ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီက ျပင္ဆင္ ေရးဆြဲထားေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္း ကို ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလုံး ဆိုင္ရာ ကြန္ရက္ (NNER) က အခ်က္ ၁၃ ခ်က္ျဖင့္ ကန္႔ ကြက္ေၾကာ င္း မတ္လ ၂၇ ရက္ေန႔တြင္ အဆိုပါ ကြန္ရက္က တရားဝင္ ေၾကညာလိုက္သည္။
ကန္႔ကြက္ခ်က္မ်ားတြင္ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ ေ႐ြးခ်ယ္ေရးစနစ္၊ ပညာေရး ဝန္ထမ္းမ်ား၏ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ တာဝန္ယူမႈေပၚ မူတည္ၿပီး ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်ရန္ စီစဥ္ျခင္းတို႔အျပင္ ဘာသာစကား သင္ၾကား မႈ၊ ေဒသအလိုက္ တကၠသိုလ္မ်ား၏ သင္႐ိုးျပ႒ာန္းခြင့္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္မႈမ်ား ေတြ႔ရျခင္းတို႔ ပါဝင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ထားသည္။“ဥပေဒၾကမ္းကို အတည္ျပဳဖို႔ လႊတ္ေတာ္က ဆုံးျဖတ္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတို႔ ေခါင္းညိတ္တာ ေခါင္းခါ တာက ျပည္သူလူထု အနာဂတ္ကို ဂယက္ထေစတယ္။ ဗဟိုက ခ်ဳပ္ကိုင္မယ့္ ဥပေဒကို ေထာက္ခံတာ သမိုင္း တရားခံလို႔ပဲ သတ္မွတ္တယ္” ဟု ဒဂုံတကၠသိုလ္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားသမဂၢ ဥကၠ႒ ဦးအာကာမိုးသူ က ေျပာၾကားသည္။
အဆိုပါ ကန္႔ကြက္မႈတြင္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ေကာင္စီ/ေကာ္မတီ ဖြဲ႔စည္းျခင္းတြင္ ဒုတိယသမၼတ အပါအဝင္ အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္ ဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ အာဏာပိုင္မ်ား ပါဝင္သည့္အေပၚ ဆန္႔က်င္ၿပီး ယင္းေကာင္စီမွ တစ္ဆင့္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈမ်ား ဆက္လက္ ေဆာင္႐ြက္မည္ကို စိုးရိမ္မိေၾကာင္း NNER ကြန္ရက္ဝင္ မ်ားက ေျပာဆိုသည္။
ကန္႔ကြက္ခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းပါ အခန္းမ်ားတြင္ အခန္း ၃ ရွိ ပုဒ္မ ၄ (ဇ) ႏွင့္ ၄ (ထ)၊ အခန္း ၅ ရွိ ပုဒ္မ (၂၁)၊ ပုဒ္မ (၂၅) ႏွင့္ ပုဒ္မ (၃၀)၊ အခန္း ၆ ရွိ ပုဒ္မ (၃၃)၊ ပုဒ္မ (၃၄)၊ ပုဒ္မ (၃၇) ႏွင့္ ပုဒ္မ ၃၇ (ဃ) တို႔ ပါဝင္ေၾကာင္း ယင္းထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈ ေကာ္မတီႏွင့္ လက္ေတြ႔ က်ေသာ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီတို႔ကို သီးျခား ေရးဆြဲခဲ့ၾကၿပီး မတ္လ ၁၄ ရက္ေန႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ တစ္ၿပိဳင္နက္ တင္သြင္းခဲ့ၾကသည္။
ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ ကြန္ရက္ (NNER) ကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္က စတင္ ဖြဲ႔စည္း ခဲ့ၿပီး ယင္းကြန္ရက္တြင္ ဒီမိုကေရစီအင္အားစု ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ အရပ္ ဘက္ လူ႔အဖြဲ႔စည္းမ်ား၊ ဘာသာေရး အသင္းအဖြဲ႔မ်ား၊ သာသနာျပဳေက်ာင္းႏွင့္ တကၠသိုလ္မ်ား၊ ဆရာမ်ား သမဂၢႏွင့္ အသင္းမ်ား၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢႏွင့္ အသင္းမ်ား၊ ပညာေရးကြန္ရက္မ်ားႏွင့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ပါဝင္ေၾကာင္း အဆိုပါ ကြန္ရက္ထံမွ သိရွိရသည္။
The Voice Weekly
No comments:
Post a Comment