Friday 8 August 2014

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္မႈ နစ္နာမႈမ်ား မရွိေအာင္ ေဆာင္ ရြက္မည္ဟုဆို

Photo: ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္မႈ နစ္နာမႈမ်ား မရွိေအာင္ ေဆာင္ ရြက္မည္ဟုဆို
Friday, August 8, 2014 

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဘူတာႀကီးအတြင္းရွိ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီးနင္းရန္ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကသည့္ ခရီးသည္မ်ားကို ဇူလိုင္လ ၂၆ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု-ၿငိမ္သစ္ညီ

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ဂ်ဳိက္ကာအကူအညီျဖင့္ အဆင့္ျမႇင့္တင္မည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းပိုင္း ပတ္၀န္းက်င္ရွိ ျပည္သူမ်ားထိခိုက္နစ္နာမႈ မရွိေစရန္ ေဆာင္ရြက္မည္ဟု ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းစီမံကိန္း အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးထြန္းေအာင္သင္းက ေျပာသည္။

ၾသဂုတ္လ ၇ရက္က ေအးရွားပလာဇာဟိုတယ္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈ စီမံကိန္းဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရထားလမ္းပတ္၀န္းက်င္မွာ ရွိတဲ့အိမ္၊ ေစ်းဆိုင္၊လယ္ကြင္းအစရွိတဲ့ေနရာေတြကို သုေတသနလုပ္မယ္။စီမံကိန္းမွာ လုပ္မယ့္ ေျမေတြက ျမန္မာ့မီးရထားေျမစစ္စစ္ဟုတ္ မဟုတ္ၾကည့္မယ္။ မီးရထားပိုင္ မဟုတ္တဲ့ ေျမေတြကိုလည္း ဌာနဆိုင္ရာအဆင့္ဆင့္ တင္ျပၿပီး ေဒသေပါက္ေစ်းနဲ႔ ေလ်ာ္ေၾကးေပးဖို႔ စဥ္းစားထားပါတယ္”ဟု ဦးထြန္းေအာင္သင္းက ဆိုသည္။

ယင္းလမ္းပိုင္းဆိုင္ရာ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းအျပင္ မီးရထားမ်ားကိုလည္း ယခုထက္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ေသာ ရထားမ်ားျဖင့္ ေျပးဆြဲသြားမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပတ္၀န္းက်င္ရွိ အေဆာက္အအုံမ်ား ထိခိုက္မႈမရွိေစရန္ ငလ်င္ဒဏ္ခံႏိုင္သည့္ အေဆာက္အအံုမ်ားပါ တည္ေဆာက္သြားရန္ စီစဥ္ထားသည္။

စစ္မွန္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားရရွိေစရန္ သုေတသနမ်ား လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ စီမံကိန္းကို ၂၀၁၅ မွသာ စတင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး စီမံကိန္းတြင္ သံလမ္း၊ ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း၊ တာေဘာင္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းျခင္း၊လမ္းအေျဖာင့္ဆြဲျခင္း၊ ကားလမ္းကူးဂိတ္တံခါးမ်ားကို အလိုအေလ်ာက္စနစ္ ဂိတ္တံခါးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲျခင္း၊ဘူတာ႐ုံအဆင့္ျမႇင္႔တင္ျခင္းတို႔ ပါ၀င္မည္ျဖစ္သည္။

ထို႔ျပင္ ဗဟိုထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္တစ္ခုကို ထည့္သြင္းထားၿပီး အခ်က္ျပ၊ ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ရထားလည္ပတ္ျခင္းစနစ္မ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ စီစဥ္ထားသည္။

ရထားလမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ E-Gurad မွ မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ ဦးေအးသီဟက “ရထားလမ္း တည္ေဆာက္လွ်င္ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အႏၲရာယ္ေတြကို ပတ္၀န္းက်င္ေနထိုင္သူေတြကို အသိပညာေပး ေဟာေျပာမယ္။သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္၊ လူမႈပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈမရွိေစဖို႔ သုေတသနေတြ လုပ္ၿပီး အစီရင္ခံစာတင္မယ္။အဲဒီအစီရင္ခံစာကို ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးဦးစီးဌာနကို တင္ျပၿပီး အႀကံၪဏ္ယူမယ္”ဟု ဆိုသည္။

ယင္းစီမံကိန္းတြင္ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားရွိသလို ဆိုးက်ိဳးမ်ားလည္းရွိႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ အဓိကျဖစ္ေပၚလာမည့္ ဆိုးက်ဳိးမ်ားကို အတတ္ႏိုင္ဆုံး ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ျပီး ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ရာတြင္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ပတ္၀န္းက်င္ရွိ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမ်ား၊ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားမွ ဆူညံသံမ်ား မျဖစ္ေပၚေစရန္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိအေနအထားအရ ေဒတာအစစ္အမွန္မ်ား ေကာက္ခံမရရွိျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာ့မီးရထားက ဘတ္ဂ်က္အေနအထားကိုမူ ေျပာျပႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေပ။

အဆိုပါ စီမံကိန္းကို၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလမွစတင္ကာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ဂ်ဳိက္ကာ အကူအညီျဖင့္ စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး လာမည့္၂၀၁၈ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားမ်ား၊ အဆင့္ျမင့္ ဘူတာ႐ုံမ်ား၊ ဘူတာ႐ုံတြင္း ေစ်း၀ယ္စင္တာမ်ားပါ၀င္လာမည္ျဖစ္သည္။ လက္မွတ္စနစ္မ်ားကိုလည္း ေနာက္ပိုင္းကာလတြင္ စမတ္ကတ္မ်ားျဖင့္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ စီစဥ္ထားသည္။

Mizzima - News in Burmese 

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဘူတာႀကီးအတြင္းရွိ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီးနင္းရန္ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကသည့္ ခရီးသည္မ်ားကို ဇူလိုင္လ ၂၆ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု-ၿငိမ္သစ္ညီ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဘူတာႀကီးအတြင္းရွိ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီးနင္းရန္ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကသည့္ ခရီးသည္မ်ားကို ဇူလိုင္လ ၂၆ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု-ၿငိမ္သစ္ညီ
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ဂ်ဳိက္ကာအကူအညီျဖင့္ အဆင့္ျမႇင့္တင္မည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းပိုင္း ပတ္၀န္း က်င္ရွိ ျပည္ သူမ်ား ထိခိုက္နစ္နာမႈ မရွိေစရန္ ေဆာင္ရြက္မည္ဟု ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းစီမံကိန္း အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးထြန္းေအာင္သင္းက ေျပာသည္။
ၾသဂုတ္လ ၇ရက္က ေအးရွားပလာဇာဟိုတယ္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္ တင္မႈ စီမံကိန္းဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရထားလမ္းပတ္၀န္းက်င္မွာ ရွိတဲ့အိမ္၊ ေစ်းဆိုင္၊လယ္ကြင္းအစရွိတဲ့ေနရာေတြကို သုေတ သန လုပ္မယ္။စီမံကိန္းမွာ လုပ္မယ့္ ေျမေတြက ျမန္မာ့မီးရထားေျမစစ္စစ္ဟုတ္ မဟုတ္ၾကည့္မယ္။ မီးရထားပိုင္ မဟုတ္တဲ့ ေျမေတြကိုလည္း ဌာနဆိုင္ရာအဆင့္ဆင့္ တင္ျပၿပီး ေဒသေပါက္ေစ်းနဲ႔ ေလ်ာ္ေ ၾကးေပး ဖို႔ စဥ္းစားထားပါတယ္”ဟု ဦးထြန္းေအာင္သင္းက ဆိုသည္။

ယင္းလမ္းပိုင္းဆိုင္ရာ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းအျပင္ မီးရထားမ်ားကိုလည္း ယခုထက္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ေသာ ရထား မ်ားျဖင့္ ေျပးဆြဲသြားမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပတ္၀န္းက်င္ရွိ အေဆာက္အအုံမ်ား ထိခိုက္မႈမရွိေစရန္ ငလ်င္ ဒဏ္ခံႏိုင္သည့္ အေဆာက္အအံုမ်ားပါ တည္ေဆာက္သြားရန္ စီစဥ္ထားသည္။

စစ္မွန္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားရရွိေစရန္ သုေတသနမ်ား လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ စီမံကိန္းကို ၂၀၁၅ မွသာ စတင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး စီမံကိန္းတြင္ သံလမ္း၊ ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း၊ တာေဘာင္ ျပဳျပင္ ထိန္း သိမ္းျခင္း၊လမ္းအေျဖာင့္ဆြဲျခင္း၊ ကားလမ္းကူးဂိတ္တံခါးမ်ားကို အလိုအေလ်ာက္ စနစ္ ဂိတ္တံခါးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲျခင္း၊ဘူတာ႐ုံအဆင့္ျမႇင္႔တင္ျခင္းတို႔ ပါ၀င္မည္ျဖစ္သည္။

ထို႔ျပင္ ဗဟိုထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္တစ္ခုကို ထည့္သြင္းထားၿပီး အခ်က္ျပ၊ ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ရထားလည္ ပတ္ျခင္း စနစ္မ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ စီစဥ္ထားသည္။

ရထားလမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ E-Gurad မွ မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ ဦးေအးသီဟက “ရထားလမ္း တည္ေဆာက္ လွ်င္ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အႏၲရာယ္ေတြကို ပတ္၀န္းက်င္ေနထိုင္သူေတြကို အသိပညာေပး ေဟာေျပာ မယ္။သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္၊ လူမႈပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈမရွိေစဖို႔ သုေတသနေတြ လုပ္ၿပီး အစီရင္ခံစာတင္ မယ္။အဲဒီအစီရင္ခံစာကို ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးဦးစီးဌာနကို တင္ျပၿပီး အႀကံၪဏ္ယူမယ္”ဟု ဆိုသည္။

ယင္းစီမံကိန္းတြင္ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားရွိသလို ဆိုးက်ိဳးမ်ားလည္းရွိႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ အဓိကျဖစ္ေပၚလာမည့္ ဆိုးက်ဳိးမ်ားကို အတတ္ႏိုင္ဆုံး ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ျပီး ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ ရာတြင္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ပတ္၀န္းက်င္ရွိ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမ်ား၊ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားမွ ဆူညံသံမ်ား မျဖစ္ေပၚေစရန္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိအေနအထား အရ ေဒတာအစစ္ အမွန္ မ်ား ေကာက္ခံမရရွိျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာ့မီးရထားက ဘတ္ဂ်က္အေနအထားကိုမူ ေျပာျပႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေပ။

အဆိုပါ စီမံကိန္းကို၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလမွစတင္ကာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ဂ်ဳိက္ကာ အကူအညီျဖင့္ စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး လာမည့္၂၀၁၈ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားမ်ား၊ အဆင့္ျမင့္ ဘူတာ႐ုံမ်ား၊ ဘူတာ႐ုံတြင္း ေစ်း၀ယ္စင္တာမ်ားပါ၀င္လာမည္ျဖစ္သည္။ လက္မွတ္စနစ္မ်ားကိုလည္း ေနာက္ပိုင္း ကာလတြင္ စမတ္ကတ္မ်ားျဖင့္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ စီစဥ္ထားသည္။

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment