Monday 3 November 2014

ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္ အ႐ံႈးေပၚမႈေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ျပန္လည္လႊဲေျပာင္း ယူေပးရန္ ေအးရွားေ၀ါလ္ကုမၸဏီမွ ေတာင္းဆုိထားျခင္းအေပၚ ႏိုင္ငံေတာ္မွ တာ၀န္ယူသြားရန္ရွိဟု ဆို

Photo: ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္ အ႐ံႈးေပၚမႈေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ျပန္လည္လႊဲေျပာင္း ယူေပးရန္ ေအးရွားေ၀ါလ္ကုမၸဏီမွ ေတာင္းဆုိထားျခင္းအေပၚ ႏိုင္ငံေတာ္မွ တာ၀န္ယူသြားရန္ရွိဟု ဆို
Monday, November 3, 2014

ေအးရွားေဝါလ္ကုမၸဏီမွ ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္ကို အ႐ံႈးေပၚမႈေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ျပန္လည္လဲႊေျပာင္းယူေပးရန္ ေတာင္းဆိုထားျခင္းအေပၚ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရမွ တာဝန္ယူသြားရန္ရွိေၾကာင္း ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးဝင္းေဆြထြန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ေနျပည္ေတာ္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္အား ျပည္တြင္းျပည္ပ ေလေၾကာင္း လိုင္း မ်ား ဆင္းသက္မႈနည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ျပန္လည္လႊဲေျပာင္းယူေပးရန္ ေအးရွားေဝါလ္ကုမၸဏီမွ ေတာင္းဆိုထားျခင္းျဖစ္သည္။

ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္အား ပုဂၢလိက ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္သည့္ ေအးရွားေဝါလ္ ကုမၸဏီမွ BOT စနစ္ျဖင့္ ရယူလုပ္ကိုင္ေနသည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ေနျပည္ေတာ္ သည္ အစိုးရ႐ံုးစိုက္ရာ ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္သည့္အတြက္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္တစ္ခု ရွိေနရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လက္ရွိတြင္ ေနျပည္ေတာ္ ေလဆိပ္ မွာ ဝင္ေငြႏွင့္ထြက္ေငြ မမွ်တျဖစ္ေနသည္မွာ အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ အဆင့္အတိုင္း တည္ရွိေနရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘက္မွ တာဝန္ယူသြားရန္ရွိေၾကာင္း ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္က ဆိုသည္။

“ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္က ဝင္ေငြထြက္ေငြ မမွ်တျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ အမွန္ပါ။ ပုဂၢလိကကုမၸဏီက လုပ္ကိုင္ေနတာ မွန္ေပမယ့္ အစိုးရ႐ံုးစိုက္ရာၿမိဳ႕ေတာ္မွာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္တစ္ခု ရွိကိုရွိေနရမွာျဖစ္လို႔ ဒီေလဆိပ္တည္ရွိေနဖို႔ မပ်က္စီးဖို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ဘက္က တာဝန္ယူဖို႔ရွိပါတယ္” ဟု ၎ကေျပာၾကား ခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္သည့္ ေနျပည္ေတာ္တြင္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သစ္ႀကီးအား တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံမွ Buyers Credit (ဝယ္သူေခ်းေငြစနစ္) ျဖင့္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ Export Import Bank of China တို႔မွ Loan Agreement ကို လက္မွတ္ေရးထုိးၿပီး စီမံကိန္းလုပ္ငန္းအဆင့္ ၁ အား အေကာင္ထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ေအးရွားေဝါလ္ကုမၸဏီသည္ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္း စီမံကိန္း အဆင့္ ၁ အား တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ထပ္မံတည္ေဆာက္ရမည့္ ေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ ေရး လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ လက္ရွိကိုင္တြယ္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ေလဆိပ္လုပ္ငန္းမ်ားကို ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ရန္မွာ ႏိုင္တံတကာ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ဆင္းသက္မႈမရွိပါက ဆက္လက္အရံႈးေပၚမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံပိုင္အျဖစ္ ျပန္လည္လဲႊေျပာင္းရယူေပးရန္ ေတာင္းဆိုျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္အေဆာက္အံု (ေျပးလမ္းတန္ဖိုးမပါ) အား ေဒၚလာ ၂၃၅.၁၈၁ သန္း အကုန္အက်ခံ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး၊ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

