တ႐ုတ္ႏုိင္ငံေတာင္ပိုင္း ကြမ္တံုျပည္နယ္ ရွင္က်န္တြင္ ျပသထားေသာ ေမာ္စီတံုး၏ ေရႊ႐ုပ္တု (Photo:AFP)
၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း တ႐ုတ္၏ ေရႊ၀ယ္လိုအားသည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ကထက္ ၃၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ျမင့္တက္ခဲ့ၿပီး ပထမဆံုး အႀကိမ္အျဖစ္ အိႏၵိယကိုေက်ာ္လြန္၍ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၏ ေရႊ၀ယ္လိုအား အမ်ားဆံုးႏိုင္ငံ ျဖစ္ခဲ့ေ ၾကာင္း ကမၻာ႔ေရႊေကာင္စီ က ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၈ ရက္တြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္း အႏၲရာယ္ႏွင့္ ထပ္မံေပၚေပါက္လာေသာ ေငြေၾကးအက်ပ္အတည္းမ်ား ေလ်ာ့ပါးလာသျဖင့္ ေရႊ၀ယ္ယူစုေဆာင္း၍ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံျခင္းမ်ား ေလ်ာ့နည္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း တ႐ုတ္၏ ေရႊ၀ယ္ယူမႈ စုစုေပါင္းသည္ ၁၀၆၅ ဒသမ ၈ တန္၊ တန္ဖိုးေဒၚလာဘီလ်ံ ၁၇၀ ျဖင့္ စံခ်ိန္သစ္တင္ခဲ့သည္။ အိႏၵိယ၏ စုစုေပါင္းေရႊ၀ယ္ယူမႈမွာ ၉၇၄ ဒသမ ၈ တန္ရွိခဲ့သည္။
လက္၀တ္ရတနာအျဖစ္ ကမၻာ႔ေရႊ၀ယ္ယူမႈသည္ လြန္ခဲ့သည့္ ၁၆ ႏွစ္က ထက္ ယခင္ႏွစ္တြင္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ျပန္လည္ေရာင္းခ် မႈလည္း မ်ားျပားခဲ့ၿပီး ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း ေရႊေစ်းသံုးပံုတစ္ပံုနီးပါး က်ဆင္း ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ကမၻာ့ေရႊ၀ယ္လိုအား အမ်ားဆံုးႏိုင္ငံအျဖစ္ တ႐ုတ္သည္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေဖာ္ျပခံရျခင္းျဖစ္ၿပီး ၁၉၅၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားႏွင့္ ၁၉၆၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ား ကတည္းက ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မတိုင္မီအထိ အိႏိၵယသာလွ်င္ ကမၻာ႔ အႀကီးဆံုး ေရႊေစ်းကြက္ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း ကမၻာ့ေရႊေကာင္စီ ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားေရးမွဴး မားကက္စ္ဂရပ္ဘ္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယင္းသို႔ ကမၻာ႔ေရႊေစ်းကြက္ ထိပ္တန္းအဆင့္ေနရာမွ အိႏိၵယေလွ်ာက် ခဲ့ျခင္းမွာ ကုန္သြယ္ေရးလိုေငြျပမႈ ေလွ်ာ့ခ်ရန္အတြက္ ေရႊတင္သြင္း မႈေလွ်ာ့ခ်ရန္ အိႏိၵအစိုးရ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေၾကာင့္ တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္းျဖ စ္ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။
တ႐ုတ္တြင္ လူလတ္တန္းစားမ်ား မ်ားျပားလာျခင္း၊ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀မႈ ျမင့္တက္လာျခင္း၊ စုေဆာင္းေငြမ်ား ျမင့္တက္လာျခင္း၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအတြက္ ေရႊ၀ယ္ယူ စုေဆာင္းရန္သာ လြယ္ကူေသာနည္းလမ္းျဖစ္ၿပီး အျခားအခြင့္အလမ္းမ်ား နည္းပါးျခင္းတို႔ေၾကာင့္ တ႐ုတ္၏ေရႊ၀ယ္လိုအား ျမင့္တက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဂရပ္ဘ္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
တ႐ုတ္၏ ၀င္ေငြျမင့္တက္လာသည္ႏွင့္အမွ် ေရႊႏွင့္ျပဳလုပ္ေသာ လက္၀တ္ရတနာမ်ားႏွင့္ ေရႊေခ်ာင္းေ ရာင္းအား သည္လည္း လာမည့္သံုးႏွစ္မွ ငါးႏွစ္အတြင္း ဆက္လက္ျမင့္တက္ေနမည္ဟု ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက ခန္႔မွန္းခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ မခိုင္လံုေသာ ေစ်းကြက္ခန္႔မွန္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ယခုႏွစ္အတြင္း စုစုေပါင္း ေရႊေရာင္း အားက်ဆင္းႏိုင္ဖြယ္ ရွိသည္ဟုလည္း သိရသည္။
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment