စစ္ေတြတြင္ တည္ေဆာက္ေနေသာ ကုလားတန္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းအတြက္ ျမစ္ေၾကာင္း တူးေဖာ္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကုိ စတင္ေဆာင္ရြက္ေန ၿပီျဖစ္သည္။ ကုလားတန္စီမံကိန္း စစ္ေတြေရနက္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာမ်ား သြားလာႏုိင္ရန္ အတြက္ျမစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းျခင္း ၊ေသာင္တူးျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားအား ၿပီးခဲ့သည့္လမွစ၍ လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းျဖစ္ သည္။
''စစ္ေတြေရနက္ဆိပ္ကမ္းမွာ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာေတြ ဆုိက္ကပ္ႏုိင္ေအာင္လုိ႔ပါ၊ ေသာင္တူး သေဘၤာ ႀကီး ေတြနဲ႔ အခု ေဆာက္လုပ္ေနတဲ့ ဆိပ္ကမ္းအနီးမွာ ေသာင္တူးေနတယ္၊ အဲဒီသဲ ေတြကုိ ပင္လယ္ျပင္ မွာသြားခ်တယ္"ဟု အဆုိပါစီမံကိန္းတြင္ အလုပ္လုပ္ေန သည့္ ေဒသခံတစ္ဦးကရွင္းျပသည္။
ယခုေဆာက္လုပ္ေနသည့္ စစ္ေတြေရနက္ဆိပ္ကမ္းမွာ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာမ်ား ဝင္ထြက္သြားလာရန္ ခက္ခဲလာႏုိင္သည့္အတြက္ ဆိပ္ကမ္းအနီးရွိ ျမစ္ေၾကာင္းမ်ားအား ေသာင္တူးသေဘၤာမ်ားျဖင့္ တူးေဖာ္ေနျခင္းျဖစ္ သည္။
ကုလားတန္ျမစ္ဝမွာ ေသာင္ထြန္းမႈမ်ားျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ျပည္တြင္းခရီးသြားအျမန္ေရယာဥ္မ်ား ၊ေမာ္ေတာ္ ဘုတ္မ်ား ပင္သြားလာရန္ ခက္ခဲေနသည္။
စစ္ေတြကုလားတန္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းသည္ အိႏိၵယႏုိင္ငံ၏ အေရွ႕ေျမာက္ျပည္နယ္မ်ားအတြက္ ကုန္စည္ စီးဆင္းရန္အတြက္ ၾကားခံဆိပ္ကမ္းတစ္ခုျဖစ္သည္။
အိႏိၵယႏုိင္ငံကလကတၱားမွ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာမ်ားျဖင့္ ကုန္စည္မ်ားကုိ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းသုိ႔ သယ္ယူ မည္ ျဖစ္ၿပီး စစ္ေတြမွတစ္ဆင့္ ပလက္ဝ ၊ အိႏိၵယႏုိင္ငံ မီဇုိရမ္ျပည္နယ္သုိ႔ ကုန္စည္တင္ပုိ႔ မည္ျဖစ္ရာ အိႏၵိယႏိုင္ငံ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္မွတဆင့္ ကုန္စည္မ်ားကို ႏိုင္ငံတကာသို႔ တင္ပို႔ႏိုင္ရန္ လုပ္ေဆာင္ေနျခင္း လည္းျဖစ္သည္။
''စစ္ေတြ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းက အိႏိၵယႏုိင္ငံ အတြင္း ကုန္စည္ပုိ႔ေဆာင္ေရးအတြက္ ၾကားခံစခန္းတစ္ခုေပါ့၊ ဘာလုိ႔ဆုိေတာ့ အိႏိၵယ အေရွ႕ေျမာက္ျပည္နယ္ေတြကုိ ကုန္စည္ေတြပုိ႔တဲ့အခါ သူတုိ႔မွာ အခက္အခဲေတြရွိ လုိ႔ေနမွာ ၊ ဘာလုိ႔ဆုိေတာ့ အေရွ႕ေျမာက္ျပည္ နယ္ေတြ ဟာ ေတာင္ထူ ထပ္တဲ့ ျပည္ နယ္ေတြ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ကုန္းတြင္ သြားလာရခက္ခဲတယ္၊ အကုန္အက်လည္း မ်ားတယ္၊ ဒါေၾကာင္႔ေရေၾကာင္း လမ္းကုိ ေရြးခ်ယ္ၾကတာ ေနမွာ '' ဟု စစ္ေတြၿမိဳ႕မွ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ပလက္ဝမွတစ္ဆင့္ ကလက္ဝ၊ စက္ပင္ျပင္ျမစ္ဝ အိႏၵိယ ျမန္မာနယ္စပ္ မီဇုိရမ္ျပည္နယ္သုိ႔ အေဝးေျပး ကားလမ္းမႀကီးအတုိင္းကုန္စည္ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္မည္ျဖစ္သည္။
အဆုိပါကုလား တန္ဘက္စံုဖြံ႔ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းတြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း၁၂၀ေက်ာ္ ကုန္က်မည္ျဖစ္ရာ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဧၿပီလအတြင္းက စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိခဲ့ရာ အိႏိၵယႏုိင္ငံ Essar ကုမၸဏီမွ တာဝန္ယူ ေဆာက္လုပ္
ေနျခင္း ျဖစ္သည္။
စီမံကိန္းကုိ ၂၀၀၉ခုႏွစ္တြင္ စတင္ခဲ့ရာ ၂၀၁၃ခုႏွစ္အၿပီးသတ္ေဆာက္လုပ္ရန္လ်ာထားသည္ဟု သိရ သည္။
(ျမစ္မခ)
Myit Makha Mediagroup
''စစ္ေတြေရနက္ဆိပ္ကမ္းမွာ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာေတြ ဆုိက္ကပ္ႏုိင္ေအာင္လုိ႔ပါ၊ ေသာင္တူး သေဘၤာ ႀကီး ေတြနဲ႔ အခု ေဆာက္လုပ္ေနတဲ့ ဆိပ္ကမ္းအနီးမွာ ေသာင္တူးေနတယ္၊ အဲဒီသဲ ေတြကုိ ပင္လယ္ျပင္ မွာသြားခ်တယ္"ဟု အဆုိပါစီမံကိန္းတြင္ အလုပ္လုပ္ေန သည့္ ေဒသခံတစ္ဦးကရွင္းျပသည္။
ယခုေဆာက္လုပ္ေနသည့္ စစ္ေတြေရနက္ဆိပ္ကမ္းမွာ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာမ်ား ဝင္ထြက္သြားလာရန္ ခက္ခဲလာႏုိင္သည့္အတြက္ ဆိပ္ကမ္းအနီးရွိ ျမစ္ေၾကာင္းမ်ားအား ေသာင္တူးသေဘၤာမ်ားျဖင့္ တူးေဖာ္ေနျခင္းျဖစ္ သည္။
ကုလားတန္ျမစ္ဝမွာ ေသာင္ထြန္းမႈမ်ားျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ျပည္တြင္းခရီးသြားအျမန္ေရယာဥ္မ်ား ၊ေမာ္ေတာ္ ဘုတ္မ်ား ပင္သြားလာရန္ ခက္ခဲေနသည္။
စစ္ေတြကုလားတန္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းသည္ အိႏိၵယႏုိင္ငံ၏ အေရွ႕ေျမာက္ျပည္နယ္မ်ားအတြက္ ကုန္စည္ စီးဆင္းရန္အတြက္ ၾကားခံဆိပ္ကမ္းတစ္ခုျဖစ္သည္။
အိႏိၵယႏုိင္ငံကလကတၱားမွ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာမ်ားျဖင့္ ကုန္စည္မ်ားကုိ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းသုိ႔ သယ္ယူ မည္ ျဖစ္ၿပီး စစ္ေတြမွတစ္ဆင့္ ပလက္ဝ ၊ အိႏိၵယႏုိင္ငံ မီဇုိရမ္ျပည္နယ္သုိ႔ ကုန္စည္တင္ပုိ႔ မည္ျဖစ္ရာ အိႏၵိယႏိုင္ငံ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္မွတဆင့္ ကုန္စည္မ်ားကို ႏိုင္ငံတကာသို႔ တင္ပို႔ႏိုင္ရန္ လုပ္ေဆာင္ေနျခင္း လည္းျဖစ္သည္။
''စစ္ေတြ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းက အိႏိၵယႏုိင္ငံ အတြင္း ကုန္စည္ပုိ႔ေဆာင္ေရးအတြက္ ၾကားခံစခန္းတစ္ခုေပါ့၊ ဘာလုိ႔ဆုိေတာ့ အိႏိၵယ အေရွ႕ေျမာက္ျပည္နယ္ေတြကုိ ကုန္စည္ေတြပုိ႔တဲ့အခါ သူတုိ႔မွာ အခက္အခဲေတြရွိ လုိ႔ေနမွာ ၊ ဘာလုိ႔ဆုိေတာ့ အေရွ႕ေျမာက္ျပည္ နယ္ေတြ ဟာ ေတာင္ထူ ထပ္တဲ့ ျပည္ နယ္ေတြ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ကုန္းတြင္ သြားလာရခက္ခဲတယ္၊ အကုန္အက်လည္း မ်ားတယ္၊ ဒါေၾကာင္႔ေရေၾကာင္း လမ္းကုိ ေရြးခ်ယ္ၾကတာ ေနမွာ '' ဟု စစ္ေတြၿမိဳ႕မွ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ပလက္ဝမွတစ္ဆင့္ ကလက္ဝ၊ စက္ပင္ျပင္ျမစ္ဝ အိႏၵိယ ျမန္မာနယ္စပ္ မီဇုိရမ္ျပည္နယ္သုိ႔ အေဝးေျပး ကားလမ္းမႀကီးအတုိင္းကုန္စည္ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္မည္ျဖစ္သည္။
အဆုိပါကုလား တန္ဘက္စံုဖြံ႔ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းတြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း၁၂၀ေက်ာ္ ကုန္က်မည္ျဖစ္ရာ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဧၿပီလအတြင္းက စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိခဲ့ရာ အိႏိၵယႏုိင္ငံ Essar ကုမၸဏီမွ တာဝန္ယူ ေဆာက္လုပ္
ေနျခင္း ျဖစ္သည္။
စီမံကိန္းကုိ ၂၀၀၉ခုႏွစ္တြင္ စတင္ခဲ့ရာ ၂၀၁၃ခုႏွစ္အၿပီးသတ္ေဆာက္လုပ္ရန္လ်ာထားသည္ဟု သိရ သည္။
(ျမစ္မခ)
Myit Makha Mediagroup
No comments:
Post a Comment