Friday 29 May 2015

ေခ်းေငြ ေဒၚလာ ၁၃၇ သန္းေက်ာ္ျဖင့္ ေပ ၆၁၀၀ ေက်ာ္ရွည္မည့္ ျမန္မာ-ကိုရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား(ဒလ)တည္ေဆာက္ရန္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္အတည္ျပဳ

ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီးဦးစိုးတင့္က လႊတ္ေတာ္၌ လာေရာက္ရွင္းလင္းေျဖၾကားစဥ္ 
ေခ်းေငြအေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၃၇ သန္းေက်ာ္ျဖင့္ ျမန္မာ-ကိုရီးယားခ်စ္ၾကည္ေရး (ဒလ)တံတားတည္ ေဆာက္ ရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ေမ ၂၈ ရက္တြင္ အတည္ျပဳခဲ့သည္။

ေခ်းေငြျဖင့္တည္ေဆာက္မည့္ ဒလတံတားစီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေလးဦးက ပါ၀င္ေဆြးေႏြးၿပီး ေနာက္လႊတ္ေတာ္၏ဆႏၵရယူရာတြင္ ကန္႔ကြက္သူမရွိခဲ့သည့္အတြက္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

အမ္းမဲဆႏၵနယ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ဦးသိန္းေဆြက ေဆြးေႏြးရာတြင္ စီမံကိန္းကာလမွာ ငါးႏွစ္ျဖစ္သည့္အတြက္ စီမံကိန္းကာလကို ငါးႏွစ္ထက္ေလွ်ာ့၍ အျမန္ၿပီးစီးေအာင္ ေဆာင္ရြက္သင့္ ေၾကာင္း၊ ျမစ္ကူးတံတားတည္ေဆာက္မႈေၾကာင့္ ျမစ္ေၾကာင္းထိခိုက္မႈမရွိေစရန္ ႏိုင္ငံျခားသေဘၤာမ်ား၊ ျပည္တြင္းသေဘၤာမ်ား သြားလာမႈမထိခိုက္ေစရန္ သတိျပဳရန္လိုေၾကာင္းႏွင့္ ဒလၿမိဳ႕ေရရရွိေရးကိုပါ ထည့္သြင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါက ဒလၿမိဳ႕ေရရွားမႈကိုပါ ေျဖရွင္းေပးရာေရာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထည့္သြင္း ေဆြးေႏြးသည္။
    
၎ကိစၥမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီးဦးစိုးတင့္က လာေရာက္ ရွင္းလင္း ေျဖၾကားခဲ့ၿပီး တံတားစီမံကိန္းႏွင့္အတူ ဒလၿမိဳ႕ ေရရွိေရးကိုပါ ပူးတြဲေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ဟု လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပခဲ့သည္။
    
၎စီမံကိန္းမွာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတဦးသိန္းစိန္သည္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံသို႔ ခ်စ္ၾကည္ေရး ခရီးသြားေရာက္ ခဲ့စဥ္အတြင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံသမၼတႏွစ္ဦးေတြ႕ဆုံစဥ္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ျမန္မာ-ကိုရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားစီမံကိန္းတစ္ခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရန္ ေဆြးေႏြးခဲ့ေၾကာင္း၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ကိုရီးယားဒုတိယ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ စီမံ/စီးပြားျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးတို႔ေတြ႕ဆုံကာ ျမန္မာ-ကိုရီးယား စီးပြားေရးအတူပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္ အစည္းအေ၀းျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ထိုအစည္းအေ၀းမွ EDCF ေခ်းေငြျဖင့္ ရန္ကုန္ျမစ္ေပၚတြင္ တံတားတစ္စင္းတည္ေဆာက္ရန္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံက အဆိုျပဳခဲ့ ျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း အစိုးရအဖြဲ႕မွ လႊတ္ေတာ္သို႔တင္ျပခဲ့သည္။
    
တံတားတည္ေဆာက္ေရးဆိုင္ရာ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ႀကိဳးဆိုင္းတံတားအမ်ဳိးအစားအား ေရြးခ်ယ္ထားၿပီး စုစုေပါင္းတံတားအရွည္မွာ ေပ ၆၁၄၄ ရွိမည္ျဖစ္္သည္။
    
တံတားအူေၾကာင္းေရြးခ်ယ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ လက္ရွိအေဆာက္အအံုမ်ားအား ထိခိုက္မႈအနည္းဆုံး ျဖစ္ ေသာ ရန္ကုန္ဘက္ကမ္း၊ ဘုန္းႀကီးလမ္းႏွင့္ ဒလဘက္ကမ္း ဗိုလ္မင္းေရာင္လမ္းတို႔ကို ေရြးခ်ယ္ထား ေၾကာင္း သိရသည္။
    
တံတားကုန္က်စရိတ္မွာ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ EDCF ေခ်းေငြအေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၃၇ ဒသမ ၈၃၃ သန္းႏွင့္ ျပည္တြင္းလိုအပ္ရန္ပုံေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၀ ဒသမ ၃၄၁ သန္း စုစုေပါင္း ၁၆၈ ဒသမ ၁၇၄ သန္း ကုန္က်မည္ဟု သိရသည္။
    
ကိုရီးယားႏိုင္ငံ EDCF ေခ်းေငြ ၁၃၇ ဒသမ ၈၃၃ သန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အတိုးႏႈန္းမွာ ၀ ဒသမ ၀၁ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ၿပီး ဆိုင္းငံ့ကာလ ၁၅ ႏွစ္၊ ျပန္ဆပ္ကာလ ၂၅ ႏွစ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
    
စီမံကိန္းခန္႔မွန္းကာလမွာ ငါးႏွစ္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္မွ ၂၀၁၉-၂၀၂၀ ဘ႑ာႏွစ္အထိ စီမံကိန္း ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္သည္။
    
စီမံကိန္းၿပီးေနာက္ ဒလၿမိဳ႕နယ္အပါအ၀င္ ဆက္စပ္ေနေသာ တြံေတး၊ ေကာ့မွဴး၊ ကြမ္းျခံဳကုန္းၿမိဳ႕နယ္မ်ား သည္ လည္း ၿမိဳ႕ျပအသြင္ေဆာင္၍ တစ္ၿပိဳင္တည္းတိုးတက္လာမည္ျဖစ္သည္ဟု အစိုးရအဖြဲ႕မွ လႊတ္ေတာ္ သို႔ တင္ျပခဲ့သည္။

Eleven Media Group 

No comments:

Post a Comment