Thursday 21 May 2015

သူတုိ႔ႏွစ္ဦးႏွင့္ ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ


ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံတြင္ ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒေကာင္းတစ္ရပ္ ေပၚထြန္းဖို႔အေရးသည္ ထုိႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္၏ တုိင္းသူျပည္သားအေပၚ ေမတၱာအရင္းခံသည့္ ခ်စ္ၾကင္နာစိတ္ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီကို ျမတ္ႏုိးတန္ဖိုးထားသည့္ စိတ္ဓာတ္ေပၚတြင္ ဦးစြာအေျခတည္ၿပီးေနာက္ ထုိေခါင္းေဆာင္ႏွင့္အတူ တစ္စိတ္တစ္၀မ္းတည္းရွိၾကေသာ ဥပေဒပညာရွင္မ်ား၏ ႀကိဳးပမ္းစြမ္းေဆာင္မႈေပၚတြင္ မူတည္လ်က္ရွိေၾကာင္း သမုိင္းအေထာက္အထားအရ ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒမ်ားအနက္ ၁၉၄၇ ဖဲြ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒသည္ အထက္ပါေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီလ်က္ရွိပါသည္။ ထုိဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ေပၚေပါက္လာပုံကို အက်ဥ္းမွ်ေဖာ္ျပပါမည္။ ၁၉၄၇ ေဖေဖာ္၀ါရီ ပင္လုံညီလာခံၿပီးသည္ႏွင့္ ဧၿပီတြင္ တုိင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္အတြက္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပဲြ က်င္းပသည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဦးေဆာင္သည့္ ဖဆပလအဖဲြ႕ႀကီးက အမတ္ေနရာ ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ အႏုိင္ရခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ဇြန္လထဲတြင္ လႊတ္ေတာ္ေခၚယူက်င္းပၿပီး ထုိလႊတ္ေတာ္က အမတ္ ၆၀ ခန္႔ပါ၀င္ေသာ ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒမူၾကမ္းေရးဆဲြေရးေကာ္မတီကို ဖဲြ႕စည္းေပးခဲ့သည္။ ဇူလုိင္လအာဇာနည္ႀကီးမ်ား လုပ္ႀကံခံရၿပီးေနာက္ စက္တင္ဘာတြင္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀း က်င္းပသည္။ ထိုလႊတ္ေတာ္က ဖဲြ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒမူၾကမ္းကို ေဆြးေႏြးၾကၿပီး အတည္ျပဳေပးခဲ့သည္။ ေအာက္တိုဘာတြင္ ‘‘ႏု-အက္တလီစာခ်ဳပ္’’ေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီး ၁၉၄၈ ဇန္န၀ါရီတြင္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္ ‘‘ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္’’ ေပၚထြန္းခဲ့သည္။ ျပည္နယ္မ်ားတြင္လည္း အာဏာပိုင္အစိုးရအဖဲြ႕မ်ား ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ ဤသမုိင္းျဖစ္စဥ္အရ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္၏ ဖဲြ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒကို သုံးလအတြင္း ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ ေရးဆဲြႏုိင္ခဲ့သည္မွာ ထုိစဥ္က အဂၤလန္ျပန္ ဥပေဒပညာရွင္ႏွစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဆရာႀကီးဦးဘဦး(၁၈၈၇-၁၉၆၃) ႏွင့္ ဆရာႀကီးဦးခ်န္ထြန္း (၁၉၀၆-၁၉၈၈)တုိ႔၏ ေက်းဇူးတရားမ်ားျဖစ္သည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ခံယူပါသည္။
