Tuesday, 3 February 2015

အရွင္မဟာကႆပ နဲ့ အေလာင္းေတာ္ကႆ ပ အတူတူပဲလား

- ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား၊
အရွင္မဟာကႆပ မေထရ္ႀကီး ပရိနိဗၺာန္စံပံုကို သိလိုပါသည္ အရွင္ဘုရား။
မဟာဗုဒၶဝင္က်မ္းမွာ အရွင္မဟာကႆ ပဟာ ပထမသဂၤါယနာကို ဦးေဆာင္တင္ေတာ္ မူၿပီးေနာက္ သက္ေတာ္ ၁၂ဝ မွာ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူေၾကာင္းသာပါရွိၿပီး ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လိုပရိနိဗၺာန္စံသည္၊ မည္သူေတြက စ်ာပနေဆာင္ရြက္သည္ဟုမျပဆိုပါ။

ျမန္မာႏုိင္ငံ အညာက အေလာင္းေတာ္ကႆ ပမွာ အရွင္မဟာကႆ ပ၏ အေလာင္းေတာ္ျဖစ္သည္ ဟုလည္း ၾကားဖူးပါသည္၊ ဟုတ္ပါသလား အရွင္ဘုရား။ ရွင္းျပေပးေစခ်င္ပါသည္။
ေဒၚသႏၲာခင္(ေခတၱဘန္ေကာက္)

ပါဠိမွတ္တမ္း
*************
ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ဟာ မိမိ ရဲ႕ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းနဲ႔ အရွင္မဟာ ကႆ ပ ရဲ႕ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းကိုလဲလွယ္ သံုးေဆာင္ေတာ္မူတယ္ (သံ ၁၊ ၄၂ဝ)။ အဲဒီလို လဲတာဟာ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ က မိမိမရွိတဲ့ေနာက္ အရွင္ျမတ္အား သာသနာနဲ႔သံဃာကို ဆက္လက္ထိန္း
သိမ္းဖို႔ တာဝန္ေပးတဲ့သေဘာပါ (သံ-႒ ၂၊ ၁၈၁)။
အရွင္မဟာကႆ ပဟာ ပုေဗၺနိဝါသာ ႏုႆ တိ (အတိတ္ဘဝေတြကို သိႏုိင္ျခင္း)၊ ဒိဗၺစကၡဳ(နတ္မ်က္စိ ကဲ့သို႔ျမင္ႏုိင္ျခင္း)စတဲ့ အဘိညာဥ္ ေတြမွာ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္နဲ႔ထပ္တူ စြမ္းရည္ရွိတယ္(သံ ၁၊ ၄၁၃)။ အရွင္ျမတ္ဟာ အရွင္အာနႏၵာနဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေရး အင္မတန္ခင္မင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရွင္အာနႏၵာ သက္ေတာ္ ႀကီးလို႔ ဦးေခါင္းမွာ ဆံ ပင္ျဖဴေနခ်ိန္မွာေတာင္ 'ကုမာရက=ေကာင္ေလး' လို႔ေခၚေဝၚၿပီး ျပစ္တင္မႈေတြ ျပဳဖူးတယ္(သံ ၁၊ ၄၁၈)။ သက္ေတာ္ ၁၂ဝ ရွည္တယ္(ဒီ-႒ ၂၊ ၄)။ ႏွစ္ေပါင္း ၁၂ဝ ပတ္လံုး အိပ္ရာေပၚမွာ ေက်ာခ်ၿပီး က်ိန္းစက္ေတာ္္မမူဘဲ နိသဇၨဓုတင္ေဆာက္တယ္(အံ-႒ ၂၊ ၃၂၈)။ ပထမ သဂၤါယနာ တင္ျဖစ္ေအာင္ ဦးေဆာင္စီစဥ္ခဲ့သူပါ (ဒီ-႒ ၁၊ ၂-၃)။

ပထမသဂၤါယနာတင္ခ်ိန္မွာ အရွင္ျမတ္ရဲ႕ သက္ေတာ္ ၁၂ဝရွိၿပီ(သံ-႒ ၂၊ ၁၈၁)။ ပါဠိ ေတာ္နဲ႔ အ႒ကထာမွတ္တမ္းေတြထဲက ထူးျခားတာေလးေတြကေတာ့ ဒါေလာက္ပါပဲ။ အရွင္မဟာကႆပရဲ႕ သြားေတာ္ ဓာတ္တစ္ဆူကို သီဟိုဠ္မွာရွိတဲ့ ပၪၥေယာဇနလို႔ေခၚတဲ့ အရပ္ (ယခု ကိုလံဘိုႏွင့္ ေဂါေလၿမိဳ႕ အၾကားမွာရွိတဲ့ Betota)က ဘီမတိတၴဝိဟာရေက်ာင္းတိုက္ မွာ ဌာပနာထားတယ္(စူဠဝံသ၊ အခန္း ၈၅၊ ၈ဝ-၈၁ဂါထာ)။ ဗုဒၶကိုယ္စား ဗုဒၶသာသနာကို အေျခ ခိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူတဲ့ အရွင္မဟာ ကႆပ မေထရ္ႀကီး ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူပံု အေသးစိတ္ကို ပါဠိစာေပမွတ္တမ္းေတြမွာ မေဖာ္ျပတာ ကေတာ့ အေတာ္အတန္ ထူးျခားၿပီး စိတ္ဝင္စား စရာေကာင္းတာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။

သကၠတမွတ္တမ္း
*******************
သကၠတဘာသာနဲ႔ေရးထားတဲ့ အေသာကဝဒါနက်မ္းနဲ႔ ဒိဗ်ာဝဒါနက်မ္းေတြမွာေတာ့ အရွင္ျမတ္ ပရိနိဗၺာန္စံပံုကို အနည္းအက်ဥ္း ေဖာ္ျပတယ္။ ပထမသဂၤါယနာတင္ၿပီးတဲ့အခါ အရွင္ မဟာကႆ ပဟာ ဗုဒၶအပ္ႏွင္းခဲ့တဲ့ မိမိတာဝန္ကို ေဆာင္ရြက္ၿပီးၿပီလို႔ဆင္ျခင္ၿပီး ပရိနိဗၺာန္စံဖို႔ ဆံုးျဖတ္ပါတယ္။ အရွင္ျမတ္ ဟာ ဓမၼကို အရွင္အာနႏၵာနဲ႔လႊဲအပ္ၿပီး သံေဝဇနိယဌာနေတြကိုၾကြၿပီး ေနာက္ဆံုး ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕ကို ၾကြပါ တယ္။

အဇာတသတ္ဘုရင္နဲ႔ ေတြ႕လိုေပမယ့္ ဘုရင္အိပ္စက္ ေနခ်ိန္ျဖစ္လို႔ ဘုရင္ကိုမႏိႈးလိုတာေၾကာင့္ ကုကၠဳဋပါဒဂိရိေတာင္ကို တစ္ပါးတည္း ၾကြေတာ္မူတယ္။ ဗုဒၶသက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က အရွင္ျမတ္နဲ႔ လဲလွယ္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ထပ္ သကၤန္းကို ေမေတၱယ်ဘုရားရွင္ အား လႊဲအပ္ဖို႔ တာဝန္ရွိတဲ့အတြက္ ဂူတစ္ဂူထဲမွာ တင္ပ်ဥ္ေခြထိုင္ၿပီး 'ဤခႏၶာကိုယ္သည္ ေမေတၱ ယ်ဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူခ်ိန္အထိ တည္ပါေစ'လို႔ အဓိ႒ာန္ျပဳပါတယ္။ ေျမငလ်င္တုန္လႈပ္ၿပီး နတ္ ေတြက အရွင္ျမတ္ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ ပန္းေတြနဲ႔ သြန္းခ်ၿပီး ေတာင္ႀကီးဟာ အရွင္ျမတ္ရဲ႕ခႏၶာ ကိုယ္ေပၚမွာ ဖံုးအုပ္သြားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သကၤန္းကို လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ၿပီးမွ အရွင္ျမတ္ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူမယ္။ မၾကာမီ အဇာတသတ္မင္းနဲ႔ အရွင္အာနႏၵာတု႔ိ အရွင္ျမတ္ကိုဖူးေျမာ္ဖို႔ ေတာင္ေပၚသို႔ သြားေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ပိတ္ဖံုးေနတဲ့ ေတာင္တံခါးအနည္းငယ္ ပြင့္လာလို႔ အရွင္မဟာကႆ ပရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာကို ေတြ႕ျမင္ၾကရပါတယ္။ ဘုရင္က အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာ ကို စ်ာပနျပဳလုိေပမယ့္ အရွင္အာနႏၵာက အရွင္ျမတ္ရဲ႕ကိုယ္ခႏၶာမွာ ေမေတၱယ်ဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူသည္ အထိ မပ်က္ မစီး တည္ရွိရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူလို႔ မျပဳျဖစ္ဘူး။ အဲဒီေနာက္ ေတာင္တံခါးႀကီး ျပန္ပိတ္ဖံုး သြားၿပီး အဇာတသတ္နဲ႔ အရွင္အာနႏၵာတုိ႔လည္း ေနရာမွ ထြက္ခြာခဲ့ၾကပါတယ္ (Erienne La-motte, History of Indian Buddhism. P.206-207))။

