Thursday 25 September 2014

တရုတ္-ျမန္မာ ဆန္အရည္အေသြး စစ္ေဆးမႈစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို

Photo: တရုတ္-ျမန္မာ ဆန္အရည္အေသြး စစ္ေဆးမႈစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို
Thursday, September 25, 2014

တရုတ္-ျမန္မာႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား တရား၀င္လမ္းေၾကာင္းကေန ဆန္တင္ပို႔ႏိုင္ေရး ပထမေျခလွမ္းအျဖစ္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ၀န္ႀကီးေတြဟာ ဆန္စပါးအရည္ေသြးအပိုင္းနဲ႔ စစ္ေဆးေရးပိုင္းဆိုင္ရာ စာခ်ဳပ္ (AQSIQ) နဲ႔ လယ္ယာက႑ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးနွင့္ လယ္ယာသီးနွံ ေစ်းကြက္ရရွိေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္ကို စက္တင္ဘာ ၂၄ ရက္ေန႔က လက္မွတ္ေရးထိုးၾကပါတယ္။

riceျမန္မာႏိုင္ငံဆန္စပါး အသင္းခ်ဳပ္ တြဲဖက္အတြင္းေရး မွဴး ေဒါက္တာစိုးထြန္းက “မေန႔က ေန႔လယ္ က ႏွစ္ႏိုင္ငံ တရုတ္နဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရး ၀န္ၾကီးႏွစ္ေယာက္ လက္မွတ္ထုိးၾကပါတယ္။ AQSIQ ဆိုတာကေတာ့ ႏွစ္ႏိုင္ငံ အရည္အေသြးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သေဘာတူညီခ်က္ေပါ့။ ဆန္စပါးအရည္အေသြး စစ္ေဆးတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္တို႔ သေဘာတူညီခ်က္ရတာေပါ့ေနာ္။ ဘာေတြစစ္ေဆးရမယ္။ ဘာေတြကိုေတာ့ ေရွာင္ရမယ္။ ဘာေတြလိုက္နာရမယ္ဆုိတာေတြ” လို႔ ေျပာပါတယ္။

AQSIQ အတြက္ လက္မွတ္ထိုးၿပီးေပမယ့္ ျမန္မာ့ဆန္ကို တရား၀င္တင္ပို႔မႈကို တရုတ္က ခ်က္ခ်င္းလက္ခံဦးမွာ မဟုတ္ေသးဘဲ ဒုတိယအဆင့္အေနနဲ႔ အစိုးရ ခ်င္းလက္မွတ္ထိုးတဲ့အဆင့္ကို ျဖတ္သန္းရဦးမွာျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ စီးပြားကူးသန္း၀န္ႀကီးဌာနက ေရးထိုးရမယ္လို႔ သူက ရွင္းျပပါတယ္။

အစိုးရခ်င္း ေဆာင္ရြက္ၾကရမွာျဖစ္လို႔ ရက္အတိအက် မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ လပိုင္းအတြင္း လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း သူက ေျပာပါတယ္။

AQSIQ – Adminstration of QualitySupervisi on Inpection and Quarantine ဟာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံရဲ့ ကုန္ပစၥည္းအရည္အေသြးထိန္းခ်ဳပ္ေရး၊ စစ္ေဆးေရးႏွင့္ ပိုးမႊားကင္းစင္ေရး အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာပိုင္အဖြဲ႔ျဖစ္ၿပီး အဲဒီအဖြဲ႔က တင္သြင္းကုန္ေတြအေပၚ အရည္အေသြး ခ်မွတ္ခြင့္ျပဳတာျဖစ္ပါတယ္။

လက္မွတ္ေရးထိုးပြဲမွာ တရုတ္ဘက္က နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးကို ဦးစားေပးမွာျဖစ္ေၾကာင္း နဲ႔ ယူနန္ျပည္နယ္ေစ်းကြက္ကို ျမန္မာ့ပို႔ကုန္ေစ်းကြက္အျဖစ္ မွတ္ယူေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ေဒါက္တာစိုးထြန္းက “ယူနန္ျပည္နယ္က ကုန္းတြင္းပိတ္ႏိုင္ငံျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တျခားေနရာက သေဘၤာတင္ရင္ ေစ်းပိုႀကီးပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ မူဆယ္လမ္းေၾကာင္းကို သုံးျခင္းအားျဖင့္ သူတို႔အတြက္ ပိုအက်ဳိးရွိတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီလမ္းေၾကာင္းကို ဆက္ၿပီးေတာ့မွ ၀ယ္ယူဖို႔အတြက္ သေဘာတူညီတဲ့သေဘာပါပဲ” လုိ႔ ေျပာပါတယ္။

လက္ရွိကာလမွာ တရုတ္ႏိုင္ငံမွာ စပါးေပၚခ်ိန္ျဖစ္တဲ့အတြက္ တရုတ္ႏိုင္ငံက တရုတ္လယ္သမားေတြကို အကာအကြယ္ေပးေရးမူ၀ါဒအရ ျပည္ပက တရားမ၀င္တင္သြင္းတဲ့ ဆန္ေတြကို ဖမ္းဆီးေနတာေၾကာင့္ ျမန္မာဆန္ေတြ မူဆယ္မွာ တင္ပုိ႔ႏိုင္ျခင္းမရွိဘဲ အခက္ေတြ႔ေနရပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဆန္စပါးျပည္ပတင္ပို႔မႈရဲ႕ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ဟာ တရုတ္ႏိုင္ငံကို တင္ပို႔ေနတာျဖစ္ၿပီး ျမန္မာဘက္က တရား၀င္တင္ပို႔ခြင့္ျပဳေပမယ့္ တရုတ္ႏိုင္ငံဘက္ကေတာ့ တရား၀င္တင္သြင္းခြင့္လက္ခံတာ မဟုတ္ပါဘူး။

ျမန္မာရဲ့အဓိက ဆန္တင္ပို႔တဲ့ အိမ္နီးခ်င္းတရုတ္ႏိုင္ငံနဲ႔ တရား၀င္ဆန္တင္ပို႔ခြင့္ရရွိေရး ေျခလွမ္းေတြ တိုးျမင့္လာေနခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံတြင္း လယ္ယာေျမသိမ္းဆည္းမႈျပႆ နာ။ ေငြအရင္းနွီးနဲ႔ နည္းပညာခ်ဳိ႕တဲ့မႈ လယ္ယာလုပ္သားရွားပါးမႈ အခက္အခဲေတြရွိသလို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူေတြကလည္း လယ္ယာက႑မွာ ျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ တြန္႔ဆုတ္ေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။

DVB
တရုတ္-ျမန္မာႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား တရား၀င္လမ္းေၾကာင္းကေန ဆန္တင္ပို႔ႏိုင္ေရး ပထမေျခလွမ္း အျဖစ္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ၀န္ႀကီးေတြဟာ ဆန္စပါးအရည္ေသြးအပိုင္းနဲ႔ စစ္ေဆးေရးပိုင္းဆိုင္ရာ စာခ်ဳပ္ (AQSIQ) နဲ႔ လယ္ယာက႑ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးနွင့္ လယ္ယာသီးနွံ ေစ်းကြက္ရရွိေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္ကို စက္တင္ဘာ ၂၄ ရက္ေန႔က လက္မွတ္ေရးထိုးၾကပါတယ္။
riceျမန္မာႏိုင္ငံဆန္စပါး အသင္းခ်ဳပ္ တြဲဖက္အတြင္းေရး မွဴး ေဒါက္တာစိုးထြန္းက “မေန႔က ေန႔လယ္ က ႏွစ္ႏိုင္ငံ တရုတ္နဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရး ၀န္ၾကီးႏွစ္ေယာက္ လက္မွတ္ထုိးၾကပါတယ္။ AQSIQ ဆိုတာကေတာ့ ႏွစ္ႏိုင္ငံ အရည္အေသြးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သေဘာတူညီခ်က္ေပါ့။ ဆန္စပါး အရည္အေသြး စစ္ေဆးတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္တို႔ သေဘာတူညီခ်က္ရတာေပါ့ေနာ္။ ဘာေတြစစ္ေဆး ရမယ္။ ဘာေတြကိုေတာ့ ေရွာင္ရမယ္။ ဘာေတြလိုက္နာရမယ္ဆုိတာေတြ” လို႔ ေျပာပါတယ္။

AQSIQ အတြက္ လက္မွတ္ထိုးၿပီးေပမယ့္ ျမန္မာ့ဆန္ကို တရား၀င္တင္ပို႔မႈကို တရုတ္က ခ်က္ခ်င္းလက္ခံ ဦးမွာ မဟုတ္ေသးဘဲ ဒုတိယအဆင့္အေနနဲ႔ အစိုးရ ခ်င္းလက္မွတ္ထိုးတဲ့အဆင့္ ကို ျဖတ္သန္းရ ဦးမွာျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ စီးပြားကူးသန္း၀န္ႀကီးဌာနက ေရးထိုးရမယ္လို႔ သူက ရွင္းျပပါတယ္။

အစိုးရခ်င္း ေဆာင္ရြက္ၾကရမွာျဖစ္လို႔ ရက္အတိအက် မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ လပိုင္းအတြင္း လက္မွတ္ေရး ထိုးႏိုင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း သူက ေျပာပါတယ္။

AQSIQ – Adminstration of QualitySupervisi on Inpection and Quarantine ဟာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံရဲ့ ကုန္ပစၥည္း အရည္အေသြးထိန္းခ်ဳပ္ေရး၊ စစ္ေဆးေရးႏွင့္ ပိုးမႊားကင္းစင္ေရး အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔ျဖစ္ၿပီး အဲဒီအဖြဲ႔က တင္သြင္းကုန္ေတြအေပၚ အရည္အေသြး ခ်မွတ္ခြင့္ျပဳတာျဖစ္ပါတယ္။

လက္မွတ္ေရးထိုးပြဲမွာ တရုတ္ဘက္က နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးကို ဦးစားေပးမွာျဖစ္ေၾကာင္း နဲ႔ ယူနန္ျပည္ နယ္ေစ်းကြက္ကို ျမန္မာ့ပို႔ကုန္ေစ်းကြက္အျဖစ္ မွတ္ယူေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ေဒါက္တာစိုးထြန္းက “ယူနန္ျပည္နယ္က ကုန္းတြင္းပိတ္ႏိုင္ငံျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တျခားေနရာက သေဘၤာ တင္ရင္ ေစ်းပိုႀကီးပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ မူဆယ္လမ္းေၾကာင္းကို သုံးျခင္းအားျဖင့္ သူတို႔အတြက္ ပိုအက်ဳိးရွိတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီလမ္းေၾကာင္းကို ဆက္ၿပီးေတာ့မွ ၀ယ္ယူဖို႔အတြက္ သေဘာတူညီတဲ့ သေဘာပါပဲ” လုိ႔ ေျပာပါတယ္။

လက္ရွိကာလမွာ တရုတ္ႏိုင္ငံမွာ စပါးေပၚခ်ိန္ျဖစ္တဲ့အတြက္ တရုတ္ႏိုင္ငံက တရုတ္လယ္သမားေတြကို အကာအကြယ္ေပးေရးမူ၀ါဒအရ ျပည္ပက တရားမ၀င္တင္သြင္းတဲ့ ဆန္ေတြကို ဖမ္းဆီးေန တာေၾကာင့္ ျမန္မာ ဆန္ေတြ မူဆယ္မွာ တင္ပုိ႔ႏိုင္ျခင္းမရွိဘဲ အခက္ေတြ႔ေနရပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဆန္စပါးျပည္ပတင္ပို႔မႈရဲ႕ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ဟာ တရုတ္ႏိုင္ငံကို တင္ပို႔ေန တာျဖစ္ၿပီး ျမန္မာဘက္က တရား၀င္တင္ပို႔ခြင့္ျပဳေပမယ့္ တရုတ္ႏိုင္ငံဘက္ကေတာ့ တရား၀င္တင္သြင္းခြင့္ လက္ခံတာ မဟုတ္ပါဘူး။

ျမန္မာရဲ့အဓိက ဆန္တင္ပို႔တဲ့ အိမ္နီးခ်င္းတရုတ္ႏိုင္ငံနဲ႔ တရား၀င္ဆန္တင္ပို႔ခြင့္ရရွိေရး ေျခလွမ္းေတြ တိုးျမင့္လာေနခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံတြင္း လယ္ယာေျမသိမ္းဆည္းမႈျပႆ နာ။ ေငြအရင္းနွီးနဲ႔ နည္းပညာခ်ဳိ႕တဲ့မႈ လယ္ယာလုပ္သားရွားပါးမႈ အခက္အခဲေတြရွိသလို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူေတြကလည္း လယ္ယာက႑မွာ ျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ တြန္႔ဆုတ္ေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။

DVB

No comments:

Post a Comment