Saturday 31 January 2015

ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္း ကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၇ ဘီလီယံတန္ သေဘာတူညီခ်က္ အီတာလ်ံထုိင္းႏွင့္ ဂ်ပန္-ထုိင္းဖက္စပ္ကုမၸဏီ လက္မွတ္ေရးထိုး

ထား၀ယ္အထူးစီးပြား ေရးဇုန္ႏွင့္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံ ကိန္းအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၇ ဘီလီယံ သေဘာတူညီခ်က္ စာခ်ဳပ္ကို အီတာလံ်ထုိင္း ကုမၸဏီႏွင့္ ဂ်ပန္-ထုိင္းဖက္စပ္ ျဖစ္ေသာ ႐ိုဂ်ာနာ ကုမၸဏီတို႔ မတ္လ၌ လက္မွတ္ေရးထိုးၾက မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထုိင္းအစိုးရက ေသာၾကာေန႔တြင္ ေျပာၾကား လုိက္သည္။
ဇန္န၀ါရီ ၃၀ ရက္က ဘန္ေကာက္တြင္ ထုိင္း-ျမန္မာအရာရွိမ်ားအၾကား ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အစည္းအေ၀းပဲြ အၿပီး၌ သတင္းေထာက္မ်ားအား ယင္းကဲ့သို႔ေျပာ ၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ႐ုိက္တာသတင္းဌာနက ေဖာ္ျပ သည္။

‘‘ကနဦးအဆင့္မွာေတာ့ အ ေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၇ ဘီ လီယံ၀န္းက်င္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈတစ္ခုပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္’’ဟု ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လက္ ေထာက္၀န္ႀကီးက ေျပာသည္။

အီတာလ်ံထုိင္းႏွင့္ ႐ိုဂ်ာနာ တုိ႔သည္ စီမံကိန္း၏ ပထမအဆင့္ကို ေဆာင္ရြက္ၾကမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆုိသည္။ ၿပီးစီးသည့္အခါ အေရွ႕ေတာင္အာရွတြင္ အႀကီးဆုံး စက္မႈဇုန္ႀကီး ျဖစ္လာမည့္ ထား၀ယ္ စီမံကိန္း ၌ ထား၀ယ္မွ ထုိင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္ႏွင့္ ထုိင္းအေရွ႕ပိုင္းပင္ လယ္ကမ္းေျခပိုင္းအထိ ဆက္သြယ္ ထားသည့္ အေ၀းေျပးလမ္း မလည္း ပါ၀င္သည္။

ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး ဇုန္စီမံကိန္းေအာင္ျမင္မႈသည္ ႏွစ္ႏုိင္ငံစလုံးကိုသာမက ေဒသကိုပါ အက်ဳိးျဖစ္ ထြန္း ေစမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ထိုင္း လက္ေထာက္၀န္ ႀကီးခ်ဳပ္ကေျပာၾကားခဲ့သည္။

လမ္းေဖာက္လုပ္ျခင္းအျပင္ တယ္လီကြန္း ကြန္ရက္တစ္ခု၊ အေသးစားဆိပ္ကမ္းတစ္ခုႏွင့္ ေရေပးေ၀ေရး ကန္တစ္ခု စသည့္ အ ေျခခံအေဆာက္အအုံဆုိင္ရာ စီမံကိန္းမ်ား ငါးႏွစ္အတြင္း ၿပီးစီး ရန္လည္း ပထမ အဆင့္ ရည္ရြယ္ ထားေၾကာင္း ၎ကဆုိသည္။

ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး ဇုန္စီမံကိန္းကနဦးအဆင့္တြင္ ႏွစ္လမ္းသြားလမ္း၊ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မႈရပ္ကြက္၊ ေရေထာက္ပံ့မႈ အစီအစဥ္၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ေထာက္ပံ့မႈအစီအစဥ္၊ ၿမိဳ႕ျပအစီ အစဥ္ႏွင့္ ေျမျပင္ တယ္လီဖုန္း ဆက္သြယ္ေရးစသည့္ လုပ္ငန္း မ်ားျဖင့္ စတင္လုပ္ေဆာင္မွာျဖစ္ သည္။

ကနဦးအဆင့္အေကာင္ အထည္ေဖာ္မႈအား သီးသန္႔စီမံ ကိန္းသံုးခုျဖင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္သြားေရး၊ ျမန္မာအထူးစီးပြား ေရးဇုန္ နည္းပညာမ်ားကုိ ေစာ လ်င္စြာ အတည္ျပဳျပ႒ာန္းႏုိင္ ေရး၊ သက္သာခြင့္ဆုိင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားပါ ျပ႒ာန္း ခ်က္မ်ားကိစၥ၊ အမ်ားျပည္သူမွ ပါ၀င္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံႏိုင္ရန္ ေလ့လာ သြားေရးစသည္တို႔ကို ႏွစ္ဘက္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးခဲ့ ၾကသည္။

၂၅၀ စတုရန္းကီလိုမီတာ (စတုရန္းမုိင္ ၁၀၀) ခန္႔ အက်ယ္ အ၀န္းေနရာယူမည့္  ထား၀ယ္ေရ နက္ဆိပ္ကမ္း၊ စက္မႈဇုန္၊ အထူး စီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းမ်ား တည္ ေဆာက္ေရးကို အီတာလ်ံထုိင္း ကုမၸဏီက ဦးဆုံးတာ၀န္ယူခဲ့ၿပီး ႏုိင္ငံတကာ ရင္းႏီွးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား လုံလုံေလာက္ေလာက္ မရရွိခဲ့၍ ၂၀၁၂ တြင္ ႏုတ္ထြက္ခဲ့ဖူးသည္။

ထို႔ေနာက္ ၂၀၁၄ က ထုိင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ပရာယြတ္ခ်န္အုိခ်ာ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ လာေရာက္ခဲ့စဥ္အတြင္း ထား ၀ယ္အထူးစီးပြား ေရးဇုန္ စီမံကိန္းကို ျပန္လည္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ႏွစ္ႏုိင္ငံအစိုးရ သေဘာတူညီခ်က္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

မလကၠာေရလက္ၾကားမွ  ကုန္စည္မ်ား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ျခင္းအေပၚ မွီခိုေနရေသာ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္မူ ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အထူးစီးပြားေရးႈဇုန္က အစားထိုးႏိုင္ရန္ေမွ်ာ္လင့္ေနသည္။

-Ref: Reuters
7Day DAILY 

No comments:

Post a Comment