Tuesday 6 January 2015

စည္ပင္ေရြးေကာက္ပဲြ အႏုိင္ရ ကိုယ္စားလွယ္တခ်ဳိ႕ က်န္းသစၥာက်ိန္ဖို႔ ဝန္ေလး

Photo: စည္ပင္ေရြးေကာက္ပဲြ အႏုိင္ရ ကိုယ္စားလွယ္တခ်ဳိ႕ က်န္းသစၥာက်ိန္ဖို႔ ဝန္ေလး
Tuesday, January 6, 2015

ရန္ကုန္စည္ပင္သာယာေရြးေကာက္ပြဲမွာ အေရြးခံရတဲ့ကုိယ္စားလွယ္ေတြ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းအျဖစ္ က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုရမဲ့ ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရအဖြဲ႔က အသိေပးလာတဲ့ အေပၚ လက္မခံႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္း အေနာက္ပိုင္းခရိုင္ ကိုယ္စားျပဳ အေရြးခံ ကိုယ္စားလွယ္ က ေျပာပါတယ္။ ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္ လိုက္တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ဟာ ဝန္ထမ္းေတြ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ဝန္ထမ္းအျဖစ္က်မ္းက်ိန္စရာ မလိုအပ္ဘူးလို႔ ဥပေဒပညာရွင္ေတြက ေျပာပါတယ္။ အျပည့္အစံုကို ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းထားတဲ့ ဗီြအိုေအ ျမန္မာပိုင္းသတင္းေထာက္ ကိုေအာင္ရဲေမာင္ေမာင္က တင္ျပေပးထားပါတယ္။

ဇန္နဝါရီလ ၆ ရက္ ဒီကေန႔ မနက္ ၉ နာရီမွာ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ ဝင္အျဖစ္ အေရြးခံထားရတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုဖို႔ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသၾကီး အစိုးရအဖြဲ႔က အသိေပးလာတာပါ။ ဒီလို က်မ္းက်ိန္ဖို႔ေပးပို႔လာတဲ့ပံုစံထဲမွာ ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ႏိုင္ငံဝန္ထမ္းဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒေတြအတိုင္း လိုက္နာရမယ္လို႔ ပါရွိေနတ့ဲအေၾကာင္း အေနာက္ပိုင္းခ႐ုိင္ ကိုယ္စားျပဳအေရြးခံထားရတဲ့ ဦးခင္လိႈင္က ေျပာပါတယ္။ က်မ္းက်ိန္ဖို႔ထဲမွာ ဒီအခ်က္ပါရွိေနတာကို ဘာေၾကာင့္ လက္မခံႏိုင္သလဲဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သူက အခုလို ဆက္ေျပာပါတယ္။

“ေနာက္တခုက က်ေနာ္တုိ႔ ဘာေၾကာင့္ အခက္ေတြ႔ေစလဲဆိုေတာ့ ႏုိင္ငံဝန္ထမ္းဥပေဒ…ကို က်ေနာ္တို႔ ေလးစားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က လိုက္နာဖို႔က် တာဝန္မရွိဘူးဗ်။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အ႐ိုးသားဆံုး ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းမွာရွိတဲ့ ဒီဝန္ထမ္းေတြအတြက္ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ေတြကိစၥရပ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ရွိရင္ လွ်ဳိ႕ဝွက္ေပါက္ၾကားမႈ ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ အျပင္ကို မေျပာရဘူးဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ဘာေတြလုပ္ရမယ္၊ ဘယ္လိုဆိုတာ မေျပာရဘူးဆိုတာ ပါပါတယ္။ အဲဒါကို က်ေနာ္တို႔ ႏႈတ္ပိတ္ေနလုိ႔ မရပါဘူး။ ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္လိုက္ၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔က ဒီအထဲမွာ ႏႈတ္ပိတ္ၿပီးေနရမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ မလုပ္လုိပါဘူး။ ဒီကိစၥကို။ ျပည္သူကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ အသိေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူက ေရြးလိုက္တာျဖစ္လို႔ ေျပာရမယ့္တာဝန္ ရွိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္း ဥပေဒအရ၊ နည္းဥပေဒအရ က်ေနာ္တို႔ ခ်ဳပ္ကိုင္လုိက္မယ္ဆိုရင္ ျပည္သူကို က်ေနာ္တို႔ ဘာမွ သတင္းေပးလို႔ မရဘူးျဖစ္ေနပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က သတင္းေပးလိုက္မယ္ဆိုလည္း လွ်ဳိ႕ဝွက္ဥပေဒကို ေပါက္ၾကားေစမႈနဲ႔ ျပႆနာတက္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဟာကို က်ေနာ္တို႔ မဆိုႏုိင္ပါဘူး။ က်ေနာ္ မလုပ္ေပးႏုိင္ပါဘူး။”

ဒီအခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စည္ပင္ေရြးေကာက္ပြဲေတြ မက်င္းပခင္ကတည္းက သူ႔အေနနဲ႔ကန္႔ကြက္ခဲ့ၿပီး စည္ပင္ဥပေဒမွာ ႏိုင္ငံဝန္ထမ္းအျဖစ္ က်မ္းက်ိန္ရမယ္ဆိုတဲ့အခ်က္မပါရွိသလို ေကာ္မရွင္ကေရြးဆြဲတဲ့ နည္းဥပေဒထဲမွာက်မွ ဒီအခ်က္ပါဝင္ခဲ့တာလို႔လည္း ဦးခင္လိႈင္က ေျပာပါတယ္။

 “က်ေနာ္ေျပာတာေနာ္၊ က်ေနာ္ဆန္႔က်င္တာက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္မွာ နည္းဥပေဒမွာ ပါတဲ့ဟာကို ဆန္႔က်င္တာျဖစ္ပါတယ္။ ….. ဥပေဒကို က်ေနာ္ ေထာက္ခံပါတယ္။ ေထာက္ခံလို႔ ဒီစကားေျပာတာပါ။ -- ဥပေဒမွာ ဒါကို ပယ္ဖ်က္ၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါႀကီးကို --- ေတာ့ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္အေနနဲ႔လည္း သိကၡာက်ပါတယ္။ အဲဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လို႔ရွိရင္ က်ေနာ္ ဘာေျပာေသးလဲဆိုေတာ့ ေဒၚညိဳညိဳသင္းတို႔၊ က်ေနာ္တုိ႔ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္အတြင္းမွာလည္း ဒီကိစၥကို ေျပာျပၿပီးသားျဖစ္တဲ့အခါ၊ သူက ဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ အဲဒီမွာ ပါတဲ့ဥစၥာေတြက က်မတို႔ မဆဲြလိုက္ရဘူး၊ က်မတို႔ မသိရဘူးလို႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ေျပာပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြက အဲဒီက်ရင္ အခုလာမယ့္ သူတို႔ရဲ႕…ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး (အစည္းအေဝးက်ရင္) တင္ျပမွာျဖစ္ပါတယ္။”

ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းအျဖစ္က်မ္းက်ိန္ဖို႔ သက္ဆိုင္ရာက တြန္းအားေပးလာတာဟာ အစိုးရဝန္ထမ္းနဲ႔ ျပည္သူကိုယ္စားလွယ္ကို ကြဲကြဲျပားျပားနားမလည္ႏိုင္တဲ့ သေဘာေၾကာင့္ အခုလို တြန္းအားေပးတဲ့ပံုစံ ျဖစ္ေနတာလ ႐ႈျမင္ႏိုင္တဲ့အေၾကာင္း တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦးကိုနီက ေျပာပါတယ္။

“ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းဆိုတာက ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕လစာကို စားၿပီးေတာ့ ျပည္သူ႔ဝန္ကိုထမ္းဖို႔၊ အေရြးေကာက္ခံရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အဓိပၸာယ္က်ေတာ့ သူက ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ျဖစ္ေနတယ္။ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းမဟုတ္ဘူး။ ျပည္သူတို႔ရဲ႕ကိုယ္စားလွယ္၊ ျပည္သူတို႔ရဲ႕ကိုယ္စား ဒီလုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကို ေဆာင္ရြက္ရမွာ။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ကို ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းစည္းမ်ဥ္းကို လိုက္နာမယ္ဆိုတဲ့ က်န္းက်ိန္ခုိင္းလို႔ မရဘူး။ အဲဒါဆိုရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ့္ကို မဆီေလ်ာ္ေသာကိစၥ ျဖစ္သြားၿပီ။ ”

စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီဝင္ေတြကို အခုလို ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းအျဖစ္ အလုပ္လုပ္ခိုင္းဖို႔ ရည္ရြယ္တယ္ဆိုရင္ အေစာပိုင္းထဲက ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ခိုင္း စရာေတာင္ မလိုအပ္ဘူးလို႔ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ပြင့္လင္း လူမႈအဖြဲ႔အစည္းက ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ကိုဂ်င္မီက ေျပာပါတယ္။

