Tuesday 29 July 2014

AH5017 ပ်က္မက်မီ လာလမ္းအတိုင္း ျပန္လွည့္ရန္ ေလယာဥ္မွဴး ႀကိဳးစားခဲ့

Photo: AH5017 ပ်က္မက်မီ လာလမ္းအတိုင္း ျပန္လွည့္ရန္ ေလယာဥ္မွဴး ႀကိဳးစားခဲ့
Tuesday, July 29, 2014

AH5017 ၏ ေလယာဥ္မွဴးသည္ ေလယာဥ္မပ်က္က်မီတြင္ ေလယာဥ္ကို ေနာက္ျပန္လွည့္၍ ပ်ံသန္းခြင့္ရရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ျပင္သစ္ႏုိင္ငံသား အမ်ားစု အသက္ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရသည့္ အယ္လ္ဂ်ီးရီးယား ေလေၾကာင္းလုိင္း Air Algerie ၏ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈ ျဖစ္ရပ္တြင္ ေလယာဥ္မွဴးသည္ ရာသီဥတု ဆိုးရြားလြန္းေသာ အေျခအေန၌ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ရန္ အားထုတ္ခဲ့ေၾကာင္း ျပင္သစ္ ႏုိင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး ေလာရင့္ ေဖဘီယက္စ္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ဘာကီနာဖာဆိုမွ အယ္လ္ဂ်ီးရီးယားသို႔ ဦးတည္ပ်ံသန္းေသာ ေလယာဥ္သည္ မာလီတြင္ ပ်က္က်ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ျပင္သစ္ႏုိင္ငံသား (၅၄)ဦး အပါအဝင္ လုိက္ပါသြားသူ (၁၁၈)ဦးစလံုး [အခ်ိဳ႕သတင္းမ်ားတြင္ (၁၁၆)ဦးဟု ေဖာ္ျပ] ေသဆံုးခဲ့သည္။ ေလယာဥ္မွဴးသည္ ရာသီဥတု ဆိုးရြားျခင္းေၾကာင့္ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္း ပ်ံသန္းခြင့္ကို ဦးစြာ ေတာင္းခံခဲ့ၿပီး ထို႔ေနာက္တြင္မူ ဘာကီနာဖာဆိုသို႔ ဦးလွည့္ ပ်ံသန္းႏုိင္ရန္ ခြင့္ေတာင္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ျပင္သစ္ႏုိင္ငံသည္ AH5017 ပ်က္က်မႈတြင္ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ တာဝန္ယူထားသည္။ “ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေသခ်ာေပါက္ သိထားတဲ့ တစ္ခ်က္က ေလယာဥ္ပ်က္က်ခ်ိန္မွာ ရာသီဥတုက အရမ္းဆိုးေနတယ္။ ေလယာဥ္အဖြဲ႕သားေတြက ပထမေတာ့ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္း ပ်ံသန္းခြင့္ ေတာင္းခံတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေလယာဥ္ကို ျပန္လွည့္ဖုိ႔ ခြင့္ေတာင္းတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာ အဆက္အသြယ္ လံုးဝ ျပတ္သြားတာပါပဲ”ဟု ေဖဘီယက္စ္က သတင္းေထာက္မ်ားအား ဇူလုိင္ (၂၈)ရက္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ဇူလုိင္(၂၄)ရက္က ပ်က္က်ေသာ MD-83 အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး စံုစမ္းမႈ ရလဒ္မ်ားမွာ ႐ႈပ္ေထြးေနဆဲဟု ေဖဘီယက္စ္က ဝန္ခံသည္။ “အခ်ိန္ယူရမွာ ျဖစ္သလုိ အင္မတန္ ႐ႈပ္ေထြးတဲ့ အလုပ္ပါ”ဟု ၎က မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။ ဘာကီနာ ဖာဆိုႏွင့္ နယ္နိမိတ္အနီး မာလီပိုင္နက္ အတြင္းရွိ ေလယာဥ္ပ်က္က်ရာ ေနရာကို လတ္တေလာတြင္ ျပင္သစ္၊ မာလီ၊ နယ္သာလန္ႏွင့္ ကုလသမဂၢ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ထိန္းသိမ္းမႈ တပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ားက လံုၿခံဳေရးယူ ထိန္းခ်ဳပ္ထားေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။

