ျပည္ပမွ ေလယာဥ္မ်ား ျဖတ္သန္းမႈ ႏွစ္ဆခန္႔ မ်ားျပားလာေသာေၾကာင့္
ေလေၾကာင္းလမ္းၫႊန္ဆက္သြယ္ေရးစက္မ်ား တိုးခ်ဲ႕ တပ္ဆင္ရန္ အတြက္ေနရာသံုးေနရာ၌လ်ာထားသည္ဟု ေလေၾကာင္း ပုိ ႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကား မႈ ဦးစီးဌာနမွ သတင္းရရွိ သည္။ ေလေၾကာင္း လမ္းၫႊန္ဆက္သြယ္ေရးစက္မ်ား တပ္ဆင္ျခင္းျဖင့္ ျမန္မာ့ေလပိုင္နက္ အတြင္း ျဖတ္ေက်ာ္ပ်ံသန္းေသာ ျပည္ပမွ ေလယာဥ္မ်ားအတြက္ အေထာက္အကူ မ်ားစြာရရွိၿပီး ေ၀ဟင္၌ ေလယာဥ္အခ်င္းခ်င္း မေတာ္တဆထိခုိက္မႈမ်ားမွ ကင္းေ၀းႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာ့ေလပုိင္နက္အတြင္း ပံုမွန္ျဖတ္သန္းသည့္ ေလယာဥ္မ်ားမွာ ယခင္က ေန႔စဥ္အစင္း ၂၅၀ မွ ၃၀၀ ၾကားရွိရာမွ ယခုအခါ အစင္း ၅၀၀ ေက်ာ္အထိရွိၿပီး ပံုမွန္ျဖတ္သန္းမႈမဟုတ္ေသာ ေလယာဥ္အစင္း ငါးစင္းခန္႔မွ ၃၀ စင္းအထိ ရွိလာသည္ဟု ဒီဇင္ဘာ ၁၈ ရက္ထုတ္ႏုိင္ငံပုိင္သတင္းစာ၌ ေဖာ္ျပသည္။
အဆိုပါေလေၾကာင္း အေထာက္အကူျပဳစနစ္အား ျဖစ္ႏုိင္ပါကျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေလယာဥ္ကြင္းတုိင္းတြင္ ထားရွိသင့္ၿပီး အဆိုပါစနစ္ေၾကာင့္ မိုးတြင္းႏွင့္ ေဆာင္းတြင္းတို႔တြင္ ေလယာဥ္ေမာင္းႏွင္ရသည္မွာ ပိုမို အဆင္ေျပ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ ေလယာဥ္မွဴး ဦးသန္းေထြးက ေျပာသည္။
တုိးခ်ဲ႕တပ္ဆင္ရန္ လ်ာထားခ်က္အား ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီ (JICA) ကလည္း အကူအညီမ်ားေပးအပ္သြားမည္ဟု အဆုိပါ အဖြဲ႕အစည္းမွ သတင္းရရွိသည္။
“ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ေလေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ လံုၿခံဳေရးနဲ႔ အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးတုိ႔အတြက္ အဓိကေထာက္ပံ့ေပးဖုိ႔ ရွိပါတယ္” ဟု ယင္းအဖြဲ႕အစည္းမွ ေလေၾကာင္းက႑ ေထာက္ပံ့ေရး၏ တာ၀န္ ရွိသူ ကိုေက်ာ္ေဇာေအာင္ကေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ အဆုိပါလမ္းၫႊန္ဆက္သြယ္ေရး စက္မ်ားအား ခ်မ္းျမသာစည္(မႏၲ ေလး)၊ တံတားဦး(မႏၲေလး)၊ လား႐ိႈး၊ ပဲခူး၊ လွည္းကူး၊ ပုသိမ္၊ ထား၀ယ္ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္တုိ႔တြင္ တပ္ဆင္ထားၿပီး တုိးခ်ဲ႕မႈအျဖစ္ ဟဲဟိုး၊ ေညာင္ဦး၊ သံတြဲေဒသမ်ားတြင္ လ်ာထားသည္ဟုေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန ဒုၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးစုိင္း၀င္းျမင့္က ေျပာသည္။
