Thursday 8 January 2015

ယာဥ္မွတ္ပုံတင္ရန္ သတ္မွတ္ရက္ေက်ာ္ကားမ်ား တစ္ရက္ ဒဏ္ေၾကး ၃,၀၀၀ ေကာက္ခံမည့္ စနစ္ေဟာင္း ျပန္စမည္

Photo: ယာဥ္မွတ္ပုံတင္ရန္ သတ္မွတ္ရက္ေက်ာ္ကားမ်ား တစ္ရက္ ဒဏ္ေၾကး ၃,၀၀၀ ေကာက္ခံမည့္ စနစ္ေဟာင္း ျပန္စမည္
Thursday, January 8, 2015

ဆိပ္ကမ္းထုတ္ယူၿပီး ကားမ်ား၏ မွတ္ပုံတင္ေဆာင္ရြက္ရန္ သတ္မွတ္ရက္ ေက်ာ္လြန္သည့္ ကားမ်ား ဒဏ္ေၾကးေကာက္ခံျခင္းကို ယခင္စနစ္အတုိင္း ျပန္လည္ေဆာင္ရြက္ေတာ့မည္ဟု ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန (ကညန)က ဇန္နဝါရီ ၆ ရက္တြင္ ထုတ္ျပန္လုိက္သည္။

ဒဏ္ေၾကးေကာက္ခံမႈ ပံုစံေဟာင္းကို လာမည့္ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁ ရက္၌ စတင္ မည္ျဖစ္ၿပီး ႐ံုးပိတ္ရက္မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္း၍ ၾကာျမင့္ရက္အလိုက္ ေကာက္ခံမည္ျဖစ္သည္။

၎ဒဏ္ေၾကးေကာက္ခံမႈ စနစ္ေဟာင္းသည္ ဆိပ္ကမ္းမွထုတ္ယူၿပီး ခြင့္ျပဳသတ္မွတ္ရက္မွ ေက်ာ္လြန္သည့္ ရက္မ်ားအတြက္ တစ္ရက္လွ်င္ က်ပ္ ၃,၀၀၀ ႏႈန္းျဖင့္ ဒဏ္ေၾကး ေကာက္ယူျခင္းျဖစ္သည္။ အဆုိပါ ဒဏ္ေၾကးစနစ္ျဖင့္ ေကာက္ခံျခင္းကုိလည္း ယခု ၂၀၁၅ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁ ရက္မွ စတင္ သြားမည္ဟု ထုတ္ျပန္လုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ယခု က်င့္သုံးသည့္ စနစ္ေဟာင္းကို ယခင္ကလည္း က်င့္သုံးခဲ့ဖူးသည္။ ၎စနစ္ကို ကားတင္သြင္းသူမ်ား၏ ဝင္းဝန္း အဆုိျပဳေတာင္းခံ ခ်က္အရ ရက္မည္မွ် ေက်ာ္လြန္သည္ျဖစ္ေစ ဒဏ္ေငြ က်ပ္တစ္သိန္းသာ ေပးေဆာင္ရန္ ကညနက ေလွ်ာ့ေပါ့ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ကား၀ယ္ေရာင္းလုပ္ကုိင္သူ ဦးေအာင္ေဇာ္ဦး(အရည္ႀကိဳ)က “ဒီစနစ္က ရွိခဲ့ဖူးၿပီး သားျဖစ္တဲ့ စနစ္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ အခု ျပန္ၿပီးေကာက္မယ္ဆိုေတာ့ တင္းက်ပ္လိုက္တယ္လို႔ ေျပာရမွာေပါ့။ အဲဒီစနစ္က တစ္ဦးခ်င္း ဝယ္ေရာင္းသမားတခ်ဳိ႕ကိုေတာ့ နစ္နာေစတယ္။ မိသားစုစီးဖို႔ ကိုယ္တုိင္ ဂ်ပန္က ေလလံဆြဲၿပီး သြင္းတဲ့သူနဲ႔ အေရာင္းစင္တာေတြ အတြက္ကေတာ့ မထိခုိက္ပါဘူး” ဟု ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ကားေစ်းကြက္အတြင္း ျဖစ္ေပၚေနသည့္ လက္ခံမႈပုံစံသည္ နံပါတ္ထုတ္ၿပီး ကားမ်ားကို ဝယ္လုိအားနည္းပါးျခင္း ျဖစ္သည္။ ဝယ္ယူသူ အမ်ားစုသည္ နံပါတ္ထုတ္ထားျခင္းမရွိေသာ ကားမ်ားကုိသာ ဝယ္ယူကာ ေနာက္ဆုံးေရာက္ရွိေသာ နံပါတ္မ်ားကုိ ရယူလိုျခင္း ျဖစ္သည္။

