Friday, 23 January 2015

ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ားကို GPS စနစ္ တပ္ဆင္ ထိန္းခ်ဳပ္မည္

Photo: ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ားကို GPS စနစ္ တပ္ဆင္ ထိန္းခ်ဳပ္မည္
Friday, January 23, 2015  
  
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုိင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈ ဗဟိုေကာ္မတီ(မထသ) လက္ေအာက္တြင္ ေျပးဆြဲေနသည့္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ား၏ ခရီးလမ္းတေလွ်ာက္ အေျခအေနကို သိရွိႏိုင္ရန္ GPS စနစ္ တပ္ဆင္ ထိန္းခ်ဳပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရ သည္။

ခရီးသည္္တင္ ယာဥ္မ်ား GPS တပ္ဆင္ျခင္းကို ျပည္တြင္း Logistic Network Profession (LNP) ကုမၸဏီႏွင့္ မထသ (ဗဟို) ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆံုးအဆင့္ကို ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရထံ တင္ျပထားရာ ခြင့္ျပဳခ်က္ရပါက စတင္ ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မထသ ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ေျပာသည္။

“ယာဥ္ေတြက ထိန္းသိမ္းရ ခက္လာတယ္၊ အရင္က ဂိတ္ရင္း၊ ဂိတ္ဖ်ား၊ ဂိတ္လယ္ကေန ထိန္းရင္ ဘယ္မွာ ကားေပ်ာက္ေနတယ္၊ ကားပ်က္ေနတယ္ ေျပာလို႔ရေပမယ့္ အခုက ယာဥ္ေၾကာၾကပ္ေနေတာ့ ဘယ္ေရာက္မွန္း မသိတဲ့အတြက္ လူနဲ႔ထိန္းသိမ္းမယ့္ အစား စက္နဲ႔ ထိန္းသိမ္းဖို႔ လုပ္ေဆာင္တာျဖစ္တယ္”ဟု ဦးလွေအာင္က ဆိုသည္။

GPS စနစ္အား ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တြင္ တပ္ဆင္အသံုးျပဳပါက ကုန္က်စရိတ္ စုစုေပါင္း က်ပ္ တသိန္းခုနစ္ေသာင္း ကုန္က်မည္ ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ ပိုင္ရွင္မ်ားက LNP ကုမၸဏီကို တေန႔လွ်င္ က်ပ္ ၅၀၀ ႏႈန္းျဖင့္ ျပန္လည္ေပးသြင္းရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆက္ေျပာသည္။

GPS စနစ္ ကနဦးတပ္ဆင္မႈကို ဗႏၶဳလ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၊ ပါရမီ ယာဥ္လိုင္းရွိ စီးတီးဘတ္စ္မ်ားႏွင့္ ဒဂံုတကၠသိုလ္မွ က်ဳံးႀကီး ေျပးဆြဲသည့္ ေအာင္သဒၶိ ယာဥ္လိုင္းမ်ားတြင္ စမ္းသပ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

“တဦးခ်င္း စနစ္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္သြားမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဆင္မေျပႏိုင္ပါဘူး။ သက္ဆိုင္ရာျဖစ္တဲ့ မထသ လို အဖြဲ႔အစည္းကေန Control center လို ေထာင္ၿပီး ၾကပ္မတ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္”ဟု ယာဥ္အစီးေရ ၁၂၀ ေက်ာ္ရွိေသာ ေမတၱာလိႈင္း ယာဥ္လိုင္း ဥကၠ႒ ဦးထြန္းေတာက္၀င္းက ေျပာသည္။

LNP ကုမၸဏီက ပါရမီ စီးတီးဘတ္စ္မ်ားေပၚတြင္ GPS စက္တပ္ဆင္ စမ္းသပ္ရာတြင္ ကားတြင္းရွိ ၀ါယာႀကိဳးမ်ားႏွင့္ တပ္ဆင္ႏိုင္ျခင္း ရွိ မရွိ၊ ၎တို႔၏ စက္ အသံုးျပဳႏိုင္ျခင္း ရွိ မရွိ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ အသံုးျပဳႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။

၎ GPS စက္ပစၥည္းကို LNP ကုမၸဏီက ေဆာ့ဖ္၀ဲလ္သာ ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးျခင္းျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားကိုယ္တိုင္ စီမံခန္႔ခြဲရမည္ ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။

ယာဥ္လိုင္းမ်ားတြင္ GPS စနစ္ စက္တပ္ဆင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၀န္ေဆာင္မႈေပးမည့္ LNP ကုမၸဏီမွ ေစ်းကြက္ျမႇင့္တင္ေရး မန္ေနဂ်ာ ဦးဟန္စိန္က“ဒီစနစ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စိတ္၀င္စားလို႔ လာခ်ိတ္ဆက္ထားတဲ့ ယာဥ္လိုင္းက ၁၀ လိုင္းပဲ ရွိပါေသးတယ္၊ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြ အဓိက စဥ္းစားၾကတာေတာ့ ကုန္က်စရိတ္ပါပဲ၊ အခ်ိန္ေတာ့ ယူရဦးမွာပါ”ဟု ေျပာသည္။

ကမၻာသုံး GPS (The Global Positioning System) စနစ္သည္ ၿဂိဳဟ္တု ဆက္သြယ္ေရး အေျခခံျဖင့္ ေနရာျပ ေျမပုံအညႊန္း စနစ္ တခုျဖစ္ၿပီး ယာဥ္လမ္းေၾကာင္း သြားရာ ေနရာျပျခင္း အျပင္ ကာကြယ္ေရး ဆိုင္ရာ၊ ရာသီဥတု ဆိုင္ရာႏွင့္ တျခားေသာ သုေတသန ဆိုင္ရာမ်ားႏွင့္ လက္ရွိ မိုဘိုင္းလ္ဖုန္းမ်ားတြင္လည္း ထည့္သြင္း အသုံးျပဳေနသည့္ စနစ္ တခု ျဖစ္သည္။

လက္ရွိ အခ်ိန္တြင္ ယာဥ္ေၾကာ ၾကပ္တည္းမႈအတြက္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္းမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ရန္ ဂ်ပန္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA) အစီအစဥ္ျဖင့္ CCTV ကင္မရာမ်ားကိုလည္း မီးပြိဳင့္မ်ားတြင္ တပ္ဆင္ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးဗဟို (Control center)မွ ေျဖရွင္း လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

မထသ လက္ေအာက္တြင္ ၂၀၁၄ ဒီဇင္ဘာလ အကုန္ထိ ယာဥ္လိုင္း စုစုေပါင္း ၃၅၉ လိုင္း ရွိၿပီး မွတ္ပံုတင္ထားသည့္ ယာဥ္အစီးေရ စုစုေပါင္း ၆၆၈၄ စီး ရွိေၾကာင္း၊ တရက္လွ်င္ ယာဥ္အစီးေရ ၄၁၀၀ ေက်ာ္ ေမာင္းႏွင္ထြက္ရွိၿပီး ခရီးသည္ ၂ ဒသမ ၃ သန္းခန္႔ အသံုးျပဳ စီးနင္းေနေၾကာင္း မထသ မွတ္တမ္းစာရင္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ဧရာ၀တီ

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းမ်ားကို ေဖေဖာ္၀ါရီလ အတြင္းက ေတြ႔ရပံု (ဓာတ္ပံု – ေဂ်ပိုင္ / ဧရာ၀တီ)
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းမ်ားကို ေဖေဖာ္၀ါရီလ အတြင္းက ေတြ႔ရပံု (ဓာတ္ပံု – ေဂ်ပိုင္ / ဧရာ၀တီ)
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုိင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈ ဗဟိုေကာ္မတီ(မထသ) လက္ ေအာက္ တြင္ ေျပးဆြဲေနသည့္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ား၏ ခရီးလမ္းတေလွ်ာက္ အေျခအေနကို သိရွိႏိုင္ရန္ GPS စနစ္ တပ္ဆင္ ထိန္းခ်ဳပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ခရီးသည္္တင္ ယာဥ္မ်ား GPS တပ္ဆင္ျခင္းကို ျပည္တြင္း Logistic Network Profession (LNP) ကုမၸဏီႏွင့္ မထသ(ဗဟို)ေဆြးေႏြးမႈမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆံုးအဆင့္ကို ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရထံ တင္ျပထားရာခြင့္ျပဳခ်က္ရပါက စတင္ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း မထသဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ေျပာ သည္။

“ယာဥ္ေတြက ထိန္းသိမ္းရ ခက္လာတယ္၊ အရင္က ဂိတ္ရင္း၊ ဂိတ္ဖ်ား၊ ဂိတ္လယ္ကေန ထိန္းရင္ ဘယ္မွာ ကားေပ်ာက္ေနတယ္၊ ကားပ်က္ေနတယ္ ေျပာလို႔ရေပမယ့္ အခုက ယာဥ္ေၾကာၾကပ္ေနေတာ့ ဘယ္ ေရာက္မွန္း မသိတဲ့အတြက္ လူနဲ႔ထိန္းသိမ္းမယ့္ အစား စက္နဲ႔ ထိန္းသိမ္းဖို႔ လုပ္ေဆာင္တာျဖစ္တယ္”ဟု ဦးလွေအာင္က ဆိုသည္။

GPS စနစ္အား ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တြင္ တပ္ဆင္အသံုးျပဳပါက ကုန္က်စရိတ္ စုစုေပါင္း က်ပ္ တသိန္းခုနစ္ ေသာင္း ကုန္က်မည္ ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ ပိုင္ရွင္မ်ားက LNP ကုမၸဏီကို တေန႔လွ်င္ က်ပ္ ၅၀၀ ႏႈန္းျဖင့္ ျပန္လည္ေပးသြင္းရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆက္ေျပာသည္။

