Monday 31 March 2014

ပညာေရးဥပေဒ မူၾကမ္းကို တ.က.သ. ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပ

Photo: ပညာေရးဥပေဒ မူၾကမ္းကို တ.က.သ. ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပ
Monday, March 31, 2014

ၿပီးခဲ့တဲ့ မတ္လ ၂၁ ရက္ေန႔က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလိုက္တဲ့ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ မူၾကမ္းကို တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား (တ.က.သ) အဖြဲ႔၀င္ေတြက ဒီကေန႔ ညေနပုိင္းက ကန္႕ကြက္ ဆႏၵျပ ခဲ႔ၾကပါတယ္ ။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လွည္းတန္းလမ္းဆံု ဦးထြန္းလင္းၿခံလမ္းမွာ တ.က.သ အဖဲြ႕ဝင္ေတြ စုေပါင္းၿပီး ကန္႕ကြက္ ဆႏၵျပခဲ့ၾကတာပါ။

"ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္ပိုင္ကထြက္သြားတဲ့ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္း လႊတ္ေတာ္ကေနအတည္ျပဳသြားတယ္ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ အဲ့ဥပေဒၾကမ္း သတင္းစာမွာမပါတဲ့ အစိုးရကလုပ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ကႏွစ္ခုေပါင္းလုပ္တဲ့ ဥပေဒၾကမ္းကို ဆႏၵျပဖို႔ ဒီေနရာကို က်ေနာ္တို႔ေရာက္ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္၊ အစိုးရအေနနဲ႔ အခုလုပ္ေနတဲ့ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမွႈကို က်ေနာ္တို႔ လံုးဝအယံုအၾကည္မရွိပါဘူး၊ ဒါၿပီးလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ ဆက္တိုက္ ဆက္တိုက္ ေရွ႕ဆက္ဖို႔ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္၊ က်ေနာ္တို႔အခုစၿပီး ဆႏၵျပျခင္းျဖင့္ က်ေနာ္တု႔ိေတြ အစိုးရက ို က်ေနာ္တုိ႔ အစိုးရကို ကနဦး ပထမဆံုး စိန္ေခၚျခငး္ပဲ"

တကၠသိုလ္တိုင္းမွာ ဆႏၵျပဖို႔ တ.က.သအဖဲြ႕ဝင္ေတြအေနနဲ႔ ဆက္လက္ၿပီး နိွုးေဆာ္သြားမယ္လို႔ ဒီေန႔ ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားခဲ့တဲ့ ရန္ကုန္စီးပြားေရး တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဥကၠဌ ကုိေဇယ်ာလြင္ က ေျပာပါတယ္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလုိက္တဲ႔ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းဟာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပညာေရး ျမွင့္တင္ေရးေကာ္မတီနဲ႔ အစိုးရပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနတို႔ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခုကို ပူးေပါင္းထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီဥပေဒၾကမ္းကုိ ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ပညာေရးကြန္ရက္ NNER အဖြဲ႔အေနနဲ႔လည္း ကန္႔ကြက္ေၾကာင္းအခ်က္ ၁၃ ခ်က္ပါတဲ့ ေၾကညာခ်က္တစ္ေစာင္ ထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။

ဒီကေန႔ ဆႏၵျပရာမွာ အမ်ိဳးသားပညာေရးေကာင္စီ အလုိမရွိေၾကာင္း ၊ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ရွိေရး နဲ႔ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈကင္းမဲ့ေရး ၊ ေက်ာင္းသား သမဂၢ တရားဝင္ဖြဲ႔စည္းခြင့္ရရွိေရးနဲ႔ ပညာေရးနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ႔ ဥပေဒေတြ အတည္ျပဳ ျပဌာန္းရာမွာ လႊတ္ေတာ္ ၊ အစုိးရနဲ႔ ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ပညာေရးကြန္ရက္ NNER အဖြဲ႕တုိ႔ သံုးပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးေရးကို လည္း ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။

အဲဒီ ဆႏၵျပပြဲကုိ ရန္ကုန္စီးပြားေရးတကၠသုိလ္၊ ဒဂုံတကၠသုိလ္ ၊ႏုိင္ငံျခား ဘာသာ တကၠသုိလ္ ၊ သူနာျပဳတကၠသိုလ္ ၊ ျမန္မာႏုိင္ငံေရေၾကာင္း ပညာတကၠသိုလ္နဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာတကၠသုိလ္တုိ႔က ေက်ာင္းသားေတြ ပူးေပါင္းပါဝင္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ဆႏၵျပပြဲကုိလည္း ခြင္ျပဳခ်က္မယူဘဲ နဲ႔ ျပဳလုပ္ခဲ႔တာ ျဖစ္ပါတယ္။