“စည္ပင္သာယာေရြးေကာက္ပဲြကတက္လာတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြေပါ့။ ဒါ ျပည္သူလူထုရဲ႕ကိုယ္စားလွယ္ေတြပဲ။ အဲဒီကိုယ္စားလွယ္ေတြကေတာ့ လူထုကိုယ္စား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခြင့္ ရွိမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္ေလ။ အခုက ဝန္ထမ္းဥပဒထဲကို သြတ္သြင္းတယ္ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ ေမးစရာ တခုရွိတာက ဘာလဲဆိုေတာ့ ဒါ အစိုးရဝန္ထမ္းလား၊ ျပည္သူလူထုကိုယ္စားလွယ္လားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုပဲ က်ေနာ္တို႔ ေမးၾကရလိမ့္မယ္။ အစိုးရဝန္ထမ္း၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေအာက္မွာလုပ္မယ္ဆိုရင္ လူထုက ေရြးခ်ယ္စရာအေၾကာင္းကို မရွိဘူး။”

ႏွစ္ေပါင္း ၆၅ ႏွစ္ၾကာၿပီးမွ တစ္ေက်ာ့ျပန္ ျပန္လည္က်င္းပတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီဝင္အဆင့္ဆင့္ ေရြးေကာက္ပြဲေတြကို ဒီဇင္ဘာလ ၂၇ ရက္က က်င္းပခ့ဲတာပါ။

ရန္ကုန္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီကို အသစ္ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီ ေကာ္မတမွာ ပါဝင္မဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ေရြးခ်ယ္တာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ကိုေတာ့ ႏို္င္ငံေတာ္သမၼတက တိုက္႐ိုက္ခန္႔မွာျဖစ္ၿပီး ျပည္သူက မဲေပးေရြးခ်ယ္တဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီဝင္ ၄ ဦး၊ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရက တိုက္႐ိုက္ေရြးခ်ယ္မယ့္သူ ၄ ဦးနဲ႔ျပန္ဖြဲ႔မွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။

VOA 

ရန္ကုန္စည္ပင္သာယာေရြးေကာက္ပဲြ မဲေပးစဥ္
ရန္ကုန္စည္ပင္သာယာေရြးေကာက္ပဲြ မဲေပးစဥ္ 
ရန္ကုန္စည္ပင္သာယာေရြးေကာက္ပြဲမွာ အေရြးခံရတဲ့ကုိယ္စားလွယ္ေတြ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းအျဖစ္ က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုရမဲ့ ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရအဖြဲ႔က အသိေပးလာတဲ့ အေပၚ လက္မခံႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္း အေနာက္ပိုင္းခရိုင္ ကိုယ္စားျပဳ အေရြးခံ ကိုယ္စားလွယ္ က ေျပာပါတယ္။ ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္ လိုက္တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ဟာ ဝန္ထမ္းေတြ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ဝန္ထမ္းအျဖစ္က်မ္းက်ိန္စရာ မလိုအပ္ဘူးလို႔ ဥပေဒပညာရွင္ေတြက ေျပာပါတယ္။ အျပည့္အစံုကို ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းထားတဲ့ ဗီြအိုေအ ျမန္မာပိုင္း သတင္းေထာက္ ကိုေအာင္ရဲေမာင္ေမာင္က တင္ျပေပးထားပါတယ္။

ဇန္နဝါရီလ ၆ ရက္ ဒီကေန႔ မနက္ ၉ နာရီမွာ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ ဝင္အျဖစ္ အေရြးခံထားရတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုဖို႔ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသၾကီး အစိုးရအဖြဲ႔က အသိေပးလာတာပါ။ ဒီလို က်မ္းက်ိန္ဖို႔ေပးပို႔လာတဲ့ပံုစံထဲမွာ ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ႏိုင္ငံဝန္ထမ္းဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒေတြအတိုင္း လိုက္နာရမယ္လို႔ ပါရွိေနတ့ဲအေၾကာင္း အေနာက္ပိုင္းခ႐ုိင္ ကိုယ္စားျပဳ အေရြးခံ ထားရတဲ့ ဦးခင္လိႈင္က ေျပာပါတယ္။ က်မ္းက်ိန္ဖို႔ထဲမွာ ဒီအခ်က္ပါရွိေနတာကို ဘာေၾကာင့္ လက္မခံႏိုင္သလဲဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သူက အခုလို ဆက္ေျပာပါတယ္။

“ေနာက္တခုက က်ေနာ္တုိ႔ ဘာေၾကာင့္ အခက္ေတြ႔ေစလဲဆိုေတာ့ ႏုိင္ငံဝန္ထမ္းဥပေဒ…ကို က်ေနာ္တို႔ ေလးစားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က လိုက္နာဖို႔က် တာဝန္မရွိဘူးဗ်။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အ႐ိုးသားဆံုး ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းမွာရွိတဲ့ ဒီဝန္ထမ္းေတြအတြက္ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ေတြ ကိစၥရပ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ရွိရင္ လွ်ဳိ႕ဝွက္ေပါက္ၾကားမႈ ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ အျပင္ကို မေျပာရဘူးဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ဘာေတြလုပ္ရမယ္၊ ဘယ္လိုဆိုတာ မေျပာရဘူးဆိုတာ ပါပါတယ္။ အဲဒါကို က်ေနာ္တို႔ ႏႈတ္ပိတ္ ေန လုိ႔ မရပါဘူး။ ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္လိုက္ၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔က ဒီအထဲမွာ ႏႈတ္ပိတ္ၿပီးေနရမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ မလုပ္လုိပါဘူး။ ဒီကိစၥကို။ ျပည္သူကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ အသိေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူက ေရြးလိုက္တာျဖစ္လို႔ ေျပာရမယ့္တာဝန္ ရွိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္း ဥပေဒအရ၊ နည္းဥပေဒအရ က်ေနာ္တို႔ ခ်ဳပ္ကိုင္လုိက္မယ္ဆိုရင္ ျပည္သူကို က်ေနာ္တို႔ ဘာမွ သတင္းေပးလို႔ မရဘူးျဖစ္ေနပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က သတင္းေပးလိုက္မယ္ဆိုလည္း လွ်ဳိ႕ဝွက္ဥပေဒကို ေပါက္ၾကားေစမႈနဲ႔ ျပႆနာ တက္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဟာကို က်ေနာ္တို႔ မဆိုႏုိင္ပါဘူး။ က်ေနာ္ မလုပ္ေပးႏုိင္ပါဘူး။”

ဒီအခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စည္ပင္ေရြးေကာက္ပြဲေတြ မက်င္းပခင္ကတည္းက သူ႔အေနနဲ႔ကန္႔ကြက္ခဲ့ၿပီး စည္ပင္ဥပေဒမွာ ႏိုင္ငံဝန္ထမ္းအျဖစ္ က်မ္းက်ိန္ရမယ္ဆိုတဲ့အခ်က္မပါရွိသလို ေကာ္မရွင္ကေရြးဆြဲတဲ့ နည္းဥပေဒထဲမွာက်မွ ဒီအခ်က္ပါဝင္ခဲ့တာလို႔လည္း ဦးခင္လိႈင္က ေျပာပါတယ္။

 “က်ေနာ္ေျပာတာေနာ္၊ က်ေနာ္ဆန္႔က်င္တာက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္မွာ နည္းဥပေဒ မွာ ပါတဲ့ဟာကို ဆန္႔က်င္တာျဖစ္ပါတယ္။ ….. ဥပေဒကို က်ေနာ္ ေထာက္ခံပါတယ္။ ေထာက္ခံလို႔ ဒီစကား ေျပာ တာ ပါ။ -- ဥပေဒမွာ ဒါကို ပယ္ဖ်က္ၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါႀကီးကို --- ေတာ့ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္အေနနဲ႔လည္း သိကၡာက်ပါတယ္။ အဲဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လို႔ရွိရင္ က်ေနာ္ ဘာေျပာေသးလဲ ဆိုေတာ့ ေဒၚညိဳညိဳသင္းတို႔၊ က်ေနာ္တုိ႔ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ အတြင္းမွာ လည္း ဒီကိစၥကို ေျပာျပၿပီးသားျဖစ္တဲ့အခါ၊ သူက ဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ အဲဒီမွာ ပါတဲ့ဥစၥာေတြက က်မတို႔ မဆဲြလိုက္ရဘူး၊ က်မတို႔ မသိရဘူးလို႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ေျပာပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြက အဲဒီက်ရင္ အခုလာမယ့္ သူတို႔ရဲ႕…ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး (အစည္းအေဝးက်ရင္) တင္ျပမွာျဖစ္ပါတယ္။”

ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းအျဖစ္က်မ္းက်ိန္ဖို႔ သက္ဆိုင္ရာက တြန္းအားေပးလာတာဟာ အစိုးရဝန္ထမ္းနဲ႔ ျပည္သူကိုယ္စားလွယ္ကို ကြဲကြဲျပားျပားနားမလည္ႏိုင္တဲ့ သေဘာေၾကာင့္ အခုလို တြန္းအားေပးတဲ့ပံုစံ ျဖစ္ေနတာလ ႐ႈျမင္ႏိုင္တဲ့အေၾကာင္း တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦးကိုနီက ေျပာပါတယ္။

“ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းဆိုတာက ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕လစာကို စားၿပီးေတာ့ ျပည္သူ႔ဝန္ကိုထမ္းဖို႔၊ အေရြးေကာက္ခံရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အဓိပၸာယ္က်ေတာ့ သူက ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ျဖစ္ေနတယ္။ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းမဟုတ္ဘူး။ ျပည္သူတို႔ရဲ႕ကိုယ္စားလွယ္၊ ျပည္သူတို႔ရဲ႕ကိုယ္စား ဒီလုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကို ေဆာင္ရြက္ရမွာ။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ကို ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းစည္းမ်ဥ္းကို လိုက္နာမယ္ဆိုတဲ့ က်န္းက်ိန္ခုိင္းလို႔ မရဘူး။ အဲဒါဆိုရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ့္ကို မဆီေလ်ာ္ေသာကိစၥ ျဖစ္သြားၿပီ။ ”

စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီဝင္ေတြကို အခုလို ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းအျဖစ္ အလုပ္လုပ္ခိုင္းဖို႔ ရည္ရြယ္ တယ္ဆိုရင္ အေစာပိုင္းထဲက ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ခိုင္း စရာေတာင္ မလိုအပ္ဘူးလို႔ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးနဲ႔ ပြင့္လင္း လူမႈအဖြဲ႔အစည္းက ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ကိုဂ်င္မီက ေျပာပါတယ္။

“စည္ပင္သာယာေရြးေကာက္ပဲြကတက္လာတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြေပါ့။ ဒါ ျပည္သူလူထုရဲ႕ကိုယ္စားလွယ္ ေတြပဲ။ အဲဒီကိုယ္စားလွယ္ေတြကေတာ့ လူထုကိုယ္စား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခြင့္ ရွိမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္ေလ။ အခုက ဝန္ထမ္းဥပဒထဲကို သြတ္သြင္းတယ္ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ ေမးစရာ တခုရွိတာက ဘာလဲဆိုေတာ့ ဒါ အစိုးရဝန္ထမ္းလား၊ ျပည္သူလူထုကိုယ္စားလွယ္လားဆိုတဲ့ ေမးခြန္း တစ္ခုပဲ က်ေနာ္တို႔ ေမးၾကရလိမ့္မယ္။ အစိုးရဝန္ထမ္း၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေအာက္မွာလုပ္မယ္ ဆိုရင္ လူထုက ေရြးခ်ယ္စရာအေၾကာင္းကို မရွိဘူး။”

ႏွစ္ေပါင္း ၆၅ ႏွစ္ၾကာၿပီးမွ တစ္ေက်ာ့ျပန္ ျပန္လည္က်င္းပတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီဝင္အဆင့္ဆင့္ ေရြးေကာက္ပြဲေတြကို ဒီဇင္ဘာလ ၂၇ ရက္က က်င္းပခ့ဲတာပါ။

ရန္ကုန္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီကို အသစ္ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီ ေကာ္မတမွာ ပါဝင္မဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ေရြးခ်ယ္တာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ကိုေတာ့ ႏို္င္ငံေတာ္သမၼတက တိုက္႐ိုက္ခန္႔မွာျဖစ္ၿပီး ျပည္သူက မဲေပးေရြးခ်ယ္တဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီဝင္ ၄ ဦး၊ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရက တိုက္႐ိုက္ေရြးခ်ယ္မယ့္သူ ၄ ဦးနဲ႔ျပန္ဖြဲ႔မွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။

VOA 

No comments:

Post a Comment