Tuesday 11 September 2012

ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ရဲ႕ ျမန္မာျပည္ ခရီး(၅)


ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္အေၾကာင္းကို က်မ ေကာင္းေကာင္းေရးႏိုင္ဖို႕ဆိုရင္ သူ႕ရဲ႕ ေနာက္ခံ အေၾကာင္းအရာေတြကို သိထားဖို႕ လိုတယ္ဆိုတာ က်မ သိပါတယ္။

ဒါေပမဲ႕ သူ႕အေၾကာင္းကို က်မက စံုစမ္းေတာ႕ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ဟာ ဆရာ၀န္ တေယာက္ျဖစ္တယ္၊မႏၱေလးသားျဖစ္တယ္။ ABSDFရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္  တေယာက္ျဖစ္ခဲ႕တယ္။ ၿပီးေတာ႕လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံဒီမိုကရက္တစ္အင္အားစုရဲ႕ Secretary General တာ၀န္ယူ ထားတယ္ဆုိတာေလာက္ပဲ သိရတယ္။

ဒါေလာက္သိတာေတာင္မွ   facebook သံုးစြဲရင္းနဲ႕ ႏိုင္ငံျခားမွာေနတဲ႕ သူေတြကို ေမးရင္းျမန္းရင္း သိရတာပါ။ ႏိုင္ငံျခားမွာ ေနတဲ႕ သူေတြဆိုတာလည္း က်မနဲ႕ငယ္ေပါင္းၾကီးေဖာ္ေတြ မဟုတ္ေပမဲ႕ facebook မွာ သူ႔စာကိုယ္႔စာဖတ္ရင္းနဲ႕ ခင္မင္သြားၾကတဲ႕ သူေတြျဖစ္တယ္။ သူတို႕လည္း သူတို႕သိရသေလာက္ပဲ ေျပာေပးၾကပါတယ္။

ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္အေၾကာင္း၊ မိုးသီးဇြန္အေၾကာင္း စာအုပ္ေရးလည္း က်မ မဖတ္ခဲ႕ဖူးေတာ႕ သိလည္းမသိခဲ႕ပါဘူး။ သူ႕အေၾကာင္း မသိ၊ သူ႕ကို မေတြ႕ဖူး၊ မျမင္ဖူးဘဲနဲ႕ က်မေတာ႕ အင္တာ ဗ်ဴးလုပ္ခဲ႕ပါၿပီ။

ေမးခြန္းအခ်ိဳ႕ကို ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားခဲ႕ေပမဲ႕ ေမးခြန္းအမ်ားစုကို ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ရဲ႕ အေျဖကိုေစာင္႔နားေထာင္ၿပီး ေမးခဲ႕တာပါ။

ေမးရင္းနဲ႕လည္း  အားမလိုအားမရတဲ႕စိတ္ျဖစ္ရသလို ။ က်မက ဒီလူအေၾကာင္းကို ခုျမင္သေလာက္ပဲ သိလို႕ မေမးဖူးဆိုရင္ သူ႕အၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းသိမွ ေမးမယ္လို႕ ဆံုးျဖတ္ရင္ မွန္ရဲ႕ လားဆိုတာေတြးၿပီးေတာ႕ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို အားေပးတဲ႕စိတ္နဲ႕ေနာက္ေမးခြန္းေတြကို ဆက္ေမးျဖစ္ခဲ႕တယ္။


မေန႕ကရဲ႕ အဆက္မွာေတာ႕ ႏိုင္ငံေရးလုပ္စားတယ္ဆိုတဲ႕က ိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ေမးျမန္းရာမွ ေဒါက္တာေအာင္ႏိုင္က ခုလို ေျဖပါတယ္။
ေျဖ။ ။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္စားတယ္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္စားတယ္ဆိုတာေလးကို က်ေနာ္က ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ ေတာထဲမွာ ၂၄ ႏွစလံုးေနထိုင္ခဲ႕တဲ႕ အေပၚမွာ က်ေနာ္တုိ႕ သူမ်ားေထာက္ပံ႕တာနဲ႕ပဲ ရပ္တည္ခဲ႕ရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန႕ထိလည္း က်ေနာ္႕ရ႕ဲ ဆရာ၀န္အတတ္ပညာနဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ ၀င္ေငြကို ရွာၿပီးေတာ႕ ရပ္တည္တာ  မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီႏိုင္ငံေရးလုပ္တဲ႕ အခါမွာ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းအေနနဲ႕ သမၼတ၊  ၀န္ၾကီးေတြ၊ထိုက္သင္႔တဲ႕ လစာနဲ႕ ခံစားခြင္႔ရွိသလို ႏုိင္ငံေရးလုပ္တဲ႔သူေတြကလည္း ဒီအလုပ္ကို အခ်ိန္ျပည္႔လုပ္ႏိုင္ေအာင္အတြက္ သူ႕မွာ ထိုက္သင္႔တဲ႕ ၀င္ေငြေလး ရွိဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ ထိုက္သင္႔တဲ႕ ၀င္ေငြရွိသင္႕တယ္လို႕ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ က်ေနာ္က ကိုယ္ပိုင္၀င္ေငြရဖို႕အတြက္ အျခားအလုပ္တခုခု လုပ္ေနရမယ္ဆိုရင္ ဒီထဲမွာ အခ်ိန္ျပည္႔လုပ္ႏုိင္တဲ႕ အေျခအေန ဘယ္ရွိပါေတာ႕မလဲ။ ဒီအလုပ္ကိုလည္း အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းအလုပ္တခုအေနနဲ႕ က်င္႔သံုးသင္႔ပါတယ္လို႕ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။

ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္က ခပ္ေျဖးေျဖးေျဖၿပီးေတာ႕ ဘယ္ ဒူးကို ညာလက္နဲ႕ျပန္ပိုက္ပါတယ္။

ေမး။ ခုခ်ိန္ထိေတာ႕ေပါ႕ေနာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ပါတီႏိုင္ငံေရးလုပ္ေနၾကတဲ႕ အေပၚမွာလည္း ပါတီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ႕ ကိုယ္႔မိသားစုပိုက္ဆံထဲကပဲ လုပ္ၾကတာမ်ားတယ္ေပါ႕၊႕ ကိုယ္႔ထမင္းကိုယ္စားၿပီးေတာ႕ပါတီ ရံုးသြားၾက လုပ္ၾကရတာေပါ႕ေလ၊ လမ္းစရိတ္ေတြ ပါတီကိစၥ စည္းရံုးေရးကိစၥေတြေတာင္မွ ကိုယ္႔ပိုက္ဆံနဲ႕  ကိုယ္လုပ္ၾကတာေပါ႕ေလ၊ မိသားစု ပိုက္ဆံကုိပဲ သံုးၿပီး လုပ္ၾကတာေပါ႕ေလ၊ ျမန္မာျပည္မွာေတာ႕ ဒီယဥ္ေက်းမႈကေတာ႕ မရွိေသးဘူးေပါ႕ အလွမ္းေ၀းေနေသးတယ္လို႕ ျမင္တာေပါ႕ေလ၊ အကို႕အျမင္နဲ႕ေရာ ဒါကို ႏိုင္ငံေရးလုပ္စားတယ္၊ ႏိုင္ငံေရး ပြဲစားလို႕ လူမႈကြန္ယက္ေတြ facebook ေတြမွာ သံုးၾကတာေတြ႕ရေတာ႕ေလ၊။

ေျဖ။ ။ facebook ကေတာ႕ ခြင္႔လႊတ္လိုက္ေပါ႔ဗ်ာ။ ေျပာခ်င္သလို ေျပာလုိ႕ရတယ္ ဟစ္တိုင္ၾကီး   ျဖစ္ေနတယ္ဆိုေတာ႕ေလ။ ဒါေပမဲ႕ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္ဆိုတဲ႕အခါမွာ တေယာက္နဲ႕ တေယာက္ယံုၾကည္မႈေတြ ရွိလာေအာင္ဆိုတဲ႕ ကိစၥမ်ိဳးေပၚမွာ က်ေနာ္တို႕ လုပ္ေနတဲ႕ ႏိုင္ငံေရးတန္ဖိုးထားမႈမွာ ကိုယ္႔အိတ္ကိုယ္စိုက္လုပ္တယ္ဆုိတဲ႕ တန္ဖိုးထားမႈ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါလည္း ေကာင္းပါတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္သမွ် ဘာမွ မယူဘဲနဲ႕ လုပ္ႏိုင္ရင္ေကာင္းတာေပါ႕။ ဒါေပမဲ႕ ေရရွည္အခ်ိန္တခုခုမွာ က်ေနာ္တို႕ လက္ေတြ႕စဥ္းစားၾကည္႔ၾကစို႕၊ သမၼတဦးသိန္းစိန္က သိပ္ခ်မ္းသာလြန္းေနရင္ေတာ႕ မေျပာတတ္ဘူး။ အလုပ္တခုလုပ္ဖို႕ ထမင္းစားဖို႕ေတာ႕ လုိတာကို။ အဲဒီလိုမ်ိဳးမွာ တေန႕ေန႕တခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ႕ ႏုိင္ငံေရးအလုပ္ကို ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ လုပ္ႏိုင္တဲ႕ သူေတြ ဖြဲ႕စည္းၿပီးလုပ္လာတဲ႕ အေပၚမွာ ဒီအေပ်ာ္တမ္းသေဘာမ်ိဳး လုပ္တဲ႕ အဆင္႔ေတြကေနၿပီးေတာ႕မွ တကယ္ကို လုပ္ႏိုင္တဲ႕ အခ်ိန္ထိ ၾကိဳးစားသြားသင္႔တယ္၊ ဒီလို လုပ္ႏိုင္ဖို႕ အရည္အခ်င္းရွိတဲ႕ သူေတြကိုလည္း ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႕ ေနာက္ေက်ာလံုလံုနဲ႕ လုပ္ႏိုင္ေအာင္လည္း အခြင္႔အေရးေတြ အခြင္႔အလန္းေတြ ဖန္တီး ေပးသင္႔တယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။အဲဒါကိုလည္း က်ေနာ္တုိ႕ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းက နားလည္ေပးသင္႔တယ္လို႕ ထင္တယ္။အေရးၾကီးတာက ဘာလဲဆိုေတာ႕ အဲလိုမ်ိဳး အမ်ားသူငွာနဲ႕ ဆိုင္တဲ႕ အလုပ္ေတြကို လုပ္ေနတဲ႕ သူေတြ ကိုယ္ပိုင္၀င္ေငြနဲ႕ လုပ္ေနတာ မဟုတ္တဲ႕ သူေတြက ကိုယ္႔ရဲ႕ ပိုင္ဆိုင္မႈကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေၾကျငာသင္႔တယ္။ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေျပာထားသင္႔တယ္လို႕ က်ေနာ္ ျမင္ပါတယ္။

ေမး။ ။၁၉၉၂ ခုႏွစ္တုန္းက ABSDF အဖြဲ႕ကေန ရိုဟင္ဂ်ာနဲ႕ပတ္သက္တဲ႕ စာတမ္းတေစာင္ထုတ္ျပန္ခဲ႕တယ္လို႕ က်မရဲ႕ facebook က မိတ္ေဆြတေယာက္က ေျပာပါတယ္။ အဲဒါ ဟုတ္ပါသလားရွင္။

သူ ခဏေတာ႔စဥ္စားေနသလို ရွိတယ္။ၿပီးမွ ဆက္ေျဖပါတယ္။

ေျဖ။       ။အဲဒါက တကယ္ေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕ ထုတ္ျပန္တာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကလည္း ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ႕ ကိစၥေတြ စျဖစ္လာေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕ ေက်ာင္းသားေတြက မိဘအိမ္ေတြကေန လာခဲ႕တဲ႕သူေတြျဖစ္ေတာ႕ သမိုင္းေၾကာင္းေတြကို ျပန္ေလ႔လာၾကရတာေတြ ရွိတယ္။  ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ႕ ကိစၥကို က်ေနာ္က ဘာမွန္းမသိလို႕က်ေနာ္တုိ႕ရဲ႕ သုေတသနအဖြဲ႕ကို ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတာကို ဘာလဲ ဆိုတာကို လက္လွမ္းမွီသေလာက္ ရွာေဖြစုေဆာင္းေပးပါလို႕ ေျပာတဲ႕အခါမွာ သုေတသန႒ာနက ဗဟိုေကာ္မတီေတြကို စာအုပ္ေလး တအုပ္ထုတ္ေပးတယ္။ ဗဟိုေကာ္မတီ၀င္ေတြ ဖတ္ဖို႕ ေပးတဲ႕သေဘာပါ။အဲဒါက အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ အျပင္ေရာက္သြားၿပီးေတာ႕  က်ေနာ္တုိ႕က ရိုဟင္ဂ်ာကို ေထာက္ခံသလား၊ ရိုဟင္ဂ်ာကို အသိအမွတ္ျပဳပါသလားဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္သြားတာပါ။

ေမး။လက္ရွိအေျခအေနအရေရာ အကိုရဲ႕ ရိုဟင္ဂ်ာနဲ႕ပတ္သက္တဲ႕ သေဘာထားအျမင္ ဘယ္လိုရွိပါသလဲရွင္႔။

ေျဖ။ ။အခု ရိုဟင္ဂ်ာလို႕ အမည္သံုးၿပီး ေျပာေနတဲ႕ လူေတြေပါ႕ေနာ္၊ လူတိုင္းမွာ နိုင္ငံသားျဖစ္ပိုင္ခြင္႕၊ ႏိုင္ငံတခုေပၚ ေနထိုင္ခြင္႔ဆိုတာ ရွိကုိရွိတယ္။ ဆိုေတာ႕…က်ေနာ္တုိ႕ တိုင္းျပည္ထဲမွာ သူတို႕က တကယ္ပဲ မိဘေတြကေမြးလာလုိ႕ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေနရာတေနရာကေန ေရြ႕ေျပာင္းလာလို႕ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ က်ေနာ္တို႕ ႏိုင္ငံသားျဖစ္တယ္ဆိုလို႕ရွိရင္ သူတို႕မွာ ႏိုင္ငံသားအခြင္႕အေရးအျပည္႔အ၀ ရရွိသင္႔တယ္လို႕ က်ေနာ္တုိ႕ယူဆပါတယ္။ အဲလို ႏိုင္ငံသားျဖစ္ထားတဲ႕ မွတ္ပံုတင္ကို ဘယ္လိုရသလဲလို႕ စိစစ္တာက တပိုင္း။ေနာက္တခု က်ေနာ္တို႕ ႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈ ဥပေဒကလည္း လႊတ္ေတာ္မွာ ေျပာဆိုေနၾကသလို ေခတ္နဲ႕ မညီေတာ႕ပါဘူး။ ဒါေတြကို ျပန္ၿပီးေတာ႔ ျပင္ရမယ္ဆိုတာကလည္း တပိုင္း၊ ေနာက္တခုက က်န္ေနေသးတဲ႕ သူေပါ႕၊ အဲဒါမဟုတ္တဲ႕ သူေတြလည္း တပိုင္းရွိႏိုင္တယ္ဆိုရင္လည္း အဲဒီလူေတြအားလံုးကိုလည္း က်ေနာ္တုိ႕ ဟုိဘက္ကမ္းက ဘဂၤလားေဒရွ႔္ ႏိုင္ငံကလည္း လက္မခံဘူးဆိုရင္ က်ေနာ္တုိ႔ သူတို႕ကို ပင္လယ္ထဲ ေမာင္းခ်လုိ႕မရဘူး။ က်ေနာ္တို႕ သူတို႕ကို လူသားခ်င္းစာနာတဲ႕ အေနနဲ႕ က်ေနာ္တုိ႔ သူတို႕ကို က်ေနာ္တို႕ ႏိုင္ငံက လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက ေစာင္႔ေရွာက္ဖုိ႕ တာ၀န္ရွိတယ္။ သူတို႕ေတြ ႏိုင္ငံတခုခုမွာသြားေရာက္အေျခခ်ေနထိုင္ေအာင္လို႕ က်ေနာ္တုိ႕ ေနရာကေန ခြင္႔ျပဳေပးသင္႕တယ္၊ အဲဒါကိုလည္း ႏိုင္ငံတကာက တာ၀န္ယူသင္႔တယ္။ ျမန္မာျပည္ တႏိုင္ငံတည္း တာ၀န္မယူသင္႔ဘူး။

