Thursday 24 July 2014

ေက်ာက္ျဖဴ - ကူမင္း ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္မႈ MOU သက္တမ္းကုန္ေပမဲ့ မၿပီးျပတ္ေသး

Photo: ေက်ာက္ျဖဴ - ကူမင္း ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္မႈ MOU သက္တမ္းကုန္ေပမဲ့ မၿပီးျပတ္ေသး
Thursday, July 24, 2014 

ေက်ာက္ျဖဴ - ကူမင္း မီးရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းကို ျပည္သူ႔ဆႏၵအရ ဖ်က္သိမ္းလိုက္ၿပီလို႔ ေနျပည္ေတာ္ကလာတဲ့ သတင္းနဲ႔အတူ ရန္ကုန္က သတင္းဂ်ာနယ္ေတြမွာ ေဖာ္ျပၾကေပမဲ့ မီးရထား၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ခံ ျမန္မာ့မီးရထားဌာနက တာ၀န္ရွိသူကေတာ့ ဒီစီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာဆက္လုပ္မယ္ဆိုတာ ေဆြးေႏြးေနဆဲပဲလို႔ ေျပာပါတယ္။ အျပည့္အစံုကို ဗြီအိုေအသတင္းေထာက္ မေအးေအးမာ က သတင္းေပးပို႔ထားပါတယ္။

ေနျပည္ေတာ္ကလာတဲ့ သတင္းေတြအရ  တ႐ုတ္ ျမန္မာသေဘာတူထားတဲ့ ေက်ာက္ျဖဴ - ကူမင္း ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မယ့္ကိစၥကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္ၿပီလို႔ဆုိေပမဲ့ ျမန္မာ့မီးရထားဌာနက တာ၀န္ရွိသူေတြကေတာ့ ေဆြးေႏြးေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း စီမံအင္ဂ်င္နီယာလည္းျဖစ္ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာလည္းျဖစ္တဲ့ ဦးေစာဗယ္လင္တုိင္းက ေျပာဆုိလိုက္ပါတယ္။

“အဲ့ဒီစီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ကိစၥကေတာ့ေလ က်ေနာ္တုိ႔ မျပတ္ေသးပါဘူးခင္ဗ်။ ဒီလို ေျပာလို႔ရေလာက္ေအာင္ မျပတ္ေသးပါဘူးခင္ဗ်။ မျပတ္ေသးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေပးလို႔မရေသးဘူးခင္ဗ်။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ က်ေနာ္တို႔ MOU ေတာ့ ထုိးထားတာေပါ့ဗ်ာ။ သို႔ေသာ္လည္း အဲ့ဒီ MOU က extend မလုပ္ရေသးဘူးဗ်။ MOU သက္တမ္းကေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဧၿပီမွာ ကုန္သြားၿပီေပါ့။ ဒါေပမဲ့လည္း ဆက္လုပ္မလုပ္ဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔က သူတို႔နဲ႔ မေဆြးေႏြးရေသးဘူး အဲ့ဒီဥစၥာ။”

၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီလကစၿပီး ခ်ဳပ္ဆိုထားတဲ့ ႏွစ္ဘက္သေဘာတူစာခ်ဳပ္အရ ၃ ႏွစ္အတြင္း ေက်ာက္ျဖဴ -ကူမင္း ရထားလမ္းကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ စီမံထားေပမဲ့ ဒီစီမံကိန္းနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ တက္ႂကြလႈုပ္ရွားသူေတြက ကန္႔ကြက္တာလည္း ရွိခဲ့တာပါ။ ေက်ာက္ျဖဴလူမႈကြန္ယက္က ဆက္သြယ္ညိႇႏိႈင္းေရးမွဴး ဦးထြန္းလြင္ကေတာ့ ဒီရထားလမ္းေဖာက္လုပ္မယ္ဆိုရင္ ေဒသရဲ႕ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအရ အက်ိဳးရွိႏိုင္ေၾကာင္းနဲ႔ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္တာေၾကာင့္ နစ္နာမယ့္သူေတြအတြက္လည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔ လိုမယ္လုိ႔ အခုလို ေျပာပါတယ္။