RFA Burmese
ၿပီးခဲ့တဲ့ မတ္လ ၂၁ ရက္ေန႔က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလိုက္တဲ့ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ မူၾကမ္းကို တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား (တ.က.သ)အဖြဲ႔၀င္ေတြက ဒီကေန႔ ညေနပုိင္းက ကန္႕ ကြက္ ဆႏၵျပ ခဲ႔ၾကပါတယ္ ။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လွည္းတန္းလမ္းဆံု ဦးထြန္းလင္းၿခံလမ္းမွာ တ.က.သ အဖဲြ႕ဝင္ေတြ စုေပါင္းၿပီး ကန္႕ကြက္ ဆႏၵျပခဲ့ၾကတာပါ။

"ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္ပိုင္ကထြက္သြားတဲ့ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္း လႊတ္ေတာ္ကေနအတည္ျပဳသြားတယ္ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ အဲ့ဥပေဒၾကမ္း သတင္းစာမွာမပါတဲ့ အစိုးရကလုပ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ကႏွစ္ခုေပါင္းလုပ္တဲ့ ဥပေဒၾကမ္းကို ဆႏၵျပဖို႔ ဒီေနရာကို က်ေနာ္တို႔ေရာက္ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္၊ အစိုးရအေနနဲ႔ အခုလုပ္ေနတဲ့ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမွႈကို က်ေနာ္တို႔ လံုးဝအယံုအၾကည္မရွိပါဘူး၊ ဒါၿပီးလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ ဆက္တိုက္ ဆက္တိုက္ ေရွ႕ဆက္ဖို႔ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္၊ က်ေနာ္တို႔အခုစၿပီး ဆႏၵျပျခင္းျဖင့္ က်ေနာ္တု႔ိေတြ အစိုးရက ို က်ေနာ္တုိ႔ အစိုးရကို ကနဦး ပထမဆံုး စိန္ေခၚျခငး္ပဲ"

တကၠသိုလ္တိုင္းမွာ ဆႏၵျပဖို႔ တ.က.သအဖဲြ႕ဝင္ေတြအေနနဲ႔ ဆက္လက္ၿပီး နိွုးေဆာ္သြားမယ္လို႔ ဒီေန႔ ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားခဲ့တဲ့ ရန္ကုန္စီးပြားေရး တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဥကၠဌ ကုိေဇယ်ာလြင္ က ေျပာပါတယ္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလုိက္တဲ႔ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းဟာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပညာေရး ျမွင့္တင္ေရးေကာ္မတီနဲ႔ အစိုးရပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနတို႔ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခုကို ပူးေပါင္း ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီဥပေဒၾကမ္းကုိ ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ပညာေရးကြန္ရက္ NNER အဖြဲ႔အေန နဲ႔လည္း ကန္႔ကြက္ေၾကာင္းအခ်က္ ၁၃ ခ်က္ပါတဲ့ ေၾကညာခ်က္တစ္ေစာင္ ထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။

ဒီကေန႔ ဆႏၵျပရာမွာ အမ်ိဳးသားပညာေရးေကာင္စီ အလုိမရွိေၾကာင္း ၊ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ရွိေရး နဲ႔ ဗဟုိ ခ်ဳပ္ကုိင္မႈ ကင္းမဲ့ေရး ၊ ေက်ာင္းသား သမဂၢ တရားဝင္ဖြဲ႔စည္းခြင့္ရရွိေရးနဲ႔ ပညာေရးနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ႔ ဥပေဒေတြ အတည္ျပဳ ျပဌာန္းရာမွာ လႊတ္ေတာ္ ၊ အစုိးရနဲ႔ ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ပညာေရးကြန္ရက္ NNER အဖြဲ႕တုိ႔ သံုးပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးေရးကို လည္း ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။

အဲဒီ ဆႏၵျပပြဲကုိ ရန္ကုန္စီးပြားေရးတကၠသုိလ္၊ ဒဂုံတကၠသုိလ္ ၊ႏုိင္ငံျခား ဘာသာ တကၠသုိလ္ ၊ သူနာျပဳတကၠသိုလ္ ၊ ျမန္မာႏုိင္ငံေရေၾကာင္း ပညာတကၠသိုလ္နဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာတကၠသုိလ္ တုိ႔က ေက်ာင္း သားေတြ ပူးေပါင္းပါဝင္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ဆႏၵျပပြဲကုိလည္း ခြင္ျပဳခ်က္မယူဘဲ နဲ႔ ျပဳလုပ္ခဲ႔တာ ျဖစ္ပါတယ္။

RFA Burmese

No comments:

Post a Comment