သီလ၀ါဆိပ္ကမ္း တစ္ေနရာကုိ ေတြ႔ရစဥ္
သီလ၀ါဆိပ္ကမ္း၌ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ အိုဒီေအေခ်းေငြျဖင့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ အေထြေထြ ကုန္တင္ ဆိပ္ကမ္းတစ္ခုႏွင့္ ကုန္ေသတၱာတင္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ရန္ တည္ေဆာက္ေရးတင္ဒါႏွင့္ ပစၥည္း၀ယ္ ယူေရးတင္ဒါမ်ား ေခၚယူသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ အိုဒီေအေခ်းေငြျဖင့္ တည္ေဆာက္မည့္ သီလ၀ါဆိပ္ကမ္း တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္း မ်ားအား ယခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းတြင္ စတင္မည္ျဖစ္သည္။
လက္ရွိတြင္ သီလ၀ါဆိပ္ကမ္း၌ အေထြေထြကုန္စည္ ကိုင္တြယ္ႏိုင္ေသာ ဆိပ္ကမ္းအေနျဖင့္ MITT ႏွင့္ MIPL ဆိပ္ကမ္းႏွစ္ခုသာရွိၿပီး၊ အေထြေထြ ကုန္စည္တင္ ဆိပ္ခံတံတား တစ္စင္းမွာ တည္ေဆာက္ ဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
သီလ၀ါဆိပ္ကမ္း တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ရန္ ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ အေနျဖင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ အိုဒီေအေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၀၅ သန္းအား ရရွိထားေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရွိတြင္ ဆိပ္ကမ္းတိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ အတိုင္ပင္ခံ ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ား ငွားရမ္းျခင္း၊ တည္ေဆာက္မည့္ ကုမၸဏီမ်ားအား တင္ဒါေခၚယူျခင္း၊ ဆိပ္ကမ္းေနာက္ခံေျမကြက္မ်ားေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ မည့္ ေျမျပင္အေဆာက္အံုမ်ားအတြက္ လုိအပ္မည့္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ကိစၥမ်ားအား ေဆာင္ ရြက္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
သီလ၀ါေဒသတြင္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားတည္ေဆာက္ရန္ ေျမကြက္တစ္ကြက္လွ်င္ မ်က္ႏွာစာအလ်ား ၂၀၀ မီတာ၊ ကုန္းတြင္းဘက္သို႔ ၇၅၀ ကီလိုမီတာ (အက်ယ္ ၃၇ ဒသမ ၀၆ ဧက)ရွိ ေျမကြက္ ၃၇ ကြက္ကို တိုးခ်ဲ႔ေဖာ္ထုတ္ခဲ့သည္။ ယင္းေျမကြက္ ၃၇ ကြက္အနက္မွ ေျမကြက္ ၂၇ ကြက္တြင္ ကုမၸဏီအသီးသီးမွ ဆိပ္ကမ္းမ်ား တည္ေဆာက္ထားၿပီး၊ ေျမကြက္ ၁၀ ကြက္မွာ ေနရာလြတ္ က်န္ရွိေနသည္။ အဆို ပါ ေျမ ကြက္ ၁၀ ကြက္အနက္မွ ေျမကြက္ငါးကြက္အား ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ ဂ်ပန္အိုဒီေအေခ်းေငြျဖင့္ ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္မည္ျဖစ္သည္။
ယခုခ်ိန္တြင္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္အေနျဖင့္ သီလ၀ါဆိပ္ကမ္း တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္မႈ ပထမအဆင့္ အတြက္ သီလ၀ါေဒသရွိ ေျမကြက္အမွတ္ ၂၅၊ ၂၆ ႏွင့္ ၃၀ ရွိ လယ္ယာေျမမ်ားအား ေျမယာေထာက္ ပံ့ေၾကးေပးရန္ ေဒသခံမ်ားႏွင့္ ညိႇႏိႈင္းေနေၾကာင္း သိရသည္။
Eleven Media Eleven
No comments:
Post a Comment