Tuesday 6 January 2015

မန္း-ဗန္းေမာ္ ေရေၾကာင္း ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ သံုးပံုတစ္ပံုခန္႔ က်ဆင္း

Photo: မန္း-ဗန္းေမာ္ ေရေၾကာင္း ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ သံုးပံုတစ္ပံုခန္႔ က်ဆင္း
Tuesday, January 6, 2015

မႏၲေလး-ဗန္းေမာ္ ေရေၾကာင္းကုန္စည္မ်ား တရားမ၀င္ အခြန္မဲ့ကုန္စည္ စစ္ေဆးသည့္ ကာလမတိုင္မီ အခ်ိန္ထက္ သုံးပုံတစ္ပုံခန္႔ က်ဆင္းသြားေၾကာင္း ျပည္တြင္း ေရေၾကာင္းပုိ႔ေဆာင္ေရး (ဧရာဝတီ ဌာနခြဲ) မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ က်ဆင္းျခင္းမွာ တရားမဝင္ အခြန္မဲ့ကုန္စည္မ်ား စစ္ေဆးသည့္ကာလႏွင့္ ေရေၾကာင္း က်ပ္သည့္အခ်ိန္ တုိက္ဆုိင္ေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္။

“ဗန္းေမာ္ ဆိပ္ကမ္းကလည္း ေရနည္း ေနတယ္၊ ၿပီးေတာ့ မုိဘုိင္းတင္း စစ္ေဆးတာလည္း ရွိေတာ့ အမွန္တကယ္ ဂ်ဳတီေဆာင္တဲ့ကုန္ေတြပဲ တင္ၾကေတာ့ သုံးပုံတစ္ပုံေလာက္ ကုန္နည္းသြားတယ္” ၎က ေျပာသည္။

မႏၱေလးျမစ္ဆိပ္ ေဂါ၀ိန္္ဆိပ္ကမ္းတြင္ တရားမဝင္ကုန္သြယ္မႈ တားဆီးစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔ (မိုဘုိင္းတင္း) က ကုန္တင္ေရယာဥ္မ်ားတြင္ အခြန္ေရွာင္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ဥပေဒအရ တားျမစ္ကုန္စည္မ်ား သယ္ေဆာင္ျခင္းရွိ၊ မရွိကုိ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ႏုိ၀င္ဘာမွ စတင္ကာ ပညာေပးကာလအျဖစ္ တစ္လ သတ္မွတ္ စစ္ေဆးခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလမွ စတင္ကာ အခြန္မဲ့ ကုန္စည္မ်ား ဖမ္းဆီးအေရးယူ ေဆာင္ရြက္ေန ျခင္း ျဖစ္သည္။

ယခင္ႏွစ္မ်ားတြင္ ေဆာင္းရာသီ၌ ဧရာဝတီျမစ္ေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္ ေရေၾကာင္းက်ပ္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ္လည္း ယခုႏွစ္ေလာက္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ ေလ်ာ့နည္းျခင္းမရွိဟု တာဝန္ရွိသူက ဆိုသည္။

ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး ဧရာ၀တီဌာနခြဲ လက္ေအာက္တြင္ မႏၲေလး-ဗန္းေမာ္၊ ကသာႏွင့္ မႏၲေလး-ေညာင္ဦး ေရေၾကာင္းခရီး စဥ္မ်ား ေျပးဆြဲေပးလ်က္ ရွိသည္။ ဗန္းေမာ္လုိင္းသည္ ကုန္စည္ပုိ႔ေဆာင္ေရး အဓိကျဖစ္ၿပီး ေညာင္ဦးလိုင္းသည္ ႏုိင္ငံျခားသား ခရီးသြားမ်ား သြားေရာက္ လည္ပတ္မႈမ်ားသည့္ ခရီးသည္တင္ ေရယာဥ္လိုင္းမ်ား ျဖစ္သည္။

Mizzima - News in Burmese 

ဧရာဝတီျမစ္ေၾကာင္းကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီ ၂ ရက္က ေတြ႔ရစဥ္။ (ဓာတ္ပံု - ၿငိမ္သစ္ညီ၊ မဇၩိမ)
ဧရာဝတီျမစ္ေၾကာင္းကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီ ၂ ရက္က ေတြ႔ရစဥ္။ (ဓာတ္ပံု - ၿငိမ္သစ္ညီ၊ မဇၩိမ)
မႏၲေလး-ဗန္းေမာ္ ေရေၾကာင္းကုန္စည္မ်ား တရားမ၀င္ အခြန္မဲ့ကုန္စည္ စစ္ေဆးသည့္ ကာလမတိုင္မီ အခ်ိန္ထက္ သုံးပုံတစ္ပုံခန္႔ က်ဆင္းသြားေၾကာင္း ျပည္တြင္း ေရေၾကာင္းပုိ႔ေဆာင္ေရး (ဧရာဝတီ ဌာနခြဲ) မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ က်ဆင္းျခင္းမွာ တရားမဝင္ အခြန္မဲ့ကုန္စည္မ်ား စစ္ေဆးသည့္ကာလႏွင့္ ေရေၾကာင္း က်ပ္သည့္အခ်ိန္ တုိက္ဆုိင္ေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္။

“ဗန္းေမာ္ ဆိပ္ကမ္းကလည္း ေရနည္းေနတယ္၊ ၿပီးေတာ့ မုိဘုိင္းတင္း စစ္ေဆးတာလည္း ရွိေတာ့ အမွန္တကယ္ ဂ်ဳတီေဆာင္တဲ့ကုန္ေတြပဲ တင္ၾကေတာ့ သုံးပုံတစ္ပုံေလာက္ ကုန္နည္းသြားတယ္” ၎က ေျပာသည္။

မႏၱေလးျမစ္ဆိပ္ ေဂါ၀ိန္္ဆိပ္ကမ္းတြင္ တရားမဝင္ကုန္သြယ္မႈ တားဆီးစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔ (မိုဘုိင္းတင္း) က ကုန္တင္ေရယာဥ္မ်ားတြင္ အခြန္ေရွာင္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ဥပေဒအရ တားျမစ္ကုန္စည္မ်ား သယ္ေဆာင္ျခင္းရွိ၊ မရွိကုိ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ႏုိ၀င္ဘာမွ စတင္ကာ ပညာေပးကာလအျဖစ္ တစ္လ သတ္မွတ္ စစ္ေဆးခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလမွ စတင္ကာ အခြန္မဲ့ ကုန္စည္မ်ား ဖမ္းဆီးအေရးယူ ေဆာင္ရြက္ေန ျခင္း ျဖစ္သည္။

ယခင္ႏွစ္မ်ားတြင္ ေဆာင္းရာသီ၌ ဧရာဝတီျမစ္ေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္ ေရေၾကာင္းက်ပ္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ ေသာ္လည္း ယခုႏွစ္ေလာက္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ ေလ်ာ့နည္းျခင္းမရွိဟု တာဝန္ရွိသူက ဆိုသည္။

ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး ဧရာ၀တီဌာနခြဲ လက္ေအာက္တြင္ မႏၲေလး-ဗန္းေမာ္၊ ကသာႏွင့္ မႏၲေလး- ေညာင္ဦး ေရေၾကာင္းခရီး စဥ္မ်ား ေျပးဆြဲေပးလ်က္ ရွိသည္။ ဗန္းေမာ္လုိင္းသည္ ကုန္စည္ ပုိ႔ေဆာင္ေရး အဓိကျဖစ္ၿပီး ေညာင္ဦးလိုင္းသည္ ႏုိင္ငံျခားသား ခရီးသြားမ်ား သြားေရာက္ လည္ပတ္မႈ မ်ားသည့္ ခရီးသည္တင္ ေရယာဥ္လိုင္းမ်ား ျဖစ္သည္။

Mizzima - News in Burmese 

No comments:

Post a Comment