Wednesday 20 August 2014

ျမစ္ႀကီးနားမွ ဖားကန္႔သို႔ မိုင္ ၁၀၀ သာ ကြာေ၀းေသာ္လည္း အနည္းဆံုး ၁၀ နာရီအထက္ ေမာင္းႏွင္ေနရၿပီး ခရီးသည္မ်ား ခရီးစရိတ္မ်ားႏွင့္ ကုန္တင္ခမ်ား ျမင့္တက္ေန

Photo: ျမစ္ႀကီးနားမွ ဖားကန္႔သို႔ မိုင္ ၁၀၀ သာ ကြာေ၀းေသာ္လည္း အနည္းဆံုး ၁၀ နာရီအထက္ ေမာင္းႏွင္ေနရၿပီး ခရီးသည္မ်ား ခရီးစရိတ္မ်ားႏွင့္ ကုန္တင္ခမ်ား ျမင့္တက္ေန
Wednesday, August 20, 2014

ျမစ္ႀကီးနားမွ ဖားကန္႔သို႔ မိုင္ ၁၀၀ သာ ကြာေ၀းေသာ္လည္း အနည္းဆံုး ဆယ္နာရီအထက္ ေမာင္းႏွင္ေနရၿပီး ခရီးသည္မ်ားအတြက္ ခရီးစရိတ္မ်ား၊ ကုန္တင္ခမ်ားလည္း ျမင့္တက္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

ဖားကန္႔ေဒသခံ ခရီးသည္ ဦးစိန္လွေမာင္က “မိုင္ ၁၀၀ ဆိုတာ ေ၀းတဲ့ခရီးတစ္ခု မဟုတ္ဘူး။ ကားခခ်ည္းပဲ သံုးေသာင္းက်တယ္။ လမ္းမေကာင္းေတာ့ ကုန္ေစ်းႏႈန္းလည္း အဆမတန္တက္တယ္။ ဖားကန္႔မွာ ထမင္းတစ္ခါစား ႏွစ္ေထာင္ငါးရာ အနည္းဆံုးပဲ။ ဖားကန္႔ေဒသကထြက္တဲ့ ေက်ာက္စိမ္းေၾကာင့္ က်ပ္ဘီလ်ံခ်ီၿပီး ႏွစ္စဥ္ရေနတဲ့ ေဒသမွာ လမ္းေကာင္းေကာင္းေတာ့ ျဖစ္သင့္ေနတာ ၾကာပါၿပီ” ဟု ေ၀ဖန္သည္။

ျမစ္ႀကီးနား-ဖားကန္႔လမ္းပိုင္းရွိ နန္႔ယားႏွင့္ နန္႔တိန္းၾကား ဖားကန္႔ဖက္ေက်ာက္ထုေတာင္အတက္ (ေဒသေခၚ႐ံုးေတာင္) အတက္ဘက္တြင္ ကားမ်ားဘီးေခ်ာ္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားကာ ၾသဂုတ္ ၁၆ ရက္ နံနက္ ၁၀ နာရီမွ ၾသဂုတ္ ၁၇ ရက္ နံနက္ပိုင္းအထိ ကားလမ္းပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီး တစ္ရက္ေက်ာ္ၾကာ လမ္းပိတ္ၿပီးေနာက္ လမ္းပိုင္းဆိုးရြားမႈမ်ား ရွိေနေသာ္လည္း ကားမ်ားပံုမွန္ သြားလာေနေၾကာင္း သိရသည္။

ျမစ္ႀကီးနား-ဖားကန္႔လမ္းပိုင္းတြင္ ျဖတ္လမ္းတစ္ခုျဖစ္သည့္ နမၼတီး-လ၀ါး-ကာမိုင္း လမ္းပိုင္းမွာ ေတာင္က်ေရေၾကာင့္ ကားငယ္မ်ားသြားလာ၍မရသည့္ အေျခအေနေရာက္ေနေၾကာင္း ကားသမားမ်ားက ဆိုသည္။ ကာမိုင္း-မအူပင္လမ္းပိုင္းမွာ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ ေရေက်ာ္ေနမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနကာ ကားငယ္မ်ားမွာ ကာမိုင္း-စီအင္-မအူပင္ပတ္လမ္းကိုသာ အသံုးျပဳေနရေၾကာင္း သိရသည္။

