Thursday, 20 February 2014

ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ထုတ္ေပးမႈ စနစ္

Photo: ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ထုတ္ေပးမႈ စနစ္
Thursday, February 20, 2014

ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၏ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္မွာ ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးျဖစ္ပါသည္။ ရည္မွန္းခ်က္ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ လုပ္ငန္းတာဝန္(၄)ရပ္ျဖင့္ ေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိရာ ‘‘ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကို စစ္ေဆး၍ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္မ်ားကို ဥပေဒႏွင့္အညီ ထုတ္ေပးရန္’’ ဟူေသာ လုပ္ငန္းတာဝန္တစ္ရပ္ပါဝင္ပါသည္။ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ထုတ္ေပးရာတြင္ ယခင္က မိမိနည္း မိမိဟန္ျဖင့္ ယာဥ္ေမာင္းသင္ၾကား၍ တတ္ေျမာက္လၽွင္ေျဖဆို ခြင့္ျပဳခဲ့ ပါသည္။
အခုအခါ ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးအတြက္ အရည္အခ်င္းျပည့္၀ေသာ ယာဥ္ေမာင္း မ်ားကိုသာ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ထုတ္ေပးရန္ဦးတည္၍ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိရာ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး နယ္ေျမ တြင္၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁ ရက္မွစတင္၍ ယာဥ္ေမာင္းသင္တန္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ တက္ေရာက္ သင္ၾကား ၿပီးေၾကာင္း အသိအမွတ္ျပဳ သင္တန္းဆင္းလက္မွတ္ပါရွိမွသာ ေျဖဆိုခြင့္ျပဳလ်က္ရွိပါသည္။ ယာဥ္ေမာင္း သင္တန္းေက်ာင္းမရွိေသးသည့္ ေဒသမ်ားတြင္လည္း မိမိဌာနမွဖြင့္လွစ္သည့္ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း ရက္တို သင္တန္းမ်ားတြင္ တက္ေရာက္သင္ၾကားၿပီးသူမ်ားကိုသာ ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္ ေျဖဆိုခြင့္ျပဳပါသည္။ စစ္ေဆးရာတြင္လည္း အျမင္အေရာင္ခြဲျခားစစ္ေဆးျခင္း (Colousr Blind Test)၊ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းသိရွိမႈကို ေရးေျဖစနစ္ျဖင့္ စစ္ေဆးျခင္း၊ ယာဥ္ေမာင္းလက္ေတြ႕ေမာင္းႏွင္မႈ စစ္ေဆးျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ၿပီးေအာင္ျမင္မွသာ သတ္မွတ္ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္မ်ား ထုတ္ေပးျခင္းကို ေဆာင္႐ြက္ လ်က္ရွိပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈစာရင္းအရ တစ္ရက္လၽွင္ ယာဥ္တိုက္မႈ ၃၀ ဒသမ ၁၂ မႈခန္႔ျဖစ္ပြားၿပီး ဒဏ္ရာရသူ ၆၄ ဒသမ ၀၅ ဦးခန္႔ႏွင့္ ေသဆုံးသူ ၁၀ ဒသမ၁၉ ဦးခန္႔ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ငါးႏွစ္အတြက္ သုံးသပ္ရာတြင္ ႏွစ္စဥ္ပ်မ္းမၽွအားျဖင့္ ယာဥ္တိုက္ မႈ ၁၃ ဒသမ ၃၃ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔၊ဒဏ္ရာရသူ ၁၂ ဒသမ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ႏွင့္ ေသဆုံးသူ ၁၄ ဒသမ ၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ခန္႔ တိုးေနသည္ကို ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာ ေတြ႕ရွိရပါသည္။ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ အတြင္း ယာဥ္ မေတာ္တဆျဖစ္ပြားမႈ၊ ဒဏ္ရာရရွိမႈႏွင့္ေသဆုံးမႈအေျခအေနမ်ားကို ေအာက္ပါ အတိုင္းေတြ႕ရွိရပါသည္
ယာဥ္တိုက္ခိုက္မႈျဖစ္ပြားရျခင္းအေၾကာင္းအရင္းမ်ားကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ရာတြင္ ယာဥ္တိုက္မႈမ်ား၏ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္သည္ အေျခခံအားျဖင့္ယာဥ္ကို ေကာင္းမြန္စြာ ေမာင္းႏွင္တတ္ေသာ္လည္း ယာဥ္ေမာင္း စည္းကမ္းပ်က္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း စိစစ္ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ပြားေသာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအား ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ရွိမႈ/မရွိမႈကို စစ္ေဆးရာတြင္လည္း ၅၅ ဒသမ ၄၃ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္သည္ ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္မရွိဘဲေမာင္းႏွင္၍ ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ေၾကာင္း စစ္ေဆးေတြ႕ရွိရသည္။ အခ်ိဳ႕မွာ ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္ ကိုင္ေဆာင္ထားျခင္းမရွိဟု ေျဖဆိုျခင္းမ်ားရွိႏိုင္ေသာ္လည္း တို႔အထဲမွအမ်ားစုမွာ ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္မရွိဘဲ လမ္းေပၚ တြင္ေမာင္းႏွင္လ်က္ရွိေၾကာင္း သုံးသပ္ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ယာဥ္စီးေရႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္ ေစာင္ေရ ကိုင္ေဆာင္သူအခ်ိဳးကို စိစစ္ရာတြင္၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ၁း၁.၀၇ ရွိရာမွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ၁း၀.၇၃ သို႔က် ဆင္းလာသျဖင့္ ယာဥ္စီးေရ ၁၀၀တြင္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ျဖင့္ေမာင္းႏွင္သူ ၇၃ ဦးရွိၿပီး ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္မဲ့ ေမာင္းႏွင္သူ ၂၇ ဦးရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း မွတ္ပုံတင္ထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ စီးေရႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ေစာင္ေရ တိုးတက္မႈအေျခအေနကို ေဖာ္ျပပါအတိုင္းေတြ႕ရွိရပါသည္။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလ်က္ရွိေသာ ေခတ္ႏွင့္အညီ တိုးတက္မ်ားျပားလာေသာ ယာဥ္ႏွင့္လူဦးေရမ်ား အရ ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္ပြားမႈအႏၲရာယ္မွ ကာကြယ္ရန္အတြက္ အရည္အခ်င္းျပည့္၀ေသာ ယာဥ္ေမာင္း ေကာင္းမ်ားကိုသာ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ထုတ္ေပးႏိုင္ရန္အတြက္ လက္ရွိစစ္ေဆး ေဆာင္႐ြက္မႈကို ေအာက္ပါ အတိုင္း တိုးျမႇင့္ေဆာင္႐ြက္ရန္ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနက စီစဥ္ေဆာင္ ႐ြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
(က) ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းလမ္းၫႊန္၊ လမ္းအမွတ္အသား၊အခ်က္ျပမ်ားႏွင့္ ယာဥ္သြားလာမႈဆိုင္ရာ စည္းကမ္းမ်ား၊ေဆာင္ရန္၊ ေရွာင္ရန္မ်ားပါဝင္သည့္ ပညာေပးဗီဒီယိုေခြ ၾကည့္႐ႈေစၿပီးမွ ေျဖဆိုခြင့္ျပဳရန္။
(ခ) ေမာ္ေတာ္ယာဥ္(သို႔မဟုတ္) ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းစြာ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္မႈအေျခအေန ရွိ/မရွိ မ်က္ျမင္စစ္ေဆးရန္။
(ဂ) ယာဥ္ေမာင္းေျဖဆိုသူ၏ စိတ္အေျခအေန(အရက္စြဲသူျဖစ္၊ မျဖစ္အပါအဝင္) စစ္ေဆးျခင္း (Psychological & abusing alcohol Test) ျပဳလုပ္ၿပီး စံကိုက္ညီသူမ်ားသာ လိုင္စင္ထုတ္ေပးရန္။
(ဃ) ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း၊ လမ္းၫႊန္၊ လမ္းအမွတ္အသားမ်ားႏွင့္ အခ်က္ျပမ်ား ေမးခြန္း (၂၀) ေျဖဆိုျခင္း အစား (၅၀)သို႔တိုးျမႇင့္ေျဖဆိုေစၿပီး ေအာင္ျမင္မွလိုင္စင္ထုတ္ေပးရန္။
ႏိုင္ငံတကာရွိ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ထုတ္ေပးျခင္းစနစ္ကို ေလ့လာ၍မိမိႏိုင္ငံႏွင့္ ကိုက္ညီမည့္စနစ္မ်ားကို တိုးျမႇင့္၍စစ္ေဆးေပးရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ေလ်ာ့နည္းက်ဆင္းေရးအတြက္ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္သူ၊ စီးနင္းသူမ်ားအေနျဖင့္လည္း စည္းကမ္းမဲ့ ေမာင္းႏွင္ျခင္းမ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္၍ ႏိုင္ငံႀကီးသားပီသစြာ ယာဥ္စည္းကမ္း၊လမ္းစည္းကမ္းမ်ားကို သိရွိလိုက္ နာၿပီး စနစ္တက်ေမာင္းႏွင္ေပးျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ လမ္းအသုံးျပဳသူမ်ားကလည္း စည္းကမ္းတက် လိုက္နာသြားလာျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း ကူညီေပးၾကပါရန္ တိုက္တြန္းတင္ျပအပ္ပါသည္။

MOI Webportal Myanmar
ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၏ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္မွာ ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးျဖစ္ပါသည္။ ရည္မွန္းခ်က္ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ လုပ္ငန္းတာဝန္(၄)ရပ္ျဖင့္ ေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိရာ ‘‘ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကို စစ္ေဆး၍ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္မ်ားကို ဥပေဒႏွင့္အညီ ထုတ္ေပးရန္’’ ဟူေသာ လုပ္ငန္းတာဝန္တစ္ရပ္ပါဝင္ပါသည္။ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ထုတ္ေပးရာတြင္ ယခင္က မိမိနည္း မိမိဟန္ျဖင့္ ယာဥ္ေမာင္းသင္ၾကား၍ တတ္ေျမာက္လၽွင္ေျဖဆို ခြင့္ျပဳခဲ့ ပါသည္။


အခုအခါ ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးအတြက္ အရည္အခ်င္းျပည့္၀ေသာ ယာဥ္ေမာင္း မ်ားကိုသာ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ထုတ္ေပးရန္ဦးတည္၍ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိရာ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး နယ္ေျမ တြင္၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁ ရက္မွစတင္၍ ယာဥ္ေမာင္းသင္တန္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ တက္ေရာက္ သင္ၾကား ၿပီးေၾကာင္း အသိအမွတ္ျပဳ သင္တန္းဆင္းလက္မွတ္ပါရွိမွသာ ေျဖဆိုခြင့္ျပဳလ်က္ ရွိပါသည္။ ယာဥ္ေမာင္း သင္တန္းေက်ာင္းမရွိေသးသည့္ ေဒသမ်ားတြင္လည္း မိမိဌာနမွဖြင့္လွစ္သည့္ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း ရက္တို သင္တန္းမ်ားတြင္ တက္ေရာက္သင္ၾကားၿပီးသူမ်ားကိုသာ ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္ ေျဖဆိုခြင့္ျပဳပါသည္။ စစ္ေဆးရာတြင္လည္း အျမင္အေရာင္ခြဲျခားစစ္ေဆးျခင္း (Colousr Blind Test)၊ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းသိရွိမႈကို ေရးေျဖစနစ္ျဖင့္ စစ္ေဆးျခင္း၊ ယာဥ္ေမာင္းလက္ေတြ႕ေမာင္းႏွင္မႈ စစ္ေဆးျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ၿပီးေအာင္ျမင္မွသာ သတ္မွတ္ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္မ်ား ထုတ္ေပးျခင္းကို ေဆာင္႐ြက္ လ်က္ရွိပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈစာရင္းအရ တစ္ရက္လၽွင္ ယာဥ္တိုက္မႈ ၃၀ ဒသမ ၁၂ မႈခန္႔ျဖစ္ပြားၿပီး ဒဏ္ရာရသူ ၆၄ ဒသမ ၀၅ ဦးခန္႔ႏွင့္ ေသဆုံးသူ ၁၀ ဒသမ၁၉ ဦးခန္႔ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ငါးႏွစ္အတြက္ သုံးသပ္ရာတြင္ ႏွစ္စဥ္ပ်မ္းမၽွအားျဖင့္ ယာဥ္တိုက္ မႈ ၁၃ ဒသမ ၃၃ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔၊ဒဏ္ရာရသူ ၁၂ ဒသမ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ႏွင့္ ေသဆုံးသူ ၁၄ ဒသမ ၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ခန္႔ တိုးေနသည္ကို ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာ ေတြ႕ရွိရပါသည္။ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ အတြင္း ယာဥ္ မေတာ္တဆျဖစ္ပြားမႈ၊ ဒဏ္ရာရရွိမႈႏွင့္ေသဆုံးမႈအေျခအေနမ်ားကို ေအာက္ပါ အတိုင္းေတြ႕ရွိရပါသည္။

ယာဥ္တိုက္ခိုက္မႈျဖစ္ပြားရျခင္းအေၾကာင္းအရင္းမ်ားကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ရာတြင္ ယာဥ္တိုက္မႈမ်ား၏ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္သည္ အေျခခံအားျဖင့္ယာဥ္ကို ေကာင္းမြန္စြာ ေမာင္းႏွင္တတ္ေသာ္လည္း ယာဥ္ေမာင္း စည္းကမ္းပ်က္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း စိစစ္ေတြ႕ရွိရပါသည္။

ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ပြားေသာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအား ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ရွိမႈ/မရွိမႈကို စစ္ေဆးရာတြင္လည္း ၅၅ ဒသမ ၄၃ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္သည္ ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္မရွိဘဲေမာင္းႏွင္၍ ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ေၾကာင္း စစ္ေဆးေတြ႕ရွိရသည္။ အခ်ိဳ႕မွာ ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္ ကိုင္ေဆာင္ထားျခင္းမရွိဟု ေျဖဆိုျခင္းမ်ား ရွိႏိုင္ေသာ္ လည္း တို႔အထဲမွအမ်ားစုမွာ ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္မရွိဘဲ လမ္းေပၚတြင္ေမာင္းႏွင္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သုံးသပ္ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ယာဥ္စီးေရႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္ ေစာင္ေရ ကိုင္ေဆာင္သူအခ်ိဳးကို စိစစ္ရာတြင္၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ၁း၁.၀၇ ရွိရာမွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ၁း၀.၇၃ သို႔က် ဆင္းလာသျဖင့္ ယာဥ္စီးေရ ၁၀၀တြင္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ျဖင့္ေမာင္းႏွင္သူ ၇၃ ဦးရွိၿပီး ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္မဲ့ ေမာင္းႏွင္သူ ၂၇ ဦးရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း မွတ္ပုံတင္ထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ ကယ္ စီးေရႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ေစာင္ေရ တိုးတက္မႈအေျခအေနကို ေဖာ္ျပပါအတိုင္းေတြ႕ရွိရပါသည္။

သို႔ျဖစ္ပါ၍ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလ်က္ရွိေသာ ေခတ္ႏွင့္အညီ တိုးတက္မ်ားျပားလာေသာ ယာဥ္ႏွင့္ လူဦးေရ မ်ားအရ ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္ပြားမႈအႏၲရာယ္မွ ကာကြယ္ရန္အတြက္ အရည္အခ်င္းျပည့္၀ေသာ ယာဥ္ေမာင္း ေကာင္းမ်ားကိုသာ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ထုတ္ေပးႏိုင္ရန္အတြက္ လက္ရွိစစ္ေဆး ေဆာင္႐ြက္ မႈကို ေအာက္ပါ အတိုင္း တိုးျမႇင့္ေဆာင္႐ြက္ရန္ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနက စီစဥ္ေဆာင္ ႐ြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။

(က) ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းလမ္းၫႊန္၊ လမ္းအမွတ္အသား၊အခ်က္ျပမ်ားႏွင့္ ယာဥ္သြားလာမႈ ဆိုင္ရာ စည္းကမ္းမ်ား၊ေဆာင္ရန္၊ ေရွာင္ရန္မ်ားပါဝင္သည့္ ပညာေပးဗီဒီယိုေခြ ၾကည့္႐ႈေစၿပီးမွ ေျဖဆို ခြင့္ျပဳရန္။
(ခ) ေမာ္ေတာ္ယာဥ္(သို႔မဟုတ္) ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းစြာ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္မႈအေျခအေန ရွိ/မရွိ မ်က္ျမင္စစ္ေဆးရန္။

(ဂ) ယာဥ္ေမာင္းေျဖဆိုသူ၏ စိတ္အေျခအေန(အရက္စြဲသူျဖစ္၊ မျဖစ္အပါအဝင္) စစ္ေဆးျခင္း (Psychological & abusing alcohol Test) ျပဳလုပ္ၿပီး စံကိုက္ညီသူမ်ားသာ လိုင္စင္ထုတ္ေပးရန္။
(ဃ) ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း၊ လမ္းၫႊန္၊ လမ္းအမွတ္အသားမ်ားႏွင့္ အခ်က္ျပမ်ား ေမးခြန္း (၂၀) ေျဖဆိုျခင္း အစား (၅၀)သို႔တိုးျမႇင့္ေျဖဆိုေစၿပီး ေအာင္ျမင္မွလိုင္စင္ထုတ္ေပးရန္။

ႏိုင္ငံတကာရွိ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ထုတ္ေပးျခင္းစနစ္ကို ေလ့လာ၍မိမိႏိုင္ငံႏွင့္ ကိုက္ညီမည့္စနစ္မ်ားကို တိုးျမႇင့္၍စစ္ေဆးေပးရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ေလ်ာ့နည္း က်ဆင္းေရးအတြက္ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္သူ၊ စီးနင္းသူမ်ားအေနျဖင့္လည္း စည္းကမ္းမဲ့ ေမာင္းႏွင္ျခင္းမ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္၍ ႏိုင္ငံႀကီးသားပီသစြာ ယာဥ္စည္းကမ္း၊လမ္းစည္းကမ္းမ်ားကို သိရွိလိုက္ နာၿပီး စနစ္ တက်ေမာင္းႏွင္ေပးျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ လမ္းအသုံးျပဳသူမ်ားကလည္း စည္းကမ္းတက် လိုက္နာ သြားလာျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း ကူညီေပးၾကပါရန္ တိုက္တြန္းတင္ျပအပ္ပါသည္။

MOI Webportal Myanmar

No comments:

Post a comment