Wednesday 30 July 2014

အျမန္လမ္း ယာဥ္အႏၱရာယ္ေလွ်ာ့ခ်ေရး Information Traffic Centre မ်ား ထားမည္

Photo: အျမန္လမ္း ယာဥ္အႏၱရာယ္ေလွ်ာ့ခ်ေရး Information Traffic Centre မ်ား ထားမည္
Wednesday, July 30, 2014

ရန္ကုန္-မႏၱေလးအျမန္လမ္းတြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ယာဥ္အႏၱရာယ္မ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္အတြက္ ႏိုင္ငံတကာတြင္ အသံုးျပဳေနေသာ Information Traffic Centre မ်ားကို အျမန္လမ္းတြင္ တည္ေဆာက္ေတာ့မည္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း၊ အျမန္လမ္းအင္ဂ်င္နီယာမွဴးႀကီး ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။

“အႏၱရာယ္ မျဖစ္ေအာင္ အေ၀းကေန ေစာင့္ၾကည့္ စစ္ေဆးေပးေနမဲ႔ ပံုစံမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး တြင္က်ယ္ေနၿပီ။ ဒါ႔ေၾကာင့္ ဒီမွာလည္း သံုးဖို႔စီစဥ္ရျခင္းျဖစ္တယ္။ ေလာေလာဆယ္မွာ လုပ္ ေပးမယ့္ကုမၸဏီနဲ႔ ေငြေၾကးကိစၥကို ညိႇႏိႈင္းေနပါတယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။

အဆိုပါစနစ္သည္ အျမန္လမ္းေပၚတြင္ သြားလာမည့္ ကားမ်ားတြင္ အာ႐ုံခံကိရိယာမ်ား တပ္ဆင္ေပးထားမည္ျဖစ္ၿပီး Information Traffic Centre မွ စီစီတီဗီႏွင့္ ေစာင့္ၾကည့္မည္ျဖစ္သည္။ အာ႐ုံခံကိရိယာတပ္ဆင္ထားေသာ ကားမွာ တစ္စံုတစ္ခုေၾကာင့္ ရပ္သြားလွ်င္ ယင္းကိရိယာမွတစ္ဆင့္ Information Traffic Centre ရွိ တာ၀န္ရွိသူမ်ားမွ အေ၀းထိန္းအသံျဖင့္ တစ္စံုတစ္ရာျဖစ္ မျဖစ္၊ ယာဥ္မွာ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ရပ္သြားျခင္းကို ေမးျမန္းမည္ၿဖစ္ကာ အကယ္၍ ကားပုိင္ရွင္မွ မည္သို႔မွ် ျပန္လည္ေျဖၾကားျခင္း မရွိလွ်င္ အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕မ်ားမွ ၎ေနရာသို႔ သြားေရာက္ကာ စစ္ေဆးမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ ၎စနစ္သည္ ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္ေနလွ်င္လည္း ခ်က္ခ်င္းသိႏိုင္မည့္ စနစ္ျဖစ္သည္ဟု ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္ ကဆိုသည္။

“ကားေတြ ယာဥ္အႏၱရာယ္မရွိေအာင္ အရင္ဆံုးလူအင္အားနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြ ေလ်ာ့သြားတာ ေတြ႔ရတယ္။ အခုေတာ့ နည္းပညာအကူအညီနဲ႔ဆက္အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားမယ္ဆိုေတာ့ ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈက အမ်ားႀကီး ေလ်ာ့နည္းသြားမွာပါ”ဟု ၎က ဆိုသည္။

တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီႏွင့္ ျပည္္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္တုိ႔ ေပါင္းထားေသာ (b smart) ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ယူမည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနတို႔ႏွင့္ အျမန္လမ္းအင္ဂ်င္နီယာအဖြဲ႔၊ ရဲတပ္ဖြဲ႔တို႔မွ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ကာ ၀န္ေဆာင္ခေပးရန္ မလိုေအာင္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္သည္ဟု ၎က ဆိုသည္။

လက္ရွိတြင္လည္း ခရီးသည္တင္ယာဥ္ႀကီးအမ်ားစုကို အျမန္ႏႈန္းတုိင္းတာေရးကိရိယာမ်ားႏွင့္ GPS (Global Positioning System) တပ္ဆင္ထားၿပီး သတ္မွတ္ျမန္ႏႈန္းထက္ ေက်ာ္လြန္ေသာ ယာဥ္မ်ားကို လုိင္စင္ေျခာက္လပိတ္သိမ္းႏွင့္ ဒဏ္ေငြက်ပ္ ငါးေသာင္းေပးေဆာင္ေစျခင္းႏွင့္ လမ္းေပၚတြင္ အခ်ိန္ၾကာၾကာရပ္နားထားျခင္းမ်ားကို အေရးယူျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိသည္။

