ကုန္လမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၏ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အကၡရာ နံပါတ္သစ္မ်ား လက္ခံမည္ဟု ေၾကညာခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စလစ္ေစ်း က်ဆင္းသြားခဲ့ရာမွ ဧၿပီလ ဒုတိယပတ္အတြင္းမွ စတင္၍ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ စလစ္တစ္ေစာင္လွ်င္ က်ပ္ဆယ္သိန္း နီးပါးခန္႔ ျပန္လည္ ျမင့္တက္လာေၾကာင္း ရန္ကုန္ ကားေစ်းကြက္အတြင္းမွ သိရသည္။
“စလစ္ေစ်းက ထပ္တက္ဖို႔ ရွိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ စလစ္ အေရာင္းအဝယ္က အရမ္းေကာ င္းေနၿပီးေတာ့ ေရာင္းမယ့္လူ မရွိဘူး။ အပ္ကားကလည္း နည္းေနတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ကညနရဲ႕ ပိတ္ရက္ေတြေၾကာင့္ မအပ္က်တာ” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အေျခစိုက္ စလစ္ဝယ္ေရာင္း ဦးေမာင္ေမာင္ေဇာ္ က ဆိုသည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေစ်းကြက္အတြင္း စလစ္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားမွာ အေရာင္းအဝယ္ ေကာင္းမြန္လ်က္ ရွိၿပီး စလစ္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အပ္ႏွံမႈမွာမူ ေလ်ာ့က်လ်က္ ရွိေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေစ်းကြက္အတြင္းမွ သိရ သည္။
အဆိုပါ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စလစ္ ေစ်းႏႈန္းမ်ားသည္ ျမန္မာႏွစ္သစ္ကူး သႀကၤန္မတိုင္မီ (ဧၿပီ ပထမအပတ္ အတြင္း) က က်ပ္ သိန္း ၉၀ ေက်ာ္ခန္႔သာ ေစ်းရွိခဲ့ရာမွ ဧၿပီလ တတိယအပတ္ အေရာက္တြင္ စလစ္ တစ္ေစာင္ ေပါက္ေစ်းသည္ က်ပ္ ၁၀၂ သိန္းခန္႔ ေစ်းႏႈန္းသို႔ ျမင့္တက္လာခဲ့ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အေျခ စိုက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဝယ္ေရာင္းမ်ားထံမွ သိရသည္။
လတ္တေလာတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေစ်းကြက္အတြင္း၌ စလစ္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္လ်က္ ရွိၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အေရာင္းအဝယ္ မ်ားပါ ေကာင္းမြန္လ်က္ ရွိေၾကာင္း မင္းရဲေက်ာ္စြာ ယာဥ္ေရာင္း ဝယ္ေရးစခန္း အေျခစိုက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဝယ္ေရာင္း ဦးေအးေက်ာ္က ေျပာၾကားသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္းက စလစ္ကပ္၍ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ စတင္ ခြင့္ျပဳခဲ့စဥ္က က်ပ္ သိန္း ၁၈၀ ဝန္းက်င္ခန္႔အထိ စံခ်ိန္တင္ ျမင့္တက္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ စလစ္တစ္ေစာင္လွ်င္ က်ပ္သိန္း ၁၃၀ ဝန္းက်င္ ေပါက္ေစ်းျဖင့္ ဒုတိယေျမာက္ စံခ်ိန္တင္ ေစ်းျမင့္တက္ခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းသည္ ယင္းသို႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ စလစ္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္ေနျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ညႇိႏိႈင္း ေဆာင္႐ြက္ေပးရန္အတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းမႈဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီထံသို႔ ၿပီးခဲ့သည့္ မတ္လ ေနာက္ဆုံးပတ္ အတြင္းက တင္ျပ ခဲ့ေသာ္လည္း ဧၿပီလ တတိယပတ္ ေရာက္သည္အထိ ျပန္လည္ အေၾကာင္းၾကားျခင္း မရွိေသးေၾကာ င္း အဆိုပါအသင္းထံမွ သိရသည္။
The Voice Weekly
No comments:
Post a Comment