7Day News Journal
ေလေၾကာင္းလမ္းၫႊန္ဆက္သြယ္ေရးစက္မ်ား တိုးခ်ဲ႕ တပ္ဆင္ရန္ အတြက္ေနရာသံုးေနရာ၌လ်ာထားသည္ဟု ေလေၾကာင္း ပုိ ႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကား မႈ ဦးစီးဌာနမွ သတင္းရရွိ သည္။ ေလေၾကာင္း လမ္းၫႊန္ဆက္သြယ္ေရးစက္မ်ား တပ္ဆင္ျခင္းျဖင့္ ျမန္မာ့ေလပိုင္နက္ အတြင္း ျဖတ္ေက်ာ္ပ်ံသန္းေသာ ျပည္ပမွ ေလယာဥ္မ်ားအတြက္ အေထာက္အကူ မ်ားစြာရရွိၿပီး ေ၀ဟင္၌ ေလယာဥ္အခ်င္းခ်င္း မေတာ္တဆထိခုိက္မႈမ်ားမွ ကင္းေ၀းႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာ့ေလပုိင္နက္အတြင္း ပံုမွန္ျဖတ္သန္းသည့္ ေလယာဥ္မ်ားမွာ ယခင္က ေန႔စဥ္အစင္း ၂၅၀ မွ ၃၀၀ ၾကားရွိရာမွ ယခုအခါ အစင္း ၅၀၀ ေက်ာ္အထိရွိၿပီး ပံုမွန္ျဖတ္သန္းမႈမဟုတ္ေသာ ေလယာဥ္အစင္း ငါးစင္းခန္႔မွ ၃၀ စင္းအထိ ရွိလာသည္ဟု ဒီဇင္ဘာ ၁၈ ရက္ထုတ္ႏုိင္ငံပုိင္သတင္းစာ၌ ေဖာ္ျပသည္။
အဆိုပါေလေၾကာင္း အေထာက္အကူျပဳစနစ္အား ျဖစ္ႏုိင္ပါကျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေလယာဥ္ကြင္းတုိင္းတြင္ ထားရွိသင့္ၿပီး အဆိုပါစနစ္ေၾကာင့္ မိုးတြင္းႏွင့္ ေဆာင္းတြင္းတို႔တြင္ ေလယာဥ္ေမာင္းႏွင္ရသည္မွာ ပိုမို အဆင္ေျပ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ ေလယာဥ္မွဴး ဦးသန္းေထြးက ေျပာသည္။
တုိးခ်ဲ႕တပ္ဆင္ရန္ လ်ာထားခ်က္အား ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီ (JICA) ကလည္း အကူအညီမ်ားေပးအပ္သြားမည္ဟု အဆုိပါ အဖြဲ႕အစည္းမွ သတင္းရရွိသည္။
“ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ေလေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ လံုၿခံဳေရးနဲ႔ အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးတုိ႔အတြက္ အဓိကေထာက္ပံ့ေပးဖုိ႔ ရွိပါတယ္” ဟု ယင္းအဖြဲ႕အစည္းမွ ေလေၾကာင္းက႑ ေထာက္ပံ့ေရး၏ တာ၀န္ ရွိသူ ကိုေက်ာ္ေဇာေအာင္ကေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ အဆုိပါလမ္းၫႊန္ဆက္သြယ္ေရး စက္မ်ားအား ခ်မ္းျမသာစည္(မႏၲ ေလး)၊ တံတားဦး(မႏၲေလး)၊ လား႐ိႈး၊ ပဲခူး၊ လွည္းကူး၊ ပုသိမ္၊ ထား၀ယ္ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္တုိ႔တြင္ တပ္ဆင္ထားၿပီး တုိးခ်ဲ႕မႈအျဖစ္ ဟဲဟိုး၊ ေညာင္ဦး၊ သံတြဲေဒသမ်ားတြင္ လ်ာထားသည္ဟုေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန ဒုၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးစုိင္း၀င္းျမင့္က ေျပာသည္။
7Day News Journal
No comments:
Post a Comment