Mizzima - News in Burmese
ရန္ကုန္-မႏၱေလးအျမန္လမ္းတြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ယာဥ္အႏၱရာယ္မ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္ အတြက္ ႏိုင္ငံတကာ တြင္ အသံုးျပဳေနေသာ Information Traffic Centre မ်ားကို အျမန္လမ္းတြင္ တည္ေဆာက္ေတာ့ မည္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း၊ အျမန္လမ္းအင္ဂ်င္နီယာမွဴးႀကီး ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။“အႏၱရာယ္ မျဖစ္ေအာင္ အေ၀းကေန ေစာင့္ၾကည့္ စစ္ေဆးေပးေနမဲ႔ ပံုစံမ်ိဳးျဖစ္ပါ တယ္။ ႏိုင္ငံ တကာမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး တြင္က်ယ္ေနၿပီ။ ဒါ႔ေၾကာင့္ ဒီမွာလည္း သံုးဖို႔စီစဥ္ရျခင္းျဖစ္ တယ္။ ေလာေလာ ဆယ္မွာ လုပ္ ေပးမယ့္ကုမၸဏီနဲ႔ ေငြေၾကးကိစၥကို ညိႇႏိႈင္းေနပါတယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။

အဆိုပါစနစ္သည္ အျမန္လမ္းေပၚတြင္ သြားလာမည့္ ကားမ်ားတြင္ အာ႐ုံခံကိရိယာမ်ား တပ္ဆင္ေပး ထားမည္ျဖစ္ၿပီး Information Traffic Centre မွ စီစီတီဗီႏွင့္ ေစာင့္ၾကည့္မည္ျဖစ္သည္။ အာ႐ုံခံ ကိရိယာတပ္ဆင္ထားေသာ ကားမွာ တစ္စံုတစ္ခုေၾကာင့္ ရပ္သြားလွ်င္ ယင္းကိရိယာမွတစ္ဆင့္ Information Traffic Centre ရွိ တာ၀န္ရွိသူမ်ားမွ အေ၀းထိန္းအသံျဖင့္ တစ္စံုတစ္ရာျဖစ္ မျဖစ္၊ ယာဥ္မွာ မည္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ရပ္သြားျခင္းကို ေမးျမန္းမည္ၿဖစ္ကာ အကယ္၍ ကားပုိင္ရွင္မွ မည္သို႔မွ် ျပန္ လည္ေျဖၾကားျခင္း မရွိလွ်င္ အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕မ်ားမွ ၎ေနရာသို႔ သြားေရာက္ကာ စစ္ေဆးမႈ မ်ားကို ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ ၎စနစ္သည္ ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္ေနလွ်င္လည္း ခ်က္ခ်င္းသိႏိုင္မည့္ စနစ္ျဖစ္သည္ဟု ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္ ကဆိုသည္။

“ကားေတြ ယာဥ္အႏၱရာယ္မရွိေအာင္ အရင္ဆံုးလူအင္အားနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ယာဥ္မေတာ္ တဆ မႈေတြ ေလ်ာ့သြားတာ ေတြ႔ရတယ္။ အခုေတာ့ နည္းပညာအကူအညီနဲ႔ဆက္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ သြားမယ္ဆိုေတာ့ ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈက အမ်ားႀကီး ေလ်ာ့နည္းသြားမွာပါ”ဟု ၎က ဆိုသည္။

တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီႏွင့္ ျပည္္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္တုိ႔ ေပါင္းထားေသာ (b smart) ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ယူမည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ဆက္ သြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနတို႔ႏွင့္ အျမန္လမ္းအင္ဂ်င္နီယာအဖြဲ႔၊ ရဲတပ္ဖြဲ႔တို႔မွ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ကာ ၀န္ေဆာင္ခေပးရန္ မလိုေအာင္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ သည္ဟု ၎က ဆိုသည္။

လက္ရွိတြင္လည္း ခရီးသည္တင္ယာဥ္ႀကီးအမ်ားစုကို အျမန္ႏႈန္းတုိင္းတာေရးကိရိယာမ်ားႏွင့္ GPS (Global Positioning System) တပ္ဆင္ထားၿပီး သတ္မွတ္ျမန္ႏႈန္းထက္ ေက်ာ္လြန္ေသာ ယာဥ္မ်ားကို လုိင္ စင္ေျခာက္လ ပိတ္သိမ္းႏွင့္ ဒဏ္ေငြက်ပ္ ငါးေသာင္းေပးေဆာင္ေစျခင္းႏွင့္ လမ္းေပၚတြင္ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ရပ္နား ထားျခင္းမ်ားကို အေရးယူျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိသည္။

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment