Tuesday 11 September 2012

အေနာက္ႏိုင္ငံနဲ႔ အေမရိကန္က ကုမၸဏီေတြ ဘာလို႔ ျမန္မာျပည္မွာမွာ တိုက္ရိုက္ရင္းႏွီးျမဳပ္မွဳ သိပ္မလုပ္ၾကေသးသလဲ

အေနာက္ႏိုင္ငံနဲ႔ အေမရိကန္က ကုမၸဏီေတြ ဘာလို႔ ျမန္မာျပည္မွာမွာ တိုက္ရိုက္ရင္းႏွီးျမဳပ္မွဳ သိပ္မလုပ္ၾကေသးသလဲဆိုတာ သိၾကမွာပါ??? ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမွဳ ဥပေဒ (Investment Law) မထြက္ေသးတာက တစ္ေၾကာင္းေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို သူတို႔ေတြက အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏိုင္ငံမွ တစ္ဆင့္ Export လုပ္လို႔ေကာင္းတဲ့ Export Market တစ္ခုအေနနဲ႔ပဲ ျမင္ၾကေသးတယ္ ဆိုတာပါပဲ။ တိုက္ရိုက္၀င္ေရာက္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံၾကဖို႔ မစဥ္းစားၾကေသးပါဘူး။ ထိုင္းႏိုင္ငံကေန Operation ထိုင္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ကုန္ပစၥည္းကို ျမန္မာေစ်းကြက္ထဲမွာ (Agents သို႔မဟုတ္ Distributors) ေတြကေန တစ္ဆင့္ ဘယ္လို ၀င္ေရာက္ထုိးေဖာက္မလဲလို႔ပဲ ခပ္ေပါ့ေပါ့ စဥ္းစားၾကေသးတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ စက္တင္ဘာလ (၁)ရက္ေန႔က ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္လတ္ကို Amcham ရဲ႕ President Joe Mannix က ၄င္းတို႔ ညစာစားပြဲမွာ အဲဒီကိစၥနဲ႔ ပက္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပာခဲ့တဲ့ စကားတစ္ခြန္းက .. (၆၅%) ေလာက္ေသာ Amcham အဖြဲ႕၀င္ အေမရိကန္ကုမၸဏီမ်ားဟာ လတ္တေလာ Raising Star ျဖစ္ေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တိုက္ရိုက္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံဖို႔ထက္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာပဲ သူတို႔ရဲ႕ ကုန္ထုတ္လုပ္မွဳကို တိုးခ်ဲ
႕ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံၾကမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ Amcham ဆိုတာ (The American Chamber of Commerce in Thailand) ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ Chamber ေအာက္မွာ Registered လုပ္ထားတဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ အေရာင္းျမင့္တင္ေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ Pepsi-Cola အပါအ၀င္ ကုမၸဏီေပါင္း A to Z မေရမတြက္ႏိုင္ပါပဲ။

ထိုင္းႏိုင္ငံဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ Border Trade ေကာင္းေကာင္း လုပ္လို႔ရတဲ့အျပင္ အာရွမွာ (စက္မွဳပစၥည္း၊ လူသုံးကုန္ပစၥည္း) က႑ေတြမွာ ကုန္ထုတ္လုပ္မွဳ အျမင့္ဆုံးႏိုင္ငံလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံအစိုးရဲ႕ ပါးနပ္တဲ့ Policy က ျပည္ပမွ ကုန္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္အတူ ကားတင္ပို႔မွဳကို ကန္႔သတ္ထားပါတယ္။ ကားကုမၸဏီေတြ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ကားထုတ္လုပ္ေအာင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္၊ ႏွစ္ ၂၀ ေလာက္ကတည္းက ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ အခုဆိုရင္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ စိုက္ပ်ဳိးေရး လုပ္ငန္းလုပ္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံသားေ တြေတာင္မွ ေစ်းေပါေပါနဲ႔ ကားေကာင္းေတြ စီးႏိုင္ၾကပါတယ္။ တိုယိုတာ ဟိုင္းလပ္၊ ISUZU, Mitsubishi L200 ပုံစံနဲ႔ Triton ကားေတြ, Ford (Pickup, Double-Cup) Off-Road (Light Truck ေပါင္းစုံေပါ့) အဲဒီကားေတြ အသစ္ခၽြတ္ခၽြတ္ စီးႏိုင္ၾကပါတယ္။ ႀကိဳက္တဲ့ပုံစံ Customize ေတာင္ လုပ္စီးႏိုင္ေနၾကပါၿပီ။ ကားထုတ္လုပ္မွဳဟာ ျပည္တြင္းအတြက္ လုံလုံေလာက္ေလာက္ ရွိယုံမကပဲ ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အသီးသီးကို တင္ပို႔ ေရာင္းခ်ႏိုင္ခဲ့တယ္။ အခုျမန္မာႏိုင္ငံက တံခါးဖြင့္လိုက္ေတာ့ ဒီဖက္ကို သူတို႔ေတြ ဦးတည္လာေနၾကပါၿပီ။ ျမန္မာျပည္ကို ရုံးခြဲ (သို႔မဟုတ္) အေရာင္းစင္တာ ဖြင့္ၾကပါေတာ့မယ္။ Toyota, Ford, Heno, ISUZU အစရွိသည္ျဖင့္ .. အခြင့္ေကာင္းလွ်င္ ထုိင္းမွကားေတြ တပုံတေခါင္း သြင္းၾကပါလိမ့္ဦးမယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ စက္မွဳထြန္းကား ေစခ်င္ရင္ေတာ့ ကားတင္သြင္းမွဳ Car Import Market ကို ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး Local Prodcution ရေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္မွပဲ ရပါလိမ့္မယ္။ သို႔မဟုတ္ရင္ (Raising Star) ကျမန္မာ... ပုိခ်မ္းသာသြားတာက Export ေတြ ႏွင္းကန္လုပ္ေနတဲ့ Supplier ႀကီး ထိုင္းႏိုင္ငံ ျဖစ္သြားႏိုင္ဖြယ္ရွိပါတယ္။
 
ref: မဟာေၾကာင္ 's FB

No comments:

Post a Comment