Monday 23 March 2015

ဧၿပီ ၁ရက္မွ ေမ ၁ရက္ထိ ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းတြင္ ခရီးသည္ တင္ ယာဥ္မ်ား၌ Telematics စနစ္တပ္ဆင္ ကာလ သတ္မွတ္လ်ာထားၿပီး ထိုကာလ အတြင္း Telematics စနစ္ တပ္ဆင္ထားျခင္း မရွိသည့္ ခရီးသည္ တင္ ယာဥ္ မ်ား ကို ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳေတာ့ မည္မဟုတ္ဟုဆို

ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းတြင္ သြားလာေမာင္းႏွင္ေနသည့္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ား အေနျဖင့္ Telematics စနစ္တပ္ဆင္ သြား လာရ မည္ျဖစ္ကာ ယင္းစနစ္ တပ္ဆင္ကာလအျဖစ္ ဧၿပီ ၁ရက္မွ စတင္ မည္ျဖစ္ၿပီး ေမ ၁ရက္ အထိ တပ္ဆင္ ခြင့္လ်ာထားေပးကာ ယင္း စနစ္တပ္ ဆင္ထားျခင္းမရွိသည့္ခရီး သည္တင္ယာဥ္မ်ားကို ျဖတ္သန္း သြားလာခြင့္ျပဳ မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ရန္ ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းျပဳျပင္ ထိန္း သိမ္းေရး အဖြဲ႕မွ သတင္းရရွိသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္း ကိုအသုံးျပဳသြားလာလ်က္ရွိေသာ ယာဥ္မ်ား အေနျဖင့္ Telematics စနစ္ျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္နိုင္ရန္ အတြက္ ယင္း ကဲ့သို႔ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ေမ ၁ရက္မွ စတင္ ၍ Telematics စနစ္တပ္ဆင္ ထား ျခင္း မရွိသည့္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ မ်ားကို ျဖတ္သန္းသြားခြင့္ မျပဳရန္ လ်ာထားေၾကာင္း ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး အဖြဲ႕မွ သိရသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္ လမ္း ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးအဖြဲ႕မွ တာဝန္ ရွိသူ တစ္ဦး က'' Over Speeds ျဖစ္ ေအာင္ Telematics စနစ္နဲ႔ထိန္း ခ်ဳပ္ဖို႔ႀကိဳး စားၾကတာပါ။ Telematics စနစ္ကိုတပ္ထားျခင္းအားျဖင့္ ၂၄ နာ ရီ Operator ေတြ တာဝန္ခ်ထားၿပီး ယာဥ္ေတြရဲ့သြားလာတာေတြ၊ ရပ္ တာေတြ ကို ေစာင့္ၾကည့္ သြားမွာပါ''ဟု ေျပာသည္။

အျမန္လမ္းမႀကီးအသုံးျပဳ ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္ မ်ားတြင္ စနစ္တပ္ဆင္ ၿပီးပါ က ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၏အရွိန္ ႏႈန္း၊ ယာဥ္ေမာင္း၏ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္ သည့္ အျပဳအမူယာဥ္ရပ္နားခြင့္ရွိ/ မရွိေသာေနရာမ်ား၊ ယာဥ္သြားလာ ခဲ့မႈမွတ္တမ္းမ်ား၊ ခရီးအကြာအေဝး၊ ယာဥ္ရပ္နားခ်ိန္မ်ားအားအ ခ်ိန္ႏွင့္တစ္ေျပးညီ Traffic Information Center ႏွင့္ Traffic Control Center မ်ားမွ ေစာင့္ ၾကည့္ ထိန္း ခ်ဳပ္ၿပီး သတ္မွတ္စည္းကမ္းေက်ာ္ လြန္သည့္ယာဥ္မ်ားအား ယာဥ္တြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ Telematics Device ကိုဆက္သြယ္ၿပီး သတိေပး နိုင္ျခင္း၊ Telematics Device ပါ အေရးေပၚခလုတ္ကိုႏွိပ္ၿပီး အကူအ ညီေတာင္းခံလာ မႈအား ခ်က္ခ်င္းသိ ရွိနိုင္၍ လိုအပ္သည့္အကူအညီ ဆက္သြယ္ကာ အခ်ိန္ႏွင့္တစ္ေျပး ညီေဆာင္ရြက္ ေပးနိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။

ယင္းက'' Telematics စနစ္ ကိုအသုံးျပဳၿပီး ယာဥ္ေတြကို ေျခရာခံ ၿပီး အဆက္ မျပတ္ေစာင့္ၾကည့္မွာ ျဖစ္ၿပီး ဒီလမ္းမွာ ယာဥ္ေတြ ဘယ္ ႏွစီး သြားေနလဲ၊ ဘယ္ေနရာေတြရပ္ ေနလဲဆိုတာ သိရွိနိုင္မွာပါ။ ဒီအ တြက္ ယာဥ္လိုင္းေတြက တစ္လကို ႏွစ္ေသာင္းနဲ႔ တစ္ႏွစ္စာက်ပ္ ၂၄၀၀၀၀ ေပး သြင္းရမွာပါ။ ဒါက ကုမၸဏီရဲ့ စက္တန္ဖိုးနဲ႔ဝန္ေဆာင္ခပါ။ ဒီက ေစာင့္ၾကည့္ သလိုပဲ ယာဥ္လိုင္းပိုင္ ရွင္ေတြကလဲ သူ႔ယာဥ္ဘာလုပ္တယ္ ဆိုတာ ျပန္ေစာင့္ၾကည့္ နိုင္မွာပါ''ဟု ေျပာသည္။

လက္ရွိတြင္ အေဝးေျပးယာဥ္ ပိုင္ရွင္အမ်ား စုတြင္ အဆိုပါစနစ္ ကိုတပ္ဆင္ ထားျခင္းမရွိေၾကာင္း သိရ သည္။

စိန္ေဌး လွိုင္ အေဝးေျပး ယာဥ္ လိုင္းမွ ဦးေအာင္က''ဒီစက္ကိုတပ္ ဆင္လို႔ ရၿပီဆိုၿပီးစာပို႔ထားေပမယ့္ ယာဥ္လိုင္းေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားမ တပ္ထားဘူး။ တခ်ိဳ႕ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြ က ကန႔္ကြက္စာေတြပို႔တာလဲရွိ တယ္။ ဒီစက္တပ္ လိုက္တာ ဦးတို႔ အတြက္ ကုန္က်စရိတ္ကုန္တာ ပို မ်ားလာမွာပဲရွိတယ္။ အမွန္က အဲဒီ စနစ္က စက္ကိရိယာပဲရွိတာ။ ယာဥ္ တိုက္မႈမျဖစ္ေအာင္ ယာဥ္ေမာင္း ေပၚမွာမူတည္တယ္။ ယာဥ္ေမာင္း ကအဓိကပဲ။ မျဖစ္မေန တပ္ဆင္ရ မယ္ဆိုရင္ေတာ့ တပ္ရမွာေပါ့''ဟု ေျပာသည္။

အျမန္လမ္းတြင္ Telematics စနစ္တပ္ဆင္သြားလာျခင္းကို ကုန္ စည္တင္ ယာဥ္မ်ားတြင္ မတ္ ၁၀ ရက္ မွစတင္ခဲ့ၿပီး ကိုယ္ပိုင္ ယာဥ္ငယ္မ်ား လည္း စမ္းသပ္လ်က္ရွိေသာ Telematics(Plug And Go) စနစ္အား ဆက္လက္ တပ္ဆင္ေပးသြား မည္ျဖစ္ ေၾကာင္းႏွင့္ ယင္းအျမန္လမ္းမေပၚ တြင္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ား အေနျဖင့္ ယာဥ္ရပ္နားစခန္းမွလြဲ၍ မည္ သည့္ ေနရာ မ်ားတြင္ မွ ရပ္နားခြင့္ျပဳမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ရပ္နားျခင္း ကိုႏွစ္ ႀကိမ္ ထက္ေက်ာ္လြန္ပါက ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္သုံး လပိတ္သိမ္း မည္ျဖစ္ သည္။

TEEP
Democracytoday‬

No comments:

Post a Comment