အဆုိပါ ဥပေဒပညာရွင္ႏွစ္ဦး၏ ကိုယ္ေရးျဖစ္စဥ္အက်ဥ္းကိုလည္း လူငယ္မ်ားသို႔ မိတ္ဆက္ေပးလုိပါသည္။ ဆရာႀကီးဦးဘဦးသည္ ၁၉၀၇ တြင္ မိဘအစီအစဥ္ျဖင့္ အဂၤလန္ႏုိင္ငံ ကိန္းဘရစ္ခ်္ေကာလိပ္သို႔ ေရာက္ရွိၿပီး ၁၉၁၂ တြင္ ဥပေဒဘဲြ႕ ရခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာျပည္သို႔ ျပန္ေရာက္သည့္အခါ ေရွ႕ေနလုိက္ရင္း အမ်ဳိးသားေရးကို အားေပးခဲ့သည္။ ၁၉၄၇ ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒေရးဆဲြရာတြင္လည္းေကာင္း၊ ကရင္၊ မြန္၊ ရခုိင္ စသည့္ ျပည္နယ္ေတာင္းဆုိမႈ စုံစမ္းေရးေကာ္မရွင္ ကြင္းဆင္းေလ့လာရာတြင္လည္းေကာင္း၊ တရားသူႀကီးမ်ား အခန္းက႑ ေရွ႕တန္းေရာက္ရွိၿပီး ေရရွည္ရွင္သန္ဖံြ႔ၿဖိဳးေရးဆုိင္ရာ မူ၀ါဒေရးဆဲြရာတြင္လည္းေကာင္း မနားမေန ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ၁၉၄၈ မွ ၁၉၅၂ ထိ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။ ၁၉၅၂ မွ ၁၉၅၇ အထိ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတအျဖစ္ ပါလီမန္လႊတ္ေတာ္က ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ တာ၀န္ေပးခံရသည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုယ္တုိင္ တရားေရးကိစၥမ်ား အႀကံဉာဏ္ရယူရာတြင္ ႐ုိေသေလးစားစြာ ဆက္ဆံခံခဲ့ရသူလည္းျဖစ္သည္။
ဆရာႀကီးဦးခ်န္ထြန္းမွာ ၁၉၂၈ တြင္ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ အာနႏၵာေကာလိပ္မွ လန္ဒန္မက္ထရစ္ စာေမးပဲြေအာင္ၿပီးေနာက္ လန္ဒန္ေကာလိပ္တြင္ ဥပေဒပညာမ်ား ဆက္လက္ဆည္းပူးခဲ့ရာ ၁၉၃၁ တြင္ ၀တ္လုံစာေမးပဲြကို ဂုဏ္ထူးျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ၁၉၄၆ တြင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ေမတၱာရပ္ခံခ်က္အရ စက္ရွင္တရားသူႀကီးအလုပ္ကို ျငင္းပယ္ခဲ့ၿပီး ဖဆပလအဖဲြ႕ခ်ဳပ္၏ ဥပေဒအႀကံေပးပုဂၢိဳလ္တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။ ေအာင္ဆန္း-အက္တလီစာခ်ဳပ္၊ ႏု-အက္တလီစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆုိရာတြင္ လန္ဒန္သို႔ လုိက္ပါေဆာင္ရြက္ခဲ့ သည္။ ၁၉၄၇ ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ မူၾကမ္းေရးဆဲြရာတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ခံယူခ်က္ဆႏၵသေဘာထားမ်ားႏွင့္ ဖဆပလမူ၀ါဒမ်ားကိုရယူၿပီး ဥပေဒမူၾကမ္းအေသးစိတ္ကို တစ္ေန႔လွ်င္ ၁၈ နာရီမွ် အလုပ္လုပ္ရင္း ေရးဆဲြခဲ့ပါသည္။ ထုိေက်းဇူးျဖင့္ စက္တင္ဘာလ လႊတ္ေတာ္တြင္ ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ အတည္ျပဳႏုိင္ေရးကို ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ၿပီးေျမာက္ေစခဲ့ပါသည္။ ဆရာႀကီးဦးခ်န္ထြန္းသည္ ၁၉၄၈ တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ေရွ႕ေနခ်ဳပ္တာ၀န္၊ ၁၉၅၄ တြင္ တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္တရား၀န္ႀကီးတာ၀န္၊ ၁၉၅၉ မွ ၁၉၆၁ အထိ ျပည္ေထာင္စုတရားသူႀကီးခ်ဳပ္တာ၀န္၊ ဒီမုိကေရစီအေတြးအေခၚ ျပန္႔ပြားေရးအဖဲြ႕ဥကၠ႒တာ၀န္ႏွင့္ သာသနာေရးအဖဲြ႕အစည္းဆုိင္ရာတာ၀န္ စသည့္ တာ၀န္ႀကီးမ်ားကို ထမ္းရြက္ခဲ့ရသူ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာႀကီးဦးဘဦးႏွင့္ ဆရာႀကီးဦးခ်န္ထြန္းတို႔ ႏွစ္ဦးသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ တုိင္းျပဳျပည္ျပဳေခတ္ႏွင့္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏု၏ ဒီမိုကေရစီေခတ္တြင္ တုိင္းျပည္က ယုံၾကည္ေလးစား အားထားခဲ့ရသူမ်ားျဖစ္သည္မွာ ထင္ရွားလွပါသည္။
ဤေနရာတြင္ သမၼတႀကီးဦးဘဦး အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသားခဲ့ေသာ My Burma စာအုပ္ကို စာေရးဆရာစိန္၀င္းစိန္က ကြၽႏု္ပ္၏ ျမန္မာႏုိင္ငံ(သမၼတတစ္ဦး၏ ကိုယ္တုိင္ေရးအတၳဳပၸတၱိ) အမည္ျဖင့္ လုံးခ်င္းဘာသာျပန္ထုတ္ေ၀ခဲ့ပါသည္။ ထုိစာအုပ္နိဂုံးပိုင္းမွ ဆရာႀကီးဦးဘဦး၏ ႏုိင္ငံေရးအျမင္အခ်ဳိ႕ကို ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလုိပါသည္။ ဆရာႀကီးက ‘‘ၿဗိတိသွ်တို႔၏ ရည္မွန္းခ်က္မွာ ကိုယ္တုိင္အုပ္ခ်ဳပ္တတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးရန္ ျဖစ္သည္။ ဤရည္ရြယ္ခ်က္ ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ တစ္ဆင့္ခ်င္းသြားေနခဲ့သည္ျဖစ္ရာ တစ္ခါတစ္ရံ (ကြၽႏု္ပ္တို႔အႀကိဳက္ အတုိင္းဆုိရလွ်င္) လြန္စြာေႏွးေကြးေနေပသည္။ အခ်ဳိ႕ကိစၥမ်ားတြင္ အားနည္းခ်က္၊ ခြၽတ္ယြင္းခ်က္မ်ားရွိေနသည့္တုိင္ ကမၻာ့အေရွ႕ပိုင္းရွိ ျပည္သူတို႔အတြက္ ဒီမုိကေရစီမ်ဳိးေစ့ခ်ေပးခဲ့ျခင္းႏွင့္ တရားဥပေဒက်င့္သုံးေစျခင္းတုိ႔အတြက္မူ သူတို႔သည္ ေလးစားခံထုိက္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထုိမ်ဳိးေစ့သည္ အျမစ္တြယ္႐ုံသာမက အၫြန္႔အတက္ထြက္လာခဲ့သည္ျဖစ္သျဖင့္ ယခုအခါ ေကာင္းစြာဖံြ႕ၿဖိဳးစည္ပင္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ဖဲြ႕စည္းပုံဥပေဒက သက္ေသျပေန၏။ တရားဥပေဒကိစၥတြင္ တရားဥပေဒကို မခ်ဳိးေဖာက္သည့္ မည္သူကိုမွ်စဲြခ်က္မတင္ႏုိင္။ တရားဥပေဒ၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ လူတုိင္းသာတူညီမွ် ျဖစ္သည္ဟု ကြၽႏု္ပ္တုိ႔၏ ဖဲြ႕စည္းပုံဥပေဒက ျပ႒ာန္းေပးထား၏။ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔၏ တရားသူႀကီးမ်ားသည္ လုပ္ပိုင္ခြင့္လုံၿခံဳမႈရွိေစရမည္ဟုလည္းေကာင္း၊ သူတို႔၏ ရာထူးမ်ားသည္ ပင္စင္ခံစားႏုိင္ခြင့္ရွိေစရမည္ဟုလည္းေကာင္း၊ တာ၀န္ကို လြတ္လပ္စြာ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ေစရမည္ဟုလည္းေကာင္း ဖဲြ႕စည္းပုံဥပေဒတြင္ ျပ႒ာန္းေပးထားေသး၏။ ဤသည္မွာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ေအာက္တြင္ ကြၽႏု္ပ္တို႔ ခံစားၾကရေသာ ေကာင္းက်ဳိးတရားမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔၏ ျပည္သူမ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အလို႔ငွာ(လုိအပ္လွ်င္) အသက္ပင္ စြန္႔လႊတ္ၾကလိမ့္မည္ဟု ကြၽႏု္ပ္ယုံၾကည္ပါသတည္း’’ဟု ေရးသားခဲ့ပါသည္။
အထက္ပါ ဆရာႀကီးဦးဘဦး၏ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာအျမင္ႏွင့္ ခံယူခ်က္တုိ႔သည္ ယေန႔အထိ ေခတ္မီလ်က္ရွိၿပီး ေနာင္တြင္လည္း ေခတ္မီေနဦးမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံႀကီးမ်ား၏ ခံယူခ်က္၊ က်င့္စဥ္မ်ားႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီေထြရွိေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤေနရာတြင္ ခံယူခ်က္က်င့္စဥ္ႏွစ္ခုကို တင္ျပလုိပါသည္။ ၿဗိတိသွ်ပညာရွင္ ေတာမတ္စ္မက္ေကာေလး (Thomas Macaulay) (1800-1859) က ‘‘Constitutions must grow or the people will suffer. The Great Cause of Revolutions is that: While the Nations move Forward, Constitutions Stand Still'' ဟု မိန္႔ဆိုပါသည္။ အဓိပၸာယ္မွာ ‘‘ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒတုိင္း တုိးတက္ျဖစ္ထြန္းေနရပါမည္။ မဟုတ္လွ်င္ ျပည္သူတို႔ ဒုကၡခံၾကရပါမည္။ လူမႈေတာ္လွန္ေရးျဖစ္စဥ္မ်ား၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္းမွာ ႏုိင္ငံသားမ်ားက ေရွ႕သို႔ ေျပာင္းလဲတက္လွမ္းေနခ်ိန္မွာ အေျခခံဥပေဒက လုိက္မေျပာင္းဘဲ ေနၿမဲအတုိင္း က်န္ရစ္ခဲ့၍ ျဖစ္ပါသည္’’ဟု ဆုိလုိပါသည္။ ေနာက္က်င့္စဥ္တစ္ခုက အေမရိကန္သမၼတႀကီး၊ ၀ုဒ္႐ိုး၀ီလ္ဆင္ (Woo-drow Wilson) (၁၈၅၆-၁၉၂၄)၏ ''Living Political Constitutions must be Darwinian in Structure and in Practice'' သီအိုရီျဖစ္ပါသည္။ အဓိပၸာယ္မွာ ‘‘ႏုိင္ငံေရးဆုိင္ရာ ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒမ်ား ရွင္သန္ေနဖို႔ဆုိလွ်င္ ႀကံ႕ခုိင္မွ ရွင္သန္ႏုိင္မည့္ ဒါ၀င္သီအိုရီကဲ့သို႔ ဥပေဒ၏ ဖဲြ႕စည္းတည္ေဆာက္က်င့္သုံးပုံမွာ ေခတ္ႏွင့္ယွဥ္၍ ႀကီးထြားႀကံ႕ခို္င္ေနမွျဖစ္မည္’’ဟု ဆုိလုိပါသည္။ ယခုတင္ျပခဲ့သည့္ ခံယူခ်က္က်င့္စဥ္မ်ားသည္ ဒီမုိကေရစီပင္စည္ႀကီး ထာ၀စဥ္ဖံြ႕ၿဖိဳးစည္ပင္ေနေအာင္ လူသားမ်ဳိးဆက္အလုိက္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္သြားရမည့္ တာ၀န္မ်ားပဲ ျဖစ္ပါသည္။
ေနာက္တစ္ခ်က္အေနႏွင့္ ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပါပုဒ္မမ်ား ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ က်င့္စဥ္တစ္ခုလည္း ရွိပါေသးသည္။ ႏုိင္ငံေရးသိပၸံဘာသာရပ္တြင္ ''Any Constitution, Particularly a Detailed Constitution, must be Periodically Reconsidered and Revised, Preferably by each Generation. It Should not be too Inelastic and too Difficult to Modify as Conditions Change'' ဟု ပါရွိသည္။ အဓိပၸာယ္မွာ ‘‘အေသးစိတ္ေရးသားထားေသာ မည္သည့္ဖဲြ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒမဆုိ မ်ဳိးဆက္အလုိက္ အခါအားေလ်ာ္စြာပိုေကာင္းေအာင္ ျပန္လည္စဥ္းစားျပင္ဆင္ႏုိင္ရပါမည္။ ေျပာင္းလဲလာေသာ အေျခအေနအခ်ိန္အခါအလိုက္ ျပဳျပင္မြမ္းမံႏုိင္ရပါမည္။ တရားေသ ေလွနံဓားထစ္ပုဒ္မမ်ားျဖင့္ ျပဳျပင္ရခက္ခဲေအာင္ လုပ္ျခင္းသည္ မေလ်ာ္ကန္ပါ’’ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
ဆက္လက္တင္ျပလုိသည္မွာ ႏုိင္ငံတုိးတက္ေရးအတြက္ ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒက မည္မွ်အေရးပါခဲ့သည္ကို ျပန္ၾကည့္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုသည္ ၁၈၇၈ ဖီလာဒဲလ္ဖီးယားညီလာခံတြင္ ေလးလၾကာေဆြးေႏြးၿပီးေနာက္ အေျခခံဥပေဒကို အတည္ျပဳႏုိင္ခဲ့သည္။ ထိုဥပေဒအရ တုိးတက္လာေသာ မူလ ၁၃ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားကို အားက်သျဖင့္ က်န္ျပည္နယ္မ်ားက ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုအတြင္း တျဖည္းျဖည္း ၀င္ေရာက္ခဲ့ရာမွ ျပည္နယ္ ၅၀ အထိ ရွိခဲ့ၿပီး ယေန႔ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုသည္ ကမၻာ့ဦးေဆာင္ႏုိင္ငံ ျဖစ္လ်က္ရွိသည္။ ဂ်ပန္ႏွင့္ ဂ်ာမနီကို ၾကည့္လွ်င္လည္း ဂ်ပန္သည္ ၁၉၄၇ တြင္ အေမရိကန္၊ ၿဗိတိန္ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံအခ်ဳိ႕တို႔၏ အေျခခံဥပေဒစာအုပ္မ်ားမွ ထုတ္ႏုတ္၍ ဖဲြ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို ေျခာက္ရက္ၾကာ ေရးဆဲြခဲ့ၿပီး တုိင္းျပည္ျပန္လည္တည္ေဆာက္ခဲ့ရာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ အၾကာတြင္ ၿဗိတိန္ႏွင့္ ဂ်ာမနီတုိ႔၏ စီးပြားေရးကို ေက်ာ္ျဖတ္၍ ကမၻာ့ထိပ္တန္းသို႔ တက္လွမ္းႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရၿပီး ဂ်ာမနီသည္လည္း ၁၉၄၈ တြင္ အေမရိကန္ကြန္ဂရက္ႏွင့္ ၿဗိတိသွ်ပါလီမန္တို႔၏ အားသာခ်က္မ်ားကို မွီျငမ္း၍ အေျခခံဥပေဒကို ခုနစ္လၾကာ ေရးဆဲြအတည္ျပဳခဲ့ၿပီး တုိင္းျပည္ျပန္လည္ထူေထာင္ခဲ့ရာ ႏွစ္ ၂၀ အၾကာတြင္ ကမၻာ့တတိယစီးပြားေရးဦးေဆာင္ႏုိင္ငံအျဖစ္ ရပ္တည္ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုတို႔ႏွင့္ တစ္စိတ္တစ္၀မ္းတည္းရွိၿပီး ၁၉၄၇ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံ ဖဲြ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒကို အခ်ိန္မီၿပီးစီးေအာင္ တုိင္းျပည္အက်ဳိး၊ ျပည္ေထာင္စုအက်ဳိး ေရွး႐ႈလ်က္ မနားမေနႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ခဲ့ၾကသူမ်ားထဲတြင္ ဆရာႀကီးဦးဘဦးႏွင့္ ဆရာႀကီးဦးခ်န္ထြန္းတို႔သည္ ဂုဏ္ျပဳထုိက္႐ုံသာမက သားစဥ္ေျမးဆက္ မေမ့သင့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ား စာရင္း၀င္ျဖစ္ခဲ့ပါၿပီ။ ယေန႔ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ တည္ဆဲဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒႏွင့္ပတ္သက္၍ ေရေသာက္ျမစ္ႏွင့္တကြ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ားက မည္သုိ႔ေသာ စိတ္ေစတနာျဖင့္ မည္သုိ႔ေရးဆဲြအတည္ျပဳခဲ့ၾကသည္ကို လြတ္လပ္ေသာ ဥပေဒပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးသိပၸံပညာရွင္မ်ားက ျမန္မာ့သမုိင္းတြင္ ေဖာ္ထုတ္မွတ္တမ္းတင္ႏုိင္ခဲ့လွ်င္ ေနာင္မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားအတြက္ သင္ခန္းစာမ်ား ရရွိႏုိင္မည္ဟု ယုံၾကည္မိပါသည္။ ။
ေအာင္စည္ဟိန္း
7 day

No comments:

Post a Comment