အဲဒီလို အေျခအေနမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံကလည္း ကိုယ္ႏုိင္သေလာက္ခြဲတမ္းေလး ယူရင္လည္း ကမၻာအလည္မွာ ပိုၿပီး ေလးစားစရာျဖစ္လာမယ္။ဒါကေတာ႕ ကိုယ္႔ႏိုင္ငံက ႏိုင္မွပါ။ ေနာက္တခုက ႏိုင္ငံေရး ကိစၥေပါ႕ က်ေနာ္ျမင္တာက ဘာရွိသလဲ ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႕ ျပန္လည္သင္႔ျမတ္ႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းႏုိင္သေလာက္ ဆက္ၾကိဳးပမ္းၾကမယ္လို႕ ဆိုေပမဲ႕ လုိ႕ အခုေလာေလာဆယ္ျဖစ္ေနတဲ႕ အရွိန္အဟုန္ၾကီးက သိပ္ၾကီးေနတဲ႕ အေပၚမွာ က်ေနာ္က ဘာအၾကံျပဳခ်င္လည္း ဆိုေတာ႕ ဒီလူေတြကို ရခိုင္ျပည္နယ္တခုတည္းမွာပဲ မထားဘဲနဲ႕တျခားျပည္နယ္ေတြမွာလည္း အေျခခ်ေနထိုင္ခြင္႔ျပဳသင္႔တယ္လုိ႕ ထင္တယ္။အဲလုိဆိုရင္ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားေတြ စိုးရိမ္ေနတဲ႕ သံသယေတြနဲ႕ စိုးရိမ္ပူပင္မႈေတြ ေလ်ာ႔သြားႏိုင္မယ္လို႕ ထင္တယ္။ ေနာက္ႏိုင္ငံေရးျပသနာ တခု ရွင္းရမွာက ဘာလဲ ဆိုေတာ႕ဒီရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ႕ သူေတြေပါ႕ေနာ္ သူတုိ႕က က်ေနာ္တုိ႕ရဲ႕ တိုင္းရင္းသားေတြလို ရခိုင္၊ ကခ်င္၊ကရင္တို႕လို ဌာေန တိုင္းရင္းသား အခြင္႔အေရး မရွိဘူး လို႕ က်ေနာ္ထင္တယ္။ဒါေလာေလာဆယ္ က်ေနာ္ ထင္ထားတာေနာ္။


အဲဒါက်ေနာ္တို႕နဲ႕အတူတူ ဘာလဲ ဆိုေတာ႕ ရခုိင္ဆိုတဲ႕ လူမ်ိဳးေတြ၊ ကခ်င္ဆိုတဲ႕ လူမ်ိဳးေတြလိုပဲ အရင္ကတည္းက အေျခခ်ေနထိုင္လာတဲ႕ သမိုင္းရွိတယ္ဆိုရင္ေတာ႕ တန္းတူအခြင္႔အေရးရသင္႕တယ္။
အဲလိုမဟုတ္ဘဲ ေနာက္မွ ေရာက္လာတဲ႔သူမ်ိဳးေတြ ဆိုရင္ေတာ႕ ဌာေန ႏိုင္ငံသားအခြင္႔အေရး မရဘူး။ ကခ်င္၊ မြန္၊ရခိုင္၊ ရွမ္းေတြလို ျပည္နယ္ေတာင္းခြင္႔မရွိဘူး။ ေနာက္တခုက ႏိုင္ငံတခုခုမွာ မူလႏိုင္ငံသားရွိၿပီးသားေတြက ေနာက္ႏိုင္ငံတခုမွာ ျပည္နယ္ေတာင္းခြင္႔မရွိဘူး။ ဥပမာ က်ေနာ္တုိ႕ ႏိုင္ငံမွာ ရွိတဲ႕ တရုတ္လူမ်ိဳးေတြေပါ႕ဗ်ာ။ သူတို႕မွာ ဟိုဘက္မွာ တရုတ္ျပည္ရွိေနတာပဲ က်ေနာ္တို႕ ႏိုင္ငံမွာ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ားရွိရွိ တရုတ္ျပည္နယ္ေတာ႕ ေတာင္းလို႕မရဘူး။ အဲဒီသေဘာေလးေတြကို နားလည္ေျဖရွင္းဖို႕ လိုမယ္လို႕ ထင္တယ္။  ေနာက္တခုက လူမ်ိဳးတမ်ိဳးေပါ႕ဗ်ာ၊ လူစုတစုေပါ႕ဗ်ာ။ သူ႕ဟာသူ ဘယ္လုိ အေခၚခံခ်င္တဲ႕ကိစၥက သူတို႕ကိစၥလို႕ က်ေနာ္ထင္တယ္။

ဒါကေတာ႕က်ေနာ္တုိ႕ လူ႕အဖြဲ႔အစည္းက ဘယ္ေလာက္ယဥ္ေက်းသလဲဆိုတာေပၚမွာ မူတည္တာပဲ။ ရိုဟင္ဂ်ာေခၚသင္႕မသင္႔တို႕ ဆိုတာေတြကေတာ႕ ႏိုင္ငံေရးျပသနာအေနနဲ႕ စဥ္းစားရမယ္ထင္တယ္။ က်ေနာ္နားလည္ခဲ႕ေသာ သမိုင္းအရ ဆိုရင္ေတာ႕ သူတို႕မွာ ျပည္နယ္ေတာင္းဆိုႏိုင္ေသာ အခြင္႔အေရး မရွိဘူး အဲဒါနဲ႕ လူသားတေယာက္ခ်င္း ရသင္႔ရထိုက္တဲ႕ အခြင္႔အေရးနဲ႕ မေရာသင္႔ဘူးလုိ႕ က်ေနာ္ ထင္ပါတယ္။


ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္က အေျဖေတြအမ်ားၾကီး ေျပာသြားေပမဲ႕ က်မစိတ္ထဲ မရွင္းလွပါဘူး။ နားလည္ မလည္သလိုပါပဲ၊အဲဒါနဲ႕ ေသခ်ာေအာင္ထပ္ေမးဖို႕ စဥ္းစားခဲ႕ပါတယ္။

ေမး။ နည္းနည္းေလးပုိရွင္းေအာင္ သိခ်င္လို႕ပါ၊အခု အကိုေျပာေနတာက နိုင္ငံသားအခြင္႔ အေရးကို ေျပာတာလား၊ တိုင္းရင္းသားအခြင္႔အေရးကို ေျပာတာပါလားရွင္႔။

ေျဖ။ ။က်ေနာ္တုိ႔ဒီမွာ စကားလံုးအရ လြဲေနၾကတာေတြ ရွိတယ္၊ အဂၤလိပ္လိုနဲ႕ ျမန္မာလို႕နဲ႕ ဘာသာျပန္ၾကတဲ႕ အခါမွာ စကားလံုးအရ အေခၚေ၀ၚမွာ လြဲေနတာေလးေတြ ရွိတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕က ethnic လို႕ေျပာရင္ တိုင္းရင္းသားလို႕ ဘာသာျပန္ၾကတယ္။ ႏုိင္ငံတကာ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ethnic လို႕ ေျပာရင္ ျမန္မာျပည္မွာ ရွိေနတဲ႕ ဗမာ- တရုတ္လည္း ethnic ပဲ။ ဗမာ-အိႏိၵယလူမ်ိဳးလည္း ethnic ပဲ။  ရခိုင္လည္း ethnic ပဲ။ ေနာက္ရခိုင္၊ ကခ်င္ ဒါမ်ိဳးၾကေတာ႕ လူနည္းစု လူမ်ိဳးစု အခြင္႔အေရးလုိ႕ ေခၚတယ္၊ အဲဒါေၾကာင္႔ လည္း လူနည္းစု အခြင္႔အေရးအရ ျပည္နယ္ေပးရတယ္။ ဌာေန တိုင္းရင္းသား အခြင္႔ အေရးေပါ႕။ ethnic ဆိုတာကို က်ေနာ္တုိ႕က တုိင္းရင္းသားလို႕ ယူဆၿပီး ေျပာလိုက္တဲ႕အခါမွာ က်ေနာ္တို႕ ေျပာလိုက္တဲ႕ တိုင္းရင္းသားကို အဂၤလိပ္လို ဘာသာျပန္လုိက္ရင္လည္း ethnicျဖစ္သြားတယ္။ အဲေတာ႕ ရိုဟင္ဂ်ာကို တိုင္းရင္းသားလို႕ အသိအမွတ္မျပဳႏိုင္ဘူးလို႕ က်ေနာ္တို႕ ေျပာေနတာက ဌာေန တိုင္းရင္းသားေတြလို အသိအမွတ္မျပဳဘူးလို႕ ေျပာေနၾကတာ။ အဂၤလိပ္လို ethnic လို႕ ေျပာ လိုက္တဲ႕အခါက်ေတာ႕ ဟာ ဗမာ- တရုတ္လည္း ethnicပဲ အဲလို ေ၀ါဟာရေပၚမွာ   ျပႆနာတက္ေနၾကတယ္လို႕ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။

ေမး။ ။ က်မလည္း ရိုဟင္ဂ်ာလို႕ ေျပာေနတဲ႕ သူေတြနဲ႕ ေတြ႕ဖူး အင္တာဗ်ဴးထားတယ္ရွင္႕ သူတုိ႕ေတြကေတာ႕ ျမန္မာျပည္မွာ ေနထိုင္တဲ႕အတြက္ မွတ္ပံုတင္ကစ ႏိုင္ငံသားအခြင္႔အေရး ရၾကတယ္ရွင္႔။ ျမန္မာျပည္မွာ လုပ္ငန္း  ကုမဏ္ီေထာင္ၿပီး အလုပ္လုပ္ေနတဲ႕ သူေတြနဲ႕ ေနာက္ဆံုး လႊတ္ေတာ္ထဲထိေတာင္ ၀င္ေရာက္ခြင္႔ရေနၾကတာပါပဲ။ ႏိုင္ငံတကာမွာ သူတုိ႔မရဘူးလို႕ ေျပာေနတာက တျခားတိုင္းရင္းသားေတြလို ေနရာမရဘူး။ ျပည္နယ္မရွိဘူး။ ဘူးသီးေတာင္ေမာင္းေထာက သူတုိ႕ရဲ႕ နယ္ေျမပါေပါ႕။ အဲဒီေနရာကို ျပည္နယ္တခုအေနနဲ႕ ရပိုင္ခြင္႔ရွိတယ္လို႕ ေျပာေနၾကတာ   ေတြ႕ရတယ္ရွင္႔။ဘာေၾကာင္႔လဲ ဆိုေတာ႕ အဲဒီေဒသမွာ ေနတဲ႕ လူဦးေရရဲ႕ ၉၀%ေလာက္က သူတို႕ေတြပါလို႕  ေျပာတယ္။ သူတို႔ကေတာ႕ ဒါ ငါတု္ိ႕ ရသင္႕တာလို႕ စြဲေနတာေပါ႕။ေနာက္သူတို႕မွာ ဧည္႔ႏိုင္ငံသားအျဖစ္နဲ႕ ေနနရတယ္သူေတြလည္း ရွိတယ္ေပါ႕။ ဒါေပမဲ႕ ရန္ကုန္မွာ အေျခက်ေနၾကတဲ႕ သူေတြလည္း ရွိေနတာ က်မတို႕ ေတြ႕ရတာပဲ၊ စီးပြားေရးလုပ္ကိုင္ေနတဲ႕ သူေတြနဲ႕ မိသားစု ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြထဲမွာ ဆရာ၀န္ေတြေတာင္ပါေနေသး တာပါပဲ။ ႏိုင္ငံသား အခြင္႔အေရးမရဘူးလို႕ သူတုိ႕ေျပာေနတာကို ၾကားရေတာ႕ ဘာကို ရည္ညႊန္းသလဲေပါ႕။ သူတို႕က ကခ်င္ဆိုရင္ ကခ်င္ျပည္နယ္ရွိတယ္၊ ရွမ္းဆိုရင္ ရွမ္းျပည္နယ္ရွိတယ္၊ စစ္တပ္ရွိတယ္ေပါ႕၊အဲလိုေျပာေတာ႕ သူတုိ႕က အဲလို ျပည္နယ္လိုခ်င္တဲ႕ အေနအထားမ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ႕ သူတုိ႕က ႏိုင္ငံတ ကာမွာလည္း ဒါကိုပဲ သူတုိ႕အခြင္႔အေရး မရွိတဲ႕အေၾကာင္း၊ ခ်ိဳးေဖာက္ခံရတဲ႕ အေၾကာင္း   ေျပာေနတာ၊ ေရးေနတာေတြ ေတြ႕ရေတာ႕ေလ။ က်မအျမင္မွာေတာ႕ ဘာျဖစ္လို႕ အဲလိုေျပာေနၾကသလဲေပါ႕။ ၿပီးေတာ႕အကို႕အျမင္ေပါ႕ေလ၊ ဘယ္လိုအျမင္မ်ိဳးနဲ႕ သံုးသပ္မလဲ ဆိုတာေလး သိခ်င္ပါတယ္။

ေျဖ။ ဌာေနတိုင္းရင္းသား အခြင္႔အေရးလို႕ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ဘယ္အခ်ိန္က ဘယ္လိုအေျခခ်ေန ထိုင္လာခဲ႕သလဲ ဆိုတဲ႔ေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ အဲဒီသမိုင္းကိုေတာ႕ ေသခ်ာေဖာ္ထုတ္သင္႔တယ္။ သူ႕ဘက္ ကိုယ္႔ဘက္ေရာ အျခားေလ႔လာထားတဲ႕သူေတြေရာ ပညာရွင္ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း တတ္ႏိုင္သမွ် ဖတ္ပါတယ္။  သမိုင္းကို အမွန္ေဖာ္ထုတ္မဲ႕ကိစၥ တၾကိမ္တခါတည္း နဲ႕ ျပီးေအာင္ေတာ႕လုပ္လုိက္သင္႔တယ္။ အမ်ားသူငွာအျငင္းပြားၿပီးေတာ႕ သူမွန္ႏိုး၊ ငါမွန္ႏိုးနဲ႕ ေျပာေနတဲ႕ကိစၥျဖစ္တဲ႕အတြက္ အေျဖမွန္တခုကို ေဖာ္ထုတ္သင္႔တယ္လုိ႕ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။

ေနာက္တခုက လက္ေတြ႕မွာ က်ေနာ္တို႕ နားလည္ထားတဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ခံယူခ်က္တခုနဲ႕ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တို႕ တိုင္းရင္သားေတြ ဌာေနေတြ ေျပာေနတဲ႕ ဥစၥာက နဂိုမူလ ျဖစ္တည္ တည္ရွိမႈကို ေျပာတယ္လုိ႕ျမင္ရမွာျဖစ္တယ္။ ေျပာခ်င္တာက ဘာလဲဆိုေတာ႕ ၁၈၈၅ခု  အဂၤလိပ္ သိမ္းၿပီးေတာ႕မွ ျမန္မာျပည္ ေျမပံုၾကီးက ဒီအတိုင္း ထြက္လာတာ။ နဂိုတည္းက သူ႕ထီးသူ႕နန္းနဲ႕ သူ႕ဟာသူ ေနခဲ႕ၾကတဲ႕ သူေတြပဲေလ။ အဲလုိရွိေနတာကို ၁၉၄၈ လြတ္လပ္ေရး ရဖို႕ေတာင္းတဲ႕အခ်ိန္ၾကမွ ဒီေျမပံုၾကီးအတုိင္း ဆက္ေနၾကတဲ႕ အခါမွာအားလံုးက သူၾကီးေတြပဲေပါ႕ဗ်ာ။ အဲလိုျဖစ္ေအာင္ညွိဳခဲ႕ၾကတဲ႕ ပင္လံု။ေနာက္နဂိုမူလပိုင္ရွင္ေတြအေနနဲ႕ တိုင္းျပည္ၾကီးကို ငါတို႕ေတြ ပါ၀င္ၿပီးေတာ႕ လုပ္ခဲ႕ၾက တယ္ဆိုတဲ႕ သေဘာတူညီမႈနဲ႕လုပ္ခဲ႕ၾကတဲ႕ကိစၥ၊ အဲဒီလိုမ်ိဳးမွာ အခုေျပာေနတဲ႕ ရိုဟင္ဂ်ာလို႕   ေျပာတဲ႕သူေတြ ရွိခဲ႕တယ္ဆိုရင္လည္း ခုခ်ိန္ထိေတာ႕ က်ေနာ္ေတာ႕ မဖတ္မိေသးဘူး။ အဲလုိမ်ိဳးရွိတယ္လို႕လည္း က်ေနာ္ မျမင္ဘူးပါဘူး။ တကယ္လို႕ရွိတယ္ဆိုရင္ေတာ႕ သူတို႕လည္း ပါသင္႕ပါတယ္။

