Wednesday 6 August 2014

ျပည္တြင္းတကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာတကၠသိုလ္မ်ား အျပန္အလွန္ ဖလွယ္ေဆာင္ ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ Credit Transfer မ်ား ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိ

ျပည္တြင္းတကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာတကၠသိုလ္မ်ား အျပန္အလွန္ ဖလွယ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ Credit Transfer မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ျပင္ဆင္လ်က္ရွိေၾကာင္း ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယ ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာေဇာ္မင္းေအာင္ကေျပာသည္။ တကၠသိုလ္မ်ားမွ Credit System ကို ၂၀၁၄-၁၅ ပညာ သင္ႏွစ္ မွ စတင္၍ အသုံးျပဳခဲ့ၿပီး Credit Bank System ကို က်င့္သုံးလ်က္ရွိေၾကာင္းသိရသည္။
"Credit System ဆိုတာ ျပည္ပတကၠသိုလ္ေတြမွာဆုိရင္ေတာ့ သတ္မွတ္ထားတာက ပထမႏွစ္ကုိ Credit 180 သတ္မွတ္ထားတယ္ဆုိရင္ ေက်ာင္းသားက ငါးဘာသာသင္မယ္ဆုိရင္ ဘာသာရပ္ကုိ Credit နဲ႔ ျပန္ခြဲခ် လုိက္တယ္။ ဥပမာ တစ္ဘာသာကို Credit 30 ဆုိရင္ ေမာ္ဂ်ဴး ေျခာက္ခုယူရမယ္။ ဒီေမာ္ဂ်ဴး ေျခာက္ခုမွာ Credit 180 ျပည့္တယ္ဆုိရင္ ေအာင္ၿပီ။ အေမရိကန္မွာဆုိရင္ ဘာသာရပ္ တစ္ခုယူလုိက္တယ္ အဲ့ဒီဘာသာရပ္မွာ Credit 360 ျပည့္သြားရင္ ဘြဲ႕ရၿပီ။ ဘြဲ႕ရသြားလုိ႔ တစ္ျခားဘာသာ ကုိ ထပ္တက္မယ္ဆုိရင္လည္း အဲ့ဒီႏွစ္ခုက ဆက္စပ္ေနတယ္ဆုိရင္ အစကေနျပန္တက္စရာမလုိဘူး။ ကုိယ္လုိအပ္တဲ့ Credit ေပၚမူတည္ၿပီးပဲ လိုအပ္တဲ့ Credit ေပၚမူတည္ၿပီး သက္ဆုိင္ရာဘာသာရပ္ကုိ ဆက္တက္ရင္ရတဲ့ စနစ္မ်ိဳးပါ။ ဒီမွာ ဒီလုိ ႏိုင္ငံတကာတကၠသိုလ္ေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး Credit Transfer ေတြလုပ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြအတြက္ အရမ္းကိုေကာင္းပါတယ္" ဟု Study Abroad မွ ေဒၚလြင္လြင္ေအာင္က ေျပာသည္။

ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိရာ တကၠသိုလ္ မ်ားတြင္ ပညာေရး အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဝိဇၨာႏွင့္ သိပၸံပညာရပ္မ်ား၊ သက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းပညာရပ္မ်ားအတြက္ပါ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။ ႏိုင္ငံတကာတကၠသိုလ္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ သုေတသနဓာတ္ခြဲခန္းသုံးပစၥည္းမ်ားကို သိပၸံလက္ေတြ႕ခန္းမ်ားတြင္ ျဖည့္ဆည္းေပးလ်က္ရွိၿပီး တကၠသိုလ္တိုင္းရွိ လက္ေတြ႕ခန္းမ်ားကို Class Size အလိုက္ ၁၀ ဦးမွ ၂၅ ဦးအထိ အုပ္စုဖြဲ႕ၿပီး အဖြဲ႕လိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ တစ္ဦးခ်င္းစီျဖင့္လည္းေကာင္း သိပၸံပစၥည္းမ်ားကို လက္ေတြ႕ကိုင္တြယ္အသုံးျပဳျခင္း၊ စမ္းသပ္မႈျပဳလုပ္ျခင္း၊ လက္ေတြ႕စစ္ေဆးျခင္း၊ အကဲျဖတ္ျခင္း၊ Credit သတ္မွတ္ျခင္းမ်ားကိုလည္း ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

Internet Journal

No comments:

Post a Comment