Wednesday 6 January 2016

ယာဥ္ေနာက္လိုက္၊ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားရွားပါးလာျခင္းႏွင့္ သက္တမ္းရင့္ယာဥ္မ်ားေၾကာင့္ ၿမိဳ႕တြင္းေျပးဆဲြသည့္ ဘတ္စ္ကားအစီးေရ ေလ်ာ့နည္းလာႏုိင္

လွည္းတန္းလမ္းဆံုအနီး ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ား သြားလာေနၾကစဥ္(ဓာတ္ပံု−နစ္ကီ)
ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ ယာဥ္ ေနာက္လိုက္မ်ား ရွားပါးလာျခင္း ႏွင့္ ဘတ္စ္ကားမ်ား၏ သက္တမ္း ၾကာျမင့္ၿပီး ႀကံ႕ခိုင္မႈမ်ားအား နည္းလာသျဖင့္ ဘတ္စ္ကားအ ေရအတြက္ ေလ်ာ့နည္းမႈကို ရင္ ဆုိင္ရဖြယ္ရွိေၾကာင္း ယာဥ္ပိုင္ရွင္ မ်ားႏွင့္ ယာဥ္လုပ္သားမ်ားက ေျပာသည္။
ၿမိဳ႕တြင္းေျပးဆဲြေနသည့္ ဘတ္စ္ကားမ်ားတြင္ ယာဥ္ေမာင္း ႏွင့္ယာဥ္ေနာက္လိုက္ ရွားပါးမႈကို ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားႀကံဳေတြ႕ေနၾကရ ၿပီးေယာဥ္အမ်ားစုမွာလည္း ၁၀ ႏွစ္ခန္႔အသံုးျပဳၿပီးျဖစ္၍ ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနရသျဖင့္ ယာဥ္ေျပးဆဲြႏုိင္မႈ အစီးအေရမွ တျဖည္းျဖည္း က်ဆင္းလာရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ၎တုိ႔က ေျပာ သည္။

‘‘ေရွ႕ဆက္လည္း ခရီးသည္ တင္ယာဥ္ေျပးဆဲြႏုိင္မႈကက်ဆင္း ေနဦးမွာပဲ။ အခုကားအစီးေရ ၄၀ ရွိရင္ ၁၀ စီးေလာက္မထြက္ႏုိင္ ဘူး။ ေနာက္ဒီထက္ပိုဆိုးႏုိင္မယ့္ အေနအထားရွိတယ္’’ဟု (၄၈) ယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္ပုိင္ရွင္ကို တ႐ုတ္ေလးက ေျပာသည္။

ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ ယာဥ္ ေနာက္လိုက္မ်ားသည္ ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈေၾကာင့္ ေခါက္ေရ ျပည့္ေျပးဆဲြႏုိင္ျခင္းမရွိဘဲ ၀င္ေငြ က်ဆင္းလာျခင္းႏွင့္ ယာဥ္စည္း ကမ္းေဖာက္ဖ်က္မႈဆုိင္ရာ ဒဏ္ ေၾကးတိုးျမႇင့္လိုက္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ကုန္က်စရိတ္ပိုမိုလာသည္ဟုဆို ကာ လုပ္ငန္းခြင္ေျပာင္းေရႊ႕မႈမ်ား မ်ားျပားလာၾကသည္ဟု ယာဥ္ပုိင္ ရွင္မ်ားက ဆိုၾကသည္။

‘‘အရင္တစ္ရက္ႏွစ္ေသာင္း ေလာက္ရၿပီး အခုတစ္ေသာင္း ေလာက္ပဲရေတာ့တာမ်ိဳးရွိလာ တယ္။ လုပ္ရတဲ့အခ်ိန္ကလည္း အရင္ကထက္ ပုိေပးေနရေတာ့ ၿမိဳ႕တြင္းလိုင္းကားေလာကကို ေက်ာခုိင္းကုန္တာ။ ယာဥ္ေမာင္း အခ်ိဳ႕က အေ၀းေျပးလိုင္းေျပာင္း တယ္။ ယာဥ္ေနာက္လုိက္္ေတြက တကၠစီေမာင္းတယ္’’ဟု ကိုတ႐ုတ္ေလးက ေျပာသည္။

ယာဥ္လုပ္သားရွားပါးမႈ ေၾကာင့္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားအေန ျဖင့္ ေန႔စဥ္ယာဥ္အစီးေရအျပည့္ ေျပးဆဲြႏုိင္ေရး အခက္ႀကံဳေနၿပီး အဆင္ေျပသည့္သူႏွင့္ ျဖစ္သလို လည္ပတ္ေနရသျဖင့္လည္း ယာဥ္ လုပ္သားမ်ား၏ အရည္အေသြး ကိုလည္း မစစ္ေဆးႏုိင္ေၾကာင္း (၁၂၄) ယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္ပုိင္ရွင္ တစ္ဦးက ေျပာသည္။

‘‘ကုိယ့္ရွိတဲ့သူက ခရီးသည္ နဲ႔အဆင္မေျပလည္း ေနာက္လူမ ရွိေတာ့ သူ႔ပဲဆက္သံုးေနရတဲ့အ ေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္ေနတာ’’ဟု ၎ က ေျပာသည္။

ၿမိဳ႕တြင္းခရီးသည္ ပုိ႔ေဆာင္ ေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ၀င္ေငြက် ဆင္းမႈႀကံဳခဲ့ရသည္မွာ လြန္ခဲ့ သည့္ေလးႏွစ္ခန္႔ကတည္းကျဖစ္ ၿပီး ထိုကာလအတြင္းကုန္ေစ်းႏႈန္း ႀကီးျမင့္လာေသာေၾကာင့္ မိသား စု စား၀တ္ေနေရးေျဖရွင္းရန္ အ ဆင္မေျပေတာ့ေၾကာင္း (၁၂၁ )ယာဥ္လိုင္းတြင္ ယာဥ္ေနာက္ လိုက္အျဖစ္ လုပ္ကုိင္ခဲ့သည့္ ကို၀ိုင္းေမာင္က ေျပာသည္။

‘‘အရင္ကဆို တစ္လလံုးေန လို႔ တစ္ခါျပင္စရာမလိုဘဲ ဆဲြခ့ဲ တဲ့ကားေတြက အခုဆိုုတစ္လမွာ ၁၀ ရက္ေလာက္ျပင္ဖုိ႔ အခ်ိန္ေပး လာရၿပီ။ ကားအသစ္သြင္းဖုိ႔ဆုိ တာကလည္း ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ မူ၀ါဒမၿငိမ္ေတာ့ ယာဥ္ပုိင္ရွင္ေတြ ဘက္က အရဲစြန္႔ၿပီးမသြင္းရဲဘူး။ ဒီအတုိင္းဆက္သြားရင္ လက္ရွိ လမ္းေပၚရိွတဲ့ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ ေတြ ေရရွည္ေျပးဆဲြႏုိင္ဖို႔မျဖစ္ ေတာ့ဘူး’’ဟု ကိုတ႐ုတ္ေလးက ေျပာသည္။

မထသ (ဗဟုိ)၏ ထုတ္ျပန္ ခ်က္အရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ခရီး သည္တင္ယာဥ္ေျပးဆဲြရန္ မွတ္ပံု တင္ထားသည့္ ယာဥ္အစီးေရ ခုနစ္ေထာင္ခန္႔ရွိေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ေျပးဆဲြေနေသာ ယာဥ္ အစီးေရေလးေထာင္ခန္႔သာရွိသည္ဟု သိရသည္။

7Day Daily

No comments:

Post a Comment