“မွတ္ပုံတင္လုိက္လုိ႔ နံပါတ္က်ၿပီးေတာ့မွ ၀ယ္သူကုိေစာင့္ရင္ ၾကာတာနဲ႔အမွ် ေစ်း က်သြားတယ္။ အေျခ အေနေပၚ မူတည္ၿပီး အနည္းဆုံး က်ပ္ငါးသိန္းေလာက္အထိ ေစ်းက်သြားတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေစ်းက်တဲ့ ဒဏ္ကုိ မခံႏုိင္ၾကလုိ႔ ဒဏ္ေၾကးေပးေဆာင္ၿပီး မထားခ်င္ဘဲ ထားေနရတယ္””ဟု ၎င္းက ရွင္းျပသည္။

ဒဏ္ေၾကးစနစ္ပါ စည္းကမ္းခ်က္အရ တစ္ဦးခ်င္းႏွင့္ အုိေဟာင္းပါမစ္ျဖင့္ တင္ သြင္းသည့္ကားမ်ားအတြက္ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန၏ ဆိပ္ကမ္းက ထုတ္ယူၿပီးေၾကာင္း ေဖာ္ျပခ်က္ (Custom Statement) စာရြက္ စာတမ္းပါ သတ္မွတ္ရက္ ၂၀ အတြင္းကုိ မူေသရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည္။

ကားအေရာင္းစင္တာမ်ားကိုမူ ျပခန္း တြင္ထားရွိေသာ ၾကာျမင့္ရက္အတိုင္း ဒဏ္ ေၾကးေပးရျခင္းမရွိဘဲ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းမႈ ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီက ထုတ္ေပး ေသာ ၀ယ္ယူခြင့္လက္မွတ္ပါ ခုနစ္ရက္ ေက်ာ္လြန္မွသာ ဒဏ္ေငြ က်ပ္ ၃,၀၀၀ ေပးေဆာင္ရျခင္း ျဖစ္သည္။

သီရိမဂၤလာေစ်းေဟာင္း ကားပြဲတန္းမွ ၀ယ္ေရာင္း ဦးေက်ာ္ႏုိင္က “ဆိပ္ကမ္းထုတ္ကားကုိ နံပါတ္ယူၿပီး ေစ်းအက်ခံမလား၊ ရက္လြန္ဒဏ္ေၾကး တစ္ရက္ က်ပ္ ၃,၀၀၀ ေပးၿပီး လက္ထဲဆက္ကိုင္ ထားမလား၊ ဒါပဲ ရွိတယ္။ အေရာင္းစင္တာ ပါမစ္၀ယ္ၿပီး သြင္းတဲ့သူေတြကေတာ့ အားသာတာေပါ့။

အေရာင္းအ၀ယ္ တည့္ၿပီးမွ ကားအေရာင္း စင္တာကိုသြားၿပီး ၀ယ္ယူခြင့္လက္မွတ္ ေလွ်ာက္ခုိင္းလို႔ရေတာ့ ဒဏ္ေၾကး မေပးရေတာ့ဘူး” ဟု ေျပာသည္။

လက္ရွိတြင္ ကားတင္သြင္းမႈဆုိင္ရာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း အေျပာင္းအလဲမ်ားေၾကာင့္ ကားအေရာင္းစင္တာ အခ်ဳိ႕က အေရာင္းစင္တာ ပါမစ္မ်ားကုိ ျပန္လည္ေရာင္းခ်မႈ မ်ားရွိေနၿပီး ပါမစ္ တစ္ေစာင္လွ်င္ က်ပ္ ၁၅ သိန္းအထိ ေစ်းေပါက္ေနသည္။

Mizzima - News in Burmese 

ျပည္ပမွ တင္သြင္းလာေသာကားမ်ားကို အေရာင္းစင္တာတစ္ခုတြင္ ေတြ႔ရစဥ္။ (ဓာတ္ပံု - ဟိန္းထက္၊ မဇၩိမ)
ျပည္ပမွ တင္သြင္းလာေသာကားမ်ားကို အေရာင္းစင္တာတစ္ခုတြင္ေတြ႔ရစဥ္။(ဓာတ္ပံု-ဟိန္းထက္၊ မဇၩိမ) 
ဆိပ္ကမ္းထုတ္ယူၿပီး ကားမ်ား၏ မွတ္ပုံတင္ေဆာင္ရြက္ရန္ သတ္မွတ္ရက္ ေက်ာ္လြန္သည့္ ကားမ်ား ဒဏ္ေၾကးေကာက္ခံျခင္းကို ယခင္စနစ္အတုိင္း ျပန္လည္ေဆာင္ရြက္ေတာ့မည္ဟု ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန (ကညန)က ဇန္နဝါရီ ၆ ရက္တြင္ ထုတ္ျပန္လုိက္သည္။

ဒဏ္ေၾကးေကာက္ခံမႈ ပံုစံေဟာင္းကို လာမည့္ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁ ရက္၌ စတင္ မည္ျဖစ္ၿပီး ႐ံုးပိတ္ရက္မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္း၍ ၾကာျမင့္ရက္အလိုက္ ေကာက္ခံမည္ျဖစ္သည္။

၎ဒဏ္ေၾကးေကာက္ခံမႈ စနစ္ေဟာင္းသည္ ဆိပ္ကမ္းမွထုတ္ယူၿပီး ခြင့္ျပဳသတ္မွတ္ရက္မွ ေက်ာ္လြန္ သည့္ ရက္မ်ားအတြက္ တစ္ရက္လွ်င္ က်ပ္ ၃,၀၀၀ ႏႈန္းျဖင့္ ဒဏ္ေၾကး ေကာက္ယူျခင္းျဖစ္သည္။ အဆုိပါ ဒဏ္ေၾကး စနစ္ျဖင့္ ေကာက္ခံျခင္းကုိလည္း ယခု ၂၀၁၅ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁ ရက္မွ စတင္ သြားမည္ဟု ထုတ္ျပန္ လုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ယခု က်င့္သုံးသည့္ စနစ္ေဟာင္းကို ယခင္ကလည္း က်င့္သုံးခဲ့ဖူးသည္။ ၎စနစ္ကို ကားတင္သြင္းသူ မ်ား၏ ဝင္းဝန္း အဆုိျပဳေတာင္းခံ ခ်က္အရ ရက္မည္မွ် ေက်ာ္လြန္သည္ျဖစ္ေစ ဒဏ္ေငြ က်ပ္တစ္သိန္းသာ ေပးေဆာင္ရန္ ကညနက ေလွ်ာ့ေပါ့ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ကား၀ယ္ေရာင္းလုပ္ကုိင္သူ ဦးေအာင္ေဇာ္ဦး(အရည္ႀကိဳ)က “ဒီစနစ္က ရွိခဲ့ဖူးၿပီး သားျဖစ္တဲ့ စနစ္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ အခု ျပန္ၿပီးေကာက္မယ္ဆိုေတာ့ တင္းက်ပ္လိုက္တယ္လို႔ ေျပာရမွာေပါ့။ အဲဒီစနစ္က တစ္ဦး ခ်င္း ဝယ္ေရာင္းသမားတခ်ဳိ႕ကိုေတာ့ နစ္နာေစတယ္။ မိသားစုစီးဖို႔ ကိုယ္တုိင္ ဂ်ပန္က ေလလံဆြဲၿပီး သြင္းတဲ့ သူနဲ႔ အေရာင္းစင္တာေတြ အတြက္ကေတာ့ မထိခုိက္ပါဘူး” ဟု ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ကားေစ်းကြက္အတြင္း ျဖစ္ေပၚေနသည့္ လက္ခံမႈပုံစံသည္ နံပါတ္ထုတ္ၿပီး ကားမ်ားကို ဝယ္လုိအား နည္းပါးျခင္း ျဖစ္သည္။ ဝယ္ယူသူ အမ်ားစုသည္ နံပါတ္ထုတ္ထားျခင္းမရွိေသာ ကားမ်ားကုိသာ ဝယ္ယူ ကာ ေနာက္ဆုံးေရာက္ရွိေသာ နံပါတ္မ်ားကုိ ရယူလိုျခင္း ျဖစ္သည္။

