Monday 1 December 2014

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၏ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ အာရွဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဘဏ္၊ JICA တို႔ႏွင့္ ေဆြးေႏြးေန

Photo: ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၏ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ အာရွဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဘဏ္၊ JICA တို႔ႏွင့္ ေဆြးေႏြးေန
Monday, December 1, 2014

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၏ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး အကူအညီမ်ားေပးရန္အတြက္ အာရွဖံြ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္ (ADB)၊ ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီ (JICA) တို႔ႏွင့္ ေဆြးေႏြးေနေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္က ေျပာၾကားသည္။

စနစ္က်နမႈမရွိေသးဘဲ အားနည္းခ်က္မ်ားစြာ ရွိေနေသးသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ အမ်ားျပည္သူသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑အား အဆင့္ျမႇင့္ရန္ လြန္ခဲ့သည့္တစ္ပတ္ခန္႔က အာရွဖံြ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္ (ADB)၊ JICA အဖြဲ႕တို႔မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား လာေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ ADB၊ JICA တို႔ ကိုယ္စားလွယ္ေတြပါတယ္။ ဒီဘက္က ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဝန္ႀကီးဌာနေတြလည္း ပါပါတယ္။ လက္ရွိကေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတာေတြကို ေဆြးေႏြးေနတုန္းပဲ ရွိပါေသးတယ္။ အဓိကကေတာ့ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑ အဆင့္ျမႇင့္ဖို႔ပါ” ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္က ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၏ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ဘ႑ာႏွစ္ ေဒသႏၱရစီမံကိန္း ဥပေဒၾကမ္းတြင္ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ ျပည္တြင္းျပည္ပ အဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ရန္ ရည္မွန္းထားသည္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ခရီးသြားမ်ား၏ ၈၅ ရာခိုုင္ႏႈန္းမွာ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးျဖစ္သည့္ ဘတ္စ္ကားကို အဓိကစီးနင္းေနၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးတြင္ ေခတ္မီမႈမရွိေတာ့သည့္ ယာဥ္တိုက္မႈအခ်ိဳ႕လည္း မၾကာခဏျဖစ္ပြားသည့္ ဘီအမ္၊ ဒိုင္နာစေသာ ယာဥ္မ်ားကို အသံုးျပဳေနရေသးေၾကာင္း သိရသည္။

အဆုိပါေနရာမ်ားတြင္ အဆင့္ျမင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစခန္းမ်ား အစားထိုးရန္ ဘ႑ာေငြမ်ားစြာလို အပ္ေနၿပီး (ADB)၊ JICA စသည္တုိ႔၏ ေငြေၾကးအင္အားမ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္မည္ဆိုပါက အေျပာင္းအလဲမ်ား ရွိလာမည္ဟု သိရသည္။

“အဓိကကေတာ့ ဘ႑ာေငြေၾကးပါပဲ။ ေငြေၾကးေတာင့္တင္းရင္ေတာ့ ေျပာင္းလဲရတာလြယ္ကူမွာပါ” ဟု ဦးေအာင္ခင္က ဆိုသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားေၾကာင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား အခ်ိန္မ်ားစြာ ကုန္ဆံုးေနရ၍ အျမန္ဘတ္စ္ကားလိုင္းစနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ရာ မၾကာမီ စတင္ေျပးဆြဲႏိုင္ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါစနစ္ကို ေဝဇယႏၱာလမ္းေပၚတြင္ ဦးစြာစတင္ ေျပးဆြဲသြားမည္ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိတြင္ ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း ဦးေအာင္ခင္က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ဘတ္စ္ကားသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးနည္းတူ ရထားစနစ္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအတြက္လည္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ေရွာင္ကြင္းႏိုင္မည့္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ အဆင့္ျမႇင္တင္ရန္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ ကူညီမည္ဟု သိရသည္။

Eleven Media Group 

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း ေျပးဆြဲေနေသာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္တစ္စီးကို ေတြ႔ရစဥ္
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း ေျပးဆြဲေနေသာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္တစ္စီးကို ေတြ႔ရစဥ္
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၏ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး အကူအညီမ်ား ေပးရန္ အတြက္ အာရွဖံြ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္ (ADB)၊ ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီ (JICA) တို႔ႏွင့္ ေဆြးေႏြးေနေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္ က ေျပာၾကားသည္။

စနစ္က်နမႈမရွိေသးဘဲ အားနည္းခ်က္မ်ားစြာ ရွိေနေသးသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးက႑အား အဆင့္ျမႇင့္ရန္ လြန္ခဲ့သည့္တစ္ပတ္ခန္႔က အာရွဖံြ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္ (ADB)၊ JICA အဖြဲ႕တို႔မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား လာေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ ADB၊ JICA တို႔ ကိုယ္စားလွယ္ေတြပါတယ္။ ဒီဘက္က ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဝန္ႀကီး ဌာန ေတြလည္း ပါပါတယ္။ လက္ရွိကေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတာေတြကို ေဆြးေႏြးေနတုန္းပဲ ရွိပါေသးတယ္။ အဓိကကေတာ့ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑ အဆင့္ျမႇင့္ဖို႔ပါ” ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္က ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၏ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ဘ႑ာႏွစ္ ေဒသႏၱရစီမံကိန္း ဥပေဒၾကမ္းတြင္ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ ျပည္တြင္းျပည္ပ အဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ရန္ ရည္မွန္းထားသည္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ခရီးသြားမ်ား၏ ၈၅ ရာခိုုင္ႏႈန္းမွာ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ျဖစ္သည့္ ဘတ္စ္ကားကို အဓိကစီးနင္းေနၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးတြင္ ေခတ္မီမႈ မရွိေတာ့သည့္ ယာဥ္တိုက္မႈအခ်ိဳ႕လည္း မၾကာခဏျဖစ္ပြားသည့္ ဘီအမ္၊ ဒိုင္နာစေသာ ယာဥ္ မ်ားကို အသံုးျပဳေနရေသးေၾကာင္း သိရသည္။

အဆုိပါေနရာမ်ားတြင္ အဆင့္ျမင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစခန္းမ်ား အစားထိုးရန္ ဘ႑ာေငြမ်ားစြာလို အပ္ေနၿပီး (ADB)၊ JICA စသည္တုိ႔၏ ေငြေၾကးအင္အားမ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္မည္ဆိုပါက အေျပာင္းအလဲမ်ား ရွိလာမည္ဟု သိရသည္။

“အဓိကကေတာ့ ဘ႑ာေငြေၾကးပါပဲ။ ေငြေၾကးေတာင့္တင္းရင္ေတာ့ ေျပာင္းလဲရတာလြယ္ကူမွာပါ” ဟု ဦးေအာင္ခင္က ဆိုသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားေၾကာင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား အခ်ိန္မ်ားစြာ ကုန္ဆံုးေနရ၍ အျမန္ဘတ္စ္ကားလိုင္းစနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ရာ မၾကာမီ စတင္ေျပးဆြဲႏိုင္ေတာ့ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါစနစ္ကို ေဝဇယႏၱာလမ္းေပၚတြင္ ဦးစြာစတင္ ေျပးဆြဲသြားမည္ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိတြင္ ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း ဦးေအာင္ခင္က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ဘတ္စ္ကားသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးနည္းတူ ရထားစနစ္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအတြက္လည္း ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ေရွာင္ကြင္းႏိုင္မည့္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ အဆင့္ျမႇင္တင္ရန္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ ကူညီမည္ဟု သိရသည္။

Eleven Media Group 

No comments:

Post a Comment