Monday 26 January 2015

ယာဥ္ထိန္းရဲ မ်ားသည္ စာေျခာက္႐ုပ္ အဆင့္သာ ရွိသည္ဟုဆို

Photo: ယာဥ္ထိန္းရဲ မ်ားသည္ စာေျခာက္႐ုပ္ အဆင့္သာ ရွိသည္ဟုဆို
Monday, January 26, 2015

ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ရေသာ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ား အေနျဖင့္ စာေျခာက္႐ုပ္ အဆင့္သာရွိ ေနေၾကာင္း ဧရာ၀တီ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ယာဥ္ထိန္း တပ္ဖြဲ ့စုမွ ရဲမွဴး ဦးေစာ၀င္းက ေျပာသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ရတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒမွာ ပါတဲ့ ယာဥ္ စည္းကမ္း၊လမ္း စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္သူကို ယာဥ္တိုက္မႈက လြဲလို႔ တျခား အမႈေတြက ဖမ္းခ်ဳပ္လို႔ ရတဲ့အမႈေတြ မဟုတ္ဘူး။ သံုးေယာက္စီး လာတယ္။ ဒါကို သံုးေယာက္ စလံုး အခ်ဳပ္ထဲ ထည့္မယ္ ဆိုလို႔လည္း မရဘူး။ အင္မတန္မွ ညင္သာတဲ့ ဥပေဒေတြကို ကိုင္တြယ္ ရတဲ့ အခါက်ေတာ့ စာေျခာက္႐ုပ္ အဆင့္ ေလာက္ပဲ ရွိတယ္ ဟု ၎က ဆိုသည္။ လက္ရွိတြင္ ယာဥ္ထိမ္း ရဲမ်ား အေနျဖင့္ ယာဥ္ စည္းကမ္း၊ လမ္း စည္းကမ္း လုပ္ငန္းမ်ား အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ အခက္အခဲ မ်ားစြာ ႀကံဳေတြ႕ေန ရေၾကာင္း ရဲမွဴးက ဆက္ေျပာသည္။

အခု အေရးယူရတဲ့ စနစ္ အတြက္ ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး အခက္အခဲ ရွိတယ္။ ဘာလို႔လဲဆို ယာဥ္တစ္စီးကို အေရးယူၿပီးလို႔ ခ်လန္ျဖတ္ၿပီ၊ လိုင္စင္သိမ္းၿပီ ဆိုသူလာ ေရြးမွ ရတယ္။ မလာလို႔ အိမ္သြားဖမ္း လို႔လည္း မရဘူး။ လုပ္ပိုင္ခြင့္လည္း မရွိဘူး။ တခ်ဳိ႕ ႐ိုင္း႐ိုင္းစိုင္း သူေတြနဲ႔ ေတြ႕ရင္ ဖမ္းဆီးတဲ့ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြနဲ႔ အဖမ္းဆီးခံရတဲ့ သူေတြ ပဋိပကၡ ျဖစ္တာလည္း ရွိတယ္ ဟု ၎က ဆိုသည္။

ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး အတြင္း ဆိုင္ကယ္ ဦးထုပ္ မေဆာင္းမႈ၊ သတ္မွတ္သည့္ လူဦးေရထက္ ပိုစီးနင္းမႈ၊ ယာဥ္စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္မႈ မ်ားကို တကၠသိုလ ္ေက်ာင္းသား မ်ားက အမ်ားဆံုး က်ဴးလြန္ ၾကသည္ဟု ဧရာ၀တီ တိုင္းေဒသႀကီး ယာဥ္ထိန္း တပ္ဖြဲ ့စုမွဴး ရဲမွဴးေစာ၀င္းက ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ (၁၆) ရက္ေန႔တြင္ The Messenger Media သို႔ ေျပာၾကားထားသည္။

ဆိုင္ကယ္စီး ဦးထုပ္သည္ မိမိ အသက္ကို ကာကြယ္ေပးႏုိင္ ေသာ္လည္း အမ်ားအားျဖင့္ ဦးထုပ္ကို မေဆာင္းဘဲ ေရွ႕ျခင္း ထဲတြင္ သာ ထည့္တား တတ္ၾကၿပီး ယာဥ္ထိမ္းရဲရွိမွသာ ဦးထုပ္ကို ေဆာင္းတတ္ေၾကာင္း၊ စာေျခာက္႐ုပ္ အဆင့္သာ ရွိသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္း စည္းကမ္း အတြက္ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ား ရွိျခင္းျဖင့္ စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္မႈ နည္းမည္မွာ ေသခ်ာေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ား မ်ားထားရွိလွ်င္ ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း အဆိုပါ ျပည္သူ ဗဟိုျပဳ ရဲလုပ္ငန္းစဥ္ အပတ္စဥ္ ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ တက္ေရာက္ လာသူ ဧရာ၀တီ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ပါတီ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေအာင္တင္ျမင့္က ေျပာသည္။