တ႐ုတ္အစဥ္အလာ
********************
တ႐ုတ္ဗုဒၶဘာသာအစဥ္အလာအရ ကုကၠဳဋပါဒဂိရိေတာင္ဟာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အေနာက္ ေတာင္ပိုင္း တစ္ေနရာမွာ ရွိတယ္လို႔ဆိုတယ္။ အရွင္ျမတ္ကို ၾကည္ညိဳၾကတဲ့ တ႐ုတ္ရဟန္းေတာ္ေတြ အဲဒီေတာင္ မွာရွိတဲ့ အရွင္ျမတ္ကိုအဖူးအေျမာ္ၾကြေလ့ရွိၾကရာမွာ အရွင္မဟာကႆ ပရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာကို တင္ပ်ဥ္ေခြ လ်က္ ဖူးေတြ႕ၾကသူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါသတဲ့(Lbid,p-207)။

ေပါင္ေလာင္ရွင္ကႆပ
**********************
'သံုးဆယ္၌ ငေနာင္သင္ ခိုးသားတစ္ေထာင္ႏွင့္ ပုန္ကန္သည္ ကိုလည္း ရန္မန္ငေထြးကို ေစေတာ္မူသည္။ အရွင္ခ်ည္း ဖမ္းယူဆက္လွ်င္ နဖူးတြင္စာထိုး၍ထားရ၏။ ရန္မန္ငေထြးကို အမႈေတာ္ ကံုတြင္ေပသည္ ဟုအားရေတာ္မူ၍ အနႏၲပစၥည္းဟူေသာအမည္ႏွင့္ ဆုလာဘ္ေပးေတာ္ မူ၏။ တိုင္းစြန္ျပည္နား ခိုးသား ဓားျပ သူပုန္သူကန္ရွိရာ ေစေတာ္မူတိုင္း ေအာင္ဖန္မ်ား၍ ရသည့္ဆုလာဘ္မ်ားႏွင့္ ရွင္ကႆပတြင္ေသာ ေပါင္ ေလာင္ရွင္ကို ဆရာျပဳ၍ ဘုရားသိမ္ေက်ာင္း ေကာင္းမႈစာရင္းမ်ားကို ေလွ်ာက္ဆက္လွ်င္ ပစၥဳပၸန္သံသရာအက်ဳိးကို မ်ားစြာေဆာင္ေပသည္ဟု အနႏၲသူရိယအမည္ႏွင့္ (မယားႀကီးေသသည္ျဖစ္၍ စည္သူႀကီးငစည္ ေျမးေစာအလြန္ကို ခင္အုန္းအမည္ႏွင့္ မိဖုရားေျမႇာက္ရာတြင္ျမင္သည့္) သမီးေတာ္ ေက်ာင္းေတာ္သည္ႏွင့္ ေဆာက္ႏွင္းေတာ္မူ၏ (တြင္းသင္း၊ တ-တြဲ၊ စာ-၁၃ဝ)။

ေပါင္ေလာင္ရွင္ ကႆပဟာ ထီးလင္းၿမိဳ႕စီရင္စု ေပါင္ေလာင္ရြာဇာတိျဖစ္ၿပီး ပုဂံၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ ခရီး တစ္တိုင္ ေက်ာ္အ ကြာမွာရွိတဲ့ ေတာရေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးတယ္ (ပိဋကတ္ေတာ္သမိုင္း စာကိုယ္ အမွတ္ ၃၃ဝ)။ စစ္ကိုင္းခ႐ိုင္ ေျမာင္နယ္ရွိ ေရႊေပါင္ေလာင္ ဘုရားေက်ာက္စာအရ ေျမာင္ၿမိဳ႕နယ္ ေက်ာက္ရစ္ရြာဇာတိ သကၠရာဇ္ ၅၃ဝ ဖြား၊ ငယ္မည္ 'ငေပါင္ေလာင္သင္' ျဖစ္တယ္။

ေပါင္ေလာင္အရပ္ကို သာသနာျပဳခရီးလွည့္စဥ္ ေပါင္ေလာင္ လူမ်ဳိး အႀကီးအကဲ တုိ႔က ေပါင္ေလာင္ အငယ္ႏွစ္ေယာက္ကို အလုပ္အ ေကြၽးအပ္လွဴတဲ့အထိ ေပါင္ေလာင္လူမ်ဳိးတို႔ ႐ိုေသကိုင္းၫႊတ္ခံရလုိ႔ 'ေပါင္ေလာင္ရွင္'လုိ႔ေခၚတယ္။

သီဟိုဠ္ႏုိင္ငံအႏွံ႔အျပားသို႔ ဘုရားဖူးၾ<ြက ၿပီးေနာက္ သီဟိုဠ္မွ ဓာတ္ေတာ္ ၃၇ဆူ ႏွင့္ ေမး႐ိုးေတာ္ တစ္ဆူ ပင့္ခဲ့လို႔ အဲဒီဓာတ္ေတာ္ေတြကို ဌာပနာၿပီး အထက္ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ခြင္မွာ ဘု ရားေစတီေတြတည္တယ္။

မိမိဘုရားတည္ထားတဲ့ အရပ္ေတြမွာ လွည့္ လည္သီတင္းသံုးေတာ္မူတယ္။ ေယာနယ္ဘက္ကိုလည္း သာသနာျပဳ ၾ<ြကေတာ္မူေလ့ရွိတယ္။ (ဇာတကပါဠိ နိႆယနိဒါန္း၊ စာ-၁ဝ)

ေပါင္ေလာင္အရွင္ကႆ ပ ဟာ ပုဂံေခတ္က ရဟႏၲာအျဖစ္ ထင္ရွားခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ပါ။ ဤအရွင္ သီဟိုဠ္ကိုၾကြတဲ့အခါ နတ္သိ ၾကားတို႔က က်ားေယာင္ဖန္ဆင္းၿပီး ပို႔ေပးတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ သေဘၤာနဲ႔ လည္း ၾကြတယ္။ သေဘၤာစီးသြားစဥ္တစ္ခါမွာေတာ့ ပင္လယ္ထဲမွာ သေဘၤာမေရြ႕ဘဲရပ္ေနလို႔ 'မသူ ေတာ္ ပါေခ်ၿပီ'ဆိုၿပီး (ဒီအဆိုဟာ တခ်ဳိ႕ ဇာတကမွာပါတာနဲ႔ တူေနတယ္) မဲခ်ေတာ့ အရွင္ကႆပကိုပဲ သံုးႀကိမ္က်လို႔ သေဘၤာ ေပၚက ပစ္ခ်တဲ့အခါ မေထရ္ကို မိေက်ာင္း ႀကီးတစ္ေကာင္က ေက်ာကုန္းေပၚ တင္ၿပီး သီဟိုဠ္သို႔ အေရာက္ပို႔ေဆာင္ေပးတယ္။

