Thursday 18 September 2014

ပ႐ိုေဘာက္စ္ကားမ်ား ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအတြက္သာ ထုတ္ထားျခင္းျဖစ္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ မသင့္ေလ်ာ္ဟုေျပာ

Photo: ပ႐ိုေဘာက္စ္ကားမ်ား ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအတြက္သာ ထုတ္ထားျခင္းျဖစ္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ မသင့္ေလ်ာ္ဟုေျပာ
Thursday, September 18, 2014

ပ႐ိုေဘာက္စ္ကားမ်ား ကို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္သာအသံုးျပဳရန္ တိုယုိတာကား ကုမၸဏီက ရည္ ရြယ္ထုတ္လုပ္ျခင္းျဖစ္၍ ျမန္မာ ႏိုင္ငံအေျခအေနႏွင့္ သံုးစြဲရန္ မသင့္ေလ်ာ္ေၾကာင္း တုိယုိတာ ကားတင္သြင္းျဖန္႔ခ်ိေရာင္းခ်ခြင့္ရရွိထားသည့္ TTAS ကုမၸဏီ အ ေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးမ်ဳိးျမင့္သိန္းကေျပာၾကားသည္။

‘‘တိုယုိတာမွာ ပ႐ုိေဘာက္စ္ က အိတ္စ္ပို႔ေမာ္ဒယ္ မဟုတ္ပါ ဘူး’’ ဟု ဦးမ်ဳိးျမင့္သိန္းကေျပာ သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လက္ရွိ အသံုးျပဳေနသည့္ ပ႐ိုေဘာက္စ္ တစ္ပတ္ရစ္ ကားမ်ားမွာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္သံုးစြဲမႈသက္တမ္းေက်ာ္ လြန္၍ ေလလံေစ်းကြက္သို႔တင္ သြင္းကာ ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ျပန္ လည္ တင္ပို႔ေရာင္းခ်ျခင္း ျဖစ္သည္ဟုဆိုသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပ႐ိုေဘာက္စ္ Brand New ကားမ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံ ေစ်းကြက္သို႔ တင္သြင္းရန္ အစီအစဥ္မရွိဟု သိရသည္။

ပ႐ုိေဘာက္စ္ တစ္ပတ္ရစ္ ကားမ်ားသည္ လွ်ပ္စစ္ပိုင္းဆုိင္ ရာ ဝါယာရင္း၊ ဓာတ္ဆီပိုက္မ်ား၊အိတ္ေဇာမ်ား စသည္တို႔ကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ျခင္းျပဳလုပ္သျဖင့္ ပ႐ိုေဘာက္စ္ ကားအခ်ဳိ႕ မီးေလာင္ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း နည္းပညာပိုင္းဆုိင္ရာ ကြၽမ္းက်င္သူ မ်ားကေျပာၾကားသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံေစ်းကြက္သို႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွတင္သြင္းမႈအမ်ားဆံုး တစ္ပတ္ရစ္ ကားမ်ားတြင္ ပ႐ို ေဘာက္စ္တင္သြင္းမႈ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယေနရာတြင္ ဘယ္လ္ဘာ၊ တတိယေနရာတြင္ ဟြန္ဒါ ဖစ္ျဖစ္သည္ဟု ဂ်ပန္ တစ္ပတ္ရစ္ တင္ပို႔မႈစိစစ္ေရးအဖြဲ႕က ယခုႏွစ္စပိုင္းက ၎၏စစ္တမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

‘‘ဂ်ပန္မွာက ပ႐ိုေဘာက္စ္ ကားေတြစီးရင္ ေသခ်ာစစ္တယ္။ စနစ္တက်စီးတယ္။ ပံုမွန္ဆားဗစ္လုပ္တယ္။ မီးေလာင္တာေတြ ဘာေတြ ဒီႏိုင္ငံမွာလို မျဖစ္ဘူး’’ ဟု ေရာင္နီဦးကားအေရာင္းျပခန္း ပိုင္ရွင္ဦးေအာင္ဝင္းကဆိုသည္။

အထူးသျဖင့္ တင္သြင္းလာ သည့္ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ကားမ်ား အေပၚ လက္ရွိေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ တင္သြင္းမႈဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီက တိက်စြာ စစ္ေဆး သည့္ မူဝါဒမရွိ၍အရည္အေသြးနိမ့္ ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ကား မ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံ သို႔  ဝင္ေရာက္ေန ေၾကာင္း ၎က ေ၀ဖန္သည္။

ျမန္မာျပည္မွ ပ႐ိုေဘာက္စ္  ကားမ်ားကိုနီးစပ္ရာဝပ္ေရွာ့မ်ား သို႔ လာေရာက္ျပဳျပင္ ရာတြင္ ကုန္တင္ရန္ႏွင့္ ဟိုင္းေဝးခရီးမ်ားသြားလာႏိုင္ရန္ ျပဳျပင္ တပ္ဆင္ေပးေန ရၿပီး ကားမ်ား၏မူလလုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းထက္ ပိုမိုလုပ္ေပးေနရေသာေၾကာင့္ ပ႐ုိေဘာက္စ္ကားမ်ား ႀကံ႕ခိုင္မႈအားနည္းျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ အငယ္ေလးဝပ္ေရွာ့မွ စက္ျပင္ဆရာတစ္ဦးကေျပာသည္။

‘‘အဓိကကေတာ့ ဒီႏုိင္ငံက ပ႐ိုေဘာက္စ္ေတြက တစ္ဖက္ ႏိုင္ငံမွာ အၾကာႀကီး သံုးလာၿပီးမွ ဒီေရာက္လာတာ။ မႏိုင္ဝန္ထမ္း ေနရတဲ့သေဘာေပါ့’’ဟု အထက္ ပါစက္ျပင္ဆရာကဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကားတင္ သြင္းမႈ မူဝါဒအေျပာင္းအလဲျပဳ လုပ္အၿပီး သံုးႏွစ္ အၾကာတြင္ ဂ်ပန္ တစ္ပတ္ရစ္ကားအမ်ဳိးအစား ႏွစ္ သိန္းခြဲေက်ာ္ တင္သြင္း ထားၿပီျဖစ္ ၿပီး ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ ကားတင္သြင္းမႈ အမ်ားဆံုးသံုးႏိုင္ငံတြင္ နယူးဇီလန္ႏိုင္ငံႏွင့္ ႐ုရွားႏိုင္ငံၿပီးပါက ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ တတိယ ေနရာတြင္ ရပ္တည္ေနသည္။

7Day DAILY 

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္တစ္ေနရာတြင္ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ ပ႐ိုေဘာက္စ္ကားမ်ား (ဓာတ္ပံု− နစ္ကီ)
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္တစ္ေနရာတြင္ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ ပ႐ိုေဘာက္စ္ကားမ်ား (ဓာတ္ပံု− နစ္ကီ)
ပ႐ိုေဘာက္စ္ကားမ်ားကို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္သာအသံုးျပဳရန္ တိုယုိတာကားကုမၸဏီက ရည္ရြယ္ထုတ္ လုပ္ျခင္းျဖစ္၍ ျမန္မာ ႏိုင္ငံအေျခအေနႏွင့္ သံုးစြဲရန္ မသင့္ေလ်ာ္ေၾကာင္း တုိယုိတာ ကားတင္သြင္းျဖန္႔ ခ်ိေရာင္း ခ်ခြင့္ ရရွိထားသည့္ TTAS ကုမၸဏီ အ ေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးမ်ဳိးျမင့္သိန္းကေျပာၾကားသည္။
‘‘တိုယုိတာမွာ ပ႐ုိေဘာက္စ္က အိတ္စ္ပို႔ေမာ္ဒယ္ မဟုတ္ပါဘူး’’ ဟု ဦးမ်ဳိးျမင့္သိန္းကေျပာ သည္။ ျမန္မာႏိုင္ ငံတြင္ လက္ရွိ အသံုးျပဳေနသည့္ ပ႐ိုေဘာက္စ္ တစ္ပတ္ရစ္ ကားမ်ားမွာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ သံုးစြဲမႈသက္ တမ္းေက်ာ္ လြန္၍ ေလလံေစ်းကြက္သို႔တင္ သြင္းကာ ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ျပန္ လည္ တင္ပို႔ေရာင္းခ်ျခင္း ျဖစ္ သည္ဟု ဆိုသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပ႐ိုေဘာက္စ္ Brand New ကားမ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံ ေစ်းကြက္သို႔ တင္သြင္း ရန္ အစီအစဥ္မရွိဟု သိရသည္။

