Friday 27 July 2012

ျမန္မာျပည္တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဘယ္လုိမလုပ္ရမလဲ ကမၻာ့အသစ္လြင္ဆုံးေရွ႕တန္းေစ်းကြက္အတြက္ ႀကဳံေတြ႕ဖြယ္ရွိသည့္ စြန္႔စားရမႈမ်ား



(ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားႏွင့္အတူ ဘီလ်ံဆယ္ႏွင့္ခ်ီေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္းသုိ႔ စီး၀င္လာလွ်က္ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ အက်ဳိး အျမတ္မ်ားမ်ားရျခင္းေနာက္ကိုသာ လုိက္ေနၾက ေသာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားသာလြမ္းၿခဳံထားျခင္းေၾကာင့္ အတိတ္က တံခါးဖြင့္ခဲ့သည့္စီးပြားေရးမ်ား ကဲ့သုိ႔ ပင္ ထိလြယ္ရွလြယ္ ျဖစ္ေနသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖဳိးမႈမရွိေသာ ဘ႑ာေရးက႑၊ ရင့္သန္မႈမရွိေသးေသာ ကုန္စည္ေစ်းကြက္ႏွင့္ အားနည္းေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအေဆာက္ အအုံေၾကာင့္ သတိထားစရာျဖစ္ေနသည္။ )

ဘ႐ုိင္ယန္ ပီ ကလိန္းသည္အေမရိကန္ကုန္သြယ္ေရးကုိယ္စားလွယ္႐ုံး၏ အေရွ႕ေတာင္အာရွဒါ႐ုိက္တာ
ေဟာင္းျဖစ္ၿပီး မကၠ႐ုိေဘာဂ ေဗဒပညာရွင္ႏွင့္ ဂ်ီအုိပိုလက္တစ္မဟာဗ်ဴဟာသမားတစ္ဦးျဖစ္သည္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အႏိုင္ရခဲ့ေသာ ၿပီးခဲ့သည့္ ဧၿပီလပါလီမန္ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးကတည္းက
 ေဒသတြင္းစီပြားေရးပါ၀ါတစ္ခု၏ ျပန္လည္ထြက္ေပၚျခင္း တြင္ အားပါးတရပါ၀င္ရန္ အာရွႏွင့္ အေနာက္ကမၻာစီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းသုိ႔ အလုံးအရင္း ျဖင့္ ၀င္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ လေပါင္းမ်ားစြာအတြင္း ၾသစေၾတးလ်၊ ကေနဒါ၊ ယူႏိုက္တက္ကင္းဒမ္းႏွင့္ (ေမလတြင္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုတုိ႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ စီးပြားေရး ဆက္ဆံေရးအခ်ဳိ႕ကို ျပန္ဖြင့္ခဲ့ၾကသည္။ တုိက္႐ုိက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ၊ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရး ရန္ပုံေငြမ်ား ေထာက္ပံ့ျခင္းႏွင့္ ျမန္မာစစ္အစိုးရေခါင္းေဆာင္
မ်ားအတြက္ ကာလရွည္တားျမစ္ခဲ့ေသာ အေမရိကန္အေရးယူပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားကိုလည္း ယခုအခါ အေတာ္မ်ားမ်ားဆုိင္းငံထားၿပီးျဖစ္သည္။ 
ကိုကာကိုလာ၊ ဂ်ီးအီးႏွင့္ ေရနံႏွင့္ဓာတ္ေငြ႕ကုမၸဏီမ်ားကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းသုိ႔ ၀င္ေရာက္ရန္
