Friday 26 December 2014

ျပည္တြင္းထုတ္ ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္မ်ား ကယ္ဆယ္ေရး၊ သုေတသနႏွင့္ လံုၿခံဳေရးအတြက္ အသံုးျပဳမည္

Photo: ျပည္တြင္းထုတ္ ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္မ်ား ကယ္ဆယ္ေရး၊ သုေတသနႏွင့္ လံုၿခံဳေရးအတြက္ အသံုးျပဳမည္
Friday, December 26, 2014

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ကိုယ္ပိုင္ဒီဇိုင္း ဆြဲ၍ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္ (MACEU 05) မ်ားကို သုေတသနလုပ္ငန္း၊ ေဘးအႏၲရာယ္ကယ္ဆယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္လံုၿခံဳ ေရးအတြက္ ေစာင့္ၾကည့္ေရးလုပ္ ငန္းမ်ား၌ အသံုးျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံေလေၾကာင္းႏွင့္ အာကာသပညာတကၠသိုလ္၊ ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္ သုေတသန ဌာနမွ သတင္းရရွိသည္။

‘‘ေလယာဥ္ေပၚမွာ တပ္ဆင္ တဲ့ ကိရိယာေပၚမူတည္ၿပီး ေနရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အသံုးျပဳ ႏိုင္ပါတယ္။ သုေတသနလုပ္ငန္း ေတြအျပင္ သဘာ၀ေဘးအတြက္ ကယ္ဆယ္ေရးနဲ႔ ရွာေဖြေရးလုပ္ ငန္းေတြမွာ သံုးႏိုင္သလို လံုၿခံဳ ေရးနဲ႔ ကာကြယ္ေရးအတြက္ ေစာင့္ၾကည့္ေထာက္လွမ္းတဲ့ ေနရာေတြ မွာလည္း အသံုးျပဳႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါ တယ္’’ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံေလေၾကာင္း ႏွင့္ အာကာသပညာတကၠသိုလ္၊ ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္သုေတသန ဌာန ဌာနမွဴး ေဒါက္တာသဲေမာင္ေမာင္က 7Day Daily သတင္းစာ အား ေျပာသည္။

ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္စီမံ ခ်က္ကို သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာ၀န္ႀကီး ဌာန၏ လမ္းၫႊန္မႈႏွင့္ ၂၀၀၉ တြင္ စတင္၍ သုေတသနမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး လက္ရွိတြင္ကိုယ္ပိုင္ဒီဇိုင္းမ်ားေရးဆြဲၿပီး ေမာင္းသူမဲ့စနစ္ ထည့္သြင္းထားေသာ ေလယာဥ္ ခုနစ္စီး တည္ေဆာက္ ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။အဆိုပါ ေမာင္းသူမဲ့ေလ ယာဥ္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္စမ္းသပ္မႈ မ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး လက္ေတြ႕စမ္း သပ္မႈအေနျဖင့္ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ၀န္ႀကီးဌာနက ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပထမဆံုးတည္ေဆာက္မည့္ 500 KV ဓာတ္အားလိုင္းေျပးဆြဲႏိုင္ ရန္ လမ္းအူေၾကာင္းကို စစ္တမ္း ေကာက္ၿပီး တိုင္းတာေရးအတြက္ မိုင္ ၁၂၀ ရွည္ေသာ လမ္းေၾကာင္းကို ေကာင္းကင္ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္း မ်ားရယူၿပီး တိုင္းတာမႈမ်ား ျပဳ လုပ္ႏိုင္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။

‘‘ေလယာဥ္က ေလထဲေရာက္သြားရင္ အလိုအေလ်ာက္ေမာင္း တဲ့စနစ္ကို ဖြင့္လိုက္တယ္။ ၿပီး ေတာ့ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစခန္းကေန ပဲခူး႐ိုးမတစ္ေလွ်ာက္ ေကာင္းကင္ ဓာတ္ပံုေတြကို တိုင္းတာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါေတြကို ကိုရီးယားပညာရွင္ အဖြဲ႕နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး 3D ေျမပံုေတြ ျပန္ၿပီး ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္’’ဟု ေဒါက္တာ သဲေမာင္ေမာင္က ရွင္းျပသည္။

ေလယာဥ္အရြယ္အစားမွာ ဦးပိုင္းမွ အၿမီးဖ်ားအထိ အလ်ား မွာ ၂ဒသမ၁ မီတာ၊ အေတာင္မွာ ၂ဒသမ၇ မီတာရွိမည္ ျဖစ္သည္။ အင္ဂ်င္ပါ 4HP ရွိမည္ျဖစ္ကာ အျမင့္ေပ ၁၂၀၀ တြင္ အကြာအ ေ၀း ၅၀ ကီလိုမီတာထိ ပ်ံသန္းႏိုင္ၿပီး မိုင္ ၁၂၀ ခရီးကို ဆယ္ႀကိမ္နား ၍ ပ်ံသန္း တိုင္းတာႏိုင္ ခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္ကို ေပါ့ပါးခိုင္မာသည့္ သစ္သားတစ္ မ်ဳိးျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားၿပီး အ ေလးခ်ိန္ ၂ကီလိုဂရမ္ (၄ ေပါင္)သယ္ေဆာင္သြားႏိုင္ကာ ပ်ံသန္း ခ်ိန္ တစ္နာရီအထိ ေလထဲတြင္ ပ်ံ သန္းႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

MACEU 05 ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ျဖင့္ သစ္ေတာႏွင့္ လယ္ ေျမစိုက္ဧကမ်ား တိုင္းတာျခင္း၊ ေျမမ်က္ႏွာသြင္ျပင္ႏွင့္ ေျမကြက္ သစ္ေဖာ္ထုတ္ေရးအတြက္ တိုင္း တာျခင္း၊ လံုၿခံဳေရးအတြက္ ေစာင့္ၾကည့္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ျပဳလုပ္ ျခင္း၊ သဘာ၀ေဘးႀကံဳေတြ႕ရေသာ ေဒသမ်ားတြင္ ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္း မ်ား ေဆာင္ရြက္ျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိ သည္။

ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္မ်ား ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈမ်ား ထပ္မံ ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္သကဲ့သို႔ ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ကူးေရးႏွင့္ သတင္းေထာက္လွမ္းေရးတို႔တြင္ အသံုးျပဳႏိုင္မည့္ ဒီဇိုင္းပံုစံမ်ားကိုလည္း စမ္းသပ္ လ်က္ရွိေၾကာင္း ေဒါက္တာသဲ ေမာင္ေမာင္က ေျပာသည္။

7Day DAILY
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ကိုယ္ပိုင္ဒီဇိုင္း ဆြဲ၍ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္ (MACEU 05) မ်ားကို သုေတသနလုပ္ငန္း၊ ေဘးအႏၲရာယ္ကယ္ဆယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေရးအတြက္ ေစာင့္ၾကည့္ေရးလုပ္ ငန္းမ်ား၌ အသံုးျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံေလ ေၾကာင္းႏွင့္ အာကာသပညာတကၠသိုလ္၊ ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္ သုေတသန ဌာနမွ သတင္းရရွိသည္။

‘‘ေလယာဥ္ေပၚမွာ တပ္ဆင္ တဲ့ ကိရိယာေပၚမူတည္ၿပီး ေနရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အသံုးျပဳ ႏိုင္ပါတယ္။ သုေတသနလုပ္ငန္း ေတြအျပင္ သဘာ၀ေဘးအတြက္ ကယ္ဆယ္ေရးနဲ႔ ရွာေဖြေရးလုပ္ ငန္းေတြမွာ သံုးႏိုင္သလို လံုၿခံဳ ေရးနဲ႔ ကာကြယ္ေရးအတြက္ ေစာင့္ၾကည့္ေထာက္လွမ္းတဲ့ ေနရာေတြ မွာလည္း အသံုးျပဳႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါ တယ္’’ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံေလေၾကာင္း ႏွင့္ အာကာသပညာတကၠသိုလ္၊ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ သုေတသန ဌာန ဌာနမွဴး ေဒါက္တာသဲေမာင္ေမာင္က 7Day Daily သတင္းစာ အား ေျပာသည္။

ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္စီမံ ခ်က္ကို သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာ၀န္ႀကီး ဌာန၏ လမ္းၫႊန္မႈႏွင့္ ၂၀၀၉ တြင္ စတင္၍ သုေတသနမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး လက္ရွိတြင္ကိုယ္ပိုင္ဒီဇိုင္းမ်ားေရးဆြဲၿပီး ေမာင္းသူမဲ့စနစ္ ထည့္သြင္း ထားေသာ ေလယာဥ္ ခုနစ္စီး တည္ေဆာက္ ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။အဆိုပါ ေမာင္းသူမဲ့ေလ ယာဥ္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္စမ္းသပ္မႈ မ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး လက္ေတြ႕စမ္း သပ္မႈအေနျဖင့္ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ၀န္ႀကီး ဌာနက ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပထမဆံုးတည္ေဆာက္မည့္ 500 KV ဓာတ္အားလိုင္းေျပးဆြဲႏိုင္ရန္ လမ္းအူေၾကာင္းကို စစ္တမ္း ေကာက္ၿပီး တိုင္းတာေရးအတြက္ မိုင္ ၁၂၀ ရွည္ေသာ လမ္းေၾကာင္းကို ေကာင္းကင္ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္း မ်ားရယူၿပီး တိုင္းတာမႈမ်ား ျပဳ လုပ္ႏိုင္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။

‘‘ေလယာဥ္က ေလထဲေရာက္သြားရင္ အလိုအေလ်ာက္ေမာင္း တဲ့စနစ္ကို ဖြင့္လိုက္တယ္။ ၿပီး ေတာ့ ထိန္းခ်ဳပ္ေရး စခန္းကေန ပဲခူး႐ိုးမတစ္ေလွ်ာက္ ေကာင္းကင္ ဓာတ္ပံုေတြကို တိုင္းတာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါေတြကို ကိုရီးယားပညာရွင္ အဖြဲ႕နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး 3D ေျမပံုေတြ ျပန္ၿပီး ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္’’ဟု ေဒါက္တာ သဲေမာင္ေမာင္က ရွင္းျပသည္။

ေလယာဥ္အရြယ္အစားမွာ ဦးပိုင္းမွ အၿမီးဖ်ားအထိ အလ်ား မွာ ၂ဒသမ၁ မီတာ၊ အေတာင္မွာ ၂ဒသမ၇ မီတာရွိမည္ ျဖစ္သည္။ အင္ဂ်င္ပါ 4HP ရွိမည္ျဖစ္ကာ အျမင့္ေပ ၁၂၀၀ တြင္ အကြာအ ေ၀း ၅၀ ကီလို မီတာထိ ပ်ံသန္းႏိုင္ၿပီး မိုင္ ၁၂၀ ခရီးကို ဆယ္ႀကိမ္နား၍ ပ်ံသန္းတိုင္းတာႏိုင္ ခဲ့ေၾကာင္းသတင္းရရွိသည္။

ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္ကို ေပါ့ပါးခိုင္မာသည့္ သစ္သားတစ္မ်ဳိးျဖင့္တည္ေဆာက္ထားၿပီး အေလးခ်ိန္ ၂ကီလို ဂရမ္ (၄ ေပါင္)သယ္ေဆာင္သြားႏိုင္ကာ ပ်ံသန္းခ်ိန္ တစ္နာရီအထိ ေလထဲတြင္ ပ်ံ သန္းႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

MACEU 05 ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ျဖင့္ သစ္ေတာႏွင့္ လယ္ ေျမစိုက္ဧကမ်ား တိုင္းတာျခင္း၊ ေျမမ်က္ႏွာ သြင္ျပင္ ႏွင့္ ေျမကြက္ သစ္ေဖာ္ထုတ္ေရးအတြက္ တိုင္းတာျခင္း၊ လံုၿခံဳေရးအတြက္ ေစာင့္ၾကည့္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း၊ သဘာ၀ေဘးႀကံဳေတြ႕ရေသာ ေဒသမ်ားတြင္ ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ ရြက္ျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိ သည္။

ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္မ်ား ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈမ်ား ထပ္မံ ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္သကဲ့သို႔ ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ကူးေရး ႏွင့္ သတင္းေထာက္လွမ္းေရးတို႔တြင္ အသံုးျပဳႏိုင္မည့္ ဒီဇိုင္းပံုစံမ်ားကိုလည္း စမ္းသပ္ လ်က္ရွိေၾကာင္း ေဒါက္တာသဲ ေမာင္ေမာင္က ေျပာသည္။

7Day DAILY 

No comments:

Post a Comment