အဲဒါေတာ႕ ေသေသခ်ာခ်ာ ေက်ေက်လည္လည္ ျဖစ္ေအာင္ ရွင္းသင္႔တယ္။ ေနာက္တခုက  ရိုဟင္ဂ်ာေတြကို က်ေနာ္ နားလည္ေစခ်င္တာက ကိုယ္႔ရြာမွာ ကိုယ္႔လူမ်ားရင္ ကုိယ္႔လူ သူၾကီးျဖစ္မွာပဲ၊ ဒါဒီမိုကေရစီပဲ ။ ဆိုေတာ႕ အေျခခံက်တာက ဒီဘက္မွာ ဒီမိုကေရစီနဲ႕ လူ႔အခြင္႔ေရးကို ျပည္႔ျပည္႔၀၀ ခံစားေနရသလားဆိုတာက ပိုအေျခခံက်ပါတယ္။အခုလည္း က်ေနာ္နားလည္သေလာက္ဆိုရင္ အဲဒီကေန တက္တဲ႕ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြေတာင္ ရွိတာပဲ။ သူတို႕ရဲ႕ အေရးကို သူတို႕ ေျပာဆိုပိုင္ခြင္႔ရွိ တာပါပဲ။ ရြာမွာဆို၇င္လည္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးေတြ ဘာေတြက ဒီလူမ်ိဳးေတြလို႕ပဲ က်ေနာ္နားလည္ ထားပါတယ္။ ကိုယ္စားျပဳမႈဆိုတာရွိလာရင္၊ တာ၀န္ယူမႈ တာ၀န္ခံမႈ ဆိုတာ ရွိလာမွာပဲ။

ေနာက္တခုမွ က်ေနာ္အားလံုးကိုတင္ျပခ်င္တာက ျပည္နယ္ရွိမွ စစ္တပ္ရွိမွ စစ္တပ္နဲ႕တည္႔မွ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ကာကြယ္ရမယ္လို႕ မထင္ေစခ်င္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႕ကို ကာကြယ္ႏိုင္တာက က်ေနာ္တို႕ပဲ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ယံုၾကည္ေစခ်င္ပါတယ္။ အခုလည္း အဲဒီအတြက္ပဲ က်ေနာ္တို႕ ၾကိဳးစားေနၾကတာပါ။ က်ေနာ္တို႕သာလွ်င္ဆံုးျဖတ္မွာျဖစ္တယ္၊ က်ေနာ္တုိ႕သာလွ်င္ အနာဂတ္ ကံၾကမၼာကိုယံုၾကည္ၿပီးေတာ႕ ႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေဆာက္တာပဲ ရမယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒထဲမွာ က်ေနာ္တို႕ကို အကာကြယ္ေပးထားတဲ႕ ဥပေဒေတြကို ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးမလုပ္တာေတြ ပါရမယ္၊   ျပဌာန္းထားရမယ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္လိုအပ္ခ်က္နဲ႕ တည္ေဆာက္ထားတဲက အဖြဲ႔အစည္းေတြက   ျပည္သူလူုထုကို အလုပ္အေၾကြးျပဳရမယ္။ျပည္သူရဲ႕ အာဏာေအာက္က ဆင္းသက္လာတဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကေနၿပီးေတာ႕မွ က်ေနာ္တို႕ကို ကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္ေပးတာ မ်ိဳးပဲျဖစ္ရ မယ္။က်ေနာ္တုိ႔ကို ႏွိပ္စက္တာမ်ိဳး မျဖစ္ရဘူး။ တပ္မေတာ္ဆိုလို႕ရွိရင္ ျပည္သူအားလံုးအတြက္ ဘက္မလိုက္ဘဲနဲ႕ အားလံုးကိုကာကြယ္မႈ လံုျခံဳမႈ ေပးႏိုင္တဲ႕ ဟာျဖစ္ရမယ္၊ ျပည္သူ႕ရဲ ဆိုရင္လည္း ဒီအတိုင္းပဲ အစိုးရဆိုရင္လည္း ဒီအတိုင္းပဲ ဆုိတဲ႕ ဟာမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ က်ေနာ္တို႕ ေျပာင္းယူၾကရမယ္။ အဲဒါကသာလွ်င္ က်ေနာ္တုိ႕အတြက္ အေကာင္းဆံုး သားစဥ္ေျမးဆက္ကာကြယ္ႏို္င္တဲ႕ နည္းပါ ဆိုတာကို က်ေနာ္တင္ျပခ်င္ပါတယ္။

 လက္ရွိအေနအထားမွာေတာ႕ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္က ျမန္မာျပည္ကို ျပန္လာရင္းနဲ႕ အလံုးစံုပါ ၀င္ေသာ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရးတရပ္ကို ေအာင္ျမင္ေအာင္ ၾကိဳးစားသြားမယ္လို႕ ေျပာဆိုခဲ႕ပါတယ္။

ေဒၚက္တာႏိုင္ေအာင္တို႕ ကိုမိုးသီးဇြန္တုိ႕ ျမန္မာျပည္ကို ေရာက္ရွိေနတယ္ဆိုတာကို ၾကားသိရတဲ႕   ေျမာက္ပိုင္းမွာ အသတ္ခံခဲ႕ရတဲ႕ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ မိဘေဆြမ်ိဳးေတြနဲ႕ ခုခ်ိန္ထိ ေသသလား၊ ဘယ္ေရာက္ေနသလဲဆိုတာကို မသိရဘဲ ေပ်ာက္ဆံုးေနၾကတဲ႕ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ေဆြမ်ိဳးေတြကလည္း သူတို႕ကို ေတြ႕ခြင္႔ေမးျမန္းခြင္႔ရခ်င္ေနၾကတယ္လို႕ ၾကားရ သိရပါတယ္။

ခုလို ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္တို႕ ကိုမိုးသီးဇြန္တုိ႕ ေရာက္ရွိလာျခင္းနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ကမာရြတ္ျမိဳ႕နယ္၊ လွည္းတန္းက သာမန္ျပည္သူ ၊ အသက္ ၄၇ႏွစ္အရြယ္ ကိုေအးေက်ာ္ကို  ေမးၾကည္႔မိေတာ႕ သူက ခုလို သူ႕အျမင္ကို ေျပာပါတယ္။

“ျပန္လာတာကေတာ႕ သူတုိ႕အပိုင္းေပါ႕ေလ၊ က်ေနာ္ကေတာ႕ ဘယ္လုိျမင္လဲဆိုရင္ သူတို႕က က်ေနာ္တို႕ကို ထားၿပီး သြားခဲ႕တဲ႕သူေတြပဲ။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္တုန္းက သူတို႕တိုင္းျပည္အတြက္ လုပ္ခဲ႕တယ္ေပါ႔။ အဲဒီတုန္းကေတာ႕ သူတို႕က က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ သူရဲေကာင္းေတြျဖစ္ခဲ႕မယ္။ ဒါေပမဲ႕  ခုေတာ႕ မဟုတ္ေတာ႕ဘူး၊ သူတို႕ကို က်ေနာ္တုိ႕ ေခါင္းေဆာင္အေနနဲ႕ ထားဖုိ႕ဆိုတာက လည္း ေတာ္ေတာ္ေလး စဥ္းစားရမဲ႕ ေစာင္႔ၾကည္႔ရမဲ႕ အေျခအေနေပါ႕။ဒါေပမဲ႕ သူတို႕ေျပာသလို ကူညီခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ႕ အားေပးပါတယ္။ ကူညီပါ၊ တခ်ိန္တုန္းက ျမန္မာျပည္မွာေမြးၿပီး ၾကီးခဲ႕တဲ႕ သူေတြပဲဗ်ာ။ လာလည္လို႕ရပါတယ္။ ကူညီလို႕ရပါတယ္။ ေနခ်င္ရင္လည္း   ေနလို႕ရပါ တယ္၊ဒါေပမဲ႕ ေက်းဇူးရွင္အေနနဲ႕ေတာ႕ မျဖစ္သင္႔ဘူးေပါ႕ဗ်ာ“ လို႕ ကိုမိုးသီးဇြန္တုိ႕ အဖြဲ႕နဲ႕   ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္တို႕ ျပန္လာျခင္းအေပၚမွာ သံုးသပ္ေျပာဆိုၾကပါတယ္။

က်မအေနနဲ႕ကေတာ႕ သူတုိ႕မွာ မွားခဲ႔တဲ႕ သမိုင္းရွိလွ်င္ ရွိခဲ႕လိမ္႔မည္။ ထို႕အတူ တိုင္းျပည္ႏွင္႕လူမ်ိဳး ကိုလည္း ခ်စ္တဲ႕ စိတ္လည္း ရွိမည္ကို ယံုၾကည္ပါသည္။

 လက္ရွိျမန္မာျပည္အေရးမွာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေၾကာင္႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရး ေခါင္းစဥ္ႏွင္႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပန္လာၾကတာကိုလည္း ၾကိဳဆိုပါသည္။ ျမန္မာျပည္အတြက္ ေပးလာမည္႔အကူအညီမ်ားကိုလည္း ၾကိဳဆိုပါသည္။သို႕ေသာ္လည္း သူတို႕ရွင္းလင္းရမည္႔ ကိစၥမ်ားကိုေတာ႕ ရိုးရိုးသားသား ရွင္းလင္းၾကေစလိုပါသည္။

ျပည္သူမ်ားအတြက္ ရွင္းလင္းၿပီးမွ  ျမန္မာ႔ႏိုင္ငံေရးေလာကထဲ ၀င္ေရာက္လွ်င္လည္း ေနာက္မက်ေသး ဘူးဟု ထင္မိပါသည္။

မိတ္ေဆြမ်ားကို ေလးစားခင္မင္လ်က္ပါ။

ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)

No comments:

Post a Comment