Eleven Media Group 

ေနျပည္ေတာ္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ တစ္ေနရာအား ေတြ႔ရစဥ္
ေနျပည္ေတာ္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ တစ္ေနရာအား ေတြ႔ရစဥ္
ေအးရွားေဝါလ္ကုမၸဏီမွ ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္ကို အ႐ံႈးေပၚမႈေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ျပန္လည္လဲႊေျပာင္း ယူေပးရန္ ေတာင္းဆိုထားျခင္းအေပၚ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရမွ တာဝန္ယူသြားရန္ရွိေၾကာင္း ေလေၾကာင္းပို႔ ေဆာင္ေရး ႏွင့္ ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးဝင္းေဆြထြန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ေနျပည္ေတာ္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္အား ျပည္တြင္းျပည္ပ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ဆင္းသက္မႈ နည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ျပန္လည္လႊဲေျပာင္းယူေပးရန္ ေအးရွားေဝါလ္ကုမၸဏီမွ ေတာင္းဆို ထားျခင္းျဖစ္သည္။

ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္အား ပုဂၢလိက ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္သည့္ ေအးရွားေဝါလ္ကုမၸဏီမွ BOT စနစ္ျဖင့္ ရယူ လုပ္ကိုင္ေနသည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ေနျပည္ေတာ္သည္ အစိုးရ႐ံုးစိုက္ရာ ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္သည့္အတြက္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္တစ္ခု ရွိေနရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လက္ရွိတြင္ ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္မွာ ဝင္ေငြႏွင့္ ထြက္ေငြ မမွ်တျဖစ္ေနသည္မွာ အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ အဆင့္အတိုင္း တည္ရွိေနရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘက္မွ တာဝန္ယူသြားရန္ရွိေၾကာင္း ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္က ဆိုသည္။

“ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္က ဝင္ေငြထြက္ေငြ မမွ်တျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ အမွန္ပါ။ ပုဂၢလိကကုမၸဏီက လုပ္ကိုင္ ေနတာ မွန္ေပမယ့္ အစိုးရ႐ံုးစိုက္ရာၿမိဳ႕ေတာ္မွာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္တစ္ခု ရွိကိုရွိေန ရမွာျဖစ္ လို႔ ဒီေလဆိပ္တည္ရွိေနဖို႔ မပ်က္စီးဖို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ဘက္က တာဝန္ယူဖို႔ရွိပါတယ္” ဟု ၎ကေျပာ ၾကားခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္သည့္ ေနျပည္ေတာ္တြင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သစ္ႀကီးအား တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံမွ Buyers Credit (ဝယ္သူေခ်းေငြစနစ္) ျဖင့္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ Export Import Bank of China တို႔မွ Loan Agreement ကို လက္မွတ္ေရးထုိးၿပီး စီမံကိန္းလုပ္ငန္းအဆင့္ ၁ အား အေကာင္ထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ေအးရွားေဝါလ္ကုမၸဏီသည္ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္း စီမံကိန္းအဆင့္ ၁ အား တည္ေဆာက္ ခဲ့ၿပီး ထပ္မံတည္ေဆာက္ရမည့္ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ လက္ရွိကိုင္တြယ္ ေဆာင္ရြက္ ေနသည့္ ေလဆိပ္လုပ္ငန္းမ်ားကို ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ရန္မွာ ႏိုင္တံတကာ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ဆင္းသက္မႈမရွိပါက ဆက္လက္အရံႈးေပၚမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံပိုင္အျဖစ္ ျပန္လည္လဲႊေျပာင္း ရယူေပးရန္ ေတာင္းဆိုျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္အေဆာက္အံု (ေျပးလမ္းတန္ဖိုးမပါ) အား ေဒၚလာ ၂၃၅.၁၈၁ သန္း အကုန္အက်ခံ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး၊ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment