အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း (MAI), A319, Airbus XY-AGR ကို မေတာ္တဆ လာေရာက္ ထိ ခိုက္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ေလယာဥ္သည္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ ျပည္ပခရီးစဥ္ သြားသည့္အခါ အသုံးျပဳ သည့္ ေလယာဥ္ျဖစ္သည္ဟု အဆုိပါ ေလေၾကာင္းလုိင္းဥကၠ႒ ဦးခင္ေမာင္လတ္က ေျပာသည္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁၄ ရက္ နံနက္ ၆ နာရီ ၄၀ မိနစ္ခန္႔တြင္ Golden Myanmar Airline (GMA) ပိုင္ XY-AGT ေလယာဥ္အား Bay-1 မွ ေလယာဥ္ထြက္ခြာရာေနရာသို႔ ဆြဲလာၿပီး ေလယာဥ္ဆြဲယာဥ္မွ ျဖဳတ္ လုိက္ စဥ္ ေလယာဥ္သည္ ေပ ၁,၆၀၀ ခန္႔ အကြာအေ၀းသို႔ ဆက္လက္ေရြ႕လ်ားသြားၿပီး Bay -2 တြင္ ညအိပ္ ရပ္နားထားေသာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာေလေၾကာင္းပိုင္ XY-AGR ေလယာဥ္၏ ေနာက္ပိုင္းသို႔ GMA ေလယာဥ္ဦးပိုင္းျဖင့္ အရွိန္မထိန္းႏိုင္ဘဲ တည့္တည့္၀င္တိုက္မိျခင္း ျဖစ္ပြားခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။
ဦးခင္ေမာင္လတ္က “GMA ေလယာဥ္ရဲ႕ ေလယာဥ္မွဴးအခန္းထဲမွာ အင္ဂ်င္နီယာ ႏွစ္ေယာက္ ပါတယ္။ ေလယာဥ္အေပၚနဲ႔ ေအာက္ဆက္သြယ္တဲ့ သူလည္းရွိတယ္။ လုပ္ရမယ့္ အစီအစဥ္အတိုင္း မလုပ္လို႔ျဖစ္ ရတာ။ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ အရမ္း မ်ားလာတယ္။ တကယ္ကၽြမ္းက်င္တဲ့သူ ဟုတ္လား၊ မဟုတ္လား ဆိုတာ မသိဘူး” ဟု ေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္သည့္ ျပင္သစ္ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ အာမခံထားသည္ စင္ကာ ပူ ႏိုင္ငံ Pana Harrison မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက လာေရာက္ စစ္ေဆးလ်က္ရွိၿပီး MAI ေလယာဥ္ အလံုးစံု အာ မခံအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၇၅၀ သန္းထားရွိၿပီး ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္ အာမခံ တစ္ခုတည္းအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၉ ဒသမ ၅ သန္း ထားသည္ဟု ဆိုသည္။
၎က “အဲဘတ္စ္ထုတ္လုပ္တဲ့ ျပင္သစ္ကုမၸဏီက ႀကီးမားတဲ့ ပ်က္စီးမႈလို႔ ေျပာတယ္။ အာမခံေပၚလစီ အတိုင္း သြားမယ္” ဟု ျဖည့္စြက္ေျပာသည္။
MAI ေလယာဥ္၏ ညာဘက္ေနာက္ပုိင္း Frame 62 မွ Fraqme 71 ညာဘက္ျခမ္း ညာဘက္တံခါးေပါက္ Nose Landing Gear ႏွင့္ Toilet No-2 တို႔ ပ်က္စီးသြားၿပီး GMA ေလယာဥ္မွ Radome မွာ ေျမျပင္ သို႔ ျပဳတ္က်ၿပီး Nose Section ပ်က္စီးသြားသည္။
တိုက္မိခံရသည့္MAI ေလယာဥ္သည္ အသံုးျပဳခဲ့သည့္သက္တမ္း ၁၂ႏွစ္ခန္႔ရွိၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေလ ယာဥ္သက္တမ္းမွာ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္အထိ အသံုးျပဳႏိုင္သည္။
Mizzima - News in Burmese
No comments:
Post a Comment