Tuesday, 16 September 2014

အေရးေပၚလူနာတင္ေဆာင္လာသည့္ မည္သည့္ယာဥ္မဆို ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈျပႆ နာေၾကာင့္ လူနာမထိခုိက္ေစရန္ အေရးေပၚအေနျဖင့္ ေရွ႕မီးထိုး၍ ေမာင္းခြင့္ရွိသည္ဟုဆို

Photo: အေရးေပၚလူနာတင္ေဆာင္လာသည့္ မည္သည့္ယာဥ္မဆို ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈျပႆ နာေၾကာင့္ လူနာမထိခုိက္ေစရန္ အေရးေပၚအေနျဖင့္ ေရွ႕မီးထိုး၍ ေမာင္းခြင့္ရွိသည္ဟုဆို
Tuesday, September 16, 2014

ရန္ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီး အတြင္းရွိ လမ္းမ ႀကီးမ်ားေပၚတြင္ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ ယာဥ္မ်ားတြင္ အေရးေပၚလူနာတင္ ေဆာင္လာသည့္ မည္သည့္ယာဥ္ မဆို အေရးေပၚအေနျဖင့္ ေရွ႕မီးထိုး ၍ ေမာင္းခြင့္ရွိေၾကာင္း အမွတ္(၂) ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွ ဒုရဲမွဴးဝင္းလြင္ ကဆိုသည္။

''လူနာတင္ယာဥ္အတြက္ ေတာ့ သီးသန္႔ယာဥ္ေၾကာ ရွင္းလင္းတာမရွိ ဘူး၊ ဒါေပမဲ့ အေရးေပၚလူနာပါလာ ရင္ေတာ့ လူနာတင္ယာဥ္မွမဟုတ္ ဘူး မည့္သည့္ယာဥ္မဆို ေရွ႕မီးကို ဖြင့္ၿပီး ေမာင္းလို႕ရပါတယ္။ ဒါဆို အေရးေပၚ အေျခအေနမို႔လို႔ယာဥ္ ထိန္းရဲကလဲ လမ္းကူရွင္းေပးပါ လိမ့္မယ္'' ဟု ၄င္းကဆိုသည္။

ယခုလက္ရွိတြင္ ျဖစ္ေပၚေန သည့္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျပႆ နာမ်ားေၾကာင့္လူနာမ်ားႏွင့္အေရးေပၚကိစၥမ်ားေႏွာင့္ေႏွးမႈမ်ား၊ အ ခက္အခဲမ်ားမျဖစ္ေစရန္ အေရးေပၚ ယာဥ္မ်ားျဖစ္သည့္ လူနာတင္ယာဥ္ မ်ား၊ မီးသတ္ယာဥ္မ်ား၊ လူနာတင္ ေဆာင္လာသည့္ အေရးေပၚယာဥ္ မ်ားစသည့္ ယာဥ္မ်ားအား ေရွ႕မီး ဖြင့္၍ ေမာင္းလာလွ်င္ ယာဥ္ထိန္းရဲ မ်ားမွ လမ္းေၾကာင္းဝိုင္းဝန္းကူညီရွင္းလင္းေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးတြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚ ေနရျခင္းသည္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္၊ အငွား ယာဥ္၊ လမ္းသြားလမ္းလာ၊ လမ္းေဘး ေစ်းေရာင္းမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚ လ်က္႐ွိၿပီး အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လူဦးေရတစ္ေထာင္တြင္ ကားအစီး ေရတစ္ရာမွ ခုနစ္ရာအထိ ရွိေသာ္ လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူဦးေရတစ္ ေထာင္တြင္ ကားအစီးေရ ၄ဝခန္႔ သာရွိသည့္အတြက္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ တည္းမႈမ်ားသည္ ယာဥ္အစီးေရမ်ား လာျခင္းႏွင့္ မသက္ဆိုင္ဘဲ ယာဥ္ စည္းကမ္း ခ်ိဳးေဖာက္သည့္ ယာဥ္ ေမာင္းမ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ တည္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း ျမန္ မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္းဒုတိ ယဥကၠ႒ ဦးေအာင္ျမင့္က ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းမႈ ျပႆ နာျဖစ္ေပၚေန သည့္ လက္ရွိအေျခအေနအား သံုး သပ္ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးတြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျပႆ နာႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ ေနရာေပါင္းခုနစ္ ဆယ္၊ ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း အ မွတ္(၂) ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕ခြဲမွဴး႐ံုး မွ ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး လင္းထြဋ္က ဆို သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ တည္းမႈမ်ား ေျဖေလွ်ာ့ႏိုင္ရန္ အတြက္ ယာဥ္မရပ္ရ လမ္း၈ဝေက်ာ္သတ္မွတ္ ကာ ဖမ္းဆီးအေရးယူမႈမ်ား၊ အထူး အဖြဲ႕မ်ားဖြဲ႕ကာ မိုဘိုင္းစနစ္ျဖင့္ လွည့္ လည္ဖမ္းဆီးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနေသာ္ လည္းယေန႕ထိ စည္းကမ္းလိုက္နာ မႈမရွိသည့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားရွိေနေသး ေၾကာင္း၄င္းကဆိုသည္။

NMK
(ဒီမိုကေရစီတူေဒး သတင္းစာမွ ကူူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)

Yangon Media Group
ရန္ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီး အတြင္းရွိ လမ္းမ ႀကီးမ်ားေပၚတြင္ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ ယာဥ္မ်ားတြင္ အေရးေပၚ လူနာတင္ ေဆာင္လာသည့္ မည္သည့္ယာဥ္ မဆို အေရးေပၚအေနျဖင့္ ေရွ႕မီးထိုး ၍ ေမာင္းခြင့္ရွိေၾကာင္း အမွတ္(၂) ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွ ဒုရဲမွဴးဝင္းလြင္ ကဆိုသည္။
''လူနာတင္ယာဥ္အတြက္ ေတာ့ သီးသန္႔ယာဥ္ေၾကာ ရွင္းလင္းတာမရွိ ဘူး၊ ဒါေပမဲ့ အေရးေပၚလူနာပါလာ ရင္ေတာ့ လူနာတင္ယာဥ္မွမဟုတ္ ဘူး မည့္သည့္ယာဥ္မဆို ေရွ႕မီးကို ဖြင့္ၿပီး ေမာင္းလို႕ရပါတယ္။ ဒါဆို အေရးေပၚ အေျခအေနမို႔လို႔ယာဥ္ ထိန္းရဲကလဲ လမ္းကူရွင္းေပးပါ လိမ့္မယ္'' ဟု ၄င္းကဆိုသည္။

ယခုလက္ရွိတြင္ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျပႆ နာမ်ားေၾကာင့္လူနာမ်ားႏွင့္အေရးေပၚကိစၥ မ်ားေႏွာင့္ေႏွးမႈမ်ား၊ အခက္အခဲမ်ားမျဖစ္ေစရန္ အေရးေပၚယာဥ္မ်ားျဖစ္သည့္ လူနာတင္ယာဥ္မ်ား၊ မီးသတ္ ယာဥ္မ်ား၊ လူနာတင္ ေဆာင္လာသည့္ အေရးေပၚယာဥ္မ်ားစသည့္ ယာဥ္မ်ားအား ေရွ႕မီးဖြင့္၍ ေမာင္း လာလွ်င္ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ားမွ လမ္းေၾကာင္းဝိုင္းဝန္းကူညီရွင္းလင္းေပး မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရ သည္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးတြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚ ေနရျခင္းသည္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္၊ အငွား ယာဥ္၊ လမ္းသြားလမ္းလာ၊ လမ္းေဘး ေစ်းေရာင္းမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလ်က္႐ွိၿပီး အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လူဦးေရ တစ္ေထာင္တြင္ ကားအစီး ေရတစ္ရာမွ ခုနစ္ရာအထိ ရွိေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူဦးေရ တစ္ ေထာင္တြင္ ကားအစီးေရ ၄ဝခန္႔ သာရွိသည့္အတြက္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ တည္းမႈမ်ားသည္ ယာဥ္ အစီးေရမ်ားလာျခင္းႏွင့္ မသက္ဆိုင္ဘဲ ယာဥ္စည္းကမ္း ခ်ိဳးေဖာက္သည့္ ယာဥ္ ေမာင္းမ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္းဒုတိ ယဥကၠ႒ ဦးေအာင္ျမင့္ က ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းမႈ ျပႆ နာျဖစ္ေပၚေန သည့္ လက္ရွိအေျခအေနအား သံုး သပ္ေျပာ ၾကားသည္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးတြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျပႆ နာႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ ေနရာေပါင္းခုနစ္ ဆယ္၊ ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း အ မွတ္(၂) ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕ခြဲမွဴး႐ံုး မွ ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး လင္းထြဋ္က ဆို သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ တည္းမႈမ်ား ေျဖေလွ်ာ့ႏိုင္ရန္ အတြက္ ယာဥ္မရပ္ရ လမ္း၈ဝေက်ာ္ သတ္မွတ္ကာ ဖမ္းဆီးအေရးယူမႈမ်ား၊ အထူး အဖြဲ႕မ်ားဖြဲ႕ကာ မိုဘိုင္းစနစ္ျဖင့္ လွည့္ လည္ဖမ္းဆီး မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနေသာ္ လည္းယေန႕ထိ စည္းကမ္းလိုက္နာ မႈမရွိသည့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ရွိေနေသး ေၾကာင္း ၄င္းကဆိုသည္။

NMK
(ဒီမိုကေရစီတူေဒး သတင္းစာမွ ကူူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)
Yangon Media Group
 

No comments:

Post a Comment