ကားဆရာ ဦးစိန္၀င္းက “ကားငယ္ေတြ ဆယ္စီးေက်ာ္ေလာက္ ကာမိုင္း-မအူပင္လမ္းကေန ျပန္ဆုတ္လာရတယ္။ အိတ္ေဇာပိုက္ျမဳပ္ၿပီး အင္ဂ်င္ထဲေရ၀င္ႏိုင္တယ္။ နန္႔ယားအ၀င္နဲ႔ ကပ္ေမွာ္ဇြပ္ရြာထဲမွာရယ္၊ ႐ံုးေတာင္အဆင္းရယ္ အေျခအေန အေတာ္ဆိုးေနတယ္။ လမ္းပဲ တျဖည္းျဖည္းဆိုးလာတာ ျပင္တဲ့အဖြဲ႕လည္း မရွိဘူး” ဟုဆိုသည္။

ျမစ္ႀကီးနား-ဖားကန္႔လမ္းပိုင္းတြင္ ကာမိုင္း-မအူပင္-နန္႔ယား-ကပ္ေမာ္စြပ္-နေမာ္စြပ္-ေခ်ာင္းဆံု-တံတားညီေနာင္-ပ်ားအံု-စသည့္ ေက်းရြာလမ္းပိုင္းမ်ားတြင္ ဆိုးရြားစြာ ပ်က္စီးေနေၾကာင္း သိရသည္။

ျမစ္ႀကီးနား-ဖားကန္႔လမ္းပိုင္းအား ဖားကန္႔ေက်ာက္စိမ္းကုမၸဏီ လုပ္ကြက္မ်ားမွ ေငြေကာက္ခံ၍ က်ပ္သန္းေပါင္း ၃၆၀၀ ေက်ာ္ အကုန္အက်ခံကာ တည္ေဆာက္ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလတြင္ စီစဥ္ခဲ့ၿပီး ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Eleven Media Group 

ျမစ္ႀကီးနား-ဖားကန္႔လမ္းပိုင္း တစ္ေနရာအား ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ထြန္းလင္းေအာင္)
ျမစ္ႀကီးနား-ဖားကန္႔လမ္းပိုင္း တစ္ေနရာအား ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ထြန္းလင္းေအာင္)
ျမစ္ႀကီးနားမွ ဖားကန္႔သို႔ မိုင္ ၁၀၀ သာ ကြာေ၀းေသာ္လည္း အနည္းဆံုး ဆယ္နာရီအထက္ ေမာင္းႏွင္ေန ရၿပီး ခရီးသည္မ်ားအတြက္ ခရီးစရိတ္မ်ား၊ ကုန္တင္ခမ်ားလည္း ျမင့္တက္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
ဖားကန္႔ေဒသခံ ခရီးသည္ ဦးစိန္လွေမာင္က “မိုင္ ၁၀၀ ဆိုတာ ေ၀းတဲ့ခရီးတစ္ခု မဟုတ္ဘူး။ ကားခခ်ည္းပဲ သံုးေသာင္းက်တယ္။ လမ္းမေကာင္းေတာ့ ကုန္ေစ်းႏႈန္းလည္း အဆမတန္တက္တယ္။ ဖားကန္႔မွာ ထမင္းတစ္ခါစား ႏွစ္ေထာင္ငါးရာ အနည္းဆံုးပဲ။ ဖားကန္႔ေဒသကထြက္တဲ့ ေက်ာက္စိမ္းေၾကာင့္ က်ပ္ဘီလ်ံခ်ီၿပီး ႏွစ္စဥ္ရေနတဲ့ ေဒသမွာ လမ္းေကာင္းေကာင္းေတာ့ ျဖစ္သင့္ေနတာ ၾကာပါၿပီ” ဟု ေ၀ဖန္ သည္။

ျမစ္ႀကီးနား-ဖားကန္႔လမ္းပိုင္းရွိ နန္႔ယားႏွင့္ နန္႔တိန္းၾကား ဖားကန္႔ဖက္ေက်ာက္ထုေတာင္အတက္ (ေဒသေခၚ ႐ံုးေတာင္) အတက္ဘက္တြင္ ကားမ်ားဘီးေခ်ာ္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားကာ ၾသဂုတ္ ၁၆ ရက္ နံနက္ ၁၀ နာရီမွ ၾသဂုတ္ ၁၇ ရက္ နံနက္ပိုင္းအထိ ကားလမ္းပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီး တစ္ရက္ေက်ာ္ၾကာ လမ္း ပိတ္ၿပီးေနာက္ လမ္းပိုင္းဆိုးရြားမႈမ်ား ရွိေနေသာ္လည္း ကားမ်ားပံုမွန္ သြားလာေနေၾကာင္း သိရသည္။

ျမစ္ႀကီးနား-ဖားကန္႔လမ္းပိုင္းတြင္ ျဖတ္လမ္းတစ္ခုျဖစ္သည့္ နမၼတီး-လ၀ါး-ကာမိုင္း လမ္းပိုင္းမွာ ေတာင္ က်ေရေၾကာင့္ ကားငယ္မ်ားသြားလာ၍မရသည့္ အေျခအေနေရာက္ေနေၾကာင္း ကားသမားမ်ားက ဆို သည္။ ကာမိုင္း-မအူပင္လမ္းပိုင္းမွာ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ ေရေက်ာ္ေနမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနကာ ကားငယ္မ်ားမွာ ကာမိုင္း-စီအင္-မအူပင္ပတ္လမ္းကိုသာ အသံုးျပဳေနရေၾကာင္း သိရသည္။

ကားဆရာ ဦးစိန္၀င္းက “ကားငယ္ေတြ ဆယ္စီးေက်ာ္ေလာက္ ကာမိုင္း-မအူပင္လမ္းကေန ျပန္ဆုတ္လာရ တယ္။ အိတ္ေဇာပိုက္ျမဳပ္ၿပီး အင္ဂ်င္ထဲေရ၀င္ႏိုင္တယ္။ နန္႔ယားအ၀င္နဲ႔ ကပ္ေမွာ္ဇြပ္ရြာထဲမွာရယ္၊ ႐ံုးေတာင္အဆင္းရယ္ အေျခအေန အေတာ္ဆိုးေနတယ္။ လမ္းပဲ တျဖည္းျဖည္းဆိုးလာတာ ျပင္တဲ့ အဖြဲ႕လည္း မရွိဘူး” ဟုဆိုသည္။

ျမစ္ႀကီးနား-ဖားကန္႔လမ္းပိုင္းတြင္ ကာမိုင္း-မအူပင္-နန္႔ယား-ကပ္ေမာ္စြပ္-နေမာ္စြပ္-ေခ်ာင္းဆံု တံတား ညီေနာင္-ပ်ားအံု-စသည့္ ေက်းရြာလမ္းပိုင္းမ်ားတြင္ ဆိုးရြားစြာ ပ်က္စီးေနေၾကာင္း သိရသည္။

ျမစ္ႀကီးနား-ဖားကန္႔လမ္းပိုင္းအား ဖားကန္႔ေက်ာက္စိမ္းကုမၸဏီ လုပ္ကြက္မ်ားမွ ေငြေကာက္ခံ၍ က်ပ္ သန္းေပါင္း ၃၆၀၀ ေက်ာ္ အကုန္အက်ခံကာ တည္ေဆာက္ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလတြင္ စီစဥ္ခဲ့ၿပီး ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment