ကမာၻ႔ဘဏ္ႏွင့္ ၾသစေၾတးလ် အစိုးရတို႔၏ အကူအညီျဖင့္ စတုတၳတန္းမွ ဒသမတန္း အထိ ေငြေၾကးႏြမ္း ပါးေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အတြက္ ေလးႏွစ္ဆက္တိုက္ ပညာသင္ ေထာက္ပံ့မႈ အစီအစဥ္ကို ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ စတင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရး စီမံကိန္းႏွင့္ ေလ့က်င့္ေရး ဦးစီးဌာန ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးဝင္းျမင့္ေမာင္က ေျပာၾကားသည္။
ယခင္က ကမာၻ႔ဘဏ္မွ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၆၀ အတိုးမဲ့ ေခ်းေငြႏွင့္ သုံးႏွစ္ဆက္တိုက္ ေထာက္ပံ့ရန္ လ်ာထားေသာ္လည္း ၾသစေၾတးလ် အစိုးရ၏ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရး အစီအစဥ္ AusAID က တစ္ႏွစ္စာ အေမရိ ကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၀ ထပ္မံ ေထာက္ပံ့ ေပးခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေလးႏွစ္ထိ တိုးျမႇင့္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ထပ္ေလာင္း ေျပာၾကားသည္။
၂၀၁၄-၂၀၁၅ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ စတင္ရန္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ဧရာဝတီ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္ (ေတာင္ပိုင္း) တို႔မွ ၿမဳိ႕နယ္ ရွစ္ခု ေ႐ြးခ်ယ္ထားၿပီး ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္း သူ ၃၇,၇၉၈ ဦးကို ေ႐ြးခ်ယ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လာမည့္ ပညာသင္ႏွစ္ မ်ားတြင္ ၿမဳိ႕နယ္ ၄၀ မွ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ၁၈၈,၁၉၈ ဦးအထိ တိုးျမႇင့္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ ေျပာဆိုသည္။
“သြားလာရ ခက္ခဲတဲ့ C၊ D၊ E အဆင့္ရွိတဲ့ ေက်ာင္းေတြကို ဦးစားေပးသြားမယ္” ဟု ဦးဝင္းျမင့္ေမာင္က ေျပာဆိုသည္။
ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ ယခု ပညာသင္ႏွစ္တြင္ စတင္မည့္ ပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကး အစီအစဥ္တြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းမ်ား မပါဝင္ေသးေၾကာင္း အမွတ္ (၃) အေျခခံပညာ ဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရး မွဴးခ်ဳပ္ ဦးမင္းေဇာ္က ေျပာၾကားသည္။
ပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကး ရရွိသူသည္ စတုတၳတန္း (မူလတန္းအဆင့္) တြင္ ပညာသင္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ က်ပ္ငါးေသာင္း၊ အလယ္တန္းအဆင့္ အတြက္ က်ပ္ရွစ္ေသာင္းႏွင့္ အထက္တန္းအဆင့္ အတြက္ က်ပ္တစ္သိန္း အသီးသီး ေထာက္ပံ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ေၾကညာထားသည္။
သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ၏ ေက်ာင္းေခၚႀကိမ္ႏွင့္ ႀကဳိးစားမႈေပၚ မူတည္ၿပီး ပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကး ႐ုပ္သိမ္းမႈမ်ား ရွိႏိုင္ေၾကာင္း ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးဝင္းျမင့္ေမာင္က ဆိုသည္။
ယင္းပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကး စီမံကိန္းတြင္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ပညာသင္ႏွစ္ အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သံုးသန္း၊ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ပညာသင္ႏွစ္အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၇ ဒသမ ၅ သန္း၊ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ပညာသင္ႏွစ္ အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၅ သန္းႏွင့္ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ပညာသင္ႏွစ္ အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၃၀ အသီးသီး တိုးျမႇင့္ သုံးစြဲသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရး စီမံကိန္းႏွင့္ ေလ့က်င့္ေရး ဦးစီးဌာနထံမွ စုံစမ္း သိရွိရသည္။
The Voice Weekly
No comments:
Post a Comment