Wednesday, 23 April 2014

အတိုက္ခံရသည့္ MAI ေလယာဥ္ ဆံုးရႈံးမႈ တန္ဖိုး တြက္ခ်က္ေနဆဲ

Photo: အတိုက္ခံရသည့္ MAI ေလယာဥ္ ဆံုးရႈံးမႈ တန္ဖိုး တြက္ခ်က္ေနဆဲ
Wednesday, April 23,2014

ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္တြင္ ၿပီးခဲ့သည့္ အပတ္အတြင္း ေရႊျမန္မာ ေလေၾကာင္းလိုင္းပိုင္ ေလယာဥ္ တစီး က အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာ ေလေၾကာင္းလိုင္း (MAI) ပိုင္ ေလယာဥ္ တစီးကို မေတာ္တဆ ထိခိုက္မႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဆုံး႐ႈံးမႈတန္ဖိုး တြက္ ခ်က္ေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ေလယာဥ္ရပ္နားတဲ့ ပါကင္ မလြတ္လို႔ ဝင္တိုက္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ေလယာဥ္ ေျပာင္းေရႊ႕ရာမွာ စနစ္တက် မလုပ္လို႔ ျဖစ္ရတဲ့ ျပႆနာ၊ တကယ္လို႔သာ ေလယာဥ္ေရႊ႕တုန္း ဘရိတ္တုံး ခံထားခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဒီလို ျဖစ္စရာ အေၾကာင္း မရွိဘူး၊ ဆုံးရႈံးမႈ စရိတ္ ကေတာ့ တြက္ခ်က္ ေနဆဲပဲ”ဟု MAI ဥကၠ႒ ဦးခင္ေမာင္လတ္က ယေန႔ MAI ႐ုံးခန္း၌ ျပဳလုပ္သည့္ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပဲြတြင္ မီဒီယာမ်ားသို႔ ေျပာသည္။

ဧၿပီ ၁၄ ရက္ နံနက္ ၆ နာရီ ၄၀ မိနစ္က ေရႊျမန္မာ ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ထိုင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္ ခရီးစဥ္္တြင္ အသုံးျပဳမည့္ XY-AGT ေလယာဥ္ကုိ ပါကင္ အမွတ္ Bay-1 မွ ေလယာဥ္ ထြက္ခြာရာ ေနရာသို႔ ဆဲြလာၿပီး ေလယာဥ္ဆဲြယာဥ္မွ ျဖဳတ္လိုက္စဥ္ ေလ ယာဥ္ သည္ ေပ ၁၆၀၀ ခန္႔ အကြာအေဝးသို႔ ဆက္လက္ ေရြ႕လ်ားသြားၿပီး ညအိပ္ ရပ္နားထားသည့္ MAI ေလေၾကာင္းက ပိုင္ ဆိုင္ သည့္ XY-AGR ေလယာဥ္ ေနာက္ပိုင္းသို႔ အရွိန္ မထိန္းႏုိင္ဘဲ တည့္တည့္ ဝင္တုိက္မိျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း MAI ၏ သတင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။

ေလယာဥ္ ေရႊ႕ေျပာင္းရာတြင္ ေရႊျမန္မာ ေလယာဥ္ေၾကာင္းလိုင္းပိုင္ XY-AGT ေလယာဥ္၏ စက္ခန္းထဲတြင္ ေလယာဥ္ အင္ဂ်င္နီယာ ၂ ဦး ပါရွိေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါ ေလယာဥ္ ေရႊ႕ေျပာင္းမႈကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူမ်ားက SOP (Standard Operation Procedure) ကို လိုက္နာျခင္း မရွိခဲ့သည့္ အတြက္ ယခုကဲ့သို႔ မေတာ္တဆ ထိခုိက္မႈမ်ိဳး ျဖစ္ပြားခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဦးခင္ေမာင္လတ္က ဆိုသည္။

မေတာ္တဆ ထိခိုက္မႈေၾကာင့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္း( MAI) ပိုင္ဆိုင္သည့္ XY-AGR ေလယာဥ္၏ ညာ ဘက္ ေနာက္ပိုင္း Frame 62 မွ Frame 71 ညာဘက္ျခမ္း ညာဘက္ တံခါးေပါက္၊ Nose Landing Gear ၊ Main Landing Gear ႏွင့္ Toilet No-2 တို႔ ပ်က္စီးခဲ့ေၾကာင္း၊ ေရႊျမန္မာ ေလေၾကာင္းလိုင္းပိုင္ XY-AGT ေလယာဥ္မွ Radome မွာလည္း ေျမျပင္ေပၚသို႔ ျပဳတ္က်ၿပီး Nose Section ပ်က္စီးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