အလြန္စိတ္၀င္စားေၾကာင့္ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆုိခဲ့ၿပီးျဖစ္ သည္။ ဟုိတယ္မ်ားလည္း အလ်င္အျမန္ျပည့္ေနၿပီး လြန္ခဲ့သည့္ေျခာက္လ တစ္ေနငွားရမ္းခ ေဒၚလာ ၆၀ တန္အခန္းမ်ား သည္ပင္ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ေဒၚလာ ၄၀၀ ခန္႔ျဖစ္သြားသည္။ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အထီးက်န္ေနခဲ့ရၿပီးေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္
ေရွ႕တန္းေစ်းကြက္ေျမပုံ၏ ဗဟုိသို႔ေရြ႕လာခဲ့ သည္။သုိ႔ေသာ္လည္း ႏုိင္ငံေရးအုပ္စုကြဲမႈရာသီဥတုအလား
အလာႏွင့္ အႏၱရာယ္ရွိလွစြာ ေသာ ထိလြယ္ရွလြယ္စီးပြားေရးေၾကာင့္ အလ်င္အျမန္ ဖြင့္ျခင္း သည္ ႐ုတ္တရက္ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာလာျခင္းႏွင့္အတူ အေျခမက်ေသာ ရလဒ္မ်ားလည္း ေပၚေပါက္လာဖြယ္ရွိသည္။
ေရနံႏွင့္ ဓာတ္ေငြ႕၊ ဆန္၊ ကၽြန္းသစ္ႏွင့္ အဖုိးထုိက္တန္ေသာ ေက်ာက္မ်က္ရတနာမ်ား (ယခုအခါတြင္ ယင္းတုိ႔ထဲမွ အမ်ားစုကိုကုန္ေခ်ာမျပဳလုပ္ဘဲ တင္ပုိ႔ခဲ့ၿပီး) အပါအ၀င္ အလြန္မ်ားျပားလွေသာ သဘာ၀ရင္းျမစ္မ်ားေၾကာင့္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္စြမ္းတည္ေဆာက္ရန္ အခြင့္အလမ္းမ်ားစြာရွိေနသည္။ ပရိေဘာဂအေခ်ာထည္မ်ား၊ ပတၱျမားလုံးေခ်ာမ်ားႏွင့္ အရည္အေသြးျမင့္ဆန္တုိ႔ပင္လွ်င္ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားလုပ္ငန္း၊ စြမ္းအင္၊ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္း သုံးပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ကုန္ေခ်ာထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားအျပင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအခြင့္အလမ္းမ်ား ကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ ယမန္ႏွစ္က ႏုိင္ငံ ျခားတုိက္႐ုိက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၀ ဘီလ်ံေက်ာ္တုိင္းျပည္တြင္း
သုိ႔စီး၀င္ခဲ့ၿပီး အမ်ားစုမွာ တ႐ုတ္၊ ေဟာင္ေကာင္ႏွင့္ ထုိင္းႏိုင္ငံတုိ႔မွ ျဖစ္ကာ ယခင္ဆယ္စုႏွစ္
ႏွစ္ခုေပါင္း ႏိုင္ငံျခားတုိက္႐ုိက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအားလုံးထက္ ပိုမုိခဲ့သည္။သုိ႔ေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ကေတာ့ 
သတိျဖင့္တုိင္ပင္ေဆြးေႏြးေနခဲ့ၿပီး ထုိသုိ႔ျပဳလုပ္ျခင္းကလည္း မွန္ကန္ေသာလုပ္ေဆာင္မႈျဖစ္သည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ဆယ္စုႏွစ္ ၂ ခုအတြင္း ကာလအေတာ္မ်ားမ်ားကို ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ျဖင့္ေနခဲ့ရၿပီး ၂၀၁၀ တြင္ လြတ္ေျမာက္လာခဲ့သည့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က အားပါးတရ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမည့္သူမ်ားကို မၾကာေသးမီက သတိေပးမႈတစ္ခုျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ျဖစ္လာႏိုင္ဖြယ္ရွိေသာစီးပြားေရးလုပ္ေဆာင္မႈအသစ္မ်ားအားလုံးကို ျပဳလုပ္