ဧရာ၀တီတိုင္း ေဒသႀကီး၌ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ယာဥ္တိုက္မႈေပါင္း (၅၉၀) မႈတြင္ ဒဏ္ရာရရွိသူ (၉၉၁)  ဦးႏွင့္ ေသဆံုးသူ (၁၅၁) ဦး၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ယာဥ္တိုက္မႈေပါင္း (၇၅၈) မႈတြင္ ဒဏ္ရာ ရရွိသူ (၁၃၁၄) ဦးႏွင့္ ေသဆံုးသူ (၁၈၃) ဦး၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ တြင္ ယာဥ္တိုက္မႈေပါင္း (၁၀၈၇) မႈတြင္ ဒဏ္ရာရရွိသူ (၂၀၇၁) ဦးႏွင့္ ေသဆံုးသူ (၂၂၃) ဦးအထိရွိ ခဲ့ၿပီး၊ ၂၀၁၄ခုႏွစ္တြင္ ယာဥ္ တိုက္မႈေပါင္း (၁၄၃၅) မႈ ျဖစ္ပြား ခဲ့ၿပီး ဒဏ္ရာ ရရွိသူ (၂၄၅၃)  ဦးရွိကာ ေသဆံုးသူ (၂၇၁) ဦးရွိေၾကာင္း တိုင္းယာဥ္ထိန္းရဲ တပ္ဖြဲ ့႐ံုးမွ သတင္း ထုတ္ျပန္ ထားသည္။

ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး၊ ပုသိမ္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ထိန္း ၀န္ထမ္း (၄၃) ဦး ရွိၿပီး ဟသၤာတတြင္ (၁၁) ဦး၊ မအူပင္တြင္ (၇) ဦး၊ ေျမာင္းျမတြင္ (၅) ဦးသာ ရွိေၾကာင္း တိုင္းေဒသႀကီး ယာဥ္ထိန္း ရဲတပ္ဖြဲ ့မွဴး႐ံုးမွ သိရသည္။ ယာဥ္တိုက္မႈမ်ား တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ ပိုမို မ်ားျပား ရျခင္းမွာ ယာဥ္ထိန္းရဲ အင္အား နည္းျခင္း၊ မ်ားျခင္းႏွင့္ မသက္ဆိုင္ဘဲ ယာဥ္ အသံုးျပဳမႈ မ်ားျပား လာျခင္း၊ စည္းကမ္း လိုက္နာမႈ အားနည္းျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ၿပီး၊ ျပည္သူမ်ား စည္းကမ္း လိုက္နာ ပူးေပါင္းပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္မွ သာလွ်င္ ယာဥ္တိုက္မႈ က်ဆင္း ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေစာ၀င္းက ေျပာသည္။

Messenger News Journal
ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ရေသာ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ား အေနျဖင့္ စာေျခာက္ ႐ုပ္အဆင့္သာရွိေနေၾကာင္း ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး၊ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ ့စုမွရဲမွဴး ဦးေစာ၀င္းက ေျပာသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ရတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒမွာ ပါတဲ့ ယာဥ္ စည္းကမ္း၊လမ္း စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္ သူကို ယာဥ္တိုက္မႈက လြဲလို႔ တျခား အမႈေတြက ဖမ္းခ်ဳပ္လို႔ ရတဲ့အမႈေတြ မဟုတ္ဘူး။ သံုးေယာက္စီး လာတယ္။ ဒါကို သံုးေယာက္ စလံုး အခ်ဳပ္ထဲ ထည့္မယ္ ဆိုလို႔လည္း မရဘူး။ အင္မတန္မွ ညင္သာတဲ့ ဥပေဒေတြကို ကိုင္တြယ္ ရတဲ့ အခါက်ေတာ့ စာေျခာက္႐ုပ္ အဆင့္ ေလာက္ပဲ ရွိတယ္ ဟု ၎က ဆိုသည္။ လက္ရွိတြင္ ယာဥ္ထိမ္း ရဲမ်ား အေနျဖင့္ ယာဥ္ စည္းကမ္း၊ လမ္း စည္းကမ္း လုပ္ငန္းမ်ား အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ အခက္အခဲ မ်ားစြာ ႀကံဳေတြ႕ေန ရေၾကာင္း ရဲမွဴးက ဆက္ေျပာသည္။

အခု အေရးယူရတဲ့ စနစ္ အတြက္ ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး အခက္အခဲ ရွိတယ္။ ဘာလို႔လဲဆို ယာဥ္တစ္စီးကို အေရးယူၿပီးလို႔ ခ်လန္ျဖတ္ၿပီ၊ လိုင္စင္သိမ္းၿပီ ဆိုသူလာ ေရြးမွ ရတယ္။ မလာလို႔ အိမ္သြားဖမ္း လို႔လည္း မရဘူး။ လုပ္ပိုင္ခြင့္လည္း မရွိဘူး။ တခ်ဳိ႕ ႐ိုင္း႐ိုင္းစိုင္း သူေတြနဲ႔ ေတြ႕ရင္ ဖမ္းဆီးတဲ့ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြနဲ႔ အဖမ္းဆီးခံရတဲ့ သူေတြ ပဋိပကၡ ျဖစ္တာလည္း ရွိတယ္ ဟု ၎က ဆိုသည္။

ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး အတြင္း ဆိုင္ကယ္ ဦးထုပ္ မေဆာင္းမႈ၊ သတ္မွတ္သည့္ လူဦးေရထက္ ပိုစီးနင္းမႈ၊ ယာဥ္စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္မႈ မ်ားကို တကၠသိုလ ္ေက်ာင္းသား မ်ားက အမ်ားဆံုး က်ဴးလြန္ ၾကသည္ဟု ဧရာ၀တီ တိုင္းေဒသႀကီး ယာဥ္ထိန္း တပ္ဖြဲ ့စုမွဴး ရဲမွဴးေစာ၀င္းက ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ (၁၆) ရက္ေန႔တြင္ The Messenger Media သို႔ ေျပာၾကားထားသည္။

ဆိုင္ကယ္စီး ဦးထုပ္သည္ မိမိ အသက္ကို ကာကြယ္ေပးႏုိင္ ေသာ္လည္း အမ်ားအားျဖင့္ ဦးထုပ္ကို မေဆာင္းဘဲ ေရွ႕ျခင္း ထဲတြင္ သာ ထည့္တား တတ္ၾကၿပီး ယာဥ္ထိမ္းရဲရွိမွသာ ဦးထုပ္ကို ေဆာင္းတတ္ေၾကာင္း၊ စာေျခာက္႐ုပ္ အဆင့္သာ ရွိသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္း စည္းကမ္း အတြက္ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ား ရွိျခင္းျဖင့္ စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္မႈ နည္းမည္မွာ ေသခ်ာေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ား မ်ားထားရွိလွ်င္ ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း အဆိုပါ ျပည္သူ ဗဟိုျပဳ ရဲလုပ္ငန္းစဥ္ အပတ္စဥ္ ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ တက္ေရာက္ လာသူ ဧရာ၀တီ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ပါတီ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေအာင္တင္ျမင့္က ေျပာသည္။

ဧရာ၀တီတိုင္း ေဒသႀကီး၌ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ယာဥ္တိုက္မႈေပါင္း (၅၉၀) မႈတြင္ ဒဏ္ရာရရွိသူ (၉၉၁)  ဦးႏွင့္ ေသဆံုးသူ (၁၅၁) ဦး၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ယာဥ္တိုက္မႈေပါင္း (၇၅၈) မႈတြင္ ဒဏ္ရာ ရရွိသူ (၁၃၁၄) ဦးႏွင့္ ေသဆံုးသူ (၁၈၃) ဦး၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ တြင္ ယာဥ္တိုက္မႈေပါင္း (၁၀၈၇) မႈတြင္ ဒဏ္ရာရရွိသူ (၂၀၇၁) ဦးႏွင့္ ေသဆံုးသူ (၂၂၃) ဦးအထိရွိ ခဲ့ၿပီး၊ ၂၀၁၄ခုႏွစ္တြင္ ယာဥ္ တိုက္မႈေပါင္း (၁၄၃၅) မႈ ျဖစ္ပြား ခဲ့ၿပီး ဒဏ္ရာ ရရွိသူ (၂၄၅၃)  ဦးရွိကာ ေသဆံုးသူ (၂၇၁) ဦးရွိေၾကာင္း တိုင္းယာဥ္ထိန္းရဲ တပ္ဖြဲ ့႐ံုးမွ သတင္း ထုတ္ျပန္ ထားသည္။

ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး၊ ပုသိမ္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ထိန္း ၀န္ထမ္း (၄၃) ဦး ရွိၿပီး ဟသၤာတတြင္ (၁၁) ဦး၊ မအူပင္တြင္ (၇) ဦး၊ ေျမာင္းျမတြင္ (၅) ဦးသာ ရွိေၾကာင္း တိုင္းေဒသႀကီး ယာဥ္ထိန္း ရဲတပ္ဖြဲ ့မွဴး႐ံုးမွ သိရသည္။ ယာဥ္တိုက္မႈမ်ား တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ ပိုမို မ်ားျပား ရျခင္းမွာ ယာဥ္ထိန္းရဲ အင္အား နည္းျခင္း၊ မ်ားျခင္းႏွင့္ မသက္ဆိုင္ဘဲ ယာဥ္ အသံုးျပဳမႈ မ်ားျပား လာျခင္း၊ စည္းကမ္း လိုက္နာမႈ အားနည္းျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ၿပီး၊ ျပည္သူမ်ား စည္းကမ္း လိုက္နာ ပူးေပါင္းပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္မွ သာလွ်င္ ယာဥ္တိုက္မႈ က်ဆင္း ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေစာ၀င္းက ေျပာသည္။

Messenger News Journal 

No comments:

Post a Comment