Tuesday, 25 March 2014

ေပ်ာက္ဆံုးေလယာဥ္ ကိစၥ တ႐ုတ္ ပါဝါ အကန္႔အသတ္ကို ေဖာ္ျပ

မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ သီတင္း ၂ ပတ္ေက်ာ္ၾကာ ေပ်ာက္ဆံုးေနသည့္ MH370 ဘိုးအင္းေလ ယာဥ္ေပၚ တြင္ တရုတ္ႏိုင္ငံသား ၁၀၀ ေက်ာ္ ပါသြားၿပီးေနာက္ ရွာေဖြေရးအတြက္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက တခ်ိန္ လံုး တြန္းအားေပးခဲ့သည္။ ျဖန္႔က်က္ထားေသာ ၿဂိဳဟ္တု ၂၁ လံုး၊ စစ္သေဘၤာ အုပ္စုတစုတို႔ျဖင့္ အင္တိုက္အားတိုက္ ရွာေဖြခဲ့သည္။

မေလးရွားႏိုင္ငံသို႔ စံုစမ္းေရးမွဴးမ်ား ေစလႊတ္သည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသား ခရီးသည္မ်ား၏ ေနာက္ခံအေၾကာင္း အမ်ားကို စစ္ေဆးေနသလို အေနာက္ဖက္ေဒသမ်ားမွ ေရဒါ႐ုပ္ပံုမ်ားကို ရွာေဖြစစ္ေဆးေနသည္။ မေလးရွားအစိုးရကိုလည္း ေန႔စဥ္လိုလို ေ၀ဖန္ျပစ္တင္ေနခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ လူ ၂၃၉ ဦးပါသြားၿပီး ၃ ပံု ၂ ပံုမ်ာ တရုတ္ႏိုင္ငံသားမ်ား ျဖစ္သည္။

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ အေမရိကန္ႏွင့္ ပစိဖိတ္ အေနာက္ပိုင္းမွ အေမရိကန္၏ ဗ်ဴဟာေျမာက္ လႊမ္းမိုးမႈအတြက္ ၿပိဳင္ဖက္တဦးအျဖစ္ အလွ်င္အျမန္ တိုးတက္လာခဲ့ေသာ္လည္း မေလးရွားႏိုင္ငံႏွင့္ အတူ ေလယာဥ္ ရွာေဖြျခင္းႏွင့္ မတ္လ ၈ ရက္ေန႔ အေစာပိုင္းတြင္ MH370 ေလယာဥ္ဘာေတြ ျဖစ္ခဲ့သည္ကို စံုစမ္းေဖာ္ထုတ္သည့္အခါ၌ ေဒသအတြင္းတြင္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ အာဏာ၊ ၾသဇာ၊ နည္းပညာႏွင့္ စစ္အင္အားတို႔ အကန္႔အသတ္ရရွိေနျခင္းကို ထုတ္ျပသလို ျဖစ္ခဲ့ရေၾကာင္း New York Times သတင္းစာႀကီးက ေဝဖန္သည္။

ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားအတြက္ ေသာကေရာက္ေနရသူမ်ားက အေျဖေရေရရာရာေပးရန္ ေတာင္းဆိုေနခဲ့ေသာ္ လည္း ၂ ပတ္ၾကာသည္အထိ တရုတ္အစိုးရက အေျဖမေပးႏိုင္ဘဲ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးတြင္ မေလးရွား၏ ဦးေဆာင္မႈေနာက္သို႔သာ လိုက္ေနရသည္။ မေလးရွားကလည္း အေမရိကန္ FBI ႏွင့္ ပင္တဂြန္ စစ္ဌာနခ်ဳပ္၊ ၾသတေၾတးလ် ေတာ္ဝင္ေလတပ္ စသည္တို႔ကို အကူအညီ ေတာင္းခံခဲ့သည္။

မေလးရွားအစိုးရ၏ အျပည့္အဝ ပူးေပါင္းပါဝင္မႈ မရွိဟု ယူဆၾကၿပီး တရုတ္အပါအဝင္ တျခားႏိုင္ငံမ်ားက ေရာက္ရွိေနၾကေသာ ကူညီမည့္အရာရွိမ်ား စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ျဖစ္ခဲ့ၾကေၾကာင့္ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာသူ မ်ားက ေဝဖန္သည္။ ဤသည္မွာလည္း တရုတ္အစိုးရပိုင္ မီဒီယာမ်ားက မေလးရွားကို မၾကာခန ျပစ္တင္ ေဝဖန္ေနျခင္းကို ေယာင္ျပန္ဟပ္ျခင္းဟု ဆိုသည္။ မိမိ ပိုင္နက္မွ ထြက္လာသည့္အခ်ိန္တြင္ တရုတ္ႏိုင္ငံသည္ သူႏွင့္ ပံုမွန္ဆက္ဆံေရး ရွိေနသည့္ မေလးရွား အပါအဝင္ ႏိုင္ငံငယ္မ်ားအေပၚ အသာစီးယူႏိုင္သည့္ အေနအထား မရွိေတာ့ဟု New York Times သတင္းစာႀကီးက ေထာက္ျပသည္။

မေလးရွားႏိုင္ငံႏွင့္ တရုတ္ႏိုင္ငံၾကားတြင္ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ စီးပြားေရး ဆက္ဆံမႈ အားေကာင္းခဲ့ၿပီး တရုတ္ ဒု သမၼတ ရွီ က်င့္ဖ်င္ (Xi Jinping) ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလအတြင္းက မေလးရွားႏိုင္ငံသို႔ အလည္အပတ္ ေရာက္ရွိၿပီး စီးပြားေရးႏွင့္ စစ္ေရးအရ အနီးကပ္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ ကတိျပဳခဲ့သည္။ အကဲဆတ္သည့္ ကိစၥတခ်ိဳ႕တြင္ တရုတ္ႏိုင္ငံက မေလးရွားကို ဖိအားေပးခဲ့ျခင္းမ်ိဳးလည္း ရွိသည္။ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္တြင္ တရုတ္ႏိုင္ငံမွ ထြက္ေျပးခဲ့ေသာ ဝီဂါ (Uighur) မြတ္စလင္ ၆ ဦးအား မေလးရွားႏိုင္ငံက ျပန္ပို႔ခဲ့ျခင္းကို တရုတ္ႏိုင္ငံက ႀကိဳဆိုခဲ့သည္။

မေလးရွားႏိုင္ငံကို ဖိအားေပးျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ “တကယ္လို႔ သူတို႔ကို တြန္းအားမေပးဘူးဆိုရင္ သူတို႔ လႈပ္ရွားမွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒါက သူတို႔ရဲ႕ စီမံခန္႔ခြဲေရး စြမ္းရည္နဲ႔ အမ်ားႀကီးဆိုင္သလို သူတို႔ ဓေလ့စ႐ိုတ္နဲ႔လည္း ဆိုင္ပါတယ္” ဟု ယူနန္ လူမူေရးသိပၸံ အကယ္ဒမီ (Yunnan Academy of Social Sciences) မွ အေရွ႕ေတာင္ အာရွေရးရာ ပညာရွင္ Zhu Zhenming က သူ႔အျမင္ကို ေျပာသည္။ မလုပ္ခ်င္တာ တခုတည္းေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ၊ မလုပ္ႏိုင္တာလည္း ပါသည္ဟု အဆိုပါ ပညာရွင္က ေဝဖန္ေသးသည္။

တဖက္သားကို အထင္ေသးျခင္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္သည့္ စကားမ်ားကို သံခင္းတမန္ခင္းအရ ေျပာသည့္ တရုတ္ တာဝန္ရွိသူတို႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ားတြင္လည္း ေတြ႔ႏိုင္သည္ဟု နယူးေယာက္တိုင္းမ္ သတင္းစာက ေထာက္ျပသည္။ မေလးရွားႏိုင္ငံဆိုင္ရာ တ႐ုတ္သံအမတ္ႀကီး Huang Huikang က “မေလးရွားအစိုးရမွာ MH370 ျဖစ္ရပ္ကို ကိုင္တြယ္ဖို႔အတြက္ လံုေလာက္တဲ့ စြမ္းေဆာင္ရည္၊ နည္းပညာနဲ႔ အေတြ႔အႀကံဳ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ အေကာင္းဆံုး လုပ္ခဲ့ပါတယ္” ဟု ကြာလာလမ္ပူၿမိဳ႕တြင္ သတင္းေထာက္မ်ားကို ေျပာၾကားခဲ့သည္။

တနည္းေျပာရလွ်င္ ထိုသို႔ ျပစ္တင္ေျပာဆိုျခင္းမ်ားေၾကာင့္ တ႐ုတ္လူမ်ိဳး အမ်ားအျပားက သူတို႔၏ ႏို္င္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈသည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံမ်ားထက္ အဆင့္ျမင့္သည္ဟု ယူဆၾကေၾကာင္း အမ်ားက ယံုၾကည္ထားမႈကို ပိုၿပီး အားေကာင္းေစခဲ့သည္။ ကမာၻ၏အျမင္တြင္ အေရွ႕ေတာင္အာရွသည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအားနည္းခဲ့သည့္ ေဒသျဖစ္၍ တ႐ုတ္ကို ေမာ့ၾကည့္ခဲ့ရကာ ေျပလည္ေအာင္ဆက္ဆံရင္း အတုယူခဲ့ရသည္ ဟူ၍ျဖစ္ေနသည္။

မြတ္စလင္ မေလးလူမ်ိဳးမ်ား လႊမ္းမိုးထားၿပီး တရုတ္လူမ်ိဳး လူနည္းစုလည္း ရွိေနေသာ မေလးရွားႏိုင္ငံႏွင့္ ပတ္သက္၍ တရုတ္အစိုးရႏွင့္ တရုတ္ျပည္သူမ်ား အျမင္တြင္ ျခြင္းခ်က္ မရွိပါ။ ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးသည့္ ကိစၥက ထို မမွ်တသည့္ အျမင္ကို ပိုမို အားေကာင္းေစသည္ဟု ေလ့လာသူတို႔က သံုးသပ္သည္။

စင္ကာပူ အမ်ိဳးသား တကၠသိုလ္၊ East Asian Institute မွ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံေရး ေလ့လာသူ ပညာရွင္ Bo Zhiyue က “မေလးရွား အစိုးရရဲ႕ ပံုရိပ္က တ႐ုတ္အစိုးရနဲ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕အျမင္မွာ က်ဆင္းသြားရတယ္။ မေလးရွား အစိုးရနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ တ႐ုတ္အစိုးရက ပိုၿပီး ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ တုန္႔ျပန္ႏိုင္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။ ထိုအခ်က္က သူတို႔၏ စနစ္သည္ တျခားစနစ္မ်ားထက္ နိမ့္က်မႈ မရွိေၾကာင္း၊ အခ်ိဳ႕ေနရာ မ်ားတြင္ သူတို႔က စြမ္းေဆာင္ရည္ သာလြန္ေၾကာင္း တရုတ္လူမ်ိဳးမ်ားအၾကား အျမင္ ပိုအားေကာင္း သြားေစႏိုင္ သည္ သူက ဆက္ေျပာသည္။

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံကဲ့သို႔ပင္ မေလးရွားႏိုင္ငံသည္လည္း ႏိုင္ငံေရးပါတီ တခုတည္းက ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံတခု ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အေရးပါသည့္ ကြဲျပားျခားနားမႈမ်ား ရွိေနသည္။ မေလးရွားႏိုင္ငံတြင္ အတိုက္အခံ ပါတီမ်ား အင္အားႀကီးႀကီးမားမားျဖင့္ ရွိေနၿပီး တျခားအိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံမ်ားကဲ့သို႔ မဟုတ္ဘဲ စစ္တပ္ကလည္း ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရးတြင္ အဓိကက်သည့္ ေနရာရယူထားျခင္း မရွိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ မေလးရွား စစ္တပ္အႀကီးအကဲမ်ားသည္ တျခားအာရွ ႏိုင္ငံမ်ားမွ စစ္ဖက္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကဲ့သို႔ မဟုတ္ဘဲ အရပ္ဖက္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ထိေတြ႔ပတ္သက္မႈ နည္းပါးၾကသည္။ တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံတြင္မူ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ေခါင္းေဆာင္လည္း ျဖစ္သူ ရွိ က်င့္ဖ်င္က စစ္တပ္ကို စီမံခန္႔ခြဲသည္။
အကယ္၍ မေလးရွားစစ္တပ္က အရပ္ဖက္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ နီးကပ္ေသာ ဆက္ဆံေရး ရွိခဲ့ၿပီး စစ္ဖက္မွ ေရဒါသတင္း အခ်က္အလက္မ်ား ေ၀မွ်သံုးစြဲရန္ သေဘာတူညီခ်က္ အေစာပိုင္းကတည္းက ရွိထားခဲ့လွ်င္ MH370 ေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ေသာ အေစာပိုင္းေန႔မ်ားတြင္ ထိုင္းပင္လယ္ေကြ႔သို႔ သြားေရာက္ရွာေဖြမည့္ အစား အိႏၵိယ သမုဒၵရာ အေနာက္ဖက္ကို ရွာေဖြႏိုင္မည္ျဖစ္သည္ဟု ေလ့လာ သံုးသပ္သူတခ်ိဳ႕က ေျပာၾကသည္။ ေနာက္က်ၿပီးမွ ထုတ္ျပန္ႏိုင္ခဲ့သည့္ ေရဒါ အခ်က္အလက္မ်ားေၾကာင့္ မေလးရွားႏိုင္ငံလည္း အရွက္ကြဲခဲ့ၿပီး တျခားႏိုင္ငံမ်ားလည္း စိတ္ပ်က္ေဒါသ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။

“မေလးရွားႏိုင္ငံက ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ အရမ္းနည္းတယ္။ စစ္တပ္မွာ သူ႔ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရွိတယ္” ဟု Bo Zhiyue က ေျပာသည္။

မတ္လ ၁၈ရက္ေန႔တြင္ မေလးရွားႏိုင္ငံဆိုင္ရာ တ႐ုတ္သံအမတ္ႀကီး Huang Huikang က မေလးရွားႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ ၎ထံတြင္ ရွိေနေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ပိုၿပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ထုတ္ျပန္ေပးဖို႔ လိုအပ္ေနေၾကာင္း ေျပာသည္။ ထိုညတြင္ တ႐ုတ္ အစိုးရပိုင္ ဆင္ဟြာ (Xinhua) သတင္းဌာနက “ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ ႀကီးမားေသာ အားထုတ္မႈမ်ား အလဟႆ ျဖစ္ခဲ့ရၿပီး ေကာလာ ဟလမ်ား အေျမာက္အမ်ား ေပၚထြက္ခဲ့ျခင္းသည့္အျပင္ သတင္း ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနသည့္ မိသားစုမ်ားကို ထပ္ခါတလဲလဲ ထိခိုက္ေစခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေခါက္ရိုးက်ိဳးေနေသာ အမွားမ်ားကို ထပ္မံက်ဴးလြန္ျခင္းကို ခြင့္လႊတ္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ” ဟု ေရးသား ေဖာ္ျပလိုက္သည္။

MH370 ေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးမႈ မေပၚေပါက္မီ တပတ္အလိုက တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အေနာက္ေတာင္ပိုင္း ရထား ဘူတာ႐ံုတခုတြင္ ဓားမ်ားကိုင္ေဆာင္ထားသူ တစု၏ အၾကမ္းဖက္ တိုက္ခိုက္မႈေၾကာင့္ လူ ၂၉ ဦးေသဆံုးၿပီး ၁၅၀ နီးပါး ဒဏ္ရာ ရခဲ့သည့္အတြက္ MH370 ၏ လွ်ိဳ႕၀ွက္ဆန္းက်ယ္မႈကို ေျဖရွင္းႏိုင္ေရးက ႀကီးမားသည့္ ဖိအားတခု ထပ္ျဖစ္လာသည္။ တ႐ုတ္ အာဏာပိုင္မ်ားက အဆိုပါ တိုက္ခိုက္မႈသည္ အၾကမ္းဖက္လႈပ္ရွားမႈ တရပ္ျဖစ္ၿပီး အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားသည္ ဝီဂါ (Uighurs) မြတ္စလင္မ်ားႏွင့္ အုပ္စိုးသူ ဟန္လူမ်ိဳးမ်ားၾကားတြင္ ပဋိပကၡမ်ား ျဖစ္ပြားေနသည့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အေနာက္ပိုင္း Xinjiang ျပည္နယ္မွ ေရာက္လာသူမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အစပိုင္းတြင္ MH370 ေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးျခင္းကို ေနာက္ထပ္ အၾကမ္းဖက္ တိုက္ခိုက္မႈတခု ျဖစ္သည္ဟု ထင္ျမင္ထားခဲ့ၾကသည္။ အေမရိကန္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက အၾကမ္းဖက္သမားမ်ား ပါ၀င္မႈ မရွိႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာခဲ့ၾကေသာ္လည္း Uighurs လူမ်ိဳးမ်ား က က်ဴးလြန္ျခင္းျဖစ္မည္ဟု ယူဆခဲ့ၾကသည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈ အရလည္း Uighurs လူမ်ိဳး တဦးအပါအ၀င္ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ လိုက္ပါလာေသာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသားမ်ားသည္ စစ္ေသြးၾကြမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္မႈ မရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိခဲ့ရသည္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဘူတာ႐ံုမွ အၾကမ္းဖက္လူသတ္မႈႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသား အမ်ားအျပား လိုက္ပါလာေသာ ေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးျခင္းသည္ တ႐ုတ္အာဏာပိုင္မ်ား ထိန္းခ်ဳပ္မႈထက္ ပိုမိုေနသည့္ တမ်ိဳးသားလံုးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ထိခိုက္မႈတခုျဖစ္သည္ဟု စင္ကာပူ အမ်ိဳးသားတကၠသိုလ္မွ Bo Zhiyue က ေျပာသည္။

“အဲဒါက နည္နည္း ထိရွလြယ္တဲ့ကိစၥပါ။ နည္းနည္း စိတ္ကသိကေအာင့္ ျဖစ္မယ့္ပံုလည္း ရွိပါတယ္။ သူတို႔ေတြ အေလးအနက္ လုပ္ေနပါတယ္။ ျပႆနာကို ကိုေျဖရွင္းႏိုင္မယ့္ အေျခတခုကို အင္တိုက္အားတိုက္ ရွာေနပါတယ္ဆိုတဲ့ အသြင္မ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ပိုၿပီး အားစိုက္ဖို႔ လိုေနပါတယ္” လည္း သူကေျပာသည္။

တ႐ုတ္အစိုးရ၏ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရး အရာရွိမ်ားက ျပည္တြင္းသတင္းဌာနမ်ားကို ေလယာဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ လြတ္လပ္စြာ သ႐ုပ္ခြဲျခင္း၊ မွတ္ခ်က္ေပးျခင္းမ်ား မျပဳလုပ္ရန္ႏွင့္ အစိုးရက ထုတ္ျပန္ေပးသည့္ အခ်က္အလက္မ်ား ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ ေဖာ္ျပၾကရန္ အမိန္႔ထုတ္ခဲ့ေၾကာင္း တ႐ုတ္သတင္း မီဒီယာမ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေနသည့္ အေမရိကန္ အေျခစိုက္ အဖြဲ႔အစည္းတခုျဖစ္သည့္ China Digital Times က ဆိုသည္။
တ႐ုတ္စစ္ဖက္ အရာရွိမ်ားက ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈ အေပၚ အလြန္အမင္း အာ႐ံုစိုက္လာၾကေၾကာင္း အေနာက္တိုင္း အရာရွိတဦးက ေျပာသည္။ သံတမန္ေရးရာအရ မေျပာသင့္သည့္ စကားမ်ား ပါ၀င္ေနသျဖင့္ သူ၏ အမည္ကို ထုတ္ေဖာ္ ျခင္းမျပဳရန္လည္း ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။ “တ႐ုတ္စစ္တပ္ထဲက လူေတြက သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ဒုကၡျပန္ေပးေနၾကတာ။ သူတို႔က ညဖက္ဆိုရင္ အိမ္မျပန္ၾကဘူး။ သူတို႔က သတင္းအခ်က္အလက္ လိုခ်င္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ ရႏိုင္စရာ ဘာမွ မရွိဘူး” ဟု အဆိုပါ အရာရွိက နယူးေယာက္တိုင္းမ္ သတင္းစာသို႔ ေျပာသည္။

မတ္လ ၁၉ ရက္ေန႔ ညေနပိုင္းတြင္ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔ လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္၏ စစ္ဦးစီးအရာရွိခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Fang Fenghui က မေလးရွား တပ္မွဴးႀကီးတဦးထံသို႔ ဖုန္းဆက္ၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေရးေရးမွ်ရွိေနသေရြ႕ လူတိုင္းက ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အားထုတ္ရမည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း တ႐ုတ္ကာကြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ ၀က္ဘ္ဆိုက္မွ ေၾကညာခ်က္ တခုတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ထို႔ျပင္ ရွာေဖြေရးတြင္ မေလးရွား စစ္တပ္က တ႐ုတ္စစ္တပ္ကို ပို၍ အကူအညီေပးရန္လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Fang Fenghui က ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း အဆိုပါ ေၾကညာခ်က္ကဆိုသည္။

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ေသာ ခံစားမႈက မတ္လ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ ကြာလာလမ္ပူၿမိဳ႕၌ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ မေလးရွား အစိုးရ၏ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲကိုလည္း သက္ေရာက္မႈရွိခဲ့သည္။ ခရီးသည္မ်ား၏ ေဆြမ်ိဳးမ်ားက သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ က်င္းပရာ အခန္းအတြင္းသို႔ အတင္း၀င္ေရာက္ခဲ့ၾကၿပီး စာတန္းမ်ား ကိုင္ေဆာင္ကာ ဆႏၵျပေတာင္းဆိုခဲ့ ၾကသည္။ လံုၿခံဳေရး အေစာင္းမ်ားက သူတို႔ကို အတင္းဆြဲထုတ္ သြားၾကေသာ္လည္း ေရာက္ရွိေနသည့္ သတင္းသမားမ်ားက သူတို႔၏ မခ်ိတင္ကဲ ေအာ္ဟစ္ေတာင္းဆိုပံုမ်ားကို မွတ္တမ္းတင္လိုက္ႏိုင္သည္။

“က်မ သားဘယ္မွာလဲ၊ ဘာျဖစ္လို႔ က်မကို အေျဖမေပးၾကတာလဲ” ဟု ပန္းေရာင္ အက်ၤ ီ၀တ္ထားသည့္ အမ်ိဳးသမီး တေယာက္က စူးစူး၀ါး၀ါး ေအာ္ဟစ္လိုက္သည္ကို ဗီဒီယို မွတ္တမ္းမ်ားတြင္ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ၾကရသည္။

ဧရာ၀တီ

No comments:

Post a Comment