ႏုိင္ငံတကာသင္႐ိုးျဖင့္ သင္ၾကားေသာ ျပည္တြင္းပုဂၢလိက ေက်ာင္းမ်ားမွ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနေအာက္ရွိ ေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕သင္ၾကားလိုပါက သင္ၾကားၿပီးေျမာက္ခဲ့သည့္ Level အရ တက္ေရာက္သင္ၾကားလိုသည့္ အတန္း၏ တစ္ဆင့္နိမ့္အတန္းကို ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ စစ္ေဆးသည့္ Placement Test ေျဖဆို၍ ေျပာင္းေရႊ႕ သင္ၾကားခြင့္အား ေလွ်ာက္ထားႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
အဆိုပါ Placement Test ေျဖဆိုရန္အတြက္ ေလွ်ာက္ထားသူမ်ားသည္ မိမိတက္ေရာက္ခဲ့သည့္ ေက်ာင္းမွ ေျဖဆိုေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ Level ကို ေက်ာင္း၏ ေထာက္ခံခ်က္မူရင္း (သို႔မဟုတ္) ေအာင္လက္မွတ္မူရင္းျဖင့္ တင္ျပကာ ေမြးသကၠရာဇ္အတြက္ မူရင္းေမြးစာရင္း (သို႔မဟုတ္) အသက္အတြက္ ေထာက္ခံခ်က္တစ္ခုခုျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားရမည္ျဖစ္သည္။ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ အတန္းအလိုက္ သတ္မွတ္ထားေသာ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းအတိုင္း ဘာသာရပ္မ်ားကို ေျဖဆိုရမည္ျဖစ္ကာ ေျဖဆိုလိုေသာ အတန္းႏွင့္ ေမြးသကၠရာဇ္အရ အသက္ကိုက္ညီမႈရွိရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း သိရသည္။ Placement Test ေျဖဆိုခြင့္ ေလွ်ာက္လႊာမ်ားကို အမွတ္(၁)/(၂) အေျခခံပညာ ဦးစီးဌာနမ်ားအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ပညာေရး ညႊန္ၾကားေရးမွဴး႐ံုးခန္း မ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ အမွတ္ (၃) အေျခခံပညာ ဦးစီးဌာနအတြက္ အမွတ္ ၅၉၁၊ ေအာက္ၾကည့္ျမင္တိုင္လမ္း၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္ၿမိဳ႕နယ္ရွိ လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမွဴး (သင္ၾကား) ႐ံုးခန္းတြင္ လည္းေကာင္း ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇြန္ ၁၃ ရက္မွစတင္ကာ ႐ံုးခ်ိန္အတြင္း အခမဲ့ထုတ္ယူႏုိင္ၿပီျဖစ္ၿပီး ေလွ်ာက္လႊာမ်ားကို ဇြန္ ၂၀ ရက္ ေနာက္ဆံုးထား ေပးပို႔ေလွ်ာက္ထား ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ထုတ္ျပန္ထားသည္။
“ႏိုင္ငံတကာေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာသင္႐ိုးျဖင့္ သင္ၾကားေသာ ျပည္တြင္းပုဂၢလိက ေက်ာင္းေတြကေန ေမြးထုတ္တဲ့ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ အထက္တန္းေအာင္ IGCSE Level ေအာင္တဲ့ေက်ာင္းသားေတြက အမ်ားႀကီးပဲရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီကေလးေတြ အားလံုးရဲ႕ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပဲ ျပည္ပတကၠသိုလ္ေတြမွာ ပညာဆက္လက္သင္ၾကားၿပီး ဘြဲ႔သြားယူႏုိင္တယ္။ က်န္တဲ့ ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္က ဒီမွာကတကၠသိုလ္ပညာ ဆက္သင္ခြင့္မျပဳခဲ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ပညာတစ္ပိုင္းတစ္စနဲ႔ ရပ္ေနရတဲ့ အေနအထားမ်ဳိး ျဖစ္ေနခဲ့ရတယ္။ အခုလိုမ်ဳိး အစိုးရပညာေရးနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ခြင့္ျပဳဖို႔စီစဥ္တာကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။ အခုလို ခြင့္ျပဳဖုိ႔ စီစဥ္တာက နည္းနည္းေတာင္ ေနာက္က်ေနပါေသးတယ္။ အစကတည္းက ျဖစ္သင့္တာပါ” ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ ပုဂၢလိကဆရာမ်ား အသင္းခ်ဳပ္ဥကၠ႒ ေဒါက္တာစိုး၀င္းဦးက ဆိုသည္။
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment