Monday 12 January 2015

ထားဝယ္ ေလယာဥ္ ကြင္းကို ႏုိင္ငံ တကာ ေလ ယာဥ္ ကြင္း အျဖစ္ သတ္မွတ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ရည္မွန္းထား ….

Photo: ထားဝယ္ ေလယာဥ္ ကြင္းကို ႏုိင္ငံ တကာ ေလ ယာဥ္ ကြင္း အျဖစ္ သတ္မွတ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ရည္မွန္းထား ….
Monday, January 12, 2015

ရန္ကုန္မဂၤလာဒံု ေလယာဥ္ကြင္း အပါအဝင္ ေလယာဥ္ကြင္း ေလးကြင္းကို ႏိုင္ငံတကာ ေလယာဥ္ကြင္းမ်ား အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၿပီး ထားဝယ္ ေလယာဥ္ကြင္း ကိုလည္း ႏုိင္ငံတကာ ေလယာဥ္ကြင္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ ရည္မွန္းထားသည္ဟု ပုိ႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။ 

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စုစုေပါင္း ေလယာဥ္ကြင္း ၆၉ကြင္းအား အစိုးရ ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ တည္ေဆာက္၊ ျပဳျပင္၊ ထိန္းသိမ္းလ်က္ ရွိေသာ္လည္း ေလယာဥ္ ခရီးစဥ္ ပ်ံသန္း ေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာ ေလယာဥ္ကြင္းမွာ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ၃၃ကြင္းသာ အသံုးျပဳလ်က္ရွိၿပီး က်န္ရွိေနသည့္ ေလယာဥ္ကြင္း ၃၆ကြင္းမွာ ထိန္းသိမ္းထားသည့္ အဆင့္ သာ ရွိေနေၾကာင္း၊ အသံုးျပဳေနသည့္ ၃၃ကြင္းမွာ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ အသံုးျပဳေနသည့္ ေလဆိပ္သံုးခုရွိေၾကာင္း၊ ယင္းေလဆိပ္မ်ားမွ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္၊ မႏၲေလး အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ အစရွိသည့္ ေလဆိပ္မ်ားျဖစ္ၿပီး ထပ္မံတည္ ေဆာက္မည့္ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ ေပၚေပါက္လာပါက အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ အသံုးျပဳေနသည့္ ေလဆိပ္ ေလးခုရွိ လာမည္ ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ထားဝယ္ ေလယာဥ္ကြင္းကိုလည္း ႏိုင္ငံတကာ ေလယာဥ္ကြင္းအျဖစ္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ ရည္မွန္းထားေၾကာင္း သိရသည္။

''အခု ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္၊ ေနျပည္ေတာ္ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္၊ မႏၲေလး အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ႏွင့္ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္၊ အဲဒီ ေလယာဥ္ကြင္း ေလးကြင္းကို ေလယာဥ္ကြင္းေတြ အျဖစ္ သတ္မွတ္ ထားတယ္၊ ႏုိင္ငံတကာ ေလယာဥ္ကြင္း ငါးကြင္း၊ ေျခာက္ကြင္း ျဖစ္လာဖုိ႔ အတြက္၊ Demand ျဖစ္လာ ၿပီဆုိရင္ ထားဝယ္ ေလယာဥ္ကြင္းကိုလည္း ႏိုင္ငံတကာ ေလယာဥ္ကြင္း ပံုစံမ်ဳိး မွန္းထားပါတယ္''ဟု Aerodrome Standard & Safety Devision မွ Director ဦးေက်ာ္စိုး ကေျပာသည္။

လက္ရွိတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ တစ္ဝန္းလံုးရွိ ေလဆိပ္မ်ားထဲမွ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္ရွိ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ား ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္၊ မႏၲေလး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္၊ ေနျပည္ေတာ္ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္မ်ား အား အဆင့္ ျမႇင့္တင္မႈမ်ား လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသည္ ဝင္ထြက္မႈေတြလည္း မ်ားျပား ေနသျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အနီးတစ္ဝိုက္တြင္ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ တစ္ခုတည္ ေဆာက္ႏုိင္ေရး အတြက္ ၁၉၉၄ခုႏွစ္မွစတင္ကာ ရပ္ဆိုင္း ထားခဲ့သည့္ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ စီမံကိန္းအား ျပန္လည္ စတင္ႏုိင္ရန္ အတြက္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရရွိရန္ အတြက္ ကုမၸဏီမ်ားအား ေရြးခ်ယ္ကာ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ အတြက္ ၁၉၉၄ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၈ရက္တြင္ က်င္းပ ေသာ အထူး စီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး အဖြဲ႕၏ ၁/၉၄ အစည္းအေဝးတြင္ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္သစ္ႀကီး အေကာင္အထည္ ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ ခဲ့သည္။

အဆိုပါ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ အသစ္ တည္ေဆာက္ရန္ ေျမေနရာ ရွာေဖြခဲ့ရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ မိုင္ ၅ဝအတြင္းရွိ ပဲခူးၿမိဳ႕ အေနာက္ဘက္ ေက်ာက္တုိင္ကန္ ေက်းရြာ အနီးရွိ ဂ်ပန္ေခတ္ ေလယာဥ္ကြင္းေဟာင္းေနရာအား ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ ေလဆိပ္မွာ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာေလဆိပ္၏ ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ႏုိင္မႈ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ အနီးဆံုးေနရာတြင္ ခရီးသည္ ၁၂သန္းဆံ့သည့္ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ ေလဆိပ္တစ္ခုအား တည္ေဆာက္ရန္ အတြက္ လုပ္ေဆာင္ ရျခင္းလည္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ဇာညီသစၥာ
ျမ၀တီ
ရန္ကုန္မဂၤလာဒံု ေလယာဥ္ကြင္း အပါအဝင္ ေလယာဥ္ကြင္း ေလးကြင္းကို ႏိုင္ငံတကာ ေလယာဥ္ကြင္းမ်ား အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၿပီး ထားဝယ္ ေလယာဥ္ကြင္း ကိုလည္း ႏုိင္ငံတကာ ေလယာဥ္ကြင္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ ရည္မွန္းထားသည္ဟု ပုိ႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။ 

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စုစုေပါင္း ေလယာဥ္ကြင္း ၆၉ကြင္းအား အစိုးရ ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ တည္ေဆာက္၊ ျပဳျပင္၊ ထိန္းသိမ္းလ်က္ ရွိေသာ္လည္း ေလယာဥ္ ခရီးစဥ္ ပ်ံသန္း ေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာ ေလယာဥ္ကြင္းမွာ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ၃၃ကြင္းသာ အသံုးျပဳလ်က္ရွိၿပီး က်န္ရွိေနသည့္ ေလယာဥ္ကြင္း ၃၆ကြင္းမွာ ထိန္းသိမ္းထားသည့္ အဆင့္ သာ ရွိေနေၾကာင္း၊ အသံုးျပဳေနသည့္ ၃၃ကြင္းမွာ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ အသံုးျပဳေနသည့္ ေလဆိပ္သံုးခုရွိေၾကာင္း၊ ယင္းေလဆိပ္မ်ားမွ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္၊ မႏၲေလး အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ အစရွိသည့္ ေလဆိပ္မ်ားျဖစ္ၿပီး ထပ္မံတည္ ေဆာက္မည့္ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ ေပၚေပါက္လာပါက အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ အသံုးျပဳေနသည့္ ေလဆိပ္ ေလးခုရွိ လာမည္ ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ထားဝယ္ ေလယာဥ္ကြင္းကိုလည္း ႏိုင္ငံတကာ ေလယာဥ္ကြင္းအျဖစ္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ ရည္မွန္းထားေၾကာင္း သိရသည္။

''အခု ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္၊ ေနျပည္ေတာ္ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္၊ မႏၲေလး အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ႏွင့္ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္၊ အဲဒီ ေလယာဥ္ကြင္း ေလးကြင္းကို ေလယာဥ္ကြင္းေတြ အျဖစ္ သတ္မွတ္ ထားတယ္၊ ႏုိင္ငံတကာ ေလယာဥ္ကြင္း ငါးကြင္း၊ ေျခာက္ကြင္း ျဖစ္လာဖုိ႔ အတြက္၊ Demand ျဖစ္လာ ၿပီဆုိရင္ ထားဝယ္ ေလယာဥ္ကြင္းကိုလည္း ႏိုင္ငံတကာ ေလယာဥ္ကြင္း ပံုစံမ်ဳိး မွန္းထားပါတယ္''ဟု Aerodrome Standard & Safety Devision မွ Director ဦးေက်ာ္စိုး ကေျပာသည္။

လက္ရွိတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ တစ္ဝန္းလံုးရွိ ေလဆိပ္မ်ားထဲမွ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္ရွိ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ား ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္၊ မႏၲေလး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္၊ ေနျပည္ေတာ္ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္မ်ား အား အဆင့္ ျမႇင့္တင္မႈမ်ား လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသည္ ဝင္ထြက္မႈေတြလည္း မ်ားျပား ေနသျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အနီးတစ္ဝိုက္တြင္ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ တစ္ခုတည္ ေဆာက္ႏုိင္ေရး အတြက္ ၁၉၉၄ခုႏွစ္မွစတင္ကာ ရပ္ဆိုင္း ထားခဲ့သည့္ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ စီမံကိန္းအား ျပန္လည္ စတင္ႏုိင္ရန္ အတြက္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရရွိရန္ အတြက္ ကုမၸဏီမ်ားအား ေရြးခ်ယ္ကာ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ အတြက္ ၁၉၉၄ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၈ရက္တြင္ က်င္းပ ေသာ အထူး စီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး အဖြဲ႕၏ ၁/၉၄ အစည္းအေဝးတြင္ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္သစ္ႀကီး အေကာင္အထည္ ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ ခဲ့သည္။

အဆိုပါ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ အသစ္ တည္ေဆာက္ရန္ ေျမေနရာ ရွာေဖြခဲ့ရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ မိုင္ ၅ဝအတြင္းရွိ ပဲခူးၿမိဳ႕ အေနာက္ဘက္ ေက်ာက္တုိင္ကန္ ေက်းရြာ အနီးရွိ ဂ်ပန္ေခတ္ ေလယာဥ္ကြင္းေဟာင္းေနရာအား ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ ေလဆိပ္မွာ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာေလဆိပ္၏ ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ႏုိင္မႈ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ အနီးဆံုးေနရာတြင္ ခရီးသည္ ၁၂သန္းဆံ့သည့္ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ ေလဆိပ္တစ္ခုအား တည္ေဆာက္ရန္ အတြက္ လုပ္ေဆာင္ ရျခင္းလည္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ဇာညီသစၥာ
ျမ၀တီ 

No comments:

Post a Comment