Monday 28 July 2014

ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈ လမ္းေၾကာင္းမ်ား တိတိက်က် သတ္မွတ္ႏုိင္ရန္ မေလးရွားေလေၾကာင္းလုိင္း ေတာင္းဆို

Photo: ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈ လမ္းေၾကာင္းမ်ား တိတိက်က် သတ္မွတ္ႏုိင္ရန္ မေလးရွားေလေၾကာင္းလုိင္း ေတာင္းဆို
Monday, July 28, 2014

ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္မ်ား၏ ပ်ံသန္းမႈ လမ္းေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပိုမိုအားေကာင္းေသာ ႏုိင္ငံတကာ စည္းမ်ဥ္းမ်ား သတ္မွတ္ႏုိင္ရန္ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက အႀကံျပဳခဲ့သည္။

မေလးရွား ေလေၾကာင္းလုိင္းပိုင္ MH17 ေလယာဥ္သည္ စစ္ျဖစ္ေနသည့္ ယူကရိန္း အေ႐ွ႕ပိုင္း ေဒသကို ျဖတ္ေက်ာ္ပ်ံသန္းစဥ္ ဇူလိုင္(၁၇)ရက္က ဒံုးက်ည္ျဖင့္ မွားယြင္းပစ္ခ် ခံရသည္ဟု ယူဆရေသာ အေျခအေန တစ္ရပ္ေၾကာင့္ ပ်က္က်ၿပီး လုိက္ပါလာသူ (၂၉၈)ဦးစလံုး ေသဆံုးခဲ့သည္။

မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္း၏ ကုန္သြယ္မႈ ဒါ႐ိုက္တာ ဟုဂ်္ဒြန္လီေဗးက ၿဗိတိန္ထုတ္ Sunday Telegraph သတင္းစာတြင္ အျမင္ေဆာင္းပါးတစ္ခု ေရးသားခဲ့ရာ MH17သည္ ေလေၾကာင္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းတြင္ မႀကံဳစဖူး အေျခအေန တစ္ရပ္အျဖစ္ ေထာက္ျပထားခဲ့သည္။

“ခရီးသည္တင္ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြဟာ ကိုယ္ပ်ံသန္းမယ့္ လမ္းေၾကာင္းရဲ႕ လံုၿခံဳေရး က႑အတြက္ ပခံုးထမ္း တာဝန္ယူခဲ့ရတာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ ပ်ံသန္းမယ့္လမ္းေၾကာင္း၊ ဧရိယာေတြရဲ႕ ႏုိင္ငံေရး ဝ႐ုန္းသုန္းကား အေျခအေနေတြကို အၿမဲတမ္း သိေနဖို႔ ဆိုတာက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ေထာက္လွမ္းေရး ေအဂ်င္စီေတြ မဟုတ္ဘူးေလ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အဓိက စဥ္းစားတာက ခရီးသည္ေတြကို သက္ေတာင့္သက္သာ အဆင္ေျပေျပနဲ႔ လိုရာခရီးဆီ ပို႔ေဆာင္ေပးဖုိ႔သာ ျဖစ္ပါတယ္”ဟု ဒြန္လီေဗးက ေရးသားခဲ့သည္။

၎က ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားသည္ ပ်ံသန္းခ်ိန္ႏွင့္ ေလာင္စာဆီ စရိတ္တို႔ကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္အတြက္ ခရီးတာ အတိုဆံုးျဖစ္မည့္ လမ္းေၾကာင္းကို တတ္ႏုိင္သမွ် ေရြးခ်ယ္ေလ့ ရွိေသာ္လည္း အႏၱရာယ္ အေျခအေနတစ္ရပ္ ႀကံဳႏုိင္သည့္ ေနရာမ်ိဳးႏွင့္ ေလဆိပ္မ်ိဳးအတြက္ သီးျခားသတိေပးထားသည့္ NOTAM သတ္မွတ္ခ်က္မ်ိဳး လိုအပ္ေၾကာင္းလည္း ဆိုသည္။

“ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္တစ္စီးဟာ ေဘးကင္းကင္း လံုလံုၿခံဳၿခံဳ ရွိမယ္ထင္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းမွာ ပ်ံသန္းရင္း ပစ္ခ်ခံခဲ့ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေနနဲ႔ ပ်ံသန္းမႈ လမ္းေၾကာင္းေတြကို စဥ္းစားတဲ့အခါ တတ္ႏိုင္သေလာက္ အေလးအနက္ ခ်င့္ခ်ိိန္ၿပီး လိုအပ္ရင္ အလံုၿခံဳဆံုး ျဖစ္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ယူဆတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေတြကို ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္ေလ့ ရွိပါတယ္”ဟုလည္း ဒြန္လီေဗးက မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။ ၎က “ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ႏုိင္မယ့္ နည္းလမ္းကေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး အဖြဲ႕ႀကီး (IATA)နဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္လိုင္းမ်ား အဖြဲ႕ (ICAO)တုိ႔က ပူးေပါင္းၿပီး ျဖစ္ရပ္ေတြကို ဆန္းစစ္ေပးဖို႔ပါ။ ၿပီးေတာ့ ပိုၿပီး တင္းက်ပ္တဲ့ စည္းမ်ဥ္း သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ခ်မွတ္ေပးသင့္ပါတယ္။ ဘယ္ပ်ံသန္းမႈ လမ္းေၾကာင္းက ေဘးအကင္းဆံုး ျဖစ္မလဲ ဆိုတာကို သူတို႔က ေရြးခ်ယ္ေပးသင့္ပါတယ္”ဟုလည္း ေထာက္ျပခဲ့သည္။

ၿဗိတိန္ေလေၾကာင္းလုိင္းႏွင့္ အေမရိကန္ ေလေၾကာင္းလုိင္း အမ်ားစုသည္ ယူကရိန္း အေ႐ွ႕ပိုင္းကို ေရွာင္လႊဲပ်ံသန္းရန္ ဆံုးျဖတ္ထားၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း မေလးရွား ေလေၾကာင္းလုိင္းက အဆိုပါ လမ္းေၾကာင္းကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ MH17 ပ်က္က်ၿပီးေနာက္ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလုိင္းသည္ ပ်ံသန္းမႈ ကန္႔သတ္မထားေသာ္လည္း စစ္ျဖစ္ေနသည့္ ဆီးရီးယား ေကာင္းကင္ယံမွ ျဖတ္ေက်ာ္ ပ်ံသန္းရန္ ေျပာင္းလဲ ေရြးခ်ယ္ခဲ့သျဖင့္လည္း ေနာက္ထပ္ ေဝဖန္မႈမ်ားႏွင့္ ႀကံဳခဲ့ရသည္။

_Ref: Channelnewsasia
7Day DAILY 

MH17 ေလယာဥ္ပ်က္ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုေပၚ ခ်ထားသည့္ အမွတ္တရ ပန္းစည္းကို ေတြ႕ရစဥ္
MH17 ေလယာဥ္ပ်က္ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုေပၚ ခ်ထားသည့္ အမွတ္တရ ပန္းစည္းကို ေတြ႕ရစဥ္
ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္မ်ား၏ ပ်ံသန္းမႈ လမ္းေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပိုမို အားေကာင္းေသာ ႏုိင္ငံ တကာ စည္းမ်ဥ္းမ်ား သတ္မွတ္ႏုိင္ရန္ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက အႀကံျပဳခဲ့ သည္။
မေလးရွား ေလေၾကာင္းလုိင္းပိုင္ MH17 ေလယာဥ္သည္ စစ္ျဖစ္ေနသည့္ ယူကရိန္း အေ႐ွ႕ပိုင္း ေဒသ ကို ျဖတ္ေက်ာ္ပ်ံသန္းစဥ္ ဇူလိုင္(၁၇)ရက္က ဒံုးက်ည္ျဖင့္ မွားယြင္းပစ္ခ် ခံရသည္ဟု ယူဆရေသာ အေျခ အေန တစ္ရပ္ေၾကာင့္ ပ်က္က်ၿပီး လုိက္ပါလာသူ (၂၉၈)ဦးစလံုး ေသဆံုးခဲ့သည္။

မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္း၏ ကုန္သြယ္မႈ ဒါ႐ိုက္တာ ဟုဂ်္ဒြန္လီေဗးက ၿဗိတိန္ထုတ္ Sunday Telegraph သတင္းစာတြင္ အျမင္ေဆာင္းပါးတစ္ခု ေရးသားခဲ့ရာ MH17သည္ ေလေၾကာင္းသယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းတြင္ မႀကံဳစဖူး အေျခအေန တစ္ရပ္အျဖစ္ ေထာက္ျပထားခဲ့သည္။

“ခရီးသည္တင္ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြဟာ ကိုယ္ပ်ံသန္းမယ့္ လမ္းေၾကာင္းရဲ႕ လံုၿခံဳေရး က႑အတြက္ ပခံုးထမ္း တာဝန္ယူခဲ့ရတာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ ပ်ံသန္းမယ့္လမ္းေၾကာင္း၊ ဧရိယာေတြရဲ႕ ႏုိင္ငံေရး ဝ႐ုန္းသုန္းကား အေျခအေနေတြကို အၿမဲတမ္း သိေနဖို႔ ဆိုတာက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ေထာက္ လွမ္းေရး ေအဂ်င္စီေတြ မဟုတ္ဘူးေလ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အဓိက စဥ္းစားတာက ခရီးသည္ေတြကို သက္ေတာင့္သက္သာ အဆင္ေျပေျပနဲ႔ လိုရာခရီးဆီ ပို႔ေဆာင္ေပးဖုိ႔သာ ျဖစ္ပါတယ္”ဟု ဒြန္လီေဗးက ေရးသားခဲ့သည္။

၎က ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားသည္ ပ်ံသန္းခ်ိန္ႏွင့္ ေလာင္စာဆီ စရိတ္တို႔ကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္အတြက္ ခရီးတာ အတိုဆံုးျဖစ္မည့္ လမ္းေၾကာင္းကို တတ္ႏုိင္သမွ် ေရြးခ်ယ္ေလ့ ရွိေသာ္လည္း အႏၱရာယ္ အေျခ အေနတစ္ရပ္ ႀကံဳႏုိင္သည့္ ေနရာမ်ိဳးႏွင့္ ေလဆိပ္မ်ိဳးအတြက္ သီးျခားသတိေပးထားသည့္ NOTAM သတ္မွတ္ခ်က္မ်ိဳး လိုအပ္ေၾကာင္းလည္း ဆိုသည္။

“ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္တစ္စီးဟာ ေဘးကင္းကင္း လံုလံုၿခံဳၿခံဳ ရွိမယ္ထင္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းမွာ ပ်ံသန္းရင္း ပစ္ခ်ခံခဲ့ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေနနဲ႔ ပ်ံသန္းမႈ လမ္းေၾကာင္းေတြကို စဥ္းစားတဲ့အခါ တတ္ႏိုင္သေလာက္ အေလးအနက္ ခ်င့္ခ်ိိန္ၿပီး လိုအပ္ရင္ အလံုၿခံဳဆံုး ျဖစ္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ယူဆတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေတြကို ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္ေလ့ ရွိပါတယ္”ဟုလည္း ဒြန္လီေဗးက မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။ ၎က “ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြ အတြက္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ႏုိင္မယ့္ နည္းလမ္းကေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး အဖြဲ႕ႀကီး (IATA)နဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္လိုင္းမ်ား အဖြဲ႕ (ICAO)တုိ႔က ပူးေပါင္းၿပီး ျဖစ္ရပ္ေတြကို ဆန္းစစ္ေပးဖို႔ပါ။ ၿပီးေတာ့ ပိုၿပီး တင္းက်ပ္တဲ့ စည္းမ်ဥ္း သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ခ်မွတ္ေပးသင့္ပါတယ္။ ဘယ္ပ်ံသန္း မႈ လမ္းေၾကာင္းက ေဘးအကင္းဆံုး ျဖစ္မလဲ ဆိုတာကို သူတို႔က ေရြးခ်ယ္ေပးသင့္ပါ တယ္”ဟုလည္း ေထာက္ျပခဲ့သည္။

ၿဗိတိန္ေလေၾကာင္းလုိင္းႏွင့္ အေမရိကန္ ေလေၾကာင္းလုိင္း အမ်ားစုသည္ ယူကရိန္း အေ႐ွ႕ပိုင္း ကို ေရွာင္ လႊဲ ပ်ံသန္းရန္ ဆံုးျဖတ္ထားၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း မေလးရွား ေလေၾကာင္းလုိင္းက အဆိုပါ လမ္းေၾကာင္း ကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ MH17 ပ်က္က်ၿပီးေနာက္ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလုိင္းသည္ ပ်ံသန္းမႈ ကန္႔သတ္ မထားေသာ္လည္း စစ္ျဖစ္ေနသည့္ ဆီးရီးယား ေကာင္းကင္ယံမွ ျဖတ္ေက်ာ္ ပ်ံသန္း ရန္ ေျပာင္း လဲ ေရြးခ်ယ္ခဲ့သျဖင့္လည္း ေနာက္ထပ္ ေဝဖန္မႈမ်ားႏွင့္ ႀကံဳခဲ့ရသည္။

_Ref: Channelnewsasia
7Day DAILY

No comments:

Post a Comment