Saturday 14 March 2015

ျပည္ပမွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းမႈမ်ားေၾကာင့္ မႏၱေလးတြင္ ဂ်စ္ကား ထုတ္လုပ္မႈ ရပ္ဆိုင္း


မႏၱေလးတြင္ ျပည္တြင္းထုတ္ ဂ်စ္ကားမ်ား ထုတ္လုပ္မႈ ရပ္ဆိုင္း လိုက္ေၾကာင္း မႏၱေလး စက္မႈဇုန္ စီမံခန္႔ခြဲေရး ေကာ္မတီ၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စက္ပစၥည္း မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဌာနမွ ဒုတိယ ဥကၠ႒ ဦးထြန္းေအာင္က ေျပာသည္။ ႏုိင္ငံျခားက ကားေတြ တအား၀င္လာ တာလည္း ပါမယ္။
ႏုိင္ငံေတာ္က ဂ်စ္ကား ထုတ္လုပ္မႈကို ပိတ္လိုက္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ထုတ္လုပ္မႈ ေလ်ာ့လာတယ္။ ေနာက္ေစ်းကြက္ အေနအထား အရလည္း ပါမယ္။ အရင္ ထုတ္ထားတဲ့ သူေတြက ရပ္ဆိုင္းသြား ၾကတယ္ ဟု ဥကၠ႒ ဦးထြန္းေအာင္က ေျပာသည္။ အဆုိပါ ျပည္တြင္းထုတ္ ဂ်စ္ကားမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္လု ျဖစ္လာရ ျခင္းမွာ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ပိုင္းတြင္ ဂ်စ္ကား မ်ားအား အရည္က်ဳိ စတင္ လက္ခံခဲ့ျခင္းႏွင့္ အရင္က ကဲ့သုိ႔ ကားေစ်းမ်ားမွာ အဆမတန္ ျမင့္မား မေန ေတာ့ဘဲ သိန္း (၁၀၀) ေအာက္ထစ္ခန္႔ျဖင့္ပင္ ၀ယ္ယူရ လာျခင္း တို႔ေၾကာင့္  ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဂြတ္ဘရားသား ကားအရည္က်ဳိ လုပ္ငန္းမွ ကိုမ်ဳိးမင္းေအာင္ ကေျပာသည္။

တကယ္ ဂ်စ္ကား တစ္စီးကို ဒီမွာ ဆင္ရင္ က်ပ္သိန္း (၇၀)နဲ႔ (၈၀) ၾကားေလာက္ က်တယ္။ ဒါေပမဲ့ အျပင္အခုအခ်ိန္ ထုတ္ေရာင္းရင္ ဒီေစ်း နဲ႔ဆို ဘယ္သူမ ွ၀ယ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အသစ္ ထုတ္လုပ္မႈ ရပ္ဆိုင္း သြားၿပီး၊ လက္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့ ကားေတြက် ျပန္ေတာ့ အရည္က်ဳိဖို႔ ပို႔တာက (၁၀၀)မွာ (၇၀) ေလာက္ ဆိုေတာ့ မႏၱေလးမွာ ဂ်စ္ကားက ေပ်ာက္သေလာက္ ျဖစ္သြားတာ ဟု ျပည္ႀကီးမ်က္ရွင္ ယာဥ္ေရာင္း၀ယ္ေရး စခန္း မွ ၀ါရင့္ ယာဥ္ေရာင္း ၀ယ္ေရးသမား ဦးသိန္းစိုးက ေျပာသည္။

 ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ပိုင္းတြင္ မန္းလူငယ္မ်ားၾကား ေရပန္းစား လူႀကိဳက္မ်ား ခဲ့ေသာ ျပည္တြင္းထုတ္ ဂ်စ္ကားမ်ားမွာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ကုန္ပိုင္းမွ စတင္၍ အသစ္ ထုတ္လုပ္မႈမ်ား ရပ္နားခဲ့ ၾကၿပီး၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ ဂ်စ္ကားမ်ားအား အရည္က်ဳိ အပ္ကာ စလစ္ ထုတ္ယူခြင့္ ေပးခဲ့ရာမွ စတင္၍ တျဖည္းျဖည္း ကားအစီးေရမ်ား ေလ်ာ့နည္းလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

အရင္ကလိုမွ မဟုတ္ေတာ့တာ။ ေစ်းအႏွိမ့္ဆံုး ဆိုလို႔ ဂ်စ္ကား တစ္ခုပဲ ရွိေတာ့ တာမွ မဟုတ္ေတာ့တာ။ သူ႔ထက္ ေစ်းနိမ့္တဲ့ ကားေတြက ေပၚလာၿပီ။  ေခြးဘီလူးဆို (၄၀) ေက်ာ္ (၅၀)ေလာက္နဲ႔ ရတယ္။ အခုေတာင္မွ ဂ်စ္ကားကို အရည္က်ဳိမွာ ခဏနားထား လို႔ေပါ့။ အရင္ကဆို ဂ်စ္ကားက တစ္ေန႔ အစီး (၁၀၀) ေလာက္ကို ေရာက္လာတာ ရွိတယ္ ဟု ၎က ဆက္ေျပာသည္။

Messenger News Journal

No comments:

Post a Comment