ေပါင္ေလာင္ကႆပ သီဟိုဠ္ကြၽန္းမွာ လွည့္လည္စဥ္ မ်က္မျမင္ဘီလူးေတြကို ေမတၱာေရခ်မ္းနဲ႔ မ်က္စိ အလင္းရေစတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ဘီလူးတို႔က ငရမန္၊ ငတင္က်ည္းအမည္ရွိတဲ့ ဘီလူးညီေနာင္ ကို ဆရာေတာ္ အား လွဴလိုက္တယ္။ ဆရာေတာ္အျပန္မွာ သီဟိုဠ္က မဟာေစတီပံု၊ ေလာဟပါႆဒ(ေၾကးျပာသာဒ္)ပံု၊ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္၊ မဟာေဗာဓိေညာင္ေစ့ေတြ ျမန္မာျပည္ကိုယူခဲ့တယ္။ ေပါင္ေလာင္ အရွင္ကႆပမေထရ္ဟာ နရပတိစည္သူမင္းႀကီးရဲ႕ ဆရာျပဳကိုးကြယ္ ခံရတယ္(သာသနာ လကၤာရ စာတမ္း၊ စာ-၁၁၄)။ 

ေပါင္ေလာင္အရွင္ကႆပဟာ (၁) ခုဒၵသိကၡာနႆယေဟာင္း (ပိဋကတ္ေတာ္သမုိင္း၊ စာကိုယ္ေတာ္ အမွတ္ ၇၆ဝ)၊ (၂) သဟႆရံသီ မည္ေသာ ေဗာဓိဝင္ဋီကာ က်မ္းေတြကို ေရးခဲ့တယ္ (ယင္း၊ စာကိုယ္ အမွတ္၊ ၃၃ဝ)။ ေဗာဓိပင္ဋီကာနိဂံုးအရ နရပတိစည္သူမင္းႀကီးရဲ႕သား ေတာ္ သီခဝိဇယမင္းသားက ေဗာဓိပင္ဋီကာကို သကၠရာဇ္ ၅၆၅-ခု ေပရြက္ေပၚမွာ ေရးတင္တယ္လို႔ဆိုတယ္။

ေဇယ်သီခကို သီခဝိဇယ၊ ¤င္းရဲ႕မယ္ေတာ္ကိုလည္း 'သဒါ သဒၶါဟ ဒကၡာယ၊ သယေတာ ဒဏၡိ ဏာ ေဒဝိယာ= သဒၶါတရားႏွင့္ အခါခပ္သိမ္းလွဴဒါန္းေလ့ရွိသည့္ ေတာင္ ျပင္သည္ မိဖုရား'လို႔ဆိုတယ္။ ပုဂံၿမိဳ႕ ေတာင္ဘက္ တစ္တိုင္ေက်ာ္ကြာ ေဝးတဲ့ေတာရေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးစဥ္ ခုဒၵသိကၡာအ႒ကထာနိႆယ ကို ေရးစီရင္ခဲ့ေၾကာင္း ကႆပေက်ာင္းေက်ာက္စာမွာဆိုတယ္ (မဟာ ဒြါရ နိကာယသာသနာဝံသဒီပနီ၊ စာ၊ ၉၂)။

ေပါင္ေလာင္ရွင္ကႆပနဲ႔ ပတ္သက္ဖြယ္ရွိတဲ့ ပုဂံေက်ာက္ စာတခ်ဳိ႕ကို ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ ပိဋကတ္အလြန္တတ္ကြၽမ္းသူ၊ ဘုရင္ ေတြ၊ မွဴးမတ္ေတြ၊ ၾကည္ညိဳကိုးကြယ္ခံရသူ၊ ပုဂံမင္း (သကၠရာဇ္ ၅၇၇ မွာျဖစ္လို႔ နားေတာင္းမ်ားမင္းျဖစ္ဖြယ္ရွိတယ္)က အတန္တန္ပင့္လို႔ ပုဂံကိုၾကြေရာက္ၿပီး ဘုရင္ခံစားေနရတဲ့ ေရာဂါကို ေပ်ာက္ေအာင္ကုသ ေပးတဲ့အတြက္ ဘုရင္က ထီးျဖဴေဆာင္းၿပီး ပူေဇာ္ခံရသူ၊ ေတာေက်ာင္း ဂိုဏ္းကို စတင္တည္ေထာင္သူအျဖစ္ ေတြ႕ရေၾကာင္းပါ။

