထက္ကပင္ ေဒသတြင္းအျပန္အလွန္ ဆက္ဆံေရးမ်ားေၾကာင့္ ရခုိင္ေဒသသို႔ ေရာက္ရွိအေျခစိုက္ ေနထိုင္ ခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကသျဖင့္ ေနထိုင္မႈသက္တမ္း ၾကာရွည္လာသည္ႏွင့္အမွ် ဘဂၤလီဘာသာစကား ေျပာဆိုျခင္း အလ်ဥ္းမရွိေသာ ရခုိင္ေဒသတြင္ ၄င္းတို႔သည္လည္း ဘဂၤလီစဘာသာစကား လံုး၀မေျပာတတ္ၾကေပ။