ေနခဲ့သည့္ အစိုးရသစ္၏ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားတြင္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိရန္လုိအပ္ေၾကာင္း မီးေမာင္းထုိးျပရင္း နေမာ္နမဲ့အေကာင္းျမင္၀ါဒကို ဇြန္လတြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ ကမၻာ့စီးပြားေရးဖုိရမ္
 ေဆြးေႏြးပြဲတစ္ခုတြင္ သူမက သတိေပးခဲ့သည္။ ထုိသို႔မဟုတ္လွ်င္ ျမန္မာျပည္သူမ်ားသည္ ပါ၀ါအနည္းငယ္သာရွိၿပီး ဆက္လက္ဆုံ႐ႈံးေနမည္ဟု သူမက ေျပာခဲ့သည္။ 

သူမ၏ အႀကံျပဳခ်က္ကုိ ဂ႐ုစိုက္ရန္ အျခားအေၾကာင္းမ်ားစြာလည္း ရွိသည္။ ကမၻာလုံးဆုိင္ရာစီးပြားေရး
အားနည္းေနျခင္းႏွင့္အတူ (ထြန္းသစ္စ စီးပြားေရး ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္ေသာ အိႏၵိယႏွင့္ တ႐ုတ္တုိ႔ပင္
 ေႏွးေကြးေနၿပီ) အလ်င္အျမန္ဖြံကၿဖဳိးတုိးတက္မႈ၏ဆြဲေဆာင္မႈကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား ျငင္းဆုိရန္ ခက္ခဲေန ေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ အက်ဳိး အျမတ္မ်ားမ်ားရျခင္းေနာက္ကိုသာ လုိက္ေနၾက ေသာ
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားသာလြမ္းၿခဳံထားျခင္းေၾကာင့္ အတိတ္က တံခါး ဖြင့္ခဲ့သည့္စီးပြားေရးမ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ ထိလြယ္ရွလြယ္ ျဖစ္ေနသည္။ ဘ႑ာေရး စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ အားေကာင္းေသာ
 ေငြေၾကးဆုိင္ရာမူ၀ါဒ ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ားရွိေလ့ မရွိေသာ ယင္းသုိ႔ေသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေငြလဲႏႈႏ္း၊
 ေငြေၾကးေထာက္ပံမႈႏွင့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြျခင္းတုိ႔တြင္ အလြန္အမင္း အလႈပ္ အယမ္းမ်ားမ်ားျခင္းတုိ႔ ရံဖန္ရံခါျဖစ္ေနေသာ ကာလမ်ားလိမ့္မည္။ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားမရွိျခင္းေၾကာင့္ ဘဏ္မ်ားက ေငြမ်ား အၿပဳိင္ေခ်းျခင္းကဲ့သုိ႔ ဘ႑ာေရးပူေပါင္းမ်ားဖန္တီးမိျခင္းမ်ား တုိးပြားေစသည္။

ေမးခြန္းထုတ္စရာေကာင္းေသာ အိမ္ၿခံေျမေစ်းကြက္မ်ား ၿပဳိလဲျခင္း (၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္မ်ား ေႏွာင္းပိုင္းတြင္ ထုိင္းႏိုင္ငံတြင္ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ျပႆနာမ်ဳိး) မ်ားလည္း ရံဖန္ရံခါျဖစ္လာတက္သည္။ ႏုိင္ငံျခားတုိက္႐ုိက္
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ႐ုတ္တရက္ စီး၀င္လာျခင္းသည္ တရားမွ်တမႈကုိ ရပ္စဲေစဖြယ္ျဖစ္ၿပီး မတည္ၿငိမ္မႈ၏ ပထမဆုံလကၡဏာမ်ား လ်င္ျမန္စြာျပလာမည္ျဖစ္သည္။ဘ႑ာေရးက႑သည္ တစ္ခုတည္းေသာ
