Wednesday 20 August 2014

အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းအား ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈမ်ားေနျခင္း၊ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ား ဖြဲ႕စည္းခြင့္မရွိျခင္းႏွင့္ အခမဲ့မသင္မေနရ အလယ္တန္းပညာေရး မရွိျခင္းတို႔ အပါအ၀င္ အခ်က္မ်ားစြာျဖင့္ NNER ကန္႔ကြက္

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳထားၿပီးျဖစ္သည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းအား ဗဟိုဦးစီး ခ်ဳပ္ကိုင္မႈ မ်ားေနျခင္း၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား ဖြဲ႕စည္းခြင့္မရွိျခင္းႏွင့္ အခမဲ့မသင္မေနရ အလယ္တန္း ပညာေရးစနစ္ မရွိျခင္းတို႔ အပါအ၀င္ အခ်က္မ်ားစြာျဖင့္ NNER (National Network for Educational Reform) က ကန္႔ကြက္လိုက္သည္။
ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာကြန္ရက္ (NNER) သည္ ဆရာအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ဥပေဒပညာရွင္မ်ား၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမွ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ၾသဂုတ္ ၁၉ ရက္က ၄၄ လမ္းရွိ Media Library တြင္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲျပဳလုပ္၍ ထုတ္ျပန္ခ်က္တစ္ရပ္ထုတ္ျပန္ကာ ယင္းဥပေဒကို ကန္႔ကြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ယင္းဥပေဒပုဒ္မ အခန္း (၄) တြင္ေဖာ္ျပသည့္ ‘အမ်ိဳးသားပညာေရးေကာ္မရွင္’၊ အခန္း (၅) ပုဒ္မ (၂၇) တြင္ ေဖာ္ျပသည့္ အဆင့္ျမင့္ပညာ ေပါင္းစပ္ညႇိႏိႈင္းေရးေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းရန္မလိုအပ္ဟု NNER က ယူဆၿပီး စစ္တကၠသိုလ္၊ ဘာသာေရးသင္ၾကားေသာ တကၠသိုလ္မ်ားမွအပ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ားသည္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ေစရမည္ဟု ယူဆသည္။

လူတိုင္းအက်ဳံး၀င္ေသာ ပညာေရးစနစ္ဟု ဥပေဒတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္အတြက္ မသန္စြမ္းကေလးမ်ား အပါ အ၀င္ ကေလးမ်ားအားလံုးအတြက္ လူတိုင္းအက်ံဳး၀င္ေသာ ပညာေရးခံစားခြင့္ကို တိတိ လင္း လင္း ေဖာ္ျပေစ လိုၿပီး ဥပေဒပါ အခ်က္အလက္မ်ားသည္ လူတိုင္းအက်ဳံး၀င္ ပညာေရးႏွင့္ ဆန္႔က်င္လ်က္ ရွိသည္ဟု NNER က ေ၀ဖန္ထားၿပီး တိုင္းရင္းသားကေလးမ်ား၏ ပညာေရးအတြက္လည္း မိခင္ဘာသာ စကား (တိုင္းရင္းသားဘာသာစကား) ကို အေျချပဳေသာ ဘာသာစကားသံုးမ်ဳိးစနစ္ (မိခင္၊ ျမန္မာ၊ အဂၤလိပ္) ကို အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒတြင္ ထည့္သြင္းရန္ လိုလားသည္။

ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား၏ လြတ္လပ္စြာစု႐ံုးခြင့္၊ ဖြဲ႕စည္းခြင့္၊ ေျပာဆိုခြင့္မ်ားကို ဒီမိုကေရစီပညာေရးအရ အာမခံေပးေစလိုၿပီး ယင္းဥပေဒပုဒ္မ (၄) အပိုဒ္ခြဲ (ဍ) “ပညာေရး၀န္ထမ္းမ်ား၏ ကိုယ္က်င့္တရား၊ ကိုယ္ပိုင္ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္မႈႏွင့္ တာ၀န္ယူမႈတို႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမႈတို႔အေပၚ အေျခခံၿပီး ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်သည့္စနစ္ကို က်င့္သံုးေရး” ဆိုသည့္အခ်က္သည္ ဆရာဆရာမမ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိပါးသျဖင့္ ျပင္းထန္စြာ ကန္႔ကြက္ သည္ဟု ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။

“ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေလာက္ကုိ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈ ဒါလုပ္၊ ဟုိဟာလုပ္ လာေျပာၿပီးလုပ္သြားတဲ့ ပညာေရး၊ အစ အဆုံး ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္ၿပီးေတာ့မွ လုပ္လာတဲ့ ပညာေရးဟာ ဒီကေန႔ကမၻာမွာ အဖတ္ဆယ္မရတဲ့ ပညာေရးကုိ ရပါတယ္။ အဲဒါ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု NNER အဖြဲ႕၀င္ မေဟာင္းစုိင္းက ေျပာၾကားသည္။

ထို႔ျပင္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈႏွင့္ ႀကီးၾကပ္မႈတို႔ကို ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာန တို႔က ေဆာင္ရြက္ရမည္ ဆိုသည္ကိုလည္း လက္မခံဘဲ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း အနိမ့္ဆံုးစံ၊ စာေမးပြဲစနစ္၊ အခမဲ့မသင္မေနရ အလယ္တန္းပညာေရးစနစ္၊ ပညာေရးအသံုးစရိတ္ စသည့္အခ်က္မ်ားကိုလည္း NNER က ေ၀ဖန္ထားသည္။

“ကြၽန္မတုိ႔ NNER အေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကုိသြားတုန္းက ပညာေရးအသုံးစရိတ္ကုိ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဘတ္ဂ်က္ ကေန ၁၂ ရာခုိင္ႏႈန္း အသုံးျပဳဖုိ႔ လႊတ္ေတာ္ကုိ တုိက္တြန္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီအမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒ မွာ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ဘတ္ဂ်က္က ဘယ္ေလာက္သုံးမယ္ဆုိတဲ့ အာမခံခ်က္၊ ကြၽန္မတုိ႔လုိခ်င္တဲ့ အာမခံခ်က္ ပါမလာပါဘူး။ လုံး၀မပါလာဘူး။ ကြၽန္မတုိ႔ NNER အေနနဲ႔ ဘ႑ာေရးအတြက္ အာမခံခ်က္မပါျခင္းကုိ လုံး၀ကန္႔ကြက္ပါတယ္” ဟု NNER အဖြဲ႕၀င္ ေဒါက္တာညိဳညိဳသင္းက ေျပာၾကားသည္။

အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကုိ ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဒသမပုံမွန္ အစည္းအေ၀းတြင္ အတည္ျပဳခဲ့ၿပီး ယင္းဥပေဒႏွင့္ပတ္သက္၍ ေက်ာင္းသားမ်ားကလည္း ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment