Wednesday 13 May 2015

ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း အခ်က္ျပစနစ္အားလံုး ဒစ္ဂ်စ္တယ္စနစ္ ေျပာင္းမည္

ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၃၁ ရက္က ေတြ႔ရစဥ္။ (ဓာတ္ပံု - မဇၩိမ)
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းမွ အခ်က္ျပစနစ္အားလံုးကို အလိုေလ်ာက္ ဒီဂ်စ္တယ္ စနစ္သို႔ေျပာင္းလဲ အဆင့္ျမႇင့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီရထား အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ (ေအာက္ျမန္မာျပည္) ဦးထြန္းေအာင္သင္း က ေမလ ၁၂ ရက္ ယုဇန ဂါးဒင္းဟိုတယ္တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထား လမ္းပိုင္း အဆင့္ျမင့္တင္ေရး စီမံကိန္း လူထုေတြ႔ဆံုပြဲတြင္ ေျပာသည္။

"ၿမိဳ႕ပတ္လမ္း ၄၈ ကီလိုမီတာစလံုးကို အဆင့္ျမႇင့္မယ္၊ အဲဒီအတြက္ လက္ရိွသံလမ္းေတြမွာ ေက်ာက္ေတြ နည္းေနတာ၊ သံလမ္းဆက္ မခိုင္တာေတြကို စတင္အဆင့္ျမႇင့္မယ္" ဟု ၎က ဆိုသည္။

တပ္ဆင္မည့္ စက္မ်ားမွာ ရထားလမ္းႏွင့္ ကားလမ္းဆံုရာတြင္ တပ္ဆင္ထားသည့္ လူအင္အား အသံုးျပဳ လံုၿခံဳေရး တံခါးမ်ားႏွင့္ အခ်က္ျပစနစ္မ်ား ျဖစ္သည့္ မီးပိြဳင့္၊ လမ္းေၾကာင္းျပ စနစ္မ်ား အားလံုးကို အလိုအေလ်ာက္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ စနစ္သို႔ ေျပာင္းလဲမည္ျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာ့မီးရထား ဆက္သြယ္ေရးဌာနမွဴး အင္ဂ်င္နီယာ ဦးျမင့္လြင္က ဆိုသည္။

"မီးပြိဳင့္ေတြကေနတစ္ဆင့္ ရထားလမ္းေတြမွာ အလိုအေလ်ာက္ ဘရိတ္ဖမ္းတဲ့စနစ္ေတြ အလိုအေလ်ာက္ ပိတ္တဲ့ လံုၿခံဳေရး တံခါးစနစ္ ဒါေတြအကုန္လံုးကို ေျပာင္းမယ္၊ ပစၥည္းေတြ၊ နည္းပညာနဲ႔ လိုအပ္တဲ့ ေငြေၾကးက ဂ်ိဳက္ကာရဲ႕ ေခ်းေငြနဲ႔ လုပ္ေဆာင္သြားမွာပါ" ဟု ၎က ေျပာသည္။

ျပင္ဆင္ရာတြင္ ၄၈ ကီလိုမီတာအကြာအေ၀း ရိွသည့္ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး၊ မလႊကုန္း၊ ပုရြက္ဆိတ္ကုန္း၊ မဂၤလာဒံု၊ ဒညင္းကုန္း၊ အင္းစိန္၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္ ရထားလမ္းပိုင္းမ်ားအားလံုးမွ အခ်က္ျပစနစ္မ်ား အားလံုးကို ျပင္ဆင္မည္ျဖစ္သည္။

ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး အဖြဲ႔ JICA က ေထာက္ပံ့ေပးမည့္ ေခ်းေငြ ရရိွေရး အတြက္ကို ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက တိုက္ရိုက္ ကိုင္တြယ္ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး လံုေလာက္သည့္ ေခ်းေငြပမာဏရရိွ မည္ျဖစ္သည္ဟု ဦးျမင့္လြင္က ဆိုသည္။

"အစိုးရႏွစ္ဘက္ညိႇေနပါတယ္။ ပမာဏ ဘယ္ေလာက္ဆိုတာ ေျပာမရေသးပါဘူး။ ေခ်းေငြအမ်ိဳးအစားနဲ႔ အကူ အညီေပးသြားမွာပါ" ဟု JICA မွ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႔ပတ္ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး စီမံကိန္း၊ စီမံကိန္း မန္ေနဂ်ာ Mr. Junji SHIBATA က မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္လမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ရာတြင္ အလိုအေလ်ာက္ ဒီဂ်စ္တယ္စနစ္သာမက၊ ရထားဘူတာ႐ံု ၃၈ ခုကိုလည္း Way Side Development (ရထားလမ္း ေဘးပတ္၀န္းက်င္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ) အျဖစ္ အဆင့္ျမႇင့္တင္သြားမည့္ စီမံကိန္းမ်ား၊ ယခင္ တစ္နာရီ ၂၆ မိုင္ႏႈန္းထိသာ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္သည္ ႏႈန္းမွ ကီလို ၆၀ ႏႈန္းထိ တိုးျမွင့္ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ေရးလည္း ပါဝင္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထား (ေအာက္ျမန္မာျပည္) ထံမွ သိရသည္။ အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ ေနရာခ်ထားေပးေရး

၄၈ ကီလိုမီတာ အကြာအေ၀းရိွသည့္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား လမ္းပိုင္းစနစ္ အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈေၾကာင့္ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ရန္ လိုအပ္သည့္ မိသားစု၀င္ေပါင္း ၅၀ ႏွင့္ စိုက္ခင္း ၂ ခု ထိ ရိွေနသည္။ ယင္းတို႔ထဲတြင္ မီးရထား၀န္ထမ္း ၃၀ ေက်ာ္ႏွင့္ မီးရထား၀န္ထမ္းမဟုတ္သူ ၂၀ နီးပါး ပါရိွေၾကာင္း စီမံကိန္း ေရးဆဲြထားသည့္ အခ်က္အလက္မ်ား အရ သိရသည္။

"ကြ်န္ေတာ္ ၁၈ ႏွစ္သားကတည္း ေနတာ အခု ၆၈ ႏွစ္ရိွပါၿပီ၊ အခုေခတ္နဲ႔ညီတဲ့ အဖိုးႏႈန္း ကိုက္ညီတဲ့ဟာနဲ႔ အဆင္ေျပမွာပါ။ အခု ဥပေဒက အရင္အဂၤလိပ္ေခတ္ကတည္းက ဟာနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ အဆင္ေျပမွာ မဟုတ္ဘူး" ဟု မီးရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈေၾကာင့္ ေျပာင္းေ႐ႊ႕မည့္ မီးရထားပိုင္ေျမတြင္ ေနထိုင္သူ ဦးေဌးက ဆိုသည္။

မီးရထား၀န္ထမ္း မဟုတ္သူမ်ားကိုမူ ၁၉၈၄ ေျမယာသိမ္းယူျခင္း အက္ဥပေဒပါ တရား၀င္ နည္းလမ္းမ်ား အတိုင္း ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ေပး မည္ဟု ျမန္မာ့မီးရထား (ေအာက္ျမန္မာျပည္) က သတ္မွတ္ထားသည္ဟု JICA ေလ့လာေရး အဖြဲ႔၀င္ ဦးတင္ေအာင္မိုးက ေျပာသည္။

ယင္းဥပေဒပါ အခ်က္မ်ားသည့္ ေခတ္ကာလႏွင့္ ကိုက္ညီမႈ မရိွေတာ့ေၾကာင္း ေျမယာအျငင္းပြားမႈ ေျဖရွင္း ေပးသည့္ ေရွ႕ေနမ်ားထံမွ သိရသည္။    

ရန္ကုန္ၿမိ႕႔ပတ္ ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈကို လူထုေတြ႔ဆံုပြဲ ျပဳလုပ္သည့္ ေမလ ၁၂ ရက္ ေနာက္ပိုင္းမွ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထား (ေအာက္ျမန္မာျပည္) ထံမွ သိရသည္။

Mizzima - News in Burmese​ 

No comments:

Post a Comment