“က်ေနာ္တုိ႔ကေလ ဒီမွာလည္း ဘယ္လိုမွန္းမသိဘူး ေဒသခံေတြလည္း ဘာမွ မသိၾကဘူး။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ဒီလမ္းႀကီးရွိေနရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဟိုဟာေပါ့ဗ်ာ လမ္းပန္းႀကီးရွိရင္ေတာ့ အမ်ားစုက လမ္းကို သေဘာက်က်ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ဒီလမ္းေပါက္လာရင္ျဖင့္ တ႐ုတ္က ဘာျဖစ္မယ္၊ ညာျဖစ္မယ္ လႊမ္းမုိးမယ္ ဘာညာေတာ့ ေျပာၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ သာမန္လူေတြကေတာ့ေလ ဒီလမ္းေပါက္လာမယ္ဆိုတဲ့ဟာကို မျငင္းၾကပါဘူး။ ေျမယာေတြကေတာ့ လမ္းတေလွ်ာက္က ေျမယာေတြကေတာ့ ဆံုး႐ံႈးမယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အမ်ားစုကေတာ့ ေက်ာက္ျဖဴ ရမ္းၿဗဲကၽြန္းေပၚမွာတို႔ အထူးသျဖင့္ လယ္သမားေတြႀကီးပဲေလ။ သူတို႔ လမ္းဧရိယာေတြက ဘယ္ေလာက္သိမ္းမလဲဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ မသိဘူး။ ပိုက္လုိင္းတေလွ်ာက္မွာလည္းပဲ ပိုက္လိုင္းတခု ျဖတ္သြားတဲ့ဟာမွာလည္းပဲ က်ေနာ္တုိ႔ ဆံုး႐ံႈးၿပီးၾကၿပီ။ ရတာေတြရတယ္။ မရတာေတြလည္းရွိတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒီရထားလမ္းႀကီးေပါက္လာရင္ေတာ့ ဒီေျမယာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ တ႐ုတ္ကေရာ၊ အစိုးရကေရာ ဘာေတြေျပာမလဲဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ အတိအက် မသိဘူးေပါ့ေလ။”

ေမး။             ။ ဆိုေတာ့ ဒါဆိုရင္ ဒီလမ္းကို ေဖာက္မယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒီစီမံကိန္းကို လုပ္မယ္ဆုိတာကို ေဒသခံေတြရဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္ေတြမ်ား ရယူသလားရွင့္။

ေျဖ။              ။ “ဒီေန႔အထိ လံုး၀ မရွိဘူး။ အစိုးရဘက္က ဒီကိစၥကိုေျပာတာ ဒီေန႔အထိ လံုး၀ မရွိေသးဘူး။ အစိုးရက ဒီလိုဟာမ်ိဳးကိုလုပ္ရမွာ။ ဒီလိုဟာမ်ိဳးကို ဘာမွမလုပ္ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ ကုန္ခဲ့တဲ့ ၄ လေလာက္က China Myanmar Friendship Association ဆိုတဲ့ အဖြဲ႔တခု လာတယ္ဗ်။ အဲ့ဒီမွာ ဒီရထားလမ္းကုမၸဏီနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ တ႐ုတ္ႀကီးတေယာက္ပါလာတယ္။ သူတို႔ေတြက ဒီေဒသမွာ ဒီရထားလမ္းေဖာက္မယ္ဆိုရင္ သေဘာထား ဘယ္လိုလဲဆုိတဲ့ဟာကို က်ေနာ္တုိ႔ကို ေမးတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ မျငင္းဘူး။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ဒီလမ္းႀကီးေဖာက္ရင္ျဖင့္ ေျမေတြအမ်ားႀကီး ဆံုး႐ံႈးမွာပဲဆုိတဲ့ဟာကို သူတို႔ တ႐ုတ္ေတြကို က်ေနာ္တုိ႔ကေျပာတယ္။ နစ္နာေၾကးေပးရမွာေပါ့။ မေပးဘူးဆိုရင္ေတာ့ လယ္သမားေတြႀကီးပဲေလ အမ်ားစုက။ လယ္ေတြအမ်ားႀကီး ဆံုးကုန္မွာေပါ့။”

ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴ၊ ရမ္းၿဗဲ၊ အမ္းၿမိဳ႕နယ္ေတြကို ျဖတ္သြားမယ့္ ရထားလမ္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ စီမံကိန္းကို စတင္ေဆာင္ရြက္ေနတာေတြ မေတြရေသးေၾကာင္း ေဒသခံေတြကေတာ့ ဒီစီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဘယ္လိုလုပ္ေဆာင္ေနသလဲဆိုတာ မသိရွိဘူးလို႔လည္း ေျပာဆုိၾကပါတယ္။

ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက China  Railway Engineering Corporation (CREC) လို႔ေခၚတဲ့ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ မီးရထားေကာ္ပိုေရးရွင္းတို႔ဟာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ကစလို႔ ႏွစ္ဘက္သေဘာတူစာခ်ဳပ္ကုိ လက္မွတ္ေရးထုိးထားသလို႔ ဒီစာခ်ဳပ္အရ ဒီရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္ မႏၱေလးတုိင္း၊ မေကြးတုိင္း၊ ရွမ္းျပည္နယ္ေတြကို ျဖတ္ၿပီး ေဖာက္လုပ္မယ့္ စီမံကိန္းလို႔ သိရွိရပါတယ္။

ဒီစီမံကိန္းဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴကေန ကူမင္းအထိ မိုင္ေပါင္း ၇၅၀ ေက်ာ္ အကြာအေ၀းထိ ေဖာက္လုပ္မယ့္ စီမံကိန္းျဖစ္သလို အာရွ ပစိဖိတ္ေဒသရဲ႕ Travel Daily News မွာ ေဖာ္ျပခ်က္အရ အေမရိကန္ ေဒၚလာ၂ ဘီလီယံ သန္းေပါင္း ၂ ေသာင္းေက်ာ္ ကုန္က်မယ့္ စီမံကိန္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစီမံကိန္းေၾကာင့္ ျဖစ္လာမယ့္ ဆိုးက်ိဳးေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ လူမႈအဖဲြ႔အစည္းေတြက ေထာက္ျပ ကန္႔ကြက္မႈေတြ ရွိခဲ့ေပမယ့္ ေတာသူေတာင္သား ေဒသခံေတြကေတာ့ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ ကန္႔ကြက္စရာ မရွိဘူးလို႔လည္း ေျပာဆုိေနၾကပါတယ္။

VOA 

ေက်ာက္ျဖဴ - ကူမင္း ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္မႈ
ေက်ာက္ျဖဴ - ကူမင္း ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္မႈ
ေက်ာက္ျဖဴ - ကူမင္း မီးရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းကို ျပည္သူ႔ဆႏၵအရ ဖ်က္သိမ္းလိုက္ၿပီလို႔ ေနျပည္ေတာ္ကလာတဲ့ သတင္းနဲ႔အတူ ရန္ကုန္က သတင္းဂ်ာနယ္ေတြမွာ ေဖာ္ျပၾကေပမဲ့ မီးရထား၀န္ႀကီး ဌာန လက္ေအာက္ခံ ျမန္မာ့မီးရထားဌာနက တာ၀န္ရွိသူကေတာ့ ဒီစီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာဆက္လုပ္ မယ္ ဆိုတာ ေဆြးေႏြးေနဆဲပဲလို႔ ေျပာပါတယ္။ အျပည့္အစံုကို ဗြီအိုေအသတင္းေထာက္ မေအးေအးမာ က သတင္းေပးပို႔ထားပါတယ္။

ေနျပည္ေတာ္ကလာတဲ့ သတင္းေတြအရ  တ႐ုတ္ ျမန္မာသေဘာတူထားတဲ့ ေက်ာက္ျဖဴ - ကူမင္း ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မယ့္ကိစၥကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္ၿပီလို႔ဆုိေပမဲ့ ျမန္မာ့မီးရထားဌာနက တာ၀န္ရွိသူေတြ ကေတာ့ ေဆြးေႏြးေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း စီမံအင္ဂ်င္နီယာလည္းျဖစ္ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာလည္းျဖစ္တဲ့ ဦးေစာဗယ္လင္တုိင္းက ေျပာဆုိလိုက္ပါတယ္။

“အဲ့ဒီစီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ကိစၥကေတာ့ေလ က်ေနာ္တုိ႔ မျပတ္ေသးပါဘူးခင္ဗ်။ ဒီလို ေျပာလို႔ရေလာက္ ေအာင္ မျပတ္ေသးပါဘူးခင္ဗ်။ မျပတ္ေသးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေပးလို႔မရေသးဘူးခင္ဗ်။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ က်ေနာ္တို႔ MOU ေတာ့ ထုိးထားတာေပါ့ဗ်ာ။ သို႔ေသာ္လည္း အဲ့ဒီ MOU က extend မလုပ္ရေသးဘူးဗ်။ MOU သက္တမ္းကေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဧၿပီမွာ ကုန္သြားၿပီေပါ့။ ဒါေပမဲ့လည္း ဆက္လုပ္မလုပ္ဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔က သူတို႔နဲ႔ မေဆြးေႏြးရေသးဘူး အဲ့ဒီဥစၥာ။”

၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီလကစၿပီး ခ်ဳပ္ဆိုထားတဲ့ ႏွစ္ဘက္သေဘာတူစာခ်ဳပ္အရ ၃ ႏွစ္အတြင္း ေက်ာက္ျဖဴ -ကူမင္း ရထားလမ္းကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ စီမံထားေပမဲ့ ဒီစီမံကိန္းနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ တက္ႂကြလႈုပ္ရွားသူ ေတြက ကန္႔ကြက္တာလည္း ရွိခဲ့တာပါ။ ေက်ာက္ျဖဴလူမႈကြန္ယက္က ဆက္သြယ္ညိႇႏိႈင္းေရးမွဴး ဦးထြန္းလြင္ကေတာ့ ဒီရထားလမ္းေဖာက္လုပ္မယ္ဆိုရင္ ေဒသရဲ႕ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအရ အက်ိဳးရွိ ႏိုင္ေၾကာင္းနဲ႔ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္တာေၾကာင့္ နစ္နာမယ့္သူေတြအတြက္လည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔ လိုမယ္လုိ႔ အခုလို ေျပာပါတယ္။

“က်ေနာ္တုိ႔ကေလ ဒီမွာလည္း ဘယ္လိုမွန္းမသိဘူး ေဒသခံေတြလည္း ဘာမွ မသိၾကဘူး။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ဒီလမ္းႀကီးရွိေနရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဟိုဟာေပါ့ဗ်ာ လမ္းပန္းႀကီးရွိရင္ေတာ့ အမ်ားစုက လမ္းကို သေဘာက်က်ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ဒီလမ္းေပါက္လာရင္ျဖင့္ တ႐ုတ္က ဘာျဖစ္မယ္၊ ညာျဖစ္မယ္ လႊမ္းမုိးမယ္ ဘာညာေတာ့ ေျပာၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ သာမန္လူေတြကေတာ့ေလ ဒီလမ္းေပါက္လာမယ္ဆိုတဲ့ဟာကို မျငင္းၾကပါဘူး။ ေျမယာေတြကေတာ့ လမ္းတေလွ်ာက္က ေျမယာေတြကေတာ့ ဆံုး႐ံႈးမယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အမ်ားစုကေတာ့ ေက်ာက္ျဖဴ ရမ္းၿဗဲကၽြန္းေပၚမွာတို႔ အထူးသျဖင့္ လယ္သမားေတြႀကီးပဲေလ။ သူတို႔ လမ္းဧရိယာေတြက ဘယ္ေလာက္သိမ္းမလဲဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ မသိဘူး။ ပိုက္လုိင္းတေလွ်ာက္မွာလည္းပဲ ပိုက္လိုင္းတခု ျဖတ္သြားတဲ့ဟာမွာလည္းပဲ က်ေနာ္တုိ႔ ဆံုး႐ံႈးၿပီးၾကၿပီ။ ရတာေတြရတယ္။ မရတာေတြလည္းရွိတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒီရထားလမ္းႀကီးေပါက္လာရင္ေတာ့ ဒီေျမယာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ တ႐ုတ္ကေရာ၊ အစိုးရကေရာ ဘာေတြေျပာမလဲဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ အတိအက် မသိဘူးေပါ့ေလ။”

ေမး။             ။ ဆိုေတာ့ ဒါဆိုရင္ ဒီလမ္းကို ေဖာက္မယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒီစီမံကိန္းကို လုပ္မယ္ဆုိတာကို ေဒသခံေတြရဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္ေတြမ်ား ရယူသလားရွင့္။

ေျဖ။              ။ “ဒီေန႔အထိ လံုး၀ မရွိဘူး။ အစိုးရဘက္က ဒီကိစၥကိုေျပာတာ ဒီေန႔အထိ လံုး၀ မရွိေသးဘူး။ အစိုးရက ဒီလိုဟာမ်ိဳးကိုလုပ္ရမွာ။ ဒီလိုဟာမ်ိဳးကို ဘာမွမလုပ္ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ ကုန္ခဲ့တဲ့ ၄ လေလာက္က China Myanmar Friendship Association ဆိုတဲ့ အဖြဲ႔တခု လာတယ္ဗ်။ အဲ့ဒီမွာ ဒီရထားလမ္းကုမၸဏီနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ တ႐ုတ္ႀကီးတေယာက္ပါလာတယ္။ သူတို႔ေတြက ဒီေဒသမွာ ဒီရထားလမ္းေဖာက္မယ္ဆိုရင္ သေဘာထား ဘယ္လိုလဲဆုိတဲ့ဟာကို က်ေနာ္တုိ႔ကို ေမးတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ မျငင္းဘူး။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ဒီလမ္းႀကီးေဖာက္ရင္ျဖင့္ ေျမေတြအမ်ားႀကီး ဆံုး႐ံႈးမွာပဲဆုိတဲ့ဟာကို သူတို႔ တ႐ုတ္ေတြကို က်ေနာ္တုိ႔ကေျပာတယ္။ နစ္နာေၾကးေပးရမွာေပါ့။ မေပးဘူးဆိုရင္ေတာ့ လယ္သမားေတြႀကီးပဲေလ အမ်ားစုက။ လယ္ေတြအမ်ားႀကီး ဆံုးကုန္မွာေပါ့။”

ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴ၊ ရမ္းၿဗဲ၊ အမ္းၿမိဳ႕နယ္ေတြကို ျဖတ္သြားမယ့္ ရထားလမ္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ စီမံကိန္းကို စတင္ေဆာင္ရြက္ေနတာေတြ မေတြရေသးေၾကာင္း ေဒသခံေတြကေတာ့ ဒီစီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဘယ္လိုလုပ္ေဆာင္ေနသလဲဆိုတာ မသိရွိဘူးလို႔လည္း ေျပာဆုိၾကပါတယ္။

ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက China  Railway Engineering Corporation (CREC) လို႔ေခၚတဲ့ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ မီးရထားေကာ္ပိုေရးရွင္းတို႔ဟာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ကစလို႔ ႏွစ္ဘက္သေဘာတူစာခ်ဳပ္ကုိ လက္မွတ္ေရးထုိးထားသလို႔ ဒီစာခ်ဳပ္အရ ဒီရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္ မႏၱေလးတုိင္း၊ မေကြးတုိင္း၊ ရွမ္းျပည္နယ္ေတြကို ျဖတ္ၿပီး ေဖာက္လုပ္မယ့္ စီမံကိန္းလို႔ သိရွိရပါတယ္။

ဒီစီမံကိန္းဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴကေန ကူမင္းအထိ မိုင္ေပါင္း ၇၅၀ ေက်ာ္ အကြာအေ၀းထိ ေဖာက္လုပ္မယ့္ စီမံကိန္းျဖစ္သလို အာရွ ပစိဖိတ္ေဒသရဲ႕ Travel Daily News မွာ ေဖာ္ျပခ်က္အရ အေမရိကန္ ေဒၚလာ၂ ဘီလီယံ သန္းေပါင္း ၂ ေသာင္းေက်ာ္ ကုန္က်မယ့္ စီမံကိန္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစီမံကိန္းေၾကာင့္ ျဖစ္လာမယ့္ ဆိုးက်ိဳးေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ လူမႈအဖဲြ႔အစည္းေတြက ေထာက္ျပ ကန္႔ကြက္မႈေတြ ရွိခဲ့ေပမယ့္ ေတာသူေတာင္သား ေဒသခံေတြကေတာ့ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ ကန္႔ကြက္စရာ မရွိဘူးလို႔လည္း ေျပာဆုိေနၾကပါတယ္။

VOA 

No comments:

Post a Comment