“ေရႊ႕တဲ့ လူေတြမွာ စနစ္တက် မရွိလို႔ ျဖစ္ရတာပဲ၊ တကယ္ေတာ့ ေလယာဥ္ ေနရာ ေရႊ႕တာေတာင္မွ ေရႊ႕ခြင့္လိုင္စင္ ဆိုတာ ရွိရ မယ္၊ ရပ္နားကြင္းက အက်ယ္ႀကီးပါ၊ ေနရာ လုံလုံေလာက္ေလာက္ ရွိေနတာပဲ”ဟု ေလသူရဲ ဦးလွဝင္းက ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

ထိခိုက္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ေလယာဥ္၏ အာမခံေၾကးမွာ ၁၉ ဒသမ ၅ ဘီလီယံ ရွိေၾကာင္း၊ ပ်က္စီး ဆုံးရႈံးမႈ ကိစၥမ်ားအတြက္ တဖက္ ကုမၸဏီႏွင့္ ညိႇႏိႈင္းမႈမ်ား မျပဳလုပ္ရေသးေသာ္လည္း သက္ဆိုင္ရာက ခုံ႐ုံးဖဲြ႕စည္းကာ ေဆာင္ရြက္ေပးေနေၾကာင္း သိရသည္။

ေရႊျမန္မာ ေလေၾကာင္း (GMA) မွ ဘန္ေကာက္ ခရီးစဥ္တြင္ အသုံးျပဳမည့္ Air Bus (A320) XY-AGT ေလယာဥ္အား ခရီးသည္ တင္ေဆာင္ရန္ Parking ေနရာသုိ႔ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း ေျမျပင္ ၀န္ေဆာင္မႈဌာန (Ground Handling Department)မွ Towing ျပဳလုပ္ၿပီး ရပ္နားရန္ ေနရာခ်ထားစဥ္ ရပ္နားထားေသာ Myanmar Airways International (MAI) မွ Air Bus (A319) ေလယာဥ္၏ အၿမီးပုိင္းအား မေတာ္တဆ ထိခုိက္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး သက္ဆုိင္ရာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက စစ္ေဆးမႈမ်ား စတင္ ျပဳလုပ္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရႊျမန္မာ ေလေၾကာင္း လိုင္းပိုင္ ေဖ့စ္ဘုတ္ စာမ်က္ႏွာတြင္လည္း ထုတ္ျပန္ထားသည္။

ဧရာ၀တီ

ေလယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ ျမင္ရစဥ္
ေလယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ ျမင္ရစဥ္

ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္တြင္ ၿပီးခဲ့သည့္ အပတ္အတြင္း ေရႊျမန္မာ ေလေၾကာင္း လိုင္း ပိုင္ ေလယာဥ္ တစီး က အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာ ေလေၾကာင္းလိုင္း (MAI) ပိုင္ ေလယာဥ္ တစီးကို မေတာ္တဆ ထိခိုက္မႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဆုံး႐ႈံးမႈတန္ဖိုး တြက္ ခ်က္ေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ေလယာဥ္ရပ္နားတဲ့ ပါကင္ မလြတ္လို႔ ဝင္တိုက္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ေလယာဥ္ ေျပာင္းေရႊ႕ရာမွာ စနစ္တက် မလုပ္လို႔ ျဖစ္ရတဲ့ ျပႆနာ၊ တကယ္လို႔သာ ေလယာဥ္ေရႊ႕တုန္း ဘရိတ္တုံး ခံထားခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဒီလို ျဖစ္စရာ အေၾကာင္း မရွိဘူး၊ ဆုံးရႈံးမႈ စရိတ္ ကေတာ့ တြက္ခ်က္ ေနဆဲပဲ”ဟု MAI ဥကၠ႒ ဦးခင္ေမာင္လတ္က ယေန႔ MAI ႐ုံးခန္း၌ ျပဳလုပ္သည့္ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပဲြတြင္ မီဒီယာမ်ားသို႔ ေျပာသည္။

ဧၿပီ ၁၄ ရက္ နံနက္ ၆ နာရီ ၄၀ မိနစ္က ေရႊျမန္မာ ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ထိုင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္ ခရီးစဥ္္တြင္ အသုံးျပဳမည့္ XY-AGT ေလယာဥ္ကုိ ပါကင္ အမွတ္ Bay-1 မွ ေလယာဥ္ ထြက္ခြာရာ ေနရာသို႔ ဆဲြလာၿပီး ေလယာဥ္ဆဲြယာဥ္မွ ျဖဳတ္လိုက္စဥ္ ေလ ယာဥ္ သည္ ေပ ၁၆၀၀ ခန္႔ အကြာအေဝးသို႔ ဆက္လက္ ေရြ႕လ်ားသြားၿပီး ညအိပ္ ရပ္နားထားသည့္ MAI ေလေၾကာင္းက ပိုင္ ဆိုင္ သည့္ XY-AGR ေလယာဥ္ ေနာက္ပိုင္းသို႔ အရွိန္ မထိန္းႏုိင္ဘဲ တည့္တည့္ ဝင္တုိက္မိျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း MAI ၏ သတင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။