GPS စနစ္ ကနဦးတပ္ဆင္မႈကို ဗႏၶဳလသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၊ ပါရမီယာဥ္လိုင္းရွိ စီးတီးဘတ္စ္မ်ားႏွင့္ ဒဂံုတကၠသိုလ္မွ က်ဳံးႀကီးေျပးဆြဲသည့္ ေအာင္သဒၶိယာဥ္လိုင္းမ်ားတြင္ စမ္းသပ္လုပ္ကိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

“တဦးခ်င္း စနစ္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္သြားမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဆင္မေျပႏိုင္ပါဘူး။ သက္ဆိုင္ရာျဖစ္တဲ့ မထသ လို အဖြဲ႔အစည္းကေန Control center လို ေထာင္ၿပီး ၾကပ္မတ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္”ဟု ယာဥ္အစီးေရ ၁၂၀ ေက်ာ္ရွိေသာ ေမတၱာလိႈင္း ယာဥ္လိုင္း ဥကၠ႒ ဦးထြန္းေတာက္၀င္းက ေျပာသည္။

LNP ကုမၸဏီက ပါရမီ စီးတီးဘတ္စ္မ်ားေပၚတြင္ GPS စက္တပ္ဆင္ စမ္းသပ္ရာတြင္ ကားတြင္းရွိ ၀ါယာ ႀကိဳးမ်ားႏွင့္ တပ္ဆင္ႏိုင္ျခင္းရွိမရွိ၊ ၎တို႔၏စက္အသံုးျပဳႏိုင္ျခင္း ရွိမရွိ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ အသံုးျပဳႏိုင္ ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။

၎ GPS စက္ပစၥည္းကို LNP ကုမၸဏီက ေဆာ့ဖ္၀ဲလ္သာ ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးျခင္းျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ပိုင္ရွင္ မ်ားကိုယ္တိုင္ စီမံခန္႔ခြဲရမည္ ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။

ယာဥ္လိုင္းမ်ားတြင္ GPS စနစ္ စက္တပ္ဆင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၀န္ေဆာင္မႈေပးမည့္ LNP ကုမၸဏီမွ ေစ်းကြက္ျမႇင့္တင္ေရး မန္ေနဂ်ာ ဦးဟန္စိန္က“ဒီစနစ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စိတ္၀င္စားလို႔ လာခ်ိတ္ဆက္ထားတဲ့ ယာဥ္လိုင္းက ၁၀ လိုင္းပဲ ရွိပါေသးတယ္၊ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြ အဓိက စဥ္းစားၾကတာေတာ့ ကုန္က်စရိတ္ပါပဲ၊ အခ်ိန္ေတာ့ ယူရဦးမွာပါ”ဟု ေျပာသည္။

ကမၻာသုံး GPS (The Global Positioning System) စနစ္သည္ ၿဂိဳဟ္တု ဆက္သြယ္ေရး အေျခခံျဖင့္ ေနရာျပ ေျမပုံအညႊန္း စနစ္ တခုျဖစ္ၿပီး ယာဥ္လမ္းေၾကာင္း သြားရာ ေနရာျပျခင္း အျပင္ ကာကြယ္ေရး ဆိုင္ရာ၊ ရာသီဥတုဆိုင္ရာႏွင့္ တျခားေသာသုေတသန ဆိုင္ရာမ်ားႏွင့္ လက္ရွိ မိုဘိုင္းလ္ဖုန္းမ်ားတြင္လည္း ထည့္သြင္း အသုံးျပဳေနသည့္ စနစ္ တခု ျဖစ္သည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္တည္းမႈအတြက္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္လိုင္းမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ရန္ ဂ်ပန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA) အစီအစဥ္ျဖင့္ CCTV ကင္မရာမ်ားကို လည္း မီးပြိဳင့္မ်ားတြင္ တပ္ဆင္ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးဗဟို (Control center)မွ ေျဖရွင္း လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

မထသ လက္ေအာက္တြင္ ၂၀၁၄ ဒီဇင္ဘာလ အကုန္ထိ ယာဥ္လိုင္း စုစုေပါင္း ၃၅၉ လိုင္း ရွိၿပီး မွတ္ပံု တင္ထားသည့္ ယာဥ္အစီးေရ စုစုေပါင္း ၆၆၈၄ စီး ရွိေၾကာင္း၊ တရက္လွ်င္ ယာဥ္အစီးေရ ၄၁၀၀ ေက်ာ္ ေမာင္းႏွင္ထြက္ရွိၿပီး ခရီးသည္ ၂ ဒသမ ၃ သန္းခန္႔ အသံုးျပဳ စီးနင္းေနေၾကာင္း မထသ မွတ္တမ္း စာရင္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ဧရာ၀တီ

No comments:

Post a Comment