“မွတ္ပုံတင္လုိက္လုိ႔ နံပါတ္က်ၿပီးေတာ့မွ ၀ယ္သူကုိေစာင့္ရင္ ၾကာတာနဲ႔အမွ် ေစ်း က်သြားတယ္။ အေျခ အေနေပၚ မူတည္ၿပီး အနည္းဆုံး က်ပ္ငါးသိန္းေလာက္အထိ ေစ်းက်သြားတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေစ်းက်တဲ့ ဒဏ္ကုိ မခံႏုိင္ၾကလုိ႔ ဒဏ္ေၾကးေပးေဆာင္ၿပီး မထားခ်င္ဘဲ ထားေနရတယ္””ဟု ၎င္းက ရွင္းျပသည္။

ဒဏ္ေၾကးစနစ္ပါ စည္းကမ္းခ်က္အရ တစ္ဦးခ်င္းႏွင့္ အုိေဟာင္းပါမစ္ျဖင့္ တင္ သြင္းသည့္ကားမ်ားအတြက္ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန၏ ဆိပ္ကမ္းက ထုတ္ယူၿပီးေၾကာင္း ေဖာ္ျပခ်က္ (Custom Statement) စာရြက္ စာတမ္းပါ သတ္မွတ္ရက္ ၂၀ အတြင္းကုိ မူေသရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည္။

ကားအေရာင္းစင္တာမ်ားကိုမူ ျပခန္း တြင္ထားရွိေသာ ၾကာျမင့္ရက္အတိုင္း ဒဏ္ေၾကးေပးရျခင္းမရွိဘဲ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းမႈ ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီက ထုတ္ေပး ေသာ ၀ယ္ယူခြင့္လက္မွတ္ပါ ခုနစ္ရက္ ေက်ာ္လြန္မွသာ ဒဏ္ေငြ က်ပ္ ၃,၀၀၀ ေပးေဆာင္ရျခင္း ျဖစ္သည္။

သီရိမဂၤလာေစ်းေဟာင္း ကားပြဲတန္းမွ ၀ယ္ေရာင္း ဦးေက်ာ္ႏုိင္က “ဆိပ္ကမ္းထုတ္ကားကုိ နံပါတ္ယူၿပီး ေစ်း အက်ခံမလား၊ ရက္လြန္ဒဏ္ေၾကး တစ္ရက္ က်ပ္ ၃,၀၀၀ ေပးၿပီး လက္ထဲဆက္ကိုင္ ထားမလား၊ ဒါပဲ ရွိတယ္။ အေရာင္းစင္တာ ပါမစ္၀ယ္ၿပီး သြင္းတဲ့သူေတြကေတာ့ အားသာတာေပါ့။

အေရာင္းအ၀ယ္ တည့္ၿပီးမွ ကားအေရာင္း စင္တာကိုသြားၿပီး ၀ယ္ယူခြင့္လက္မွတ္ ေလွ်ာက္ခုိင္းလို႔ရေတာ့ ဒဏ္ေၾကး မေပးရေတာ့ဘူး” ဟု ေျပာသည္။

လက္ရွိတြင္ ကားတင္သြင္းမႈဆုိင္ရာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း အေျပာင္းအလဲမ်ားေၾကာင့္ ကားအေရာင္းစင္တာ အခ်ဳိ႕က အေရာင္းစင္တာ ပါမစ္မ်ားကုိ ျပန္လည္ေရာင္းခ်မႈ မ်ားရွိေနၿပီး ပါမစ္ တစ္ေစာင္လွ်င္ က်ပ္ ၁၅ သိန္းအထိ ေစ်းေပါက္ေနသည္။

Mizzima - News in Burmese 

No comments:

Post a Comment