ေလယာဥ္ ေရႊ႕ေျပာင္းရာတြင္ ေရႊျမန္မာ ေလယာဥ္ေၾကာင္းလိုင္းပိုင္ XY-AGT ေလယာဥ္၏ စက္ခန္းထဲ တြင္ ေလယာဥ္ အင္ဂ်င္နီယာ ၂ ဦး ပါရွိေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါ ေလယာဥ္ ေရႊ႕ေျပာင္းမႈကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူမ်ားက SOP (Standard Operation Procedure) ကို လိုက္နာျခင္း မရွိခဲ့သည့္ အတြက္ ယခုကဲ့သို႔ မေတာ္တဆ ထိခုိက္မႈမ်ိဳး ျဖစ္ပြားခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဦးခင္ေမာင္လတ္က ဆိုသည္။

မေတာ္တဆ ထိခိုက္မႈေၾကာင့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္း( MAI) ပိုင္ဆိုင္သည့္ XY-AGR ေလယာဥ္၏ ညာ ဘက္ ေနာက္ပိုင္း Frame 62 မွ Frame 71 ညာဘက္ျခမ္း ညာဘက္ တံခါးေပါ က္၊ Nose Landing Gear ၊ Main Landing Gear ႏွင့္ Toilet No-2 တို႔ ပ်က္စီးခဲ့ေၾကာ င္း၊ ေရႊျမန္မာ ေလေၾကာင္းလိုင္းပိုင္ XY-AGT ေလယာဥ္မွ Radome မွာလည္း ေျမျပင္ေပၚသို႔ ျပဳတ္က်ၿပီး Nose Section ပ်က္စီးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

“ေရႊ႕တဲ့ လူေတြမွာ စနစ္တက် မရွိလို႔ ျဖစ္ရတာပဲ၊ တကယ္ေတာ့ ေလယာဥ္ ေန ရာ ေရႊ႕တာေတာင္ မွ ေရႊ႕ခြင့္လိုင္စင္ ဆိုတာ ရွိရ မယ္၊ ရပ္နားကြင္းက အက်ယ္ႀကီးပါ၊ ေနရာ လုံလုံေလာက္ေလာက္ ရွိေနတာ ပဲ ”ဟု ေလသူရဲ ဦးလွဝင္းက ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

ထိခိုက္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ေလယာဥ္၏ အာမခံေၾကးမွာ ၁၉ ဒသမ ၅ ဘီလီယံ ရွိေၾကာင္း၊ ပ်က္စီး ဆုံးရႈံးမႈ ကိစၥမ်ားအတြက္ တဖက္ ကုမၸဏီႏွင့္ ညိႇႏိႈင္းမႈမ်ား မျပဳလုပ္ရေသးေသာ္လည္း သက္ဆိုင္ရာက ခုံ႐ုံးဖဲြ႕စည္းကာ ေဆာင္ရြက္ေပးေနေၾကာင္း သိရသည္။

ေရႊျမန္မာ ေလေၾကာင္း (GMA) မွ ဘန္ေကာက္ ခရီးစဥ္တြင္ အသုံးျပဳမည့္ Air Bus (A320) XY-AGT ေလယာဥ္အား ခရီးသည္ တင္ေဆာင္ရန္ Parking ေနရာသုိ႔ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း ေျမျပင္ ၀န္ေဆာင္မႈဌာန (Ground Handling Department)မွ Towing ျပဳလုပ္ၿပီး ရပ္နားရန္ ေနရာခ်ထားစဥ္ ရပ္နားထားေသာ Myanmar Airways International (MAI) မွ Air Bus (A319) ေလယာဥ္၏ အၿမီးပုိင္း အား မေတာ္တဆ ထိခုိက္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး သက္ဆုိင္ရာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက စစ္ေဆးမႈမ်ား စတင္ ျပဳ လုပ္ေန ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရႊျမန္မာ ေလေၾကာင္း လိုင္းပိုင္ ေဖ့စ္ဘုတ္ စာမ်က္ႏွာတြင္လည္း ထုတ္ျပန္ ထားသည္။

ဧရာ၀တီ

No comments:

Post a comment