ေတာင္ငူၿမိဳ႕ ၿမိဳ႕ေထာင့္ေက်ာင္းဆ ရာေတာ္ ဘဒၵႏၲသီရိသံဝရမေထရ္ ေရးစီရင္ တဲ့ အေလာင္းေတာ္ ကႆပ သမိုင္းက်မ္း အရ သကၠရာဇ္ ၇၆၃ခုႏွစ္ နန္းတက္တဲ့ ေရႊနန္းစံ ပထမင္းေခါင္ႀကီးလက္ထက္ ေတာင္ၾကားရြာဇာတိလို႔ ဆိုတယ္။ သီဟိုဠ္မွာ ပညာသင္ယူတတ္ေျမာက္ၿပီး ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ ခ်င္းတြင္း ျမစ္ ရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ကမ္း ေရႊေလွအရပ္မွာ စာေပပို႔ခ်ခဲ့ေၾကာင္း ဆိုတယ္။

အေလာင္းေတာ္ကႆပ
***********************
တစ္ခါေသာ္ ျမင္းမူေတာေက်ာင္းမွ အျမင့္ေတာေက်ာင္း၊ တံုေတာေက်ာင္းမွျဖတ္၍ ေယာနယ္ဘက္သို႔ သာသနာျပဳၾကြအသြား ပံုညာေတာင္ႏွင့္ မဟူေတာင္တို႔ဆံုရာ ယခုအေလာင္းေတာ္ကႆပေန ရာမွာ ေပါင္ေလာင္ကႆပအရွင္ျမတ္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူတယ္။ အနီးအနား ရြာသားမ်ား၊ ကိုးကြယ္သူဒါယကာမ်ားက ေကာင္းစြာသၿဂႋဳဟ္ၾကၿပီး အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ကိုယ္စားပံုေတာ္ အေလာင္းေတာ္သဏၭာန္တည္ ထားကိုးကြယ္ရာမွ အေလာင္းေတာ္ကႆပလို႔ ေဝးနီးအႏွံ႔ေက်ာ္ေစာ လာတယ္(ဇာတကပါဠိနိႆယ နိဒါန္း၊ စာ-၁၂)။

ဒါကေတာ့ ဘုန္းႀကီး ေလ့လာမိသေလာက္ပါပဲ။ အေလာင္း ေတာ္ကႆပနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေက်ာက္ စာေတြ၊ မွတ္တမ္းေတြ၊ သမိုင္း အဆိုေတြ ကြဲလြဲမႈရွိတယ္။ ျပည့္ျပည့္စံုစံုနားလည္ဖု႔ိဆိုရင္ ေခတ္သစ္မွာ သုေတသန ျပဳထားတဲ့စာတမ္းေတြ၊ သမိုင္းစာအုပ္ေတြလည္း ရွာေဖြ ေလ့လာဖတ္႐ႈသင့္ပါတယ္။

သံုးသပ္ခ်က္
*************
ဓူတင္ေဆာင္ ဧတဒဂၤရ အရွင္မဟာကႆပဟာ ဗုဒၶသာ သနာမွာ အလြန္ထင္ရွားတယ္။ ထင္ရွားသူေတြရဲ႕ ျဖစ္ရပ္ေတြမွာ အံ့ၾသ ဖြယ္ျဖစ္ရပ္ဆန္းေတြ ပါေနေလ့ရွိတတ္တယ္။ အရွင္မဟာကႆပအ စစ္က အိႏိၵယႏုိင္ငံ ဗီဟာျပည္နယ္တစ္ေနရာမွာ ပရိနိဗၺာန္စံဖို႔ ပိုျဖစ္ႏိုင္ တယ္။

တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက အရွင္ကႆပနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက ေပါင္ေလာင္ အရွင္ကႆပတုိ႔က အဂၢသာဝကႀကီး အရွင္ မဟာကႆပနဲ႔ ပတ္သက္ ႏုိင္ဖြယ္ မရွိပါဘူး။ အင္း၊ ေပါင္ေလာင္အရွင္ကႆပဟာ ပုဂံေခတ္က ရဟႏၲာ အေနနဲ႔ အလြန္ထင္ရွားတ့ဲ ဘုရင္ ကိုးကြယ္ခံပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လို႔ အံ့ၾသထူးဆန္းျဖစ္ရပ္ေတြနဲ႔အတူ ေနာင္အခါ အေလာင္း ေတာ္ကႆပ ျဖစ္လာတယ္ဆိုရင္ေတာ့ မျငင္းသာပါဘူး။ 

TheFlowerNews

No comments:

Post a comment