 ျပႆနာနယ္ပယ္သာျဖစ္သည္။ အရည္အေသြးျပည့္၀ေသာ အေကာက္ခြန္ႏွင့္ နယ္ျခား ထိန္းခ်ဳပ္မႈမရွိျခင္း ေၾကာင့္ သြင္းကုန္မ်ား (အထူးသျဖင့္ စိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ ေစ်းေပါေသာကုန္ေခ်ာပစၥည္းမ်ား) သည္ ေစ်းကြက္တြင္းသုိ႔ ပမာဏမ်ားျပားစြာ အလြယ္တကူ စီး၀င္ႏိုင္ၿပီး ျပည္တြင္းကုန္ထုတ္လုပ္ေရးသမား ယွဥ္ၿပဳိင္ႏိုင္စြမ္းမရွိျဖစ္မည္။ ပုိၿပီး ေယဘုယ်က်စြာေျပာရလွ်င္ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းအတုမ်ားသည္ သည္ လည္း ကုန္စည္ ေစ်းကြက္အတြင္းေရာက္ရွိၿပီး က်န္းမာေရးႏွင့္ လုံၿခဳံေရးအႏၱရာယ္မ်ားဆီသို႔ ဦးတည္ေစႏိုင္သည္။ လက္နက္မ်ားႏွင့္ မူးယစ္ေဆး၀ါးမ်ား စီဆင္းျခင္းႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈမရွိေသာ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖဳိတုိးတက္မႈႏွင့္အတူ ရံဖန္ရံခါတုိးပြားလာေသာ လူမ်ားစသည္တုိ႔သည္ ကေမၻာဒီးယား၊ လာအုိႏွင့္ ဗီယက္ နမ္တုိ႔နည္းတူ
 ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္လည္း ျပႆနာတစ္ရပ္ျဖစ္လာဖြယ္ရွိသည္။ 

ပိုဆုိးသည္မွာ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းမ်ားကို ေလာေလာလတ္လတ္အလြဲသုံးမႈေၾကာင့္ စီးပြားေရးသည္လည္း ခ်ိန္ခြင္လွ်ာမညီျဖစ္သြားႏုိင္သည္။ ကမၻတစ္၀ွမ္းမွ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရးေထာက္ပံေငြမ်ားအလ်င္အျမန္၀င္ေရာက္
လာျခင္းေၾကာင့္လည္း ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟမႈက်ယ္ျပန္႔ႏိုင္ကာ အစိုးရအာဏာပိုင္မ်ားမစိစစ္မႈ ေၾကာင့္ ကိုယ္က်ဳိးရွာသမားမ်ားႀကီးပြားသြားႏိုင္သည္။ အစုိးရအင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္မႈကို လ်စ္လ်ဴျပဳျခင္းသည္ ဖြံ႕ၿဖဳိးဆဲကမၻာတြင္ ျဖစ္ေန က် လမ္းေၾကာင္းမ်ားျဖစ္ခဲ့သည္။ ေရနံၾကြယ္၀မႈေၾကာင့္ လူနည္းစုသာ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းၿပီး အလယ္အလတ္၀င္ေငြအဆင့္အတန္းတစ္ခုသုိ႔ မည္သည့္ အခါကမွ မခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္ခဲ့သည့္ ႏိုင္ဂ်ီးရီးယားႏွင့္ ဆူဒန္တုိ႔အပါအ၀င္ ရင္းျမစ္ၾကြယ္၀ေသာ အာဖရိကႏိုင္ငံမ်ားကို ၾကည့္လွ်င္ အားေကာင္းေသာ လူလတ္တန္းစားတစ္ရပ္၏ စီးပြားေရးပ်က္သုန္းေနသည္ကို
ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ ခုိင္မာအားေကာင္းေသာ တရား႐ုံးမ်ား၊ အခြန္ေကာက္ခံျခင္း၊ 
နယ္ျခားထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းႏွင့္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိျခင္းတုိ႔သည္ တုိင္းျပည္တစ္ခုလုံး၏ ပုိမုိႀကီး မားေသာလုိအပ္ခ်က္မ်ားျဖည့္ဆည္းေပးသည့္ က်ယ္ျပန္႔ေသာအေျခခံျဖင့္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္မႈပုံစံတစ္ရပ္ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သူမ၏ မိန္႔ခြန္းမ်ားတြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ေျပာခဲ့သလုိမ်ဳိး လူအနည္းငယ္သာအက်ဳိးျဖစ္ေစမည့္ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ တုိင္းျပည္၏ အက္ဆက္မ်ားကို အစိုးရက ဆက္လက္ေရာင္းခ်ေနခ်ိန္တြင္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ပူပန္စရာမ်ား ရံဖန္ရံဖန္ျဖစ္လာမည္ျဖစ္သည္။ မုိင္းတြင္းသယံဇာတမ်ားက ေဒၚလာ ၁ ထရီလီယံဖုိးခန္႔ရွိၿပီး ဂဏန္းႏွစ္လုံးဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္မႈရွိေသာ မြန္ဂုိလီယားသည္ ထုိသုိ႔ေသာ တည္ၿငိမ္မႈႏွင့္ လူမႈဘ၀သာတူညီမွ်မႈမ်ားကို ၿခိမ္းေျခာက္ေသာ မထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္သည့္ ျခစားမႈမ်ားျဖစ္ေပၚလာသည္။
အေကာင္းဘက္ဦးတည္ေသာေျခလွမ္းတစ္ရပ္တြင္ ႏုိင္ငံျခား အကူအညီမ်ားႏွင့္ နည္းပညာပိုင္းဆုိင္ရာ အကူအညီမ်ားကို ပိုမုိဖြင့္ေပးျခင္း အပါအ၀င္ ဇြန္လတြင္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ေၾကညာခဲ့ေသာ ဒုတိယလႈိင္းျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးျဖစ္သည္။ သူကလည္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒကို ပါလီမန္သုိ႔တင္ခဲ့ၿပီး (အေသးစိတ္ ယခုအထိမထြက္ေသး) ဇူလုိင္လကုန္တြင္ အတည္ျပဳမည္ဟုေမွ်ာ္မွန္းထားသည္။ အဆုိပါဥပေဒတြင္ ေျမယာငွားရမ္းမႈကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား ကို ေျဖေလွ်ာ့ေပးမည္ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံျခားစီးပြားေရးု
လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အခြန္မက္လုံးမ်ားလည္း ေပးမည္ျဖစ္သည္။ စကၠဴေပၚရွိျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမ်ားမွာ လုိအပ္သည္ျဖစ္ေသာ္လည္း အစိုးရသစ္အခြင့္အာဏာမ်ားအတြက္ လုံေလာက္ေသာေငြေၾကး
ပမာဏအပါအ၀င္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးမွာ ေသာ့ခ်က္အျဖစ္ က်န္ေနဆဲျဖစ္သည္။
အေရးႀကီးသည္မွာလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံေလွ်ာက္လွမ္းမည့္ ပိုမုိက်ယ္ျပန္႔ေသာဖြံ႕ၿဖဳိးေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ အခ်ဳိ႕ေသာရွင္းလင္းမႈမ်ားျဖစ္သည္။ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ဂ်ပန္ေစ်းကြက္မ်ားႀကီးထြားေနခ်ိန္ လြန္ခဲ့သည့္ရာစုႏွစ္၀က္ေလာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံအမ်ားစုလုိက္ခဲ့ၾကေသာ ပုိ႔ကုန္ ဦးေဆာင္ေသာ မုိဒယ္သည္ တည္ရွိေတာ့မည္မဟုတ္ေပ။ 

ကုန္ေခ်ာထုတ္ကုန္မ်ားကို ျပည္ပတင္ပို႔ျခင္းထက္ ျပည္တြင္း၀ယ္လုိအားျဖင့္ေမာင္း ႏွင့္ေသာ စီပြားေရးတစ္ရပ္ဖန္တီးရန္ ျမန္မာတြင္ ရွားရွားပါးပါးအခြင့္အလမ္းတစ္ရပ္ရွိသည္။ မ်ားျပားလွေသာလူဦးေရ၊ က်ယ္ေျပာလွေသာ သဘာ၀သယံဇာတမ်ား ႏွင့္အတူ အရင္းအႏွီးမ်ားစီး၀င္လာမႈတုိးျမင့္
လာျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ စီးပြားေရးလင္းပြင့္မႈတစ္ခုအတြက္ လုိအပ္ေသာ အေျခခံအုတ္ျမစ္ရွိၿပီး ျဖစ္သည္။ လတ္တေလာလုိအပ္ေနသည္မွာ အေသးစားႏွင့္အလတ္စား
လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အရင္းအႏွီးမ်ားရရွိမႈတုိးတက္ရန္ႏွင့္ အမွန္တကယ္အားျဖင့္ ေရွ႕ဆက္ႏိုင္ရန္ ဥပေဒေၾကာင္းအရအကာကြယ္မ်ားေဖာ္ေဆာင္ရန္သာျဖစ္သည္။လာမည့္ႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္-ႏုိင္ငံတကာမွ 
အမႈေဆာင္မ်ား အခန္းႀကဳိတင္မွာရမည့္ အေၾကာင္းမ်ားႏွင့္အတူ အထက္ပါအခ်က္အားလုံးသည္ သတိျပဳရမည့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။ 
ယခုအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚအေရးယူပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားေျဖေလွ်ာ့ေပးျခင္းသည္ဒီအတုိင္းျဖစ္လာသည္ဟုတ္။ 
ဆက္ဆံေရးပုံမွန္ ျဖစ္ေအာင္ျပဳလုပ္ရန္အတြက္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၏ တင္ကူးသတ္မွတ္ထားေသာ
အခ်က္မ်ားစြာႏွင့္အညီ ျမန္မာႏိုင္ငံကျပဳမူခဲ့ျခင္းေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ယခုႏွစ္ ဧၿပီလတြင္ ပါလီမန္၏ လစ္လပ္သြားေသာ ေနရာမ်ားအတြက္ လြတ္လပ္ၿပီး ေယဘုယ်အားျဖင့္ မွ်တေသာေရြးေကာက္ပြဲမ်ား
က်င္းပေပးခဲ့သည္။ (အမ်ားစုကို စစ္တပ္ႏွင့္ စစ္တပ္ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျပဳပါတီမ်ားအတြက္ ထားရွိဆဲျဖစ္သည္။) ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားစြာကို အစုိးရကလႊတ္ေပးခဲ့ သည္။ ေငြေၾကးကိုလည္း
တန္ဖုိးျပန္လည္သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ ယခင္က တစ္ေဒၚလာလွ်င္ က်ပ္ေငြေျခာက္က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္ သတ္မွတ္ထားခဲ့ေသာ ျမန္မာက်ပ္ေငြကို ဧၿပီလတြင္ ယခင္ေမွာင္ခုိေစ်းႏႈန္းနီးပါး တစ္ေဒၚလာကို က်ပ္ ၈၀၀ သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ ဇြန္လအေစာပိုင္းတြင္ တစ္ေဒၚလာလွ်င္ ၈၄၀ က်ပ္အထိ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ယခုလုိ ခုန္တက္သြားျခင္းေၾကာင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္အလားအလာရွိေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား
 ေငြေၾကးအေပၚယုံၾကည္မႈ ရရွိ တုိးျမင့္ခဲ့သည္။ ယခုအခါတြင္ တုိက်ဳိစေတာ့အိတ္ခ်ိန္းႏွင့္ဂ်ပန္၏ ဒုိင္၀ါအင္စတီက်ဳတုိ႔က ျမန္မာစေတာ့အိတ္ခ်ိန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ကူညီလွ်က္ ရွိသည္။ အိႏၵိယက ေခ်းေငြေဒၚလာသန္း ၅၀၀ ေပးမည္ဟု ေမလတြင္ ေၾကညာခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ရင့္သန္မွုမရွိေသးေသာ စီးပြားေရးတစ္ခုတြင္းသုိ႔ မ်ားျပား ေသာေငြၾကးတန္ဖုိးမ်ား၀င္လာျခင္းမွာ
 ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္ေနဆဲျဖစ္သည္။ ယမန္ႏွစ္က ကေမၻာဒီးယားတြင္ လည္ပတ္လုပ္ကိုင္ေနေသာ စေတာ့ေစ်း ကြက္တစ္ခု ထူေထာင္ခဲ့သည္။ ထုိေစ်းကြက္တြင္ အစိုးရကုမၸဏီအနည္းငယ္ကသာ
စာရင္းသြင္းထားၿပီး ရွယ္ယာေစ်းႏႈန္းမ်ား အတက္အက်ၾကမ္းေနခဲ့ သည္။ ေရွ႕တန္းေစ်းကြက္တစ္ခုတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည့္ စြန္႔စားမႈတစ္ရပ္အျဖစ္ ဆုံး႐ႈံးဖြယ္ရွိသည္ျပႆနာမွာ အေၾကာင္းတစ္ရပ္ျဖစ္ေသာ္လည္း အဓိက က်ေသာ အေျခခံအေဆာက္အအုံမ်ားတည္ေဆာက္ျခင္းတြင္ အခ်ိန္ႏွင့္ ရင္းျမစ္မ်ားပိုမုိသုံးစဲြျခင္းႏွင့္ ထိေရာက္ေသာ တရားဥပေဒစုိးမုိးမႈတုိ႔သည္ အက်ိဳးအျမတ္ပုိမ်ားေသာအရင္းအႏွီးမ်ားကို ဆြဲေဆာင္ဖြယ္ရွိသည္။ 

အေျခမခုိင္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္တစ္ခု ႏုနယ္ေသာ ဒီမုိကေရဒီသို႔ (အကန္႔အသတ္မ်ားရွိသည့္တုိင္) အသြင္ကူးေျပာင္းမႈတြင္ ေကာင္းစြာစီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ျခင္းမရွိ ခဲ့လွ်င္ ျမန္မာသည္ လူနည္းစုႀကီးစုိးမႈျဖင့္သာ အဆုံးသတ္သြားဖြယ္ေပမည္။ ျပႆနာမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ရခက္ခဲသည့္အေျခအေနကို လက္ခံထားလွ်င္ လူမႈေရးႏွင့္ စီးပြားေရးမညီမွ်မႈမ်ားက်ယ္ျပန္႔လာျခင္းသာျဖစ္ဖြယ္ရွိေတာ့သည္။ ျမန္မာသည္ လ်င္ျမန္ေသာ ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္မႈႏွင့္ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာညီေသာ ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္မႈကို လမ္းခြဲရာ လမ္းဆုံးသို႔ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ အမ်ားစုမွာ ငါးဆယ္တန္းႏွင့္ ေျခာက္ဆယ္အေစာပိုင္းတန္းသို႔ေရာက္ရွိေနၿပီးျဖစ္ေသာ အစုိးရအဖြဲ႕ကို ႀကီးစိုးထားသည့္ တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းမ်ားသည္ မိမိတုိ႔တုိင္းျပည္၏ အနာဂတ္ကို စိတ္ထဲထည့္ထားလွ်င္ အားေကာင္းေမာင္း သန္လူလတ္တန္းစားတစ္ခုအား ေထာက္ပံျခင္းအေပၚ ဦးတည္သည့္ မူ၀ါဒမ်ားခ်မွတ္ေဖာ္ေဆာင္ျခင္းသည္သာ ခ်မ္းသာဖုိ႔ေရတုိၿပဳိင္ပြဲတစ္ခုထက္ ျမန္မာ ျပည္အား အေထာက္အကူျဖစ္ေစမည္ျဖစ္သည္။
 ref:messenger

How Not to Invest in Myanmar
The Risks for the World's Newest Frontier Market
Brian P. Klein
July 25, 2012
www.foreignaffairs.com

No comments:

Post a Comment