Monday 15 December 2014

ႏွစ္ထပ္လမ္းစီမံကိန္း ရန္ကုန္ယာဥ္ေၾကာ ျပႆနာကို ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းထိ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္မည္ဟု ၿမိဳ႕ျပပညာရွင္ေျပာ

Photo: ႏွစ္ထပ္လမ္းစီမံကိန္း ရန္ကုန္ယာဥ္ေၾကာ ျပႆနာကို ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းထိ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္မည္ဟု ၿမိဳ႕ျပပညာရွင္ေျပာ
Monday, December 15, 2014

ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျပႆနာမ်ား ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ သာယာေရးေကာ္မတီအစီအစဥ္ ျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္လာမည့္  ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ႏွစ္ထပ္လမ္း မ်ားတည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

‘‘ဒီႏွစ္မွာ ဘတ္ဂ်က္မရွိတာေၾကာင့္ လာမယ့္ႏွစ္မွာ လုပ္သြားဖို႔ လ်ာထားတာပါ’’ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ လမ္း/တံတားဌာန ဒုတိယဌာနမွဴး ဦးစိုးသိန္းေအာင္က ေျပာသည္။

အဆုိပါ ႏွစ္ထပ္လမ္းတည္ ေဆာက္ရန္ ကုန္က်ေငြမွာ ကန္ ေဒၚလာႏွစ္ဘီလီယံခန္႔ရွိႏုိင္ၿပီး ယင္းစီမံကိန္းေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ေလ်ာ့က်သြားေစ ႏုိင္သည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ အႀကံ ေပး ၿမိဳ႕ျပပညာရွင္ ေဒါက္တာ ေက်ာ္လတ္က ေျပာသည္။

ႏွစ္ထပ္လမ္းတည္ေဆာက္ ေရးစီမံကိန္းအတြက္ ပုဂၢလိကသို႔ ဖိတ္ေခၚလုပ္ေဆာင္ေပးသြားဖြယ္ ရွိၿပီး ျဖတ္သန္းေမာင္းႏွင္ခကို ကုမၸဏီအား ေကာက္ခံခြင့္ ေပးသြားရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

‘‘စည္ပင္ကေတာ့ ဒီလိုနည္း နဲ႔ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈေျဖ ေလွ်ာ့ဖို႔ကို အခ်ိန္ သုံးႏွစ္ၾကာယူၿပီး လုပ္သြားဖို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထား တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ အခ်ိန္ငါးႏွစ္ေလာက္ ယူရမယ္ ထင္တယ္’’ ဟု ေဒါက္တာေက်ာ္လတ္က ေျပာသည္။

ႏွစ္ထပ္လမ္း ေဆာက္လုပ္ ရန္ကမ္းနားလမ္းကို ရည္ရြယ္ထား ေသာ္လည္း အတိအက် မဆုံး ျဖတ္ရေသးေၾကာင္း သိရသည္။

အဆုိပါ တံတားကို ၿမိဳ႕ျပင္ ေလွ်ာက္လမ္းအျဖစ္ ကမ္းနား လမ္းမွပတ္၍ ေဆာက္လုပ္ရန္ အၾကမ္းဖ်င္း လ်ာထားသတ္မွတ္ ထားသည့္အေပၚ ျပန္လည္သုံး သပ္သင့္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ အေမြအႏွစ္ ေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖဲြ႕ ဒါ႐ုိက္တာေဒၚစိုးမိုးလြင္က မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

‘‘ကမ္းနားလမ္းမွာ ႏွစ္ထပ္ လမ္းလုပ္ရင္ ၿမိဳ႕အလွပ်က္မွာကို စိုးရိမ္တယ္။ ဒီလိုေငြေၾကးအမ်ား ႀကီး အကုန္က်ခံၿပီးလုပ္ဖို႔ တကယ္ေကာ လုိအပ္လို႔လား။ တျခားနည္းလမ္းနဲ႔ ေျဖရွင္းလုိ႔ ရတာမ်ား မရွိဘူးလားဆိုတာ ျပန္သုံးသပ္သင့္တယ္’’ ဟု ၎က ေျပာၾကားသည္။

           ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ႏွစ္ထပ္လမ္းမ်ား တည္ေဆာက္ႏုိင္ရန္ ျပည္ပႏုိင္ငံအခ်ဳိ႕ စိတ္၀င္တစား ကမ္းလွမ္းမႈမ်ား ရွိခဲ့ၿပီး ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္အတြင္း မေလးရွားႏုိင္ငံ အေျခစိုက္ကုမၸဏီတစ္ခုက လာေရာက္ကမ္းလွမ္းခဲ့ဖူးေၾကာင္း  သိရသည္။

ထုိ႔အျပင္ ႏုိ၀င္ဘာလဆန္း ၌လည္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖဲြ႕ႏွင့္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ အေျခ စိုက္ JICA အဖဲြ႕တို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အတြင္း ႏွစ္ထပ္လမ္းတည္ေဆာက္ေရးကိစၥ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကၿပီး ထိုစဥ္က ေ၀ဇယႏၲာလမ္းမတြင္ စတင္ရန္ လ်ာထားေရြးခ်ယ္မႈျပဳလုပ္ခဲ့ေသးေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖဲြ႕႐ုံး တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။

    ဆက္လက္၍ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ကုကၠိဳင္းလမ္းဆုံအပါအ၀င္ ေနရာသုံးခုတြင္ ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္သြားမည္ဟု ဦးစိုးသိန္းေအာင္က ဆုိသည္။ ယင္းအတြက္ကုန္က်ႏုိင္မည့္ ေငြပမာဏကို တြက္ခ်က္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ေျဖေလွ်ာ့ႏုိင္ေရးအတြက္ ယာဥ္ေၾကာ  က်ပ္တည္းမႈမ်ားေသာ လမ္းဆုံအခ်ဳိ႕၌ ခုံးေက်ာ္တံတားတည္ေဆာက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ လွည္း တန္းလမ္းဆုံ၊ ေရႊဂုံတုိင္လမ္းဆုံႏွင့္ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းဆုံတို႔၌ ခုံး ေက်ာ္တံတားမ်ားတည္ေဆာက္ ႏုိင္ခဲ့ၿပီျဖစ္ကာ ေျမနီကုန္း လမ္းဆုံတြင္ ခုံးေက်ာ္တံတား တည္ ေဆာက္ေရး စတင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

7Day DAILY 

ႏွစ္ထပ္လမ္းေဆာက္လုပ္ရန္ ရည္ရြယ္ထားသည္ဆုိေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကမ္းနားလမ္း တစ္ေနရာကို ေတြ႕ရစဥ္ ဓာတ္ပံု − ေဂ်ေမာင္ေမာင္(အမရပူရ)
ႏွစ္ထပ္လမ္းေဆာက္လုပ္ရန္ ရည္ရြယ္ထားသည္ဆုိေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကမ္းနားလမ္း တစ္ေနရာကို ေတြ႕ရ စဥ္ ဓာတ္ပံု − ေဂ်ေမာင္ေမာင္(အမရပူရ)
ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျပႆနာမ်ား ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ သာယာေရး ေကာ္မတီအစီအစဥ္ျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္လာမည့္  ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ႏွစ္ထပ္လမ္း မ်ားတည္ေဆာက္သြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

‘‘ဒီႏွစ္မွာ ဘတ္ဂ်က္မရွိတာေၾကာင့္ လာမယ့္ႏွစ္မွာ လုပ္သြားဖို႔ လ်ာထားတာပါ’’ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရး ေကာ္မတီ လမ္း/တံတားဌာန ဒုတိယဌာနမွဴး ဦးစိုးသိန္းေအာင္က ေျပာသည္။

အဆုိပါ ႏွစ္ထပ္လမ္းတည္ ေဆာက္ရန္ ကုန္က်ေငြမွာ ကန္ေဒၚလာႏွစ္ဘီလီယံခန္႔ရွိႏုိင္ၿပီး ယင္းစီမံကိန္း ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ေလ်ာ့က်သြားေစ ႏုိင္သည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေတာ္စည္ ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ အႀကံ ေပး ၿမိဳ႕ျပပညာရွင္ ေဒါက္တာ ေက်ာ္လတ္က ေျပာသည္။

ႏွစ္ထပ္လမ္းတည္ေဆာက္ ေရးစီမံကိန္းအတြက္ ပုဂၢလိကသို႔ ဖိတ္ေခၚလုပ္ေဆာင္ေပးသြားဖြယ္ရွိၿပီး ျဖတ္ သန္း ေမာင္းႏွင္ခကို ကုမၸဏီအား ေကာက္ခံခြင့္ ေပးသြားရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

