Saturday 6 December 2014

အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ၂၀၁၅ အလြန္ လႊတ္ေတာ္ အသစ္မွ ျပင္ရန္ အႀကံျပဳ

Photo: အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ၂၀၁၅ အလြန္ လႊတ္ေတာ္ အသစ္မွ ျပင္ရန္ အႀကံျပဳ
Saturday, December 6, 2014

၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ နီးေနျခင္းေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို ၂၀၁၅ အလြန္ေပၚေပါက္လာမည့္ လႊတ္ေတာ္ သစ္တြင္ ျပင္ဆင္ျခင္းျဖင့္ ပို၍ေကာင္းမြန္ေသာဥပေဒ ရရွိလာမည္ျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပထမဆုံး ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ရာထူးကို စတင္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူႏွင့္ အဏုျမဴစြမ္းအင္ဦးစီးဌာန တည္ေထာင္ သူ ေဒါက္တာတင္လႈိင္က စာတမ္းတင္သြင္း ေျပာၾကား လိုက္သည္။

“မလိုအပ္တာေတြမ်ားေနတဲ့ ဒီဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳၿပီးျဖစ္တယ္။ ဒီအခိ်န္မွာ ျပင္ဆင္ခ်က္ မ်ားမ်ားလုပ္ဖို႔ မလြယ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္၊ ပုဒ္မေတြကိုသာ ပယ္ဖ်က္ဖို႔နဲ႔ ျဖည့္စြက္ဖို႔ ေတာင္းဆိုသင့္တယ္။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးလည္း နီးကပ္ေန ၿပီျဖစ္လို႔ လႊတ္ေတာ္အသစ္က ျပင္ဆင္ ရင္ ပိုၿပီးေကာင္းမြန္တဲ့ ဥပေဒကို ရရွိႏိုင္မယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။

အဆိုပါေျပာၾကားျခင္းမွာ ဒီဇင္ဘာ ၅ ရက္က နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)တြင္ ဒီမိုကေရစီပညာေရး လႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီမွ က်င္းပျပဳလုပ္ေသာ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒဆိုင္ရာ စာတမ္းဖတ္ပြဲတြင္ အထက္ပါအတိုင္း ထည့္သြင္း တင္သြင္းခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္။

အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို မူၾကမ္းအဆင့္ဆင့္မွာပင္ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားစြာရွိခဲ့သည့္အျပင္ ေက်ာင္းသားထု ၏ ဆႏၵထုတ္ ေဖာ္ကန္႔ကြက္မႈ မ်ားလည္းရွိခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ထိုဥပေဒ အတည္ျပဳၿပီးေနာက္တြင္လည္း ေက်ာင္းသားထုမ်ား၏ ကန္႔ကြက္ဆႏၵ ထုတ္ေဖာ္မႈမ်ားက တကၠသိုလ္ မ်ားတြင္ လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိခဲ့သည္။

ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ပညာေရးအႀကံေပးပညာရွင္ ဦးသိန္းက “အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒက ဘယ္လို ပုဒ္မကို ျပင္ခ်င္လဲ၊ ဘယ္လုိပုဒ္မကို ျဖဳတ္ခ်င္လဲဆိုတာကုိ စနစ္တက်နဲ႔ ျပဳစုထားဖို႔ လို အပ္တယ္။ ၂၀၁၅ မွာ ဒီထက္ ပိုၿပီး ဦးစားေပးရမယ့္ဟာေတြလည္း ရွိေနပါတယ္”ဟု ထိုပြဲတြင္ ေဆြးေႏြး ေျပာၾကားသည္။

၎၏ စာတမ္းတြင္ စကားရပ္ အဓိပၸာယ္ မလိုအပ္မႈမ်ားေနျခင္း၊ မလိုအပ္သည့္ စကားလံုး ၃၂ လံုး ကိုပါ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ ထားျခင္း မ်ားျဖင့္ ေဖာင္းပြေနေၾကာင္း၊ အဆိုပါဥပေဒတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ဆိုသည္မွာ၊ မိဘ၊ဆရာ အသင္းဆိုသည္မွာ စသျဖင့္ ေဖာင္းပြေနသည္ဟု ဆိုသည္။ ယင္းဥပေဒတြင္ လူမ်ိဳး၊ က်ားမကိုးကြယ္ သည့္ ဘာသာ၊ မ်ဳိးႏြယ္အဆင့္အတန္းတို႔ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ခြဲျခားဆက္ဆံျခင္း မရွိေစရစသည့္ အခ်က္မ်ား မပါရွိ သျဖင့္ ထည့္သြင္းသင့္သည္ဟု အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒ၏ အားနည္းခ်က္ကို ေထာက္ျပထားသည္။

ထို႔အျပင္ အမ်ိဳးသားပညာေရးေကာ္မရွင္ ဖြဲ႔စည္းျခင္းတြင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ပုဂ္ၢိဳလတစ္ဦးဦးက ဥကၠ႒ အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ၿပီးဆိုေသာ စကားရပ္ကိုလည္း ျပင္ဆင္ရန္လိုသည္ဟု ေဒါက္တာတင္လႈိင္က ဆုိသည္။

အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒတြင္ သမဂၢဖြဲ႔စည္းခြင့္ ထည့္သြင္းရန္လိုအပ္ျခင္း၊ ပုဒ္မ (၃) ပုဒ္မခြဲ(ဍ) ပညာေရး ၀န္ထမ္းအားလံုး ကိုယ္က်င့္ တရားေကာင္းမြန္ကာ ဗဟုိခ်ဳပ္ကိုင္မႈေလွ်ာ့ခ်သည့္ စနစ္ကို က်င့္သံုးေရး၊ ယင္း ပုဒ္မမ်ားကို ပယ္ဖ်က္သင့္ျခင္းႏွင့္ ေက်ာင္းသံုး စာအုပ္ျပဳစုေရး ဆိုင္ရာပုဒ္မမ်ား မပါ၀င္ျခင္း အစရွိသည္တို႔ အားနည္းခ်က္မ်ားရွိေနသည္ဟု ၎က ေထာက္ျပသြားမည္။

အဆိုပါစာတမ္းဖတ္ပြဲတြင္ ပညာေရး ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ပညာရွင္မ်ား၊ ပါေမာကၡေဟာင္းမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားတို႔က စာတမ္း ၁၅ေစာင္ ဖတ္ၾကားတင္သြင္းခဲ့သည္။

Mizzima - News in Burmese 

အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကို ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပ ေနၾကစဥ္။ ဓာတ္ပံု - ဟိန္းထက္

အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကို ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပ ေနၾကစဥ္။ ဓာတ္ပံု - ဟိန္းထက္။

၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ နီးေနျခင္းေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို ၂၀၁၅ အလြန္ေပၚေပါက္လာမည့္ လႊတ္ေတာ္ သစ္တြင္ ျပင္ဆင္ျခင္းျဖင့္ ပို၍ေကာင္းမြန္ေသာဥပေဒ ရရွိလာမည္ျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပထမဆုံး ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ရာထူးကို စတင္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူႏွင့္ အဏုျမဴစြမ္းအင္ဦးစီးဌာန တည္ ေထာင္ သူ ေဒါက္တာတင္လႈိင္က စာတမ္းတင္သြင္း ေျပာၾကား လိုက္သည္။

“မလိုအပ္တာေတြမ်ားေနတဲ့ ဒီဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳၿပီးျဖစ္တယ္။ ဒီအခိ်န္မွာ ျပင္ဆင္ခ်က္ မ်ားမ်ားလုပ္ဖို႔ မလြယ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္၊ ပုဒ္မေတြကိုသာ ပယ္ဖ်က္ဖို႔နဲ႔ ျဖည့္စြက္ဖို႔ ေတာင္းဆိုသင့္တယ္။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးလည္း နီးကပ္ေန ၿပီျဖစ္လို႔ လႊတ္ေတာ္အသစ္က ျပင္ဆင္ ရင္ ပိုၿပီးေကာင္းမြန္တဲ့ ဥပေဒကို ရရွိႏိုင္မယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။

အဆိုပါေျပာၾကားျခင္းမွာ ဒီဇင္ဘာ ၅ ရက္က နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)တြင္ ဒီမိုကေရစီပညာေရး လႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီမွ က်င္းပျပဳလုပ္ေသာ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒဆိုင္ရာ စာတမ္းဖတ္ပြဲတြင္ အထက္ပါအတိုင္း ထည့္သြင္း တင္သြင္းခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္။

အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို မူၾကမ္းအဆင့္ဆင့္မွာပင္ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားစြာရွိခဲ့သည့္အျပင္ ေက်ာင္းသားထု ၏ ဆႏၵထုတ္ ေဖာ္ကန္႔ကြက္မႈ မ်ားလည္းရွိခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ထိုဥပေဒ အတည္ျပဳၿပီးေနာက္တြင္လည္း ေက်ာင္းသားထုမ်ား၏ ကန္႔ကြက္ဆႏၵ ထုတ္ေဖာ္မႈမ်ားက တကၠသိုလ္ မ်ားတြင္ လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိခဲ့သည္။

ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ပညာေရးအႀကံေပးပညာရွင္ ဦးသိန္းက “အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒက ဘယ္လို ပုဒ္မကို ျပင္ခ်င္လဲ၊ ဘယ္လုိပုဒ္မကို ျဖဳတ္ခ်င္လဲဆိုတာကုိ စနစ္တက်နဲ႔ ျပဳစုထားဖို႔ လို အပ္တယ္။ ၂၀၁၅ မွာ ဒီထက္ ပိုၿပီး ဦးစားေပးရမယ့္ဟာေတြလည္း ရွိေနပါတယ္”ဟု ထိုပြဲတြင္ ေဆြးေႏြး ေျပာၾကားသည္။

၎၏ စာတမ္းတြင္ စကားရပ္ အဓိပၸာယ္ မလိုအပ္မႈမ်ားေနျခင္း၊ မလိုအပ္သည့္ စကားလံုး ၃၂ လံုး ကိုပါ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ ထားျခင္း မ်ားျဖင့္ ေဖာင္းပြေနေၾကာင္း၊ အဆိုပါဥပေဒတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ဆိုသည္မွာ၊ မိဘ၊ဆရာ အသင္းဆိုသည္မွာ စသျဖင့္ ေဖာင္းပြေနသည္ဟု ဆိုသည္။ ယင္းဥပေဒတြင္ လူမ်ိဳး၊ က်ားမကိုးကြယ္ သည့္ ဘာသာ၊ မ်ဳိးႏြယ္အဆင့္အတန္းတို႔ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ခြဲျခားဆက္ဆံျခင္း မရွိေစရစသည့္ အခ်က္မ်ား မပါရွိ သျဖင့္ ထည့္သြင္းသင့္သည္ဟု အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒ၏ အားနည္းခ်က္ကို ေထာက္ျပထားသည္။

ထို႔အျပင္ အမ်ိဳးသားပညာေရးေကာ္မရွင္ ဖြဲ႔စည္းျခင္းတြင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ပုဂ္ၢိဳလတစ္ဦးဦးက ဥကၠ႒ အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ၿပီးဆိုေသာ စကားရပ္ကိုလည္း ျပင္ဆင္ရန္လိုသည္ဟု ေဒါက္တာတင္လႈိင္က ဆုိသည္။

အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒတြင္ သမဂၢဖြဲ႔စည္းခြင့္ ထည့္သြင္းရန္လိုအပ္ျခင္း၊ ပုဒ္မ (၃) ပုဒ္မခြဲ(ဍ) ပညာေရး ၀န္ထမ္းအားလံုး ကိုယ္က်င့္ တရားေကာင္းမြန္ကာ ဗဟုိခ်ဳပ္ကိုင္မႈေလွ်ာ့ခ်သည့္ စနစ္ကို က်င့္သံုးေရး၊ ယင္း ပုဒ္မမ်ားကို ပယ္ဖ်က္သင့္ျခင္းႏွင့္ ေက်ာင္းသံုး စာအုပ္ျပဳစုေရး ဆိုင္ရာပုဒ္မမ်ား မပါ၀င္ျခင္း အစရွိသည္တို႔ အားနည္းခ်က္မ်ားရွိေနသည္ဟု ၎က ေထာက္ျပသြားမည္။

အဆိုပါစာတမ္းဖတ္ပြဲတြင္ ပညာေရး ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ပညာရွင္မ်ား၊ ပါေမာကၡေဟာင္းမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားတို႔က စာတမ္း ၁၅ေစာင္ ဖတ္ၾကားတင္သြင္းခဲ့သည္။

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment