ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းဖ်က္သိမ္းေရးစီမံကိန္း စတင္ေသာ ၂၀၁၁ စက္တင္ဘာ ၁၉ရက္မွ၂၀၁၂ဇူလုိင္ ၂၇ရက္အထိ ၁၀လေက်ာ္အတြင္း ကားအစီးေရ စုစုေပါင္း ၆၃၉၄၂စီး တင္သြင္းၿပီးျဖစ္ကာ စုစုေပါင္း ဆိပ္ကမ္းအေရာက္တန္ဖိုး စုစုေပါင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ၁ ဒသမ ၆ ဘီလီယံရွိခဲ့သည္။
၂၀၁၂ ဇူလုိင္၂၇ ရက္အထိစာရင္းမ်ားအရ လူစီးယာဥ္၆၀၀၄၂စီး၊ ဘတ္စ္ကား၁၀၅၈ စီး၊ ကုန္တင္ယာဥ္ ၂၈၂၂စီး စုစုေပါင္း ၆၃၉၄၂စီးအား တင္သြင္း ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနမွ တရား၀င္ထုတ္ျပန္ ထားသည္။ ႏုိင္ငံသားမွတ္ပံုတင္ကုိင္ ေဆာင္ထားသူတုိင္း ကားတင္သြင္းခြင့္ရွိေသာ္လည္း အမ်ားစုမွာ ကားအေရာင္းစင္တာႏွင့္ ကားပြဲစားတန္းမွ ယာဥ္မ်ားကိုသာ အဓိကထား၀ယ္ယူလ်က္ ရွိေၾကာင္းကား လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကေျပာသည္။
''တခ်ဳိ႕က ကုိယ္၀ယ္သြင္းတဲ့ ကားကို ေစာင့္ရတာၾကာလို႔ ကား အေရာင္းစင္တာေတြမွာပဲ၀ယ္ၾက တယ္"ဟု တာေမြၿမိဳ႕နယ္မွ ကား အေရာင္းစင္တာတစ္ခုရွိ မန္ေန ဂ်ာတစ္ဦးကဆုိသည္။
ထုိ႔အျပင္ မိမိတင္သြင္းလာ သည့္ယာဥ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ တာ ၀န္ယူမႈအပုိင္းႏွင့္ စက္ကိရိယာ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈျဖစ္ပြားပါက မိမိအစီအစဥ္ျဖင့္သာ ျပန္လည္ျပဳျပင္ေနရျခင္း၊ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ျပန္လည္ထုတ္ယူရာ၌ အခ်ိန္ေပးရျခင္း စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ စီးမည့္သူက တုိက္႐ိုက္၀ယ္ယူတင္သြင္းမႈ
နည္းပါးေနျခင္းလည္းျဖစ္ေၾကာင္း ကားတင္သြင္းသူလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးကဆုိသည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ ေနျပည္ေတာ္ စီးပြားကူးသန္း၀န္ႀကီးဌာနသို႔ ေလွ်ာက္ထားရာ၌
စာရြက္စာတမ္းလိုအပ္ပါက ရန္ကုန္သို႔ ျပန္လည္ရယူ၍တင္ျပရေသာေၾကာင့္ အခ်ိန္နစ္နာမႈမ်ားရွိေၾကာင္း FarmerAuto ကားအေရာင္းစင္တာမွ ဒါ႐ိုက္တာ ေဒါက္တာ ထြန္း၀င္းကေျပာသည္။
သို႔ေသာ္ ဇူလုိင္ ၃၀ ရက္မွစတင္၍ ကားတင္သြင္းခြင့္လုိင္စင္မ်ားကို ရန္ကုန္တြင္ စတင္ေလွ်ာက္
ထားႏုိင္ၿပီျဖစ္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားသူဦးေရ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ပိုမိုမ်ားျပားလာေၾကာင္း စီးပြားကူးသန္း ၀န္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးတင္သိန္းကေျပာသည္။ ရန္ကုန္႐ံုးတြင္ ကားလုိင္စင္ လာေရာက္ေလွ်ာက္ထား သူမွာၾသဂုတ္ ၂ရက္အထိ ၉၆ ဦးရွိသည္။ထုိသုိ႔ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ တစ္ဦး
လွ်င္ တစ္ႀကိမ္သာ ေလွ်ာက္ထားခြင့္ရွိၿပီး စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန လုိင္စင္ေၾကးက်ပ္ငါးေသာင္းႏွင့္ အြန္လုိင္းေၾကး က်ပ္ေလးေထာင္ကုန္က်မည္ျဖစ္သည္။
''သေဘၤာသားေတြ၊ ျပည္ပေရာက္ေနသူေတြအေနနဲ႔ ေနျပည္ ေတာ္႐ံုးမွာေလွ်ာက္လုိ႔ရတယ္။ ရန္ကုန္မွာေတာ့မရဘူး"ဟု စီးပြား ကူးသန္း၀န္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးတင္သိန္း ကေျပာ သည္။ အစိုးရသစ္လက္ထက္၌ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္း ဖ်က္သိမ္းေရး အစီအစဥ္ႏွင့္ ကား၀ယ္ရန္လံုေလာက္ေသာ ေဒၚလာရွိသူတုိင္း ကားသြင္းခြင့္ျပဳခဲ့ၿပီးေနာက္ ကားေစ်းကြက္အတြင္း၌ အႀကီးအက်ယ္ ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီး ကားေစ်းႏႈန္းမ်ား ျပဳတ္က်ခဲ့သည္။ ျပည္တြင္း ကား ထုတ္လုပ္ငန္းရွင္ အခ်ဳိ႕မွာလည္း ကားတင္သြင္းသူမ်ား အျဖစ္သို႔ေျပာင္းလဲလုပ္ကုိင္လာၾကသူမ်ားရွိသည္။
ဂ်ပန္ႏွင့္ ႏုိင္ငံစံုမွ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ကားမ်ားစြာ ၀င္ေရာက္လာ၍ ကားေစ်းကြက္တြင္ ကားေရာင္း၀ယ္သူမ်ား၏ အေခၚအေ၀ၚမ်ားပင္ ေျပာင္းလဲလာေၾကာင္း ကားပြဲစားတစ္ဦးက ေျပာသည္။
''အရင္အျမင့္ကားအမ်ဳိးအစားထဲက ေခၚတဲ့ကားကို အခု အနိမ့္ကားလို႔ ေျပာင္းေခၚလာၾကၿပီ"ဟု ၎င္းကပင္ေျပာသည္။ ''ဥပမာ-အရင္ ေရႊငါးတုိ႔၊ ဆာ့ဖ္တုိ႔၊ စက္႐ုပ္တုိ႔ကို အနိမ့္ကား လို႔ေျပာင္းၿပီး ေခၚလာၾကတယ္"ဟု၎င္းကေျပာသည္။
ထို႔အျပင္ တင္သြင္းလာသမွ် ကားအမ်ားစုမွာ ယခုေနာက္ပုိင္းတြင္ ၂၀၀၇ ေမာ္ဒယ္အထက္ ဂ်ပန္ေလ လံကား အမ်ားစု ပါ၀င္လာ ခဲ့ၿပီး ဥေရာပမွ ကားအခ်ဳိ႕လည္း ပါ၀င္လာေၾကာင္း ကား ၀ယ္ေရာင္းတစ္ဦး ကေျပာသည္။
ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းဖ်က္သိမ္းေရးအစီအစဥ္ျဖင့္ ယခုႏွစ္ဇူလုိင္ ၃၁ရက္အထိ ၁၀ လအတြင္း ယာဥ္မွတ္ ပံုတင္ေသာ (မူေသ)နံပါတ္အစီးေရ ၄၈၄၂၉ စီး ထုတ္ေပးခဲ့ၿပီး ၆ဃ/အကၡရာျဖင့္ ေပးေသာ
အစီးေရ ၈၈၉၀ စီးရွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္း ကုန္း လမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီး ဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးကေျပာ သည္။
''ပံုမွန္ဆုိ တစ္ေန႔ကို မွတ္ပံုတင္စာအုပ္ ၂၅၀၊ ၃၀၀ ေလာက္ ထုတ္ေပးေနတယ္။ ပိတ္ရက္ေတြမွာလည္း တုိင္း႐ံုးက အရာရွိ ၁၀ ဦးနဲ႔အတူ နဂုိအေၾကြးတင္ထုတ္ေပးဖုိ႔က်န္တဲ့ဟာေတြကို အျမန္ဆံုး ၿပီးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးေနတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတာ့ ၿပီးေနပါၿပီဒဒဟု ၎င္းက ယာဥ္မွတ္ ပံုတင္ထုတ္ေပးေနေသာအေျခအ ေနကိုေျပာသည္။ ထို႔အျပင္ ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလံုးရွိ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံၿပီး အစီးေရၾသဂုတ္ ၁ ရက္အထိ ၆၁၃၀၈ စီးရွိၿပီး သြင္းကုန္ပါမစ္ထုတ္ေပးခဲ့ေသာ အစီးေရ ၅၆၂၄၇ စီးရွိၿပီျဖစ္ကာ ကားသြင္းခြင့္လိုင္စင္ယူၿပီးအစီးေရ ၄၈၇၉၉ စီးရွိေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္ ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကား မႈဦးစီးဌာနမွ သတင္းရရွိသည္။
ref:7daynews
No comments:
Post a Comment