ပ႐ုိေဘာက္စ္ တစ္ပတ္ရစ္ ကားမ်ားသည္ လွ်ပ္စစ္ပိုင္းဆုိင္ ရာ ဝါယာရင္း၊ ဓာတ္ဆီပိုက္မ်ား၊အိတ္ေဇာမ်ား စသည္တို႔ကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ျခင္းျပဳလုပ္သျဖင့္ ပ႐ိုေဘာက္စ္ ကားအခ်ဳိ႕ မီးေလာင္ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း နည္းပညာပိုင္းဆုိင္ရာ ကြၽမ္းက်င္သူ မ်ားကေျပာၾကားသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံေစ်းကြက္သို႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွတင္သြင္းမႈအမ်ားဆံုး တစ္ပတ္ရစ္ ကားမ်ားတြင္ ပ႐ို ေဘာက္စ္ တင္သြင္း မႈ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယေနရာတြင္ ဘယ္လ္ဘာ၊ တတိယေနရာတြင္ ဟြန္ဒါ ဖစ္ျဖစ္သည္ဟု ဂ်ပန္ တစ္ပတ္ရစ္ တင္ပို႔မႈစိစစ္ေရးအဖြဲ႕က ယခုႏွစ္စပိုင္းက ၎၏စစ္တမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

‘‘ဂ်ပန္မွာက ပ႐ိုေဘာက္စ္ ကားေတြစီးရင္ ေသခ်ာစစ္တယ္။ စနစ္တက်စီးတယ္။ ပံုမွန္ဆားဗစ္လုပ္တယ္။ မီးေလာင္တာေတြ ဘာေတြ ဒီႏိုင္ငံမွာလို မျဖစ္ဘူး’’ ဟု ေရာင္နီဦးကားအေရာင္းျပခန္း ပိုင္ရွင္ဦးေအာင္ဝင္း က ဆိုသည္။

အထူးသျဖင့္ တင္သြင္းလာ သည့္ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ကားမ်ား အေပၚ လက္ရွိေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ တင္သြင္းမႈ ဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီက တိက်စြာ စစ္ေဆး သည့္ မူဝါဒမရွိ၍အရည္အေသြးနိမ့္ ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ ကား မ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံ သို႔  ဝင္ေရာက္ေန ေၾကာင္း ၎က ေ၀ဖန္သည္။

ျမန္မာျပည္မွ ပ႐ိုေဘာက္စ္  ကားမ်ားကိုနီးစပ္ရာဝပ္ေရွာ့မ်ား သို႔ လာေရာက္ျပဳျပင္ ရာတြင္ ကုန္တင္ရန္ႏွင့္ ဟိုင္းေဝးခရီးမ်ားသြားလာႏိုင္ရန္ ျပဳျပင္တပ္ဆင္ေပးေနရၿပီး ကားမ်ား၏မူလလုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းထက္ ပိုမိုလုပ္ေပးေန ရေသာေၾကာင့္ ပ႐ုိေဘာက္စ္ကားမ်ား ႀကံ႕ခိုင္မႈအားနည္းျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕ နယ္ ရွိ အငယ္ေလးဝပ္ေရွာ့မွ စက္ျပင္ဆရာတစ္ဦးကေျပာသည္။

‘‘အဓိကကေတာ့ ဒီႏုိင္ငံက ပ႐ိုေဘာက္စ္ေတြက တစ္ဖက္ ႏိုင္ငံမွာ အၾကာႀကီး သံုးလာၿပီးမွ ဒီေရာက္ လာတာ။ မႏိုင္ဝန္ထမ္း ေနရတဲ့သေဘာေပါ့’’ဟု အထက္ ပါစက္ျပင္ဆရာကဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကားတင္ သြင္းမႈ မူဝါဒအေျပာင္းအလဲျပဳ လုပ္အၿပီး သံုးႏွစ္ အၾကာတြင္ ဂ်ပန္ တစ္ပတ္ ရစ္ကားအမ်ဳိးအစား ႏွစ္ သိန္းခြဲေက်ာ္ တင္သြင္း ထားၿပီျဖစ္ ၿပီး ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ ကားတင္သြင္းမႈ အမ်ားဆံုး သံုးႏိုင္ငံတြင္ နယူးဇီလန္ႏိုင္ငံႏွင့္ ႐ုရွားႏိုင္ငံၿပီးပါက ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ တတိယ ေနရာတြင္ ရပ္တည္ေန သည္။

7Day DAILY

No comments:

Post a Comment