BBC
AH5017 ၏ ေလယာဥ္မွဴးသည္ ေလယာဥ္မပ်က္က်မီတြင္ ေလယာဥ္ကို ေနာက္ျပန္လွည့္၍ ပ်ံသန္းခြင့္ရရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ျပင္သစ္ႏုိင္ငံသား အမ်ားစု အသက္ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရသည့္ အယ္လ္ဂ်ီးရီးယား ေလေၾကာင္းလုိင္း Air Algerie ၏ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈ ျဖစ္ရပ္တြင္ ေလယာဥ္မွဴးသည္ ရာသီဥတု ဆိုးရြားလြန္းေသာ အေျခအေန၌ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ရန္ အားထုတ္ခဲ့ေၾကာင္း ျပင္သစ္ ႏုိင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး ေလာရင့္ ေဖဘီယက္စ္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ဘာကီနာဖာဆိုမွ အယ္လ္ဂ်ီးရီးယားသို႔ ဦးတည္ပ်ံသန္းေသာ ေလယာဥ္သည္ မာလီတြင္ ပ်က္က်ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ျပင္သစ္ႏုိင္ငံသား (၅၄)ဦး အပါအဝင္ လုိက္ပါသြားသူ (၁၁၈)ဦးစလံုး [အခ်ိဳ႕သတင္းမ်ားတြင္ (၁၁၆)ဦးဟု ေဖာ္ျပ] ေသဆံုးခဲ့သည္။ ေလယာဥ္မွဴးသည္ ရာသီဥတု ဆိုးရြားျခင္းေၾကာင့္ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္း ပ်ံသန္းခြင့္ကို ဦးစြာ ေတာင္းခံခဲ့ၿပီး ထို႔ေနာက္တြင္မူ ဘာကီနာဖာဆိုသို႔ ဦးလွည့္ ပ်ံသန္းႏုိင္ရန္ ခြင့္ေတာင္း ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ျပင္သစ္ႏုိင္ငံသည္ AH5017 ပ်က္က်မႈတြင္ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ တာဝန္ယူထားသည္။ “ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေသခ်ာေပါက္ သိထားတဲ့ တစ္ခ်က္က ေလယာဥ္ပ်က္က်ခ်ိန္မွာ ရာသီဥတုက အရမ္းဆိုးေနတယ္။ ေလယာဥ္အဖြဲ႕သားေတြက ပထမေတာ့ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္း ပ်ံသန္းခြင့္ ေတာင္းခံတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေလယာဥ္ကို ျပန္လွည့္ဖုိ႔ ခြင့္ေတာင္းတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာ အဆက္အသြယ္ လံုးဝ ျပတ္သြားတာပါပဲ”ဟု ေဖဘီယက္စ္က သတင္းေထာက္မ်ားအား ဇူလုိင္ (၂၈)ရက္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ဇူလုိင္(၂၄)ရက္က ပ်က္က်ေသာ MD-83 အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး စံုစမ္းမႈ ရလဒ္မ်ားမွာ ႐ႈပ္ေထြးေနဆဲဟု ေဖဘီယက္စ္က ဝန္ခံသည္။ “အခ်ိန္ယူရမွာ ျဖစ္သလုိ အင္မတန္ ႐ႈပ္ေထြးတဲ့ အလုပ္ပါ”ဟု ၎က မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။ ဘာကီနာ ဖာဆိုႏွင့္ နယ္နိမိတ္အနီး မာလီပိုင္နက္ အတြင္းရွိ ေလယာဥ္ပ်က္က်ရာ ေနရာကို လတ္တေလာတြင္ ျပင္သစ္၊ မာလီ၊ နယ္သာလန္ႏွင့္ ကုလသမဂၢ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ထိန္းသိမ္းမႈ တပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ားက လံုၿခံဳေရးယူ ထိန္းခ်ဳပ္ထားေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။

BBC

No comments:

Post a Comment