‘‘စည္ပင္ကေတာ့ ဒီလိုနည္း နဲ႔ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈေျဖ ေလွ်ာ့ဖို႔ကို အခ်ိန္ သုံးႏွစ္ၾကာယူၿပီး လုပ္သြားဖို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထား တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ အခ်ိန္ငါးႏွစ္ေလာက္ ယူရမယ္ ထင္တယ္’’ ဟု ေဒါက္တာ ေက်ာ္လတ္က ေျပာသည္။

ႏွစ္ထပ္လမ္းေဆာက္လုပ္ရန္ကမ္းနားလမ္းကို ရည္ရြယ္ထားေသာ္လည္း အတိအက် မဆုံးျဖတ္ရ ေသး ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆုိပါ တံတားကို ၿမိဳ႕ျပင္ ေလွ်ာက္လမ္းအျဖစ္ ကမ္းနား လမ္းမွပတ္၍ ေဆာက္လုပ္ရန္ အၾကမ္းဖ်င္း လ်ာ ထား သတ္မွတ္ထားသည့္အေပၚ ျပန္လည္သုံးသပ္သင့္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ အေမြအႏွစ္ ေစာင့္ေရွာက္ ေရး အဖဲြ႕ ဒါ႐ုိက္တာေဒၚစိုးမိုးလြင္က မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

‘‘ကမ္းနားလမ္းမွာ ႏွစ္ထပ္လမ္းလုပ္ရင္ ၿမိဳ႕အလွပ်က္မွာကို စိုးရိမ္တယ္။ ဒီလိုေငြေၾကးအမ်ားႀကီး အကုန္က် ခံၿပီးလုပ္ဖို႔ တကယ္ေကာ လုိအပ္လို႔လား။ တျခားနည္းလမ္းနဲ႔ ေျဖရွင္းလုိ႔ ရတာမ်ား မရွိဘူးလားဆိုတာ ျပန္သုံး သပ္သင့္တယ္’’ ဟု ၎က ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ႏွစ္ထပ္လမ္းမ်ား တည္ေဆာက္ႏုိင္ရန္ ျပည္ပႏုိင္ငံအခ်ဳိ႕ စိတ္၀င္တစား ကမ္းလွမ္းမႈမ်ား ရွိခဲ့ၿပီး ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္အတြင္း မေလးရွားႏုိင္ငံ အေျခစိုက္ကုမၸဏီတစ္ခုက လာေရာက္ကမ္းလွမ္းခဲ့ ဖူးေၾကာင္း  သိရသည္။

ထုိ႔အျပင္ ႏုိ၀င္ဘာလဆန္း ၌လည္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖဲြ႕ႏွင့္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ အေျခ စိုက္ JICA အဖဲြ႕တို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အတြင္း ႏွစ္ထပ္လမ္းတည္ေဆာက္ေရးကိစၥ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကၿပီး ထိုစဥ္က ေ၀ဇယႏၲာ လမ္းမတြင္ စတင္ရန္ လ်ာထားေရြးခ်ယ္မႈျပဳလုပ္ခဲ့ေသးေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖဲြ႕႐ုံး တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ဆက္လက္၍ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ကုကၠိဳင္းလမ္းဆုံအပါအ၀င္ ေနရာသုံးခုတြင္ ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္သြားမည္ဟု ဦးစိုးသိန္းေအာင္က ဆုိသည္။ ယင္းအတြက္ကုန္က်ႏုိင္မည့္ ေငြပမာဏကို တြက္ခ်က္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ေျဖေလွ်ာ့ႏုိင္ေရးအတြက္ ယာဥ္ေၾကာ  က်ပ္တည္းမႈမ်ားေသာ လမ္းဆုံအခ်ဳိ႕၌ ခုံးေက်ာ္တံတားတည္ေဆာက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ လွည္း တန္းလမ္းဆုံ၊ ေရႊဂုံတုိင္လမ္းဆုံႏွင့္ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းဆုံတို႔၌ ခုံးေက်ာ္တံတား မ်ားတည္ေဆာက္ ႏုိင္ခဲ့ၿပီျဖစ္ကာ ေျမနီကုန္းလမ္းဆုံတြင္ ခုံးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္ေရး စတင္ေန ေၾကာင္း သိရသည္။

7